Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi obejmuje 20 kierunków studiów I stopnia. Kształcenie na każdym z tych kierunków trwa 3 lata (licencjackie) lub 3,5 roku (inżynierskie).
Każdy kierunek to kilka ciekawych i praktycznych specjalności do wyboru.
Specjalność ta skierowana jest przede wszystkim do osób, które chcą tworzyć treści dla mediów cyfrowych. Daje ona niezbędne narzędzia, by stać się nie tylko sprawnym dziennikarzem, ale również twórcą mediów. Od współczesnego dziennikarza wymagana jest największa samodzielność, umiejętność w pracy w dynamicznie zmieniających się warunkach pracy. Wybierając tę specjalności, studenci, a w przyszłości dziennikarze, będą wykonywać zlecone zadania. Będą doskonale przygotowani do podjęcia pracy w mediach internetowych, w agencjach oraz we własnych firmach, będą tworzyć portale internetowe. Wyposażeni w odpowiednie umiejętności i narzędzia będą potrafili samodzielnie przygotować i realizować materiały dziennikarskie pisane i video, tworzyć wpisy na blogach, obsługiwać media społecznościowe, oceniać i modyfikować treści. Poznają również mechanizmy biznesowe działające na rynku nowych mediów. Nowa specjalność, to także świetna oferta dla samorządów do wykształcenia wszechstronnych dziennikarzy i twórców mediów lokalnych.
Solidna wiedza, nabyte kompetencje i umiejętności dziennikarskie są podstawą dla specjalistów: public relations, mediów firmowych, specjalistów od wizerunku. Nasza unikalna na rynku specjalizacja pozwala studentom poznać w praktyce, jak funkcjonują narzędzia, dzięki którym firmy rozmawiają obecnie z pracownikami i klientami. W trakcie studiów studenci pracują ze specjalistami, którzy metodami projektowymi i warsztatowymi przekazują wiedzę i uczą zasad budowania wizerunku marki, firmy, osoby, wykorzystywania content marketingu, kompleksowego tworzenia mediów, komunikowania się z dziennikarzami (media relations), projektowania skutecznych działań komunikacyjnych.
Zdobyte kompetencje i umiejętności pozwolą na projektowanie i realizowanie strategii promocyjnych i reklamowych, na tworzenie różnego rodzaju przekazów: informacyjnych, reklamowych, wizerunkowych itp. oraz kreowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Studenci nauczą się prowadzić komunikację wizerunkową w sytuacjach kryzysowych, docierać z komunikatami do mediów, budować wydawnictwa dla pracowników oraz narzędzia komunikacyjne dla klientów. Dowiedzą się także, jak budować raporty roczne i raporty odpowiedzialnego biznesu, jak wykorzystywać social media w strategiach komunikacyjnych, jak przygotowywać strategie storytellingu, a także budować materiały wideo na potrzeby komunikacji firmy. W ramach kreatywnych projektów studenci przygotowują własne projekty wybranych przez siebie narzędzi: pismo, newsletter, blog, raport. Studenci już w trakcie studiów w firmach i agencjach będą budować media firmowe, przygotowywać konferencje prasowe, planować procesy komunikacji. Specjalizacja łączy wiedzę dziennikarską, która jest podstawą dobrego pisania, umiejętności komunikacji na różnych szczeblach z kreatywnym podejście do studenta. Studentom oferujemy również opiekę mentorską. Dzięki niej łatwiej mogą oni planować swoją karierę, uzyskać przydatne kontakty i szybciej zadebiutować na rynku pracy w swoim zawodzie.
Absolwent tej specjalności będzie gotowy do podjęcia pracy jako:
Na tej specjalności będziesz mógł uczestniczyć w zajęciach warsztatowych, a także w zajęciach z historii mediów, prawa autorskiego, dykcji, wizażu i autoprezentacji. Poszerzysz swoją wiedzę o wybrane zagadnienia kultury i literatury współczesnej. Zaznajomimy Cię z zasadami dziennikarstwa radiowego i prasowego, a także z pracą w mediach, obsługą kamery, montażem radiowym i telewizyjnym. Na studiach poznasz wszystkie gatunki dziennikarskich wypowiedzi i dowiesz się, jak pisać dobre teksty prasowe. Nauczysz się także przygotowywania reportaży radiowych i telewizyjnych. Ponadto zaproponujemy Ci praktyki w łódzkich i ogólnopolskich gazetach, rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych.
Po uzyskaniu dyplomu możesz pracować w:
.
Zapraszamy na anglistykę w AHE!
Na kierunku filologia angielska nie tylko pogłębisz swoją wiedzę z zakresu kultury, literatury czy języka angielskiego. Studia na tym kierunku pozwolą Ci opanować język angielski na takim poziomie, aby kończąc studia posługiwać się nim na poziomie C1.
Co więcej, studiując filologię angielską w AHE dzięki zajęciom oferowanym w ramach Technologii Kreatywności rozwiniesz swoją kreatywność, poszerzysz wyobraźnię, przygotujesz się do startu na rynku pracy.
Istotnym elementem kierunku filologia angielska są zajęcia specjalizacyjne, które w bezpośredni sposób przygotują Cię do zaistnienia na rynku pracy a dodatkowo pomogą się na nim wyróżnić.
Na studiach I stopnia na kierunku filologia angielska oferujemy dwie specjalizacje do wyboru:
W ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki nauczysz się jak wspierać proces uczenia się, jak pobudzać swoich uczniów do myślenia, jak uczyć w środowisku cyfrowym, czy jak opracowywać innowacyjne materiały edukacyjne dla swoich uczniów. Na własnej skórze będziesz mógł się przekonać jak to jest być nauczycielem języka angielskiego, np. przy opracowywaniu i realizowaniu projektu własnego pomysłu w jednej z naszych placówek partnerskich, m.in. w Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi, jednej z pierwszych w Polsce Budzących się Szkół, i w British Centre, renomowanej szkole języków obcych, partnera kierunku filologia obca w AHE. Co więcej, na zajęciach oferowanych na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będziesz miał szansę spotkać się z ekspertami w dziedzinie kształcenia nauczycieli, m.in. Panią Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor SP 81 w Łodzi, współinicjatorkę inicjatywy Budząca się Szkoła, oraz Panią Bożeną Ziemniewicz, dyrektor British Centre oraz wieloletniego lektora języka angielskiego.
W ramach specjalizacji translatorsko-biznesowej będziesz mógł przekonać się na czym polega praca tłumacza. Poznasz narzędzia w pracy tłumacza, spróbujesz swoich sił w tłumaczeniu dokumentów biznesowych. Co więcej, poznasz język biznesu, zapoznasz się z korespondencją biznesową oraz nauczysz się na co zwracać uwagę komunikując się w środowisku międzynarodowym. W ramach praktyk będziesz mógł „od kuchni” przyjrzeć się pracy tłumacza a przede wszystkim spróbować swoich sił w tym zawodzie, realizując praktyki u jednego z naszych partnerów, m.in. w renomowanym biurze tłumaczeń SKRIVANEK, partnera kierunku filologia obca w AHE.
Zapraszamy na filologię germańską w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi!
Na kierunku filologia germańska nie tylko pogłębisz swoją wiedzę z zakresu kultury, literatury czy języka niemieckiego. Studia na tym kierunku pozwolą Ci opanować język niemiecki na takim poziomie, aby kończąc studia posługiwać się nim na poziomie C1.
Co więcej, studiując filologię germańską w AHE rozwiniesz swoją kreatywność, poszerzysz wyobraźnię i przygotujesz się do startu na rynku pracy. A wszystko to dzięki zajęciom oferowanym w ramach Technologii Kreatywności.
Istotnym elementem kierunku filologia germańska są zajęcia specjalizacyjne, które w bezpośredni sposób przygotują Cię do zaistnienia na rynku pracy a dodatkowo pomogą się na nim wyróżnić.
Na studiach I stopnia na kierunku filologia germańska oferujemy dwie specjalizacje do wyboru:
W ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki nauczysz się jak wspierać proces uczenia się, jak pobudzać swoich uczniów do myślenia, jak uczyć w środowisku cyfrowym, czy jak opracowywać innowacyjne materiały edukacyjne dla swoich uczniów. Na własnej skórze będziesz mógł się przekonać jak to jest być nauczycielem języka niemieckiego, np. przy opracowywaniu i realizowaniu projektu własnego pomysłu. Co więcej, na zajęciach oferowanych na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będziesz miał szansę spotkać się z ekspertami w dziedzinie kształcenia nauczycieli, m.in. Panią Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor SP 81 w Łodzi, współinicjatorkę inicjatywy Budząca się Szkoła, oraz Panią Bożeną Ziemniewicz, dyrektor British Centre oraz wieloletniego lektora języka angielskiego.
W ramach specjalizacji translatorsko-biznesowej będziesz mógł przekonać się na czym polega praca tłumacza. Poznasz narzędzia w pracy tłumacza, spróbujesz swoich sił w tłumaczeniu dokumentów biznesowych. Co więcej, poznasz język biznesu, zapoznasz się z korespondencją biznesową oraz nauczysz się na co zwracać uwagę komunikując się w środowisku międzynarodowym. W ramach praktyk będziesz mógł „od kuchni” przyjrzeć się pracy tłumacza a przede wszystkim spróbować swoich sił w tym zawodzie, realizując praktyki u jednego z naszych partnerów, m.in. w renomowanym biurze tłumaczeń SKRIVANEK, partnera kierunku filologia obca w AHE.
Tego się nauczysz na studiach licencjackich:
Przedmioty na specjalności ARCHITEKTURA INFORMACJI I REDAKCJA
Absolwent potrafi tworzyć atrakcyjne i angażujące treści oraz odpowiednio je dystrybuować. Umie stworzyć zaangażowaną społeczność i zbudować markę osobistą.
Program obejmuje zagadnienia z obszaru projektowania graficznego i multimediów. Przedmioty: grafika wydawnicza, projektowanie systemów identyfikacji wizualnej, typografia, grafika i animacja 3d, montaż filmów i efekty specjalne, grafika interaktywna i multimedialna zapewniają w pełni zdobycie umiejętności potrzebnych w zawodzie grafika projektanta.
Rozwój internetu i urządzeń multimedialnych powoduje zwiększenie zapotrzebowania na specjalistów zajmujących się tworzeniem stron www, aplikacji, interfejsów i reklam internetowych, kreowaniem kampanii w Social Media, tworzeniem spotów reklamowych czy też interaktywnych gier komputerowych. W specjalistycznym kształceniu student zapoznaje się z warsztatem
grafika-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów. Poznaje miary, formaty, gramatykę wizualną, środki wyrazu, zasady kompozycji, typografii.
Studia przygotowują przyszłych grafików zarówno do kreatywnego i kompleksowego podejmowania problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów, jak również do pracy w zespole kreatywnym. Specjalność obejmuje szeroki wachlarz zagadnień z zakresu dynamicznych mediów: od obróbki elektronicznej i przygotowania materiału audiowizualnego na potrzeby projektów multimedialnych, poprzez projektowanie architektury informacji, grafikę i animacje 2D, 3D, tworzenie filmów wideo i spotów reklamowych aż po studia z projektowania stron internetowych, czy aplikacji na urządzenia mobilne. Absolwenci specjalności doskonale sprawdzają się na współczesnym rynku reklamy.
Tematyka zajęć:
Wykładowcy specjalności Komunikacja wizualna i multimedia:
prof. Jerzy Treliński
dr Aleksandra Chrapowicka
mgr Piotr Gosławski
mgr Piotr Kulbicki
Powitajcie naszą nową prowadzącą – Joannę Strzelecką-Tazbir, producentkę gier oraz grafik 2D/3D
II rok studiów licencjackich rozpocznie od października; oprócz zajęć z 3Ds maxa specjalnościowe zajęcia z level dizajnu, concept artu i projektowania gier komputerowych.
Teraz oglądajcie prace Joanny, a pierwsze dyplomy naszych studentów już za dwa lata:
https://jaslin.artstation.com/projects/qW1rD
Celem specjalności jest przygotowanie absolwenta do projektowania gier i wirtualnej rzeczywistości. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w reklamie jak i produkcji gier komputerowych. Studenci poznają zagadnienia modelowania i animacji 3D, montaż audio i video, digital painting, realizują prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej, w branży gier komputerowych.
Przedmioty w specjalności:
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z branży gier komputerowych i grafików projektantów. Dodatkowo dostępny jest przedmiot Muzyka w grach komputerowych.
=========================================================================================
Mamy rok 1972. W Republice Federalnej Niemiec trwają Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do kin wchodzi film Francisa Forda Coppoli „Ojciec chrzestny”, a Michael Jackson nagrywa swój pierwszy solowy album pt. „Got to Be There”. Tego samego roku firma Atari wydaje grę Pong, która zapoczątkowała spektakularny rozwój przemysłu gier komputerowych.
Niespełna 45 lat później mamy już do czynienia z ósmą generacją gier. Globalny rynek gier komputerowych wart jest ponad 90 mld dolarów, a jego wartość stale rośnie. Na wyprodukowanie jednej pozycji nierzadko przeznacza się kwoty rzędu 100 mln dolarów.
Także Polska ma swój wkład w rozwoju branży, a sektor gier komputerowych to jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu kreatywnego. W 2015 roku światło dzienne ujrzały takie rodzime produkcje, jak Wiedźmin 3 firmy CD Projekt oraz Dying Light stworzona przez wrocławski Techland. Również w 2016 roku planowane są premiery wielu interesujących tytułów.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku coraz więcej polskich uczelni uruchamia kierunki oraz specjalności dedykowane przyszłym twórcom gier komputerowych. Dzięki bogatej ofercie kształcenia studenci mogą zdecydować, czy ich kariera będzie związana np. z programowaniem gier, projektowaniem wirtualnej przestrzeni, testowaniem gotowych elementów, etc.
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi przygotowała unikatową propozycję dla twórców gier . W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, AHE proponuje artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w projektowaniu i produkcji gier komputerowych, jak i reklamie, wizualizacjach przestrzennych oraz architektonicznych.
W toku studiów na kierunku grafika Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:
Adepci specjalności Grafika 3D i game art w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.
Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej gier będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy pozycji. Świadczy o tym, chociażby, rozwój wirtualnej rzeczywistości, która po latach funkcjonowania wyłącznie w przestrzeni literatury oraz kinematografii science-fiction, staje się coraz gorętszym trendem w kształtowaniu przyszłości gier komputerowych. Doskonałym przykładem są gogle przeznaczone do doświadczania wirtualnej rzeczywistości sfinansowane przez samych graczy w ramach kampanii Kickstarter – Oculus Rift firmy Oculus VR.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia realizowanego na politechnikach, AHE jako jedyna stawia na kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju.
Opis w przygotowaniu.
Specjalność dla osób, które widzą swoją przyszłość na rynku reklamy i produktów multimedialnych, gdzie obszarem działań jest grafika interaktywna. Student uczy się pojektować grafikę przeznaczoną na platformy informatyczne, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni wirtualnej i rozszerzonej
rzeczywistości realizowanej na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych: video wall, infokiosk, tablet, telefon, smart tv.
Programy wykorzystywane w toku studiów: Unity, wybrane programy firmy Autodesk i Adobe (Encoder, Photoshop, Illustrator, AfterEffects, Premiere, Animate. Oprogramowanie wspomagające dla chętnych: Avidemux, Audacity, Black, Magic Davinci Resolve, Blender.
Przedmioty specjalnościowe: Projektowanie grafiki AR/VR, Programowanie interaktywnych symulacji, User Experience, Fotogrametria i skanowanie, Interfejsy haptyczne i multisensoryczne, Motion Capture, Design Thinking - projekt.
Koncepcja kształcenia
Studia przygotują przyszłych fotografów do podejmowania różnych problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów tworzących różnorodne formy przekazu wizualnego (portret, fotokast, reportaż, strona www np. galerii czy muzeum), jak również do pracy w zespole kreatywnym, np. w agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy, studiach graficznych, do działań w świecie mediów (prasa, film), w usługach reklamowych dla obszaru techniczno-naukowego (medycyna, laboratoria) oraz przemysłu turystycznego.
Program ogólnohumanistyczny
Oprócz przedmiotów z zakresu szerokiej humanistyki, w tym historii sztuki, historii fotografii, kulturoznawstwa w zakresie kultury cyfrowej, studenci poznają wszechstronny warsztat fotografii reklamowej, w tym zagadnienia: portretu, fotografii produktu, dokumentu fotograficznego i reportażu, a także książki fotograficznej i wideo-clipu. Szczególną znaczenie będą miały prace w programie Photoshop i innych programach graficznych. Zajęcia dotyczyć będą także miejsca fotografii na współczesnym rynku sztuki oraz kuratorstwa związanego z intermediami.
Program specjalistyczny
W specjalistycznym kształceniu student zapozna się z warsztatem fotografa-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów przy wykorzystaniu różnych gatunków najnowszej fotografii. Pozna środki wyrazu fotografii klasycznej (analogowej) a przede wszystkim cyfrowej. Nauczy się programów do obróbki zdjęć, zasad kompozycji i oświetlenia. Zajęcia praktyczne odbywać się będą także w profesjonalnych studiach fotograficznych w Łodzi, pozwalających na aranżację planów zdjęciowych oświetlonych światłem dziennym lub sztucznym.
Praktyka kreatywna
Studia fotograficzne w AHE są przeznaczone dla wszystkich tych, którzy traktują fotografię, jako przyszły zawód, począwszy od prowadzenia własnego studia fotograficznego, poprzez agencje reklamowe, po projektowanie stron dedykowanych fotografii, w tym kolekcjom i muzeum fotografii. Studenci będą mogli się też uczyć nowoczesnego dziennikarstwa, w którym fotografia będzie dominować nad słowem pisanym.
Po studiach licencjackich można będzie kontynuować naukę na uzupełniających studiach magisterskich na grafice lub fotografii.
opiekun specjalności: dr Krzysztof Jurecki
Tylko u nas:
STUDENCI OD PIERWSZEGO SEMESTRU UCZESTNICZĄ CZYNNIE W NAGRANIACH ZESPOŁÓW I MAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZAPREZENTOWANIA SWOICH PRODUKCJI MUZYCZNYCH NA SCENACH ŁÓDZKICH KLUBÓW!
Specjalność kierowana jest do:
Przedmioty specjalności:
Sylwetka absolewnta:
Absolwent kierunku będzie specjalistą w dziedzinie szeroko pojętej produkcji muzycznej. Będzie wykwalifikowanym realizatorem nagrań studyjnych, jak również technikiem dźwięku estradowego. Znać będzie najpopularniejsze programy do nagrywania typu DAW (digital audio workstation) używane w większości studiów nagrań. Pozna rodzaje sprzętu wykorzystywanego zarówno w studiach nagrań jak i na koncertach oraz wirtualne wersje wszelkiego rodzaju efektów tj. kompresory, equalizery, efekty psychoakustyczne i wiele innych niezbędnych dla dobrego miksu i masteringu. Poza umiejętnościami technicznymi posiadać będzie także wykształcony słuch muzyczny oraz umiejętność aranżacji muzyki,
niezbędne dla współczesnego producenta muzycznego. Dzięki wszystkim tym umiejętnościom i wiedzy absolwent będzie mógł pracować jako realizator dźwięku w studiach nagraniowych, technik nagłośnienia estradowego (zarówno małych scen klubowych jak i dużych plenerowych), producent muzyczny we własnym studio nagrań, a także twórca nowoczesnej muzyki opartej na brzmieniach tradycyjnych i elektronicznych.
Praca dla absolwenta:
Dydaktycy:
Monika Wendorff - Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu. Kompozytor muzyki do wielu filmów, programów TV, spektakli teatralnych i baletowych, oraz reklam. Kierownik produkcji na planach filmowych w Studiu Filmowym ANIMAPOL.
Laureatka wielu konkursów muzycznych i realizator autorskich programów edukacyjnych dotyczących kształcenia słuchu oraz kultury muzycznej m.in. „Klasyka dla laika”, „Artykulacja głosu”.
Współpracowała przy organizacji Festiwalu CAMERIMAGE w Łodzi oraz była reżyserem obsady w filmie DAVIDA LYNCHA „Inland Empire”. Od 2005 roku jest właścicielem Agencji Reklamowej UNISONO.
www.uni-sono.pl http://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1124414
Jan Targowski - Polski krytyk muzyczny, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi, dziennikarz muzyczny i prezenter radiowy. Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi. Od drugiej połowy lat 70 XX wieku jest związany z Radiem Łódź Był swego czasu dyrektorem muzycznym tejże stacji. Jest autorem i prezenterem audycji poświęconych głównie muzyce poważnej (m.in. „Od Bacha do Góreckiego”, „Na głos i instrumenty”, „Nocna scena”) i jazzowej („Jazz przed północą”) ale także rockowej („Historia rock and rolla”).
Współpracuje również z ogólnopolskimi antenami Polskiego Radia. Współpracownik łódzkich teatrów. Autor felietonów dla miesięcznika „Kalejdoskop” – informatora kulturalnego wydawanego przez Łódzki Dom Kultury. Juror festiwali muzycznych (Rock May Festival, Ogólnopolski Festiwal Dzieci i Młodzieży „Tęczowe Piosenki Jana Wojdaka”).
W październiku 2002 otrzymał nagrodę Grand Prix Jazz Melomani w kategorii „Krytyk Dziennikarz Roku 2001” Audycja „Jazz przed północą” redagowana przez Jana Targowskiego, Macieja Jaworskiego i Michała Padkowskiego zdobyła w październiku 2012 roku Nagrodę Polskiego Radia Łódź – Łódzkie Wydarzenie Roku „Jazzowa Perła Łodzi” podczas Grand Prix Jazz Melomani 2011.
Bartłomiej Frank - producent muzyczny, kompozytor, inżynier dźwięku, wykładowca w Akademii Muzycznej i AHE Łódź - uwielbiany przez studentów.
Michał Makulski - skończył Szkołę Muzyczną I i II stopnia w Pabianicach, na studia wyjechał do Katowic. Tam uczył się aranżacji i kompozycji na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. W tym czasie wiele wyjeżdżał ze studenckim zespołem. Grał w USA, Niemczech i Finlandii. Kompozytor, aranżer, kierownik muzyczny w Teatrze Lalek Arlekin. Autor muzyki do filmów animowanych, fabularnych i spektakli teatralnych.
Jacek Partyka - Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale Teorii i Kompozycji. Jest muzykiem, kompozytorem, wykładowcą Akademii Muzycznej w Łodzi, wykładowcą w AHE - jedną z najciekawszych osobowości twórczych młodszego pokolenia tej uczelni. Jest twórcą, który w swojej twórczości wykorzystuje współczesny język sztuki przekraczając tradycyjne jej ramy.
Andrzej Bubiak - Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale wokalno - aktorskim. Jest twórcą autorskiej i całkowici naukowej metody kształcenia głosu, którą nazwał: „Studio Pro Vox” czyli „Pasja dla głosu”. Metodę tę określa też mianem, akustyki w oparciu o tkanki kostne i mięśniowe człowieka! Kształceniem głosu zajmuje się od ponad 20 lat. Wielu aktorów, lektorów i wokalistów to jego „głosowe dzieci”.
Barbara Szkudlarek - Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Teorii i Kompozycji. Teoretyk i praktyk, pedagog. Długoletnia pianistka kontraktowa, korepetytor śpiewaków i tancerzy dla tzw. Production Show’s. Prowadzi autorską klasę śpiewu z akompaniamentem własnym. Współpracuje z muzykami klasycznymi , jazzowymi, rozrywkowymi, śpiewakami z kraju i zagranicy. Aranżuje, komponuje i jest autorką wielu transkrypcji na fortepian.
Specjalność Kreatywny Producent i Menedżer Kultury to unikatowa specjalność kształcenia dla twórczych, przedsiębiorczych, otwartych i wrażliwych na świat kultury ludzi. To wyjątkowy mix wiedzy akademickiej i praktycznej w zakresie organizowania i zarządzania publicznymi instytucjami kultury, organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, zarządzania dziedzictwem kulturowym, zarządzania karierą twórcy i swoją. To kierunek przygotowujący do pracy w różnych obszarach i sferach życia kulturalnego w zmieniających się warunkach prawnych i organizacyjnych. Absolwenci kierunku mogą pracować w sektorze publicznym, komercyjnym, oraz non-profit.
Uczelnia w ramach kierunku oferuje studentom wiedzę z zakresu:
Uczelnia w ramach kierunku przygotowuje absolwentów do pracy w:
Specjalność : Kreatywny producent i manager kultury
Wybrane zagadnienia specjalizacyjne:
Moduły specjalnościowe:
Kompetencje w zakresie rozpoznawania i projektowania współczesnych form wizualnych
Kompetencje w zakresie zjawisk kultury i literatury
Kompetencje w zakresie filmu i mediów
Relacje społeczne
Kompetencje w zakresie aktywnego kreowania zjawisk współczesnej kultury
Przedsiębiorczość w kulturze
Metody prowadzenia zajęć:
Proponowany specjalność pozwala na analizę mechanizmów i strategii zarządzania kulturą i talentem oraz wykorzystanie potencjału własnego, grupy , artystów. Umożliwia poznanie zasad pozyskiwania i targetowania odbiorców, zasad pozyskiwania finansowania (budżetowych i pozabudżetowych – sponsoring) oraz elastycznego i kreatywnego podejścia do „żywego”, zmieniającego się rynku kultury.
Przygotujemy studenta do aktywnego, zaplanowanego i efektywnego działania na rynku kultury, wyzwolimy kreatywność i przedsiębiorczość, pozwolimy na realizację własnych pomysłów, wesprzemy w budowaniu partnerstw i koalicji, nauczymy jak badać i zaspokajać potrzeby kulturalne różnych odbiorców od oseska do seniora z uwzględnieniem osób i grup ze szczególnymi potrzebami w tym osób niepełnosprawnych.
Nasz cel:
Specjalność przygotowuje do realizacji własnych formatów filmowych. Ale także do pracy z Youtuberami, którzy coraz częściej szukają specjalistów do realizacji swoich produkcji.
Studenci otrzymają wiedzę z zakresu: organizacji planu, pisania scenariuszy, zasad nagrywania i montażu. W ramach programu odbywać się będą także zajęcia z budowania marki własnej oraz rozwijające podmiotowość studenta. Całość zostanie uzupełniona przedmiotami z zakresu historii kultury i obrazu, socjologii mediów cyfrowych, zmian w kulturze masowej oraz teorii komunikacji.
Podczas zajęć praktycznych będą wykorzystywane zarówno profesjonale kamery, jak i urządzenia mobilne. Jako jedna z niewielu Uczelni dysponujemy dwoma studiami z zapleczem, w których student będzie pracował ze specjalistami nad swoim rozwojem. W programie kształcenia nie zabraknie zajęć z przygotowywania i realizowania transmisji on-line.
Dlaczego nasza specjalność? Bo pokażemy Ci, jak budować plan filmowy, pisać scenariusze. Tak będziesz także potrafił kręcić czy montować. Ale te wszystkie umiejętności przydadzą̨ się tylko wtedy, gdy będziesz mógł na tym zarabiać. Dzięki unikatowej metodzie nauczania w Akademii, przygotujemy Cię do wygrywania na rynku z konkurencją. Będziesz rozwijał podczas studiów swoją podmiotowość i poszukiwał rozwiązań nieszablonowych. Dzięki unikalnym modułom będziesz wiedział, jak organizować́ środki na produkcję filmową i monetyzować swoje produkcje.
Absolwent kierunku będzie mógł zostać:
Obecnie jedyna tego typu oferta na rynku edukacyjnym w uczelniach niepublicznych w Polsce.
Program specjalności opracowany został w porozumieniu z zawodowymi tancerzami, choreografami, pedagogami tańca oraz pedagogami baletu.
Absolwent specjalności nabywa kwalifikacje zawodowe I stopnia w zakresie pedagogiki tańca. Jest kreatywnym pedagogiem tańca o wyspecjalizowanych umiejętnościach taneczno-pedagogicznych. Przygotowany jest do prowadzenia zajęć z różnych technik tanecznych w placówkach kulturalno-oświatowych i oświatowo-wychowawczych, a także w szkołach artystycznych i w szkołach tańca w kraju i za granicą. Posiada wiedzę interdyscyplinarną o sztuce ze szczególnym uwzględnieniem historii i teorii tańca, wiedzy o muzyce i balecie. Przygotowany jest do posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu pedagogiczno-artystycznego. Uzyskuje wiedzę z zakresu pedagogiki, dydaktyki i metodyki prowadzenia zajęć tanecznych. Posiada umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej, umiejętności podejmowania decyzji oraz samodzielnej analizy i wyciągania wniosków. Zdobywa zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole. Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się językiem specjalistycznym stosownie do różnorodnych technik tanecznych i teorii tańca. Przygotowany jest do podjęcia studiów II stopnia.
Obecnie jedyna tego typu oferta na rynku edukacyjnym w Polsce. Program specjalności opracowany został w porozumieniu z zawodowymi tancerzami, choreografami, reżyserami teatralnymi, pedagogami tańca oraz pedagogami baletu.
Absolwent specjalności nabywa kwalifikacje zawodowe I stopnia w zakresie tańca i choreografii. Jest zawodowym tancerzem i choreografem poruszającym się w konwencjach współczesnego teatru tańca, teatru muzycznego, zespołów pieśni i tańca, teatru dramatycznego oraz estrady w kraju i za granicą. Jest kreatywnym artystą o wyspecjalizowanych umiejętnościach taneczno-choreograficznych, umożliwiających mu podjęcie pracy w teatrach muzycznych, teatrach tańca, programach telewizyjnych, formacjach tańca nowoczesnego i sportowego, a także tworzenie własnych przedsięwzięć artystycznych. Posiada wiedzę interdyscyplinarną o sztuce ze szczególnym uwzględnieniem historii i teorii tańca, wiedzy o muzyce i balecie. Przygotowany jest do posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego. Posiada umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej, umiejętności podejmowania decyzji oraz samodzielnej analizy i wyciągania wniosków. Zdobywa zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się językiem specjalistycznym stosownie do różnorodnych technik tanecznych i teorii tańca. Przygotowany jest do podjęcia studiów II stopnia.
Przedmioty i specjalność skupione są na zdobywaniu umiejętności programistycznych w zakresie tworzenia aplikacji desktopowych (typowych aplikacji komputerowych), webowych (aplikacji internetowych) i aplikacji mobilnych.
Zakres przedmiotowy i tematyczny – kluczowe przedmioty specjalności:
Zobacz więcej: Lista przedmiotów na kierunku Informatyka >>
Masz pytania – napisz do nas: rekrutacja@ahe.lodz.pl
Przedmioty i specjalność skupione są na zdobywaniu umiejętności programistycznych w zakresie tworzenia architektury sieci i metodyki projektowania eksploatacji sieci teleinformatycznej.
Zakres przedmiotowy i tematyczny – kluczowe przedmioty specjalności:
Przedmioty i specjalność skupione są na zdobywaniu umiejętności programistycznych w zakresie tworzenia i eksploatacji skalowalnej grafiki wektorowej SVG –XML, osiągnięciu zdolności projektowania informatycznych systemów multimedialnych, osiągnięcie możliwości wykorzystywania technik, urządzeń i specjalizowanego oprogramowania dla wspomagania budowy i rozwoju systemów multimedialnych.
Zakres przedmiotowy i tematyczny – kluczowe przedmioty specjalności:
Dziedzina wiedzy wchodząca w skład inżynierii mechanicznej, obejmująca projektowanie i dobór typowych elementów mechanizmów i maszyn oraz konstruowania i doboru: połączeń, łożyskowania, wałów i osi, sprzęgieł, hamulców, przekładni.
W skład projektowania wchodzi:
Wiedza o sposobach przetwarzania surowców i wytwarzania wyrobów. Technologia budowy, to dziedzina wiedzy inżynierskiej, część inżynierii mechanicznej, zajmująca się metodami i technikami wytwarzania części maszyn i mechanizmów oraz środkami realizowania tych technik. Do technik wytwarzania zaliczamy założone przez projektanta sposoby wytwarzania przedmiotów związane z nadawaniem kształtów. Nadawanie kształtów przedmiotom może odbywać się rożnymi technikami wytwarzania jak np.: odlewanie, plastyczne, kształtowanie, spajanie, obróbka skrawaniem, itd.
Dodawanie rozwiązań elektronicznych do mechanizmów konstruowania i technologii maszyn w celu uzyskania możliwie najlepszych efektów. Stanowi połączenie inżynierii mechanicznej, elektrycznej, komputerowej, automatyki i robotyki, służących projektowaniu i wytwarzaniu nowoczesnych urządzeń. Zadaniem mechatroniki nie jest naprawa konkretnego elementu mechanicznego ani elektrycznego, lecz jego zdiagnozowanie oraz jak najszybsza wymiana i regulacja.
Specjalność pozwala na zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu technicznego wspierania procesów logistycznych oraz magazynowania, a także procesów spedycyjnych i ładunkowych. Wykłady, ćwiczenia i warsztaty umożliwiają poznanie funkcjonowania procesów w wielkich systemach logistycznych oraz zasad ich organizowania. Praktyki i zajęcia prowadzone przez specjalistów związanych z firmami logistycznymi i spedycyjnymi pozwalają studentom na uzyskanie kontaktu z praktyką oraz zdobycie wykształcenia opartego na najnowszych rozwiązaniach stosowanych w praktyce firm logistycznych. Absolwent tej specjalności może znaleźć pracę jako specjalista w następujących obszarach:
• sprzedaży i prognozowania popytu,
• planowania zakupów czy produkcji,
• handlu elektronicznego,
• obsługi klientów,
• zarządzania centrum dystrybucyjnym,
• gospodarki magazynowe,
• spedycji (spedytorzy),
• administratorzy taboru i organizatorzy transportu.
Transport lądowy pozostaje najważniejszym rodzajem transportu zarówno w odniesieniu do transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Specjalność ta pozwala na poznanie najistotniejszych problemów ruchu drogowego i szynowego oraz wyposaża absolwentów w kompetencje ułatwiające rozwiązywanie tych problemów.
Niezbędne kompetencje i kwalifikacje studenci uzyskują podczas zajęć z zakresu atrakcyjnej tematyki, takiej jak np. sterowanie ruchem drogowym, pasażerski transport publiczny, modelowanie procesów transportowych, kształtowanie jakości przewozów, bezpieczeństwo w ruchu drogowym itp. Profil kształcenia przewiduje możliwość zatrudnienia w:
Jest to bardzo ciekawa specjalność, dająca ważne obecnie w planowaniu kariery kwalifikacje do pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi. Przy pomocy tej specjalności rozwiniesz swoje kompetencje w zakresie pomocy uczniom w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej i pracy z dorosłymi w charakterze doradcy edukacyjnego czy życiowego. Będziesz wiedział, jak pracować z drugim człowiekiem, aby pobudzić jego potencjał i rozwinąć jego kreatywność. Dzięki temu sam także rozwiniesz swoje zdolności i predyspozycje do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.
W trakcie studiów będziesz generować własne pomysły na praktyczne zastosowania wiedzy zawodoznawczej, zaproponujesz autorskie sposoby wspierania rozwoju zawodowego młodzieży szkolnej i osób dorosłych, poznasz techniki diagnostyczne wykorzystywane przez doradców i obmyślisz sposoby ich twórczego zastosowania w efektywnej pracy z klientem. Własne pomysły będziesz opracowywać w formie autorskich projektów, które będziesz sprawdzać w praktyce, np. w szkołach, firmach szkoleniowo-doradczych, urzędach pracy, fundacjach czy stowarzyszeniach. Doświadczenie zdobyte poprzez realizację projektów, wsparte fachową wiedzą specjalistyczną, umożliwi Ci samodzielne kreowanie własnego warsztatu pracy doradczej. Będziesz przygotowany zarówno do samodzielnego odczytywania, jak i kreowania potrzeb rynku na usługi doradcze, a Twoja oferta usług będzie stanowić odpowiedź na te potrzeby. Zdobytą wiedzę i umiejętności będziesz zatem mógł wykorzystać do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie doradztwa i szkoleń, a na rynku konkurować będziesz własną ofertą opartą na autorskich, oryginalnych pomysłach.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Narodowym Forum Doradztwa Kariery, Ochotniczym Hufcem Pracy, Urzędem Pracy Powiat Wschód, firmami doradztwa personalnego, szkołami.
Opiekunowie specjalności:
dr Grażyna Tadeusiewicz, dr Andrzej Zbonikowski
Uzyskane kwalifikacje zawodowe upoważniają absolwenta do podjęcia pracy w charakterze:
• doradcy zawodowego w urzędach pracy,
• doradcy zawodowego i personalnego w agencjach doradztwa personalnego i pośrednictwa pracy,
• szkolnego doradcy zawodowego,
• konsultanta i doradcy w firmach konsultingowych,
• pracownika administracyjno-kadrowego w urzędach pracy i innych instytucjach rynku pracy, zajmujących się doradztwem zawodowym,
• doradcy zawodowego w studenckich biurach karier,
• pedagoga lub doradcy zawodowego w Ochotniczych Hufcach Pracy.
Na tej specjalności nabędziesz wyjątkowe umiejętności i kompetencje do pracy pedagoga resocjalizacyjnego. Jeżeli interesuje Cię praca z osobami niedostosowanymi społecznie, wykluczonymi lub na granicy wykluczenia społecznego, z problemami wychowawczymi i chcesz im pomóc – to jest specjalność dla Ciebie. Poznasz niebanalne, kreatywne sposoby pracy z trudną młodzieżą. Nabędziesz umiejętności wykorzystania potencjału kreatywnego, osobowościowego swoich podopiecznych, aby pomóc im poprawić ich sytuację życiową. Rozwiniesz swoje cechy charakteru niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. W toku studiów przejdziesz przez etapy modelu kształcenia w duchu Technologii Kreatywności, więc od generowania pomysłów resocjalizacyjnych aż po ich skuteczną realizację. Będziesz miał możliwość sprawdzić i rozwinąć swoje kompetencje, uczestnicząc w warsztatach i projektach profilaktycznych w ramach działającej przy kierunku pedagogika Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej. Wyjątkowość tej specjalności polega również na tym, że studenci opracowują programy profilaktyczne, które mogą wykorzystać w swojej pracy zawodowej, poznają pracę streetworkera pod opieką pedagoga ulicy. Ponadto uzyskujesz praktyczne umiejętności diagnozowania problemów, a także kompetencje w zakresie wdrażania metod, technik i nowatorskich strategii oddziaływań poprzez: praktyki, wizyty studyjne, treningi, symulacje czy wizualizacje.
Dowiesz się również, jak w resocjalizacji można wykorzystać rap, hip-hop, arteterapię. Zrealizujesz ciekawe projekty w tym zakresie. Możesz połączyć swoje pasje, talenty z pedagogiką resocjalizacyjną. Przejdziesz trening socjoterapeutyczny z wybitnym łódzkim socjoterapeutą Krzysztofem Wilskim.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii w Łodzi przy ul. Praussa 40, Aresztem Śledczym, Pracownią Alternatywnego Wychowania, Fundacją Rappedagogia, Fundacją Równe Szanse.
Opiekun specjalności:
dr Daria Modrzejewska
Miejsca pracy w charakterze pedagoga i wychowawcy resocjalizującego:
Najbardziej uniwersalna pedagogiczna specjalność, dająca najszerszy wachlarz zatrudnienia. Jej wyjątkowość polega na tym, że przygotujemy Cię do pracy w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, ale również do podjęcia profesjonalnej pracy z podopiecznym, wykraczającej poza kanon instytucjonalnej pomocy, a więc bezpośrednio w najbliższym mu środowisku, np. w pracy pedagoga ulicy (streetworker). Rozwiniesz swoje cechy charakteru, niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. Dzięki zdobytym na tej specjalności kompetencjom osobistym i społecznym będziesz sam w stanie stworzyć sobie miejsce pracy, np. założyć fundację, podjąć indywidualną praktykę, założyć placówkę opiekuńczo-wychowawczą.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Centrum Pomocy Rodzinie w Łodzi przy ul. Broniewskiego 1, Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii przy ul. Praussa 40, Fundacją Młodzi dla Młodych, Fundacją Równe Szanse
Opiekunowie specjalności:
dr Dorota Nawrat-Wyraz
Miejsca pracy to. m.in.:
Dowiesz się, na czym polega praca z klientem prowadzona metodą coachingu, która istotnie różni się od metod klasycznej pedagogiki oraz od metod terapii. Obecnie jest to najpopularniejsza metoda pracy indywidualnej z klientem.
Edukacja na specjalności coaching polega na samodzielnej pracy studenta z wybranym przez siebie klientem. Od pierwszych zajęć studenci dyskutują, jak pozyskać dla siebie klienta, jak prowadzić z nim rozmowę i jak pomóc mu w formułowaniu problemu. W dalszej części zajęć omawiamy uzyskane przez studentów efekty w pracy ze swoimi klientami. Przygotowujemy także plan i sposób pracy w kolejnych sesjach. Pracę z klientem kończy się, gdy klient osiągnie oczekiwany przez siebie efekt. W czasie zajęć specjalizacyjnych studenci pracują z kilkoma różnymi klientami.
Finalnym etapem zajęć jest ewaluacja, która polega na przeprowadzeniu refleksji nad:
Studenci w trakcie pracy z klientami uzyskują znaczące efekty. Radzą sobie z trudnymi osobami i złożonymi problemami. Wszyscy studenci kończą swoje prace z sukcesem i są zadowoleni z własnego rozwoju, który uzyskali w trakcie pisania pracy.
Opiekunowie specjalności:
Prezydent AHE prof. AHE dr Makary Stasiak, dr Kamila Lasocińska
Absolwent tej specjalności przygotowany jest do prowadzenia zajęć specjalistycznych w:
Ponadto tak student, jak i absolwent może uczestniczyć w dodatkowym kursie, na którym uzyska tytuł Młodszego Trenera Kreatywności, co oznacza, że będzie posiadał kompetencje niezbędne do nauczania w modelu Europejskich i Polskich Ram Kwalifikacji.
Uzyskaliśmy od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zgodę na:
Resocjalizacja z prewencją zagrożeń społecznych jest nową, praktyczną specjalnością na studiach licencjackich (trzyletnich), której zasadność utworzenia potwierdza zapotrzebowanie na rynku pracy regionu łódzkiego i ogólnopolskiego. Poczucie bezpieczeństwa Polaków jest przede wszystkim stymulowane redukcją wszelkich zachowań ryzykownych, stanowiących zagrożenie funkcjonalne i emocjonalne (m.in. wielopłaszczyznowa minimalizacja czynników uzależnień, zróżnicowanej przestępczości oraz patologii i dysfunkcji psychospołecznych). Ograniczenia wynikające z funkcjonowania w środowisku osób wykluczonych i zmarginalizowanych, odbijają się na poziomie samooceny czy poczuciu sprawstwa, czego konsekwencją jest poczucie niskiej wartości i jakości życia. O potrzebie działalności edukacyjno- praktycznej oraz konieczności kształcenia specjalistów w tak palącym obszarze, świadczą wskaźniki Raportów MSWiA o stanie bezpieczeństwa w Polsce, sytuacja penitencjarna i postpenitencjarna w obszarze Więziennictwa (szczególnie odsetek recydywy), oraz wsparcie obszaru edukacyjno- socjalnego w pracy resocjalizacyjnej i profilaktycznej. Reintegracja społeczna wymaga budowania przede wszystkim koalicji środowiskowych oraz łączenia działań instytucji i organizacji zajmujących włączaniem osób zmarginalizowanych i zagrożonych dysfunkcją (skazanych, rodzin, osób doświadczających przemocy, uzależnień, czy zachowań agresywnych w różnych instytucjach, itp.) w nurt życia społecznego. Warto dodać, że szeroki zakres pracy resocjalizacyjnej przynosi ogromne korzyści w funkcjonowaniu różnych placówek ( szkół podstawowych, średnich, zawodowych, ośrodków interwencji kryzysowej, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, socjoterapeutycznych, zakładów poprawczych, zakładów karnych, aresztów śledczych itp. placówek działających pod opieką państwa oraz niepublicznych instytucji). Przyczynia się również do zmiany rzeczywistości w warunkach resocjalizacji i prewencji otwartej. Biorąc pod uwagę czynniki społeczne istnieje zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie Resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych w tak ważnym obszarze życia społecznego, czyli: pedagogów, nauczycieli, opiekunów, policjantów, funkcjonariuszy służb więziennych, strażników miejskich, profesjonalnych wychowawców, kuratorów sądowych i społecznych, edukatorów, pracowników świetlic środowiskowych i organizacji pozarządowych, terapeutów, doradców, koordynatorów działań profilaktycznych i innych osób pracujących w obszarze środowisk dysfunkcyjnych oraz zagrożonych wykluczeniem i marginalizacją.
Specjalność - Resocjalizacja z prewencją zagrożeń społecznych wychodzi naprzeciw ogromnym oczekiwaniom społecznym w zakresie specjalistycznego wspierania osób zagrożonych niedostosowaniem i niedostosowanych społecznie, jak również w zakresie wsparcia wychowawczego oraz w szeroko rozumianym rozwoju osobistym. Ważne są również założone działania profilaktyczne i przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym co w efekcie sprzyja skutecznej integracji społecznej w środowisku.
1. Założenia ogólne specjalności
Program kształcenia oparty jest o wiedzę z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Wybór przedmiotów i specyfika powiązane są z uzyskaniem odpowiednich umiejętności, wiedzy i kompetencji w zakresie szeroko rozumianej resocjalizacji i prewencji. Koncepcja kształcenia na kierunku powstała w odpowiedzi na obniżające się poczucie jakości życia mieszkańców województwa łódzkiego i regionu, a także na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy, związanego z poszukiwaniem interdyscyplinarnych specjalistów potrafiących w sposób efektywny reagować na zmieniające się potrzeby jednostek i grup społecznych. Absolwent kierunku przygotowany zostanie do realizacji zadań z zakresu resocjalizacji i prewencji zagrożeń społecznych oraz planowania własnej drogi rozwoju w oparciu o wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych funkcjonowania człowieka. Studia wyposażą słuchaczy w szeroko rozumiane kompetencje społeczne w tym: komunikacyjne, diagnostyczne, metodyczne, organizacyjne i autokreacyjne, które umożliwią realizację celów związanych z:
2. Grupa docelowa: ile osób łącznie zostanie objętych wsparciem, ile semestrów
Czas trwania - 6 semestrów na studiach I stopnia / niestacjonarnie- zaocznie/
Warunkiem niezbędnym przyjęcia na studia 1 stopnia jest ukończenie szkoły średniej wraz ze zdaniem egzaminu maturalnego. W związku z powyższym brani są pod uwagę absolwenci szkół średnich oraz osoby zainteresowane i planujące karierę zawodową w profesjonalnym obszarze resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych. Osoby działające na rzecz jednostek, grup i środowisk niedostosowanych społecznie oraz ich rodzin, zgodnie z tezą wyrównywania szans i koncepcją życia integracyjnego w edukacji, pracy i życiu codziennym.
Absolwent studiów będzie wyposażony w kompetencje zawodowe, aktualną wiedzę i umiejętności praktyczne organizowania pracy dydaktyczno-wychowawczej, terapeutycznej, opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej, aktywizowania środowiska rodzinnego i dalszego otoczenia, które są konieczne do podejmowania czynności zawodowych w zakresie edukacji i resocjalizacji społecznie niedostosowanych. Zawód swój będzie wykonywał samodzielnie z należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki i aksjologii zawodowej.
3. Formy i metody pracy.
Wykłady interaktywne, ćwiczenia, warsztaty, projekty, instruktarze, hospitacje placówek, praktyki, wizyty studyjne.
Pedagogika resocjalizacyjna z prewencją zagrożeń społecznych jest praktyczną specjalnością potrzebną na rynku pracy regionu łódzkiego i ogólnopolskiego. Zawiera wiedzę z zakresu działań instytucji i organizacji zajmujących włączaniem osób zmarginalizowanych i zagrożonych dysfunkcją (skazanych, rodzin, osób doświadczających przemocy, uzależnień, czy zachowań agresywnych w różnych instytucjach, itp.) w nurt życia społecznego. Biorąc pod uwagę czynniki społeczne istnieje zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie Resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych w tak ważnym obszarze życia społecznego, czyli: pedagogów, nauczycieli, opiekunów, policjantów, funkcjonariuszy służb więziennych, strażników miejskich, profesjonalnych wychowawców, kuratorów sądowych i społecznych, edukatorów, pracowników świetlic środowiskowych i organizacji pozarządowych, terapeutów, doradców, koordynatorów działań profilaktycznych i innych osób pracujących w obszarze środowisk dysfunkcyjnych oraz zagrożonych wykluczeniem i marginalizacją.
Wybierając specjalność psychologii zdrowia i jakości życia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami zmagającymi się z chorobą somatyczną, psychosomatyczną, niepełnosprawnością i uzależnieniem.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwój praktycznych umiejętności psychologicznych potrzebnych do pracy z pacjentem. W trakcie specjalności zdobędziesz umiejętności rozpoznawania i diagnozowania problemów psychologicznych pacjentów i ich rodzin. Poznasz również podstawowe strategie i techniki terapeutyczne stosowane w pracy z pacjentem.
Nabędziesz również umiejętności w szerokorozumianej pomocy w radzeniu sobie w kryzysie, a także rozwijanie zasobów człowieka niezbędnych w prawidłowym procesie zdrowienia i radzenia sobie z chorobą. Zdobędziesz umiejętności wzmacniania zasobów osobistych pacjenta, poprawy jakości życia i relacji rodzinnych i społecznych.
Absolwent specjalności psychologii zdrowia i jakości życia posiada również umiejętności prowadzenia treningów i warsztatów, oraz tworzenia programów profilaktycznych. Ponadto potrafi pomóc osobom zmagającym się z niepełnosprawnością , rozwijając ich zasoby i kompetencje.
Specjalność skierowana jest do osób, które chcą podjąć pracę min. w ośrodkach:
Kształcenie na specjalności Psychologia kreatywnego rozwoju ma charakter unikatowy i pozwala osiągnąć dwa zasadnicze cele: podniesienie poziomu osobowego i społecznego rozwoju Studentów oraz nabycie kompetencji w zakresie profesjonalnego wspierania rozwoju innych osób. Połączenie tych dwóch aspektów kształcenia umożliwia zdobycie kompleksowych i dobrze ugruntowanych kompetencji psychologicznych.
Idea specjalności odwołuje się do współczesnych trendów w pomocy psychologicznej, podkreślających kluczową rolę pracy z ludzkim potencjałem i rozwojowymi zasobami, a nie z deficytami i dysfunkcjami - w tym kontekście specjalność w pełni odpowiada na wyzwania przyszłości. Dzięki kształceniu rozwiniesz własne zasoby osobiste, opanujesz różne metody pracy z grupą (ze szczególnym uwzględnieniem pracy z rodzinami) oraz nauczysz się, jak motywować innych do zmian oraz jak wspomagać rozwój osobowości klienta. Poznasz zagadnienia związane z inteligencją emocjonalną oraz znaczeniu emocji w życiu człowieka, regulowanie emocji i wykorzystanie ich w pracy psychologicznej.
Absolwent może podejmować pracę między innymi w:
Wybierając specjalność Psychologia w biznesie uzyskasz wiedzę, rozwiniesz umiejętności i kompetencje społeczne pomocne w pracy w środowisku biznesu.
W trakcie zajęć poznasz zasady zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, psychologiczne aspekty działań marketingowych, tworzenia i odbioru reklam, psychologicznych aspektów podejmowania decyzji rynkowych, reguły projektowania szkoleń oraz pracy trenerskiej na sali szkoleniowej, podstawy coachingu i mentoringu.
Praktyczny charakter zajęć da ci możliwość rozwijania, m.in. umiejętności planowania rozwoju kadr, rozumienia zachowań konsumenckich, budowania scenariuszy szkoleń, mediacji i negocjacji, komunikacji i budowania relacji wewnątrz organizacji oraz z otoczeniem społecznym i biznesowym.
Wybór tej specjalności pozwoli ci na wykorzystanie własnego potencjału do wspierania ludzi i zespołów w osiąganiu satysfakcji z pracy, kształtowania środowiska pracy nastawionego na rozwój pracowników.
Po ukończeniu specjalności „Psychologia w biznesie” można podjąć pracę m.in:
Program kształcenia dostosowaliśmy do treści nauczania najbardziej pożądanych urzędników służby cywilnej oraz kadry wyższych urzędników dla administracji Rzeczypospolitej Polskiej. Ma on charakter interdyscyplinarny i przygotowuje do pełnienia funkcji eksperckich, menedżerskich i kierowniczych w administracji publicznej. Absolwent administracji samorządowej będzie miał pogłębioną wiedzę na temat procesów decentralizacji ustrojowej, administracyjnej i finansowej, przyjętego w państwach europejskich modelu samorządu terytorialnego. Pozna pojęcie i konstrukcję prawną oraz strukturę organów samorządu terytorialnego w Polsce. Szczegółowo zostaną mu przedstawione zadania publiczne poszczególnych szczebli samorządu terytorialnego. Ukończenie specjalności samorządowej pozwoli absolwentom na poznanie instytucji mienia komunalnego jako materialnej podstawy realizacji funkcji samorządu terytorialnego, procesów zgodnych z prawem zarządzania mieniem komunalnym oraz prowadzenia gospodarki finansowej przez jednostki samorządu terytorialnego, a także zagadnienia nadzoru i kontroli nad działalnością samorządu terytorialnego.
Doradca podatkowy to absolwent o wykształceniu na podłożu prawa administracyjnego, choć z elementami prawa cywilnego i karnego skarbowego. Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości, prowadzenia ksiąg podatkowych oraz analizy finansowej (podatkowej). Doradca podatkowy to zawód bardzo pożądany, umożliwiający podjęcie pracy zarówno w administracji, jak i w sektorze prywatnym. Są to kwalifikacje niezbędne dla organów podatkowych (Ministerstwo Finansów, urzędy skarbowe, urzędy celne, organy kontroli skarbowej, organy finansowe samorządu terytorialnego, urzędy celne). W sektorze prywatnym doradca podatkowy może być cennym nabytkiem dla przedsiębiorstwa w służbach finansowych i księgowości, jako współpracownik adwokata lub radcy prawnego albo w firmie doradztwa podatkowego. Po zdaniu egzaminu państwowego doradca podatkowy może wykonywać wolny zawód samodzielnie i występować przed sądami administracyjnymi jako pełnomocnik.
Absolwent specjalności procedury sądowo-administracyjne zdobędzie szeroką wiedzę z dziedziny prawa procesowego. W szczególności pozna zasady ogólne, funkcje procedur sądowych oraz tryb prowadzenia i rozstrzygania spraw w postępowaniu karnym i postępowaniu cywilnym. W ramach zajęć na tej specjalności student pozna procedury rejestracji przedsiębiorców, zasady postępowania upadłościowego i naprawczego oraz postępowanie sądowe w sprawach gospodarczych. Absolwent specjalności pogłębi swoją wiedzę z zakresu postępowania administracyjnego zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego, pozna postępowania administracyjne szczególne, postępowanie sądowo-administracyjne oraz sądową kontrolę administracji. Student zdobędzie również wiedzę praktyczną z zakresu sporządzania pism procesowych.
Specjalność adresowana jest do absolwentów szkół średnich i pracowników administracji publicznej - osób pragnących uzyskać lub poszerzyć wiedzę z zakresu zastosowań informatyki w administracji i nabyć umiejętności i kompetencje konieczne do sprawnej pracy w e-urzędzie. Celem kształcenia jest przygotowanie zawodowe profesjonalnego e-urzędnika, potrafiącego wdrażać i realizować usługi administracji publicznej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Studia mają charakter interdyscyplinarny – łączą wiedzę z zakresu nauki administracji i informatyki, prawa i postępowania administracyjnego oraz prawa informatycznego. Program specjalności obejmuje cztery moduły, na które składają się wykłady z zakresu szczegółowych regulacji prawnych dotyczących działań administracji w formie elektronicznej oraz zajęcia projektowe i warsztatowe z tematyki optymalizacji funkcjonowania administracji przy wykorzystaniu aplikacji informatycznych.
Dlaczego innowacje?
Wdrożenie innowacji warunkuje przyspieszony rozwój gospodarczy. Jeśli jednostki samorządu terytorialnego są zainteresowane przyspieszonym rozwojem, nieuchronnie powinny opanować umiejętność asymilowania innowacji, wspierania działalności firm innowacyjnych, znajomości i doradztwa w zakresie pozyskiwania środków na innowacje. W urzędzie powinna funkcjonować osoba lub dział obsługi firm innowacyjnych. Dzięki aktywności takich specjalistów, samorządy mogą istotnie zwiększyć tempo swojego rozwoju gospodarczego - widać to na przykładzie rozwoju wielu firm i korporacji, m. in. Microsoft, Google, Facebook.
Technologia kreatywności
W AHE od 26 lat prowadzone jest nauczanie technologii kreatywności. Uczelnia ta, jak żadna inna posiada w tym zakresie wyjątkowe doświadczenie i wiedzę. Jednym z podstawowych elementów kształcenia jest realizowanie projektu kreatywnego. Dzięki takim zajęciom studenci fizycznie zetkną się z działalnością innowacyjną. Cykl zajęć zwanych Technologią kreatywności realizowany jest m. in. na przedmiotach z podstaw i logiki kreatywności, warsztatach.
Realizacje projektu kreatywnego
W ramach współpracy z jednostkami samorządowymi studenci realizują projekt:
Sprawność działania administracji samorządowej w następujących obszarach:
W ramach współpracy z instytucjami zewnętrznymi studenci przeprowadzają badania i dokonują analizy przy współpracy JST, podległych im jednostek (np. Urząd Pracy).
Projekty mają na celu: analizę aktów prawnych dotyczących bezrobocia, analizę obowiązujących rozwiązań prawnych, analizę statystyczną, współtworzenie wniosków o dofinansowanie z UE, opracowywanie studium wykonalności projektu.
Administracja na rzecz wdrażania innowacji
Studenci zapoznają się z procesem wynalazczym i sposobami jego wdrażania do praktyki gospodarczej. Proces ten składa się następujących etapów:
Absolwent specjalności Broker innowacji będzie umiejętnie wspomagać osoby przedsiębiorcze i twórcze, w prowadzeniu innowacyjnej działalności gospodarczej. Będzie też potrafił organizować zaplecze prawne i instytucjonalne na rzecz ich funkcjonowania.
Nasz absolwent, specjalista ds. innowacji przyczyni się do przyspieszonego rozwoju gospodarczego samorządów.
Specjalność prawo pracy w Polsce i UE jest adresowana do studentów zainteresowanych podjęciem pracy w instytucjach administracyjnych różnego szczebla zajmujących się zatrudnianiem pracowników, a ponadto studentów zainteresowanych zdobyciem wiedzy oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do obsługi kadrowej podmiotów gospodarczych. Absolwent zdobywa wiedzę z zakresu nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz realizacji praw i obowiązków z tego wynikających, a także możliwości wykorzystania środków publicznych w związku z zatrudnianiem pracowników. Celem niniejszej specjalności jest również przygotowanie wysoko wyspecjalizowanej kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w Polsce oraz UE. Ukończenie specjalności prawo pracy stwarza Absolwentowi perspektywę znalezienia zatrudnienia na stanowiskach związanych z obsługą procesu zatrudniania, bądź podjęcia własnej działalności gospodarczej, w ramach której prowadzona jest kadrowa obsługa innych podmiotów. Dzięki kompleksowemu ujęciu prawnej problematyki zatrudniania, Absolwent specjalności prawo pracy w Polsce i UE staje się specjalistą dysponującym wszechstronną wiedzą oraz kompetencjami na najwyższym poziomie w zakresie prawnych aspektów zatrudniania pracowników.
Przedmioty w ramach specjalności prawo pracy w Polsce i UE:
Specjalność administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania jest adresowana do studentów, którzy pracują bądź chcieliby rozpocząć pracę w administracji szeroko rozumianego wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania – tj.:
Absolwent specjalności administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania posiada praktyczne umiejętności w zakresie stosowania prawa i postępowania przed sądem oraz organami ścigania. Posiada wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu sądów powszechnych oraz administracyjnych, Trybunału Konstytucyjnego i Trybunału Stanu, prokuratur, Policji, organów celno-skarbowych w Polsce, jak również organizacji kancelarii prawniczej. Potrafi zidentyfikować przestępstwa urzędnicze, ich zakres znamion, w tym przestępstwa tzw. białych kołnierzyków. Zna zakres międzynarodowej współpracy organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz praw człowieka w postępowaniu sądowym i administracyjnym.
Przedmioty w ramach specjalności administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania:
Master degree in Political Science
OPIS SPECJALNOŚCI W JĘZYKU POLSKIM - KLIKNIJ
Objective
Most modern organizations are based on international cooperation, which is why efficient manager has to deal with aspects of different cultures. Often the executives, located in their home countries, look for managerial teams, partners, suppliers or customers in other parts of the world. To meet the challenges of the 21st century traditional management training is no longer sufficient. European Studies programme provides the cross-cultural leadership competences that are crucial for managers to succeed in today's global business landscape.
Professional skills
The aim of the studies is to provide knowledge and understanding of the economic specifics of international markets, on trade and negotiations, accounts and risks. Students develop an understanding of cultural differences, practice to manage internationally, and gain the knowledge to navigate through the complexity of international organisations. Graduates gain proficiency in terms and mechanisms of economical and legal procedures essential for operating on international markets. Comprehensive European Studies programme enables to increase and consolidate knowledge and to develop practical abilities consequently after graduation necessary for efficiently managing companies on international markets.
Thanks to these studies you will make progress at:
During the course you gain fluency in legal, economic and cultural aspects of international entrepreneurship.
Graduate destination areas:
Diploma
Participation in European Studies results in acquiring Master degree in Political Science. With this widely recognized document you may develop your international career successfully.
Specjalność ta stworzona została w odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata z myślą o studentach, którzy planują realizować się zawodowo w strukturach partii politycznych, władzy państwowej i samorządowej oraz nowych mediach i organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, takich jak: związki zawodowe, związki pracodawców, organizacje konsumenckie. Specjalność ta ma za zadanie przygotowanie absolwenta do pełnienia roli organizatora e-kampanii politycznych i społecznych. Jej absolwenci mogą zostać pracownikami instytucji i różnych organizacji - profesjonalistami od obsługi życia politycznego. Ponadto, program na tej specjalności został tak skonstruowany aby rozwinąć u studenta potrzebę aktywności politycznej i umiejętności komentowania wydarzeń politycznych.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej kształtuje u studenta umiejętność kreowania i zastosowania strategii e-marketingowej i PR na potrzeby instytucji politycznych, partii, polityków, stosowania nowoczesnych technik e-marketingu, reklamy, PR oraz organizacji i przeprowadzania kampanii wyborczych. Nabyte w trakcie studiów kompetencje umożliwiają później absolwentowi skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwalają w sposób przekonujący prezentować określone idee i strategie.
Kształcenie odbywa się w formie: wykładów, ćwiczeń, warsztatów metodą projektową oraz w środowisku internetowym, co w rezultacie zapewnia właściwe przygotowanie do zawodu, dzięki czemu absolwent z jednej strony potrafi tworzyć strategie e-marketingowe w kampaniach wyborczych i politycznych, współprowadzić kampanie wyborcze, z drugiej natomiast - dzięki nabytym umiejętnościom potrafi przygotowywać wszelkiego rodzaju teksty informacyjne, wystąpienia, opracowania i raporty.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej obejmuje kształcenie w zakresie strategii i organizacji kampanii wyborczej, socjotechniki i psychotechniki propagandy, teorii e-marketingu politycznego, sztuki negocjacji i mediacji, retoryki politycznej, polityki informacyjnej instytucji publicznych, komunikowania publicznego i medialnego, public relations w polityce, a także badania rynku politycznego.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej stworzona została m.in. w oparciu o informacje pochodzące z organizacji, stowarzyszeń, partii politycznych, organów administracji państwowej i samorządowej oraz z firm spoza sektora, którzy wskazują, że na rynku pracy poszukiwani są specjaliści z zakresu e-marketingu politycznego, PR z elementami sztuki medialnej, którzy odpowiadać mają za obustronnie korzystne relacje pomiędzy instytucją a jej otoczeniem.
Absolwent – po uzyskaniu dyplomu – może pracować m.in. w:
Zmieniające się uwarunkowania rynkowe, kulturowe, polityczne w coraz większym stopniu wpływają na działalność wszystkich podmiotów gospodarczych. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i branży, powinny uwzględniać w swoich planach i strategiach rozwojowych aspekty międzynarodowe, w tym specyfikę handlu na rynku europejskim. Umiędzynarodowienie biznesu jest czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie przedsiębiorstwa na każdym jego etapie - od momentu produkcji aż do sprzedaży finalnego produktu lub usługi.
Specjalność handel międzynarodowy i biznes na rynku europejskim jest odpowiedzią na zapotrzebowanie przedsiębiorców na wysokiej klasy specjalistów, którzy potrafią współpracować oraz konkurować z partnerami krajowymi i zagranicznymi, a także posiadają wiedzę na temat funkcjonowania biznesu na rynku UE.
Absolwent specjalności handel międzynarodowy i biznes na rynku europejskim może znaleźć zatrudnienie w:
Description in preparation.
Na tej specjalności student uczy się wdrażania procesów innowacyjnych do organizacji, która od dłuższego czasu działa na rynku. Kształconą umiejętnością jest wprowadzanie produktywnych innowacji do firmy długo funkcjonującej na rynku. Specjalność przygotuje – z wykorzystaniem metod projektowych i podejścia audytowo-kreatywnego – studentów do sprawnego zarządzania organizacjami i kreatywnego rozwiązywania problemów nowoczesnych organizacji.
Specjalność ta kształci kompetencje niezbędne do zarządzania innowacyjnym projektem organizacyjnym. W warunkach nowoczesnej gospodarki w wyniku projektu organizacyjnego jest wytwarzany i sprzedawany na rynku nowy produkt. Zachodzi wówczas istotna innowacja, zwana też innowacją produktową. Wprowadzenie nowego produktu wymaga powołania nowej struktury organizacyjnej albo nawet nowej firmy. Na tej specjalności student projektuje wszystkie procesy niezbędne w nowej strukturze, takie jak: projekt produktu, technologia wytwarzania, zaopatrzenie w surowce, marketing i sprzedaż. Student ćwiczy zatem wprowadzanie na rynek start-upu.
Specjalność ta kształci studentów na osoby zarządzające kapitałem społecznym we współczesnej organizacji. Prawdą jest, że ludzie; ich wiedza, umiejętności, postawy oraz predyspozycje stanowią największą wartość w nowoczesnej organizacji. Ponadto sukcesja na rynku zależy między innymi od sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi. W trakcie nauki student pozna najistotniejsze obszary wynikające ze współpracy w zespole oraz kierując nim. Kultura organizacyjna, współpraca zespołu podczas tworzenia strategii personalnej firmy stanowią podstawowe obszary jakie osoba zarządzająca kapitałem społecznym musi poznać. Ponadto techniki zarządzania potencjałem społecznym, rekrutacja i selekcja pracowników, a także motywowanie pracowników wraz z planowaniem kariery zawodowej w obecnych czasach stanowią duże wyzwanie dla przyszłych osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie organizacji. Wykładowcy na tej specjalności doskonale znają problemy menedżerów, którzy są odpowiedzialni za właściwe funkcjonowanie działów HR. Potrafią wskazać obszary dotyczące konfliktów wśród pracowników i sposobów ich prawidłowego rozwiązania. Dodatkowo student wybierając tą specjalność będzie dysponował umiejętnościami z zakresu komunikacji społecznej oraz wpływu na pozytywny wizerunek pracodawcy, stosując do tego celu m.in., odpowiednie szkolenia pracowników oraz realizując zadania z zakresu public relations skierowaną do pracowników organizacji.
Specjalność przygotowuje do zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa wewnętrznego ukierunkowanego na zarządzanie działaniami minimalizującymi skutki sytuacji kryzysowych występujących wewnątrz państwa, powodowanych przez siły natury lub działalność człowieka, godzących w bezpieczeństwo publiczne i bezpieczeństwo powszechne. Celem zarządzania kryzysowego jest zapobieganie możliwym zagrożeniom połączone z przygotowaniem do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowanie w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwanie ich skutków oraz odtwarzanie zasobów i odbudowa infrastruktury.
Student posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu koncepcji bezpieczeństwa wewnętrznego w odniesieniu do współczesnych zagrożeń oraz o prawnych podstawach i organizacji systemu zarządzania kryzysowego. Potrafi analizować i stosować procedury działań systemu zarządzania kryzysowego, odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje i przeprowadzania działań w celu maksymalnej redukcji zagrożenia. Posiada umiejętność organizowania zabezpieczeń logistycznych ludności poszkodowanej oraz organizować i przeprowadzać ewakuację. Zna standardy postępowania negocjacyjnego i mediacyjnego; potrafi zastosować je w sytuacji konfliktowej. Potrafi samodzielnie sformułować komunikat prasowy, udzielić wypowiedzi i wywiadu dla dziennikarzy. Wie jaka jest rola i możliwości wykorzystania oddziałów i pododdziałów Sił Zbrojnych RP. Wykorzystuje nowoczesne technologie informacyjne i jest świadomy wpływu nowoczesnych technologii informacyjnych na bezpieczeństwo państwa. Zna strategię bezpieczeństwa i strategię militarną RP oraz strategię bezpieczeństwa UE.
Potrafi analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski. Potrafi też rozwiązywać proste problemy społeczne i zawodowe, uczestniczyć w pracy zespołowej, kierować małymi zespołami ludzkimi wykonującymi zadania zlecone, komunikować się z otoczeniem, zbierać, hierarchizować, przetwarzać, przekazywać, a także chronić informacje.
Specjalność Obronność państwa ma za zadanie przygotowanie studenta do realizacji zadań cywilno-wojskowych, będzie sprawnie funkcjonował z zespołami w organizacjach publicznych związanych z obronnością państwa. Posiadając umiejętności krytycznej analizy, interpretacji i oceny zagrożeń w różnej skali, będzie umiejętnie kierował zespołem oraz skutecznie przeciwdziałał lub eliminował powstałe zagrożenie.
Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę z zarządzania grupami dyspozycyjnymi oraz zastosowaniami wojskowych strategii zarządzania w biznesie i administracji. Powinien dysponować wiedzą na temat konstrukcji systemu obronnego Polski, roli poszczególnych organów państwa w jego ramach oraz jego funkcjonowania i zadań obronnych. Zna elementarną terminologię używaną w ramach stosunku służbowego. Powinien również znać podstawowe założenia polskiej strategii bezpieczeństwa i obronności oraz dysponować wiedzą o obecnym kształcie i zadaniach sił zbrojnych. Jest przygotowany do prowadzenia współpracy pomiędzy służbami wojskowymi i cywilnymi. Potrafi tworzyć strategie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także projektować systemy obronności cywilnej i terytorialnej. Student powinien posiadać wiedzę na temat mechanizmów kierujących działaniami grup terrorystycznych i sposobami ich zwalczania. Niezwykle istotna jest wiedza w zakresie konfliktów zbrojnych oraz ich rozwiązywania. Dlatego w ramach tej specjalności student będzie znał i rozumiał najważniejsze koncepcje teoretyczne dotyczące przyczyn wybuchu konfliktów zbrojnych, specyfiki ich przebiegu oraz metod ich rozwiązywania. Ponadto będzie rozumiał istotę wpływu postępu technologicznego na ewolucję konfliktów zbrojnych, potrafił dokonać oceny skutków konfliktów zbrojnych oraz efektywności działań służących ich rozwiązaniu. Student umie analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski.
Absolwent będzie również przygotowany do pełnienia funkcji kierowniczych w instytucjach w obszarze obronności bezpieczeństwa państwa – posiadając gruntowną wiedzę o systemie obronnym państwa oraz umiejętności budowania zespołów pracowniczych, stwarzania atmosfery twórczej i sprawnej realizacji zadań.
Nabycie wiedzy i umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu obronności państwa i służb mundurowych student nabędzie w szczególności dzięki realizowanym przedmiotom: militarny i pozamilitarne systemy obrony państwa, obszary przygotowań obronnych na szczeblu wojewódzkim, prawo obronne RP, zwalczanie terroryzmu, konflikty zbrojne, działalność sztabowo-biurowa w służbach cywilnych i wojskowych, Obrona terytorialna RP.
W ramach oferowanej specjalności studenci mają szansę zapoznania się z teoretycznymi i praktycznymi aspektami bezpieczeństwa w obiektach użyteczności publicznej i tematyki ochrony. Odnosi się do potrzeb instytucji państwowych, regionalnych lub lokalnych związanych z neutralizacją zagrożenia. Specjalność pozwala zdobyć umiejętności stosowania prawa, kierowania zespołami ludzkimi i komunikowania, jak również przetwarzania i przekazywania informacji.
Studenci zdobędą wiedzę z zakresu uprawnień i obowiązków pracownika ochrony oraz umiejętność stosowania środków ochrony osób i mienia, odpowiednich do okoliczności. Będą umieli dokonywać obserwacji zjawisk zagrażających bezpieczeństwu instytucji i ochranianych osób oraz podejmować stosowne środki przymusu bezpośredniego w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
Oferowane przedmioty w ramach specjalności przygotowują również do pracy na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie i portach lotniczych. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży lotniczej, inwestycja w kadrę odpowiedzialną za utrzymanie bezpieczeństwa na lotnisku jest niezwykle ważna i opłacalna. Dysponując wiedzą z zakresu ochrony infrastruktury użyteczności medycznej, nowoczesnych systemów ratownictwa, zagrożeń atakami terrorystycznymi mają większość możliwość znalezienia pracy w portach lotniczych.
W ramach specjalności studenci zapoznają się:
Zaświadczenie uzyskane po zrealizowaniu tej specjalności uprawnia do ubiegania się o uzyskanie wpisu na listę wykwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Specjalność Bezpieczeństwo instytucji z ochroną osób i mienia pozwala na znalezienie pracy, m.in. w:
Oferowana specjalność współtworzona jest z Portem Lotniczym w Łodzi
Prezentowana specjalność jest unikatowa w polskim systemie szkolnictwa wyższego. Absolwenci znajdą zatrudnienie jako specjaliści do spraw bezpieczeństwa w portach lotniczych i instytucjach, przedsiębiorstwach powiązanych z transportem pasażerskim, nie tylko w lotnictwie, ale i również w międzynarodowych przedsiębiorstwach funkcjonujących w obszarze szeroko pojętej logistyki, na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem zaopatrzenia i transportu towarów.
Student zdobywać wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ochrony portów lotniczych przed aktami bezprawnej ingerencji oraz całego procesu bezpiecznego łańcucha dostaw i zagrożeń. Na rynku lotniczym krajowym i europejskim jest duże zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny ochrony lotnisk i bezpieczeństwa łańcucha dostaw. Zapotrzebowanie to wzrasta wraz z dynamicznym rozwojem lotnictwa i transportu lotniczego.
Skąd wiadomo, że firmie skutecznie udało się osiągnąć zamierzone cele? Na jakiej podstawie możemy wnioskować czy wykorzystaliśmy posiadane środki i zasoby w optymalny sposób, cele te realizując? Jak jednoznacznie i obiektywnie stwierdzić, które z aspektów funkcjonowania firmy wymagają optymalizacji? Te i podobne pytania zadają sobie właściciele i menagerowie firm nie od dziś. Nie od dziś też działalność każdej firmy czy instytucji cechuje istnienie określonych procedur, zasad działania oraz systemów, mających zapewnić im spójność funkcjonowania, umożliwiając jednocześnie osiągnięcie założonych celów. Nawet najlepiej opracowane reguły i systemy nie będą bowiem w pełni efektywne, jeśli nie będą podlegać kompleksowej kontroli. Ta uniwersalna reguła dotyczy wszystkich firm i instytucji bez względu na profil prowadzonej przez nie działalności, rodzaj własności czy sposób zorganizowania. Dlatego też wprowadza się w nich systemy kontroli wewnętrznej, w tym w szczególności kontrolę zarządczą. Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza są okazały się niezbędne zwłaszcza w dużych jednostkach gospodarczych działających w sektorze prywatnym, a w podmiotach sektora publicznego są wręcz obligatoryjne. Sami audytorzy zaś odgrywają bardzo ważną rolę, stanowiąc wsparcie w procesie podejmowania decyzji zarówno dla właścicieli firmy jak i samych menadżerów.
Wybierając specjalność Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza
Specjalność zaprojektowana została z myślą o osobach pragnących znaleźć zatrudnienie w:
Wierzyć czy wiedzieć, że coś się opłaca? Jeżeli będziesz zajmować się finansami firmy odpowiedź jest oczywista – musisz wiedzieć. Wiara może oczywiście pomóc, ale tylko wiedza i umiejętność jej wykorzystania są podstawą rynkowego sukcesu firmy.
Kiedy prowadzona działalność przestanie być rentowna? Czy uda nam się utrzymać płynność finansową? Jakie strategie finansowe umożliwią nam realizację przyjętych celów? Z jakich źródeł finansowania możemy skorzystać? W oparciu o jakie kryteria bank będzie oceniał zdolność kredytową naszej firmy? Jak zweryfikować wiarygodność naszych dostawców? Jak odzyskać, płynące z tytułu zrealizowanych umów, należności?
Oto pytania, na które poszukują odpowiedzi współcześnie funkcjonujące firmy, bez względu na to kto jest ich właścicielem, w jakim kraju działają, jaka jest ich kondycja ekonomiczna czy kto nimi zarządza. Oto pytania, na które sam będziesz musiał umieć znaleźć odpowiedź pracując w firmie, w banku, a nawet w urzędzie gminy.
Decydując się na wybór specjalności Rachunkowość i finanse z windykacją należności:
Po zakończeniu studiów możesz podjąć pracę w:
Może również otworzyć własną firmę.
Przysłowie mówi „pieniądz rządzi światem”, my nauczymy Cię zarządzać pieniądzem.
Program specjalności bankowość ma na celu uzupełnienie wiedzy studentów o zagadnienia z obszaru współczesnej bankowości i rynku finansowego. Program studiów jest kompleksowo dostosowany do wymagań, jakie stawia przed absolwentami rynek pracy, profesjonalnie przygotowując studentów do ich przyszłej pracy zawodowej w bankach oraz innych instytucjach finansowych.
W ramach przedmiotów specjalnościowych studenci zapoznają się między innymi z takimi zagadnieniami jak: bank i system bankowy, bank centralny i jego instrumenty, bankowe systemy rozliczeń, działalność kredytowa i depozytowa, ocena zdolności kredytowej, zarządzanie ryzykiem i płynnością w banku, instrumenty rynku pieniężnego, organizacja rynku kapitałowego, rynek instrumentów pochodnych.
Rynek usług bankowych nieustannie się rozwija, dlatego program studiów jest na bieżąco uzupełniany o wiedzę z zakresu nowych technologii w bankowości i finansach, np.: e-Banking, e-Investment, tokenizacja, fintech czy blockchain.
Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, dzięki którym może znaleźć pracę w:
Zapraszamy na studia zainteresowanych nowoczesnymi działaniami w sferze bankowości.
W trakcie studiów student zdobędzie wiedzę na temat podstaw turystyki – technik zarządzania obiektem turystycznym, kreowania i świadczenia usług hotelarskich, obsługi klienta i dbania o dobry wizerunek obiektu i produktu hotelarskiego oraz organizacji pracy w branży gastronomicznej.
Student będzie miał możliwość poznania pracy hotelu począwszy od zaplecza pracy hotelarskiej, poprzez obsługę klienta, aż po zarządzanie obiektem oraz usługą hotelarską. Istotnym elementem kształcenia jest możliwość zdobycia praktycznych umiejętności z zakresu ekonomiki, rachunkowości, organizacji i zarządzania oraz marketingu w obiektach hotelarskich i gastronomicznych.
W obszarze gastronomi zapozna się z funkcjonowaniem restauracji, jej zaplecza, zadaniami zaopatrzenia i funkcjonowaniem obsługi, ale także zadaniami i rola menedżera lokalu, kierownika sali czy szefa kuchni. Pozna zasady żywienia, kuchnie regionalne, międzynarodowe, a także niezwykle ważne przepisy sanitarne i BHP.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Zdobędziesz wiedzę, ale przed wszystkim umiejętności praktyczne w zakresie zarządzania hotelem. Poznasz zasady pracy hotelu, obsługi klienta, funkcjonowania zaplecza sanitarnego, gastronomicznego, zarządzania personelem, a także animacji czasu wolnego.
Realizowane projekty specjalnościowe:
Praca dla absolwenta:
Student zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania usługami turystycznymi, zapozna się z szeroko pojętym projektowaniem i realizację usług turystycznych. Od diagnozy i analizy zapotrzebowania rynku, potrzeb i preferencji klienta, aż po planowanie i realizację usług turystycznych. Uzyska umiejętności praktyczne z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych.
Będzie potrafił reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającej się branży turystycznej tworząc wyspecjalizowane podmioty obsługi ruchu turystycznego, jak i zarządzając produktem turystycznym. Pozna zmieniające się tendencje w ruchu turystycznym, jak i obsłudze klienta. Ważnym elementem programu kształcenia realizowanego na studiach jest również poznanie zasad sprzedaży i marketingu usług turystycznych.
Oferta studiów jest dedykowana wszystkim, którzy pragną zajmować się szeroko pojętą usługą turystyczną – projektowaną od szczebla diagnozowania potrzeb i preferencji klienta, poprzez skuteczną promocję, aż po realizację usługi turystycznej.
Student w trakcie nauczania zdobędzie również wiedzę z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych. Umiejętności komunikacji w języku obcym pozwolą również na pracę w środowisku międzykulturowym.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Realizowane projekty specjalnościowe:
Praca dla absolwenta:
Jeśli masz świadectwo maturalne, wybierz studia stacjonarne (licencjackie). Nie musisz mieć żadnego przygotowania medycznego, ponieważ w programie nauczania znalazły się przedmioty podstawowe, takie jak anatomia, fizjologia czy farmakologia. Jako absolwent tego kierunku będziesz gruntownie przygotowany do wykonywania zawodu, a przede wszystkim zdobędziesz wymagane kwalifikacje zawodowe. Duży nacisk położono na zgodność studiów z wymogami programowymi UE, specjalistyczne słownictwo medyczne w języku angielskim oraz praktyki w przodujących jednostkach ochrony zdrowia.
Dla osób, które posiadają świadectwo dojrzałości i ukończyły liceum medyczne, szkołę pomaturalną, kształcącą w zawodzie pielęgniarki, przygotowaliśmy ofertę niestacjonarnych studiów pomostowych. Program nauczania w tym przypadku został ułożony tak, aby połączyć przygotowanie z zakresu nauk medycznych i praktyki pielęgniarskiej z ogólnorozwojową wiedzą humanistyczną (filozofią, psychologią i socjologią)
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |