Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi obejmuje 24 kierunki studiów I stopnia. Kształcenie na każdym z tych kierunków trwa 3 lata (licencjackie) lub 3,5 roku (inżynierskie).
Każdy kierunek to kilka ciekawych i praktycznych specjalności do wyboru.
Specjalność ta skierowana jest przede wszystkim do osób, które chcą tworzyć treści dla mediów cyfrowych. Daje ona niezbędne narzędzia, by stać się nie tylko sprawnym dziennikarzem, ale również twórcą mediów. Od współczesnego dziennikarza wymagana jest największa samodzielność, umiejętność w pracy w dynamicznie zmieniających się warunkach pracy. Wybierając tę specjalności, studenci, a w przyszłości dziennikarze, będą wykonywać zlecone zadania. Będą doskonale przygotowani do podjęcia pracy w mediach internetowych, w agencjach oraz we własnych firmach, będą tworzyć portale internetowe. Wyposażeni w odpowiednie umiejętności i narzędzia będą potrafili samodzielnie przygotować i realizować materiały dziennikarskie pisane i video, tworzyć wpisy na blogach, obsługiwać media społecznościowe, oceniać i modyfikować treści. Poznają również mechanizmy biznesowe działające na rynku nowych mediów. Nowa specjalność, to także świetna oferta dla samorządów do wykształcenia wszechstronnych dziennikarzy i twórców mediów lokalnych.
Solidna wiedza, nabyte kompetencje i umiejętności dziennikarskie są podstawą dla specjalistów: public relations, mediów firmowych, specjalistów od wizerunku. Nasza unikalna na rynku specjalizacja pozwala studentom poznać w praktyce, jak funkcjonują narzędzia, dzięki którym firmy rozmawiają obecnie z pracownikami i klientami. W trakcie studiów studenci pracują ze specjalistami, którzy metodami projektowymi i warsztatowymi przekazują wiedzę i uczą zasad budowania wizerunku marki, firmy, osoby, wykorzystywania content marketingu, kompleksowego tworzenia mediów, komunikowania się z dziennikarzami (media relations), projektowania skutecznych działań komunikacyjnych.
Zdobyte kompetencje i umiejętności pozwolą na projektowanie i realizowanie strategii promocyjnych i reklamowych, na tworzenie różnego rodzaju przekazów: informacyjnych, reklamowych, wizerunkowych itp. oraz kreowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Studenci nauczą się prowadzić komunikację wizerunkową w sytuacjach kryzysowych, docierać z komunikatami do mediów, budować wydawnictwa dla pracowników oraz narzędzia komunikacyjne dla klientów. Dowiedzą się także, jak budować raporty roczne i raporty odpowiedzialnego biznesu, jak wykorzystywać social media w strategiach komunikacyjnych, jak przygotowywać strategie storytellingu, a także budować materiały wideo na potrzeby komunikacji firmy. W ramach kreatywnych projektów studenci przygotowują własne projekty wybranych przez siebie narzędzi: pismo, newsletter, blog, raport. Studenci już w trakcie studiów w firmach i agencjach będą budować media firmowe, przygotowywać konferencje prasowe, planować procesy komunikacji. Specjalizacja łączy wiedzę dziennikarską, która jest podstawą dobrego pisania, umiejętności komunikacji na różnych szczeblach z kreatywnym podejście do studenta. Studentom oferujemy również opiekę mentorską. Dzięki niej łatwiej mogą oni planować swoją karierę, uzyskać przydatne kontakty i szybciej zadebiutować na rynku pracy w swoim zawodzie.
Absolwent tej specjalności będzie gotowy do podjęcia pracy jako:
Na tej specjalności będziesz mógł uczestniczyć w zajęciach warsztatowych, a także w zajęciach z historii mediów, prawa autorskiego, dykcji, wizażu i autoprezentacji. Poszerzysz swoją wiedzę o wybrane zagadnienia kultury i literatury współczesnej. Zaznajomimy Cię z zasadami dziennikarstwa radiowego i prasowego, a także z pracą w mediach, obsługą kamery, montażem radiowym i telewizyjnym. Na studiach poznasz wszystkie gatunki dziennikarskich wypowiedzi i dowiesz się, jak pisać dobre teksty prasowe. Nauczysz się także przygotowywania reportaży radiowych i telewizyjnych. Ponadto zaproponujemy Ci praktyki w łódzkich i ogólnopolskich gazetach, rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych.
Po uzyskaniu dyplomu możesz pracować w:
.
To doskonały wybór dla tych studentów, którzy jeszcze nie zdecydowali czy chcą się zajmować tradycyjnym dziennikarstwem czy też dziennikarstwem firmowym.
Na tej specjalności będziesz mógł uczestniczyć w zajęciach warsztatowych, a także w zajęciach z historii mediów, prawa autorskiego, dykcji, wizażu i autoprezentacji. Poszerzysz swoją wiedzę o wybrane zagadnienia kultury i literatury współczesnej. Zaznajomimy Cię z zasadami dziennikarstwa radiowego i prasowego, a także z pracą w mediach, obsługą kamery, montażem radiowym i telewizyjnym. Na studiach poznasz wszystkie gatunki dziennikarskich wypowiedzi i dowiesz się, jak pisać dobre teksty prasowe. Nauczysz się także przygotowywania reportaży radiowych i telewizyjnych. Ponadto zaproponujemy Ci praktyki w łódzkich i ogólnopolskich gazetach, rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych.
Ale to nie wszystko, przecież solidna wiedza i umiejętności dziennikarskie są podstawą dla specjalistów: public relations, mediów firmowych, specjalistów od wizerunku. Nasza unikalna na rynku specjalizacja pozwala studentom poznać w praktyce, jak funkcjonują narzędzia, dzięki którym firmy rozmawiają obecnie z pracownikami i klientami. W trakcie studiów będziesz pracować ze specjalistami, którzy metodami projektowymi i warsztatowymi przekazują wiedzę i uczą zasad budowania wizerunku marki, firmy, osoby, wykorzystywania content marketingu, kompleksowego tworzenia mediów, komunikowania się z dziennikarzami (media relations), projektowania skutecznych działań komunikacyjnych.
Zdobyte kompetencje i umiejętności pozwolą ci na projektowanie i realizowanie strategii promocyjnych i reklamowych, na tworzenie różnego rodzaju przekazów: informacyjnych, reklamowych, wizerunkowych itp. oraz kreowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Nauczysz się prowadzić komunikację wizerunkową w sytuacjach kryzysowych, docierać z komunikatami do mediów, budować wydawnictwa dla pracowników oraz narzędzia komunikacyjne dla klientów. Dowiesz się także, jak budować raporty roczne i raporty odpowiedzialnego biznesu, jak wykorzystywać social media w strategiach komunikacyjnych, jak przygotowywać strategie storytellingu, a także budować materiały wideo na potrzeby komunikacji firmy. W ramach kreatywnych projektów studenci przygotowują własne projekty wybranych przez siebie narzędzi: pismo, newsletter, blog, raport. Studenci już w trakcie studiów w firmach i agencjach budują media firmowe, przygotowują konferencje prasowe i planują procesy komunikacji. Specjalizacja łączy wiedzę dziennikarską, która jest podstawą dobrego pisania, umiejętności komunikacji na różnych szczeblach z kreatywnym podejście do studenta.
Po uzyskaniu dyplomu możesz pracować w:
ale będziesz też gotowy podjąć pracę jako:
Zapraszamy na anglistykę w AHE!
Na kierunku filologia angielska nie tylko pogłębisz swoją wiedzę z zakresu kultury, literatury czy języka angielskiego. Studia na tym kierunku pozwolą Ci opanować język angielski na takim poziomie, aby kończąc studia posługiwać się nim na poziomie C1.
Co więcej, studiując filologię angielską w AHE dzięki zajęciom oferowanym w ramach Technologii Kreatywności rozwiniesz swoją kreatywność, poszerzysz wyobraźnię, przygotujesz się do startu na rynku pracy.
Istotnym elementem kierunku filologia angielska są zajęcia specjalizacyjne, które w bezpośredni sposób przygotują Cię do zaistnienia na rynku pracy a dodatkowo pomogą się na nim wyróżnić.
Na studiach I stopnia na kierunku filologia angielska oferujemy dwie specjalizacje do wyboru:
W ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki nauczysz się jak wspierać proces uczenia się, jak pobudzać swoich uczniów do myślenia, jak uczyć w środowisku cyfrowym, czy jak opracowywać innowacyjne materiały edukacyjne dla swoich uczniów. Na własnej skórze będziesz mógł się przekonać jak to jest być nauczycielem języka angielskiego, np. przy opracowywaniu i realizowaniu projektu własnego pomysłu w jednej z naszych placówek partnerskich, m.in. w Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi, jednej z pierwszych w Polsce Budzących się Szkół, i w British Centre, renomowanej szkole języków obcych, partnera kierunku filologia obca w AHE. Co więcej, na zajęciach oferowanych na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będziesz miał szansę spotkać się z ekspertami w dziedzinie kształcenia nauczycieli, m.in. Panią Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor SP 81 w Łodzi, współinicjatorkę inicjatywy Budząca się Szkoła, oraz Panią Bożeną Ziemniewicz, dyrektor British Centre oraz wieloletniego lektora języka angielskiego.
W ramach specjalizacji translatorsko-biznesowej będziesz mógł przekonać się na czym polega praca tłumacza. Poznasz narzędzia w pracy tłumacza, spróbujesz swoich sił w tłumaczeniu dokumentów biznesowych. Co więcej, poznasz język biznesu, zapoznasz się z korespondencją biznesową oraz nauczysz się na co zwracać uwagę komunikując się w środowisku międzynarodowym. W ramach praktyk będziesz mógł „od kuchni” przyjrzeć się pracy tłumacza a przede wszystkim spróbować swoich sił w tym zawodzie, realizując praktyki u jednego z naszych partnerów, m.in. w renomowanym biurze tłumaczeń SKRIVANEK, partnera kierunku filologia obca w AHE.
Zapraszamy na filologię germańską w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi!
Na kierunku filologia germańska nie tylko pogłębisz swoją wiedzę z zakresu kultury, literatury czy języka niemieckiego. Studia na tym kierunku pozwolą Ci opanować język niemiecki na takim poziomie, aby kończąc studia posługiwać się nim na poziomie C1.
Co więcej, studiując filologię germańską w AHE rozwiniesz swoją kreatywność, poszerzysz wyobraźnię i przygotujesz się do startu na rynku pracy. A wszystko to dzięki zajęciom oferowanym w ramach Technologii Kreatywności.
Istotnym elementem kierunku filologia germańska są zajęcia specjalizacyjne, które w bezpośredni sposób przygotują Cię do zaistnienia na rynku pracy a dodatkowo pomogą się na nim wyróżnić.
Na studiach I stopnia na kierunku filologia germańska oferujemy dwie specjalizacje do wyboru:
W ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki nauczysz się jak wspierać proces uczenia się, jak pobudzać swoich uczniów do myślenia, jak uczyć w środowisku cyfrowym, czy jak opracowywać innowacyjne materiały edukacyjne dla swoich uczniów. Na własnej skórze będziesz mógł się przekonać jak to jest być nauczycielem języka niemieckiego, np. przy opracowywaniu i realizowaniu projektu własnego pomysłu. Co więcej, na zajęciach oferowanych na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będziesz miał szansę spotkać się z ekspertami w dziedzinie kształcenia nauczycieli, m.in. Panią Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor SP 81 w Łodzi, współinicjatorkę inicjatywy Budząca się Szkoła, oraz Panią Bożeną Ziemniewicz, dyrektor British Centre oraz wieloletniego lektora języka angielskiego.
W ramach specjalizacji translatorsko-biznesowej będziesz mógł przekonać się na czym polega praca tłumacza. Poznasz narzędzia w pracy tłumacza, spróbujesz swoich sił w tłumaczeniu dokumentów biznesowych. Co więcej, poznasz język biznesu, zapoznasz się z korespondencją biznesową oraz nauczysz się na co zwracać uwagę komunikując się w środowisku międzynarodowym. W ramach praktyk będziesz mógł „od kuchni” przyjrzeć się pracy tłumacza a przede wszystkim spróbować swoich sił w tym zawodzie, realizując praktyki u jednego z naszych partnerów, m.in. w renomowanym biurze tłumaczeń SKRIVANEK, partnera kierunku filologia obca w AHE.
Absolwent po specjalności architektura informacji i redakcja ma wysoko rozwinięte kompetencje z zakresu komunikacji i redakcji oraz komunikacji wizualnej. Poddaje obróbce dokumenty cyfrowe, potrafi tworzyć samodzielnie proste strony www lub adaptować na swoje potrzeby istniejące systemy zarządzania treścią, a następnie publikować w nich własne treści. Potrafi także zaplanować projekt publikacji oraz wykorzystuje w praktyce wiedzę na temat metodologii badań internetowych.
Nabyte umiejętności pozwalają absolwentowi wykonywać zawód architekta informacji, infobrokera, copywritera, dziennikarza, redaktora, redaktora inicjującego, specjalisty ds. komunikacji, w tym komunikacji w mediach społecznościowych oraz pracownika repozytoriów cyfrowych.
Tego się nauczysz na studiach licencjackich:
Przedmioty na specjalności ARCHITEKTURA INFORMACJI I REDAKCJA
Dezinformacja współcześnie stosowana jest jako broń w wojnie informacyjnej. Umiejętność przeciwdziałania tym praktykom i weryfikacji informacji stała się niezwykle istotna w obliczu rozpowszechniania fałszywych lub zmanipulowanych przekazów, półprawd i teorii spiskowych, których celem jest często destabilizacja zachodnich społeczeństw oraz instytucji państwowych.
W trakcie kształcenia studenci specjalności Fact-checking i przeciwdziałanie dezinformacji nabywają umiejętności wyszukiwania informacji oraz identyfikowania informacji fałszywych i zmanipulowanych. Uczą się pisać teksty dziennikarskie, piarowe oraz przeznaczone do publikacji w mediach. Potrafią tworzyć rzetelny przekaz, a także wywierać zgodny z ich intencją wpływ na odbiorców publikowanych treści oraz przeciwdziałać szkodliwej militaryzacji informacji.
Opis w przygotowaniu.
Program obejmuje zagadnienia z obszaru projektowania graficznego i multimediów. Przedmioty: grafika wydawnicza, projektowanie systemów identyfikacji wizualnej, typografia, grafika i animacja 3d, montaż filmów i efekty specjalne, grafika interaktywna i multimedialna zapewniają w pełni zdobycie umiejętności potrzebnych w zawodzie grafika projektanta.
Rozwój internetu i urządzeń multimedialnych powoduje zwiększenie zapotrzebowania na specjalistów zajmujących się tworzeniem stron www, aplikacji, interfejsów i reklam internetowych, kreowaniem kampanii w Social Media, tworzeniem spotów reklamowych czy też interaktywnych gier komputerowych. W specjalistycznym kształceniu student zapoznaje się z warsztatem
grafika-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów. Poznaje miary, formaty, gramatykę wizualną, środki wyrazu, zasady kompozycji, typografii.
Studia przygotowują przyszłych grafików zarówno do kreatywnego i kompleksowego podejmowania problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów, jak również do pracy w zespole kreatywnym. Specjalność obejmuje szeroki wachlarz zagadnień z zakresu dynamicznych mediów: od obróbki elektronicznej i przygotowania materiału audiowizualnego na potrzeby projektów multimedialnych, poprzez projektowanie architektury informacji, grafikę i animacje 2D, 3D, tworzenie filmów wideo i spotów reklamowych aż po studia z projektowania stron internetowych, czy aplikacji na urządzenia mobilne. Absolwenci specjalności doskonale sprawdzają się na współczesnym rynku reklamy.
Tematyka zajęć:
Wykładowcy specjalności komunikacja wizualna i multimedia:
dr hab. Łukasz Chmielewski
dr hab. Aleksandra Chrapowicka
dr Zbigniew Koszałkowski
mgr Piotr Gosławski
mgr inż. Piotr Kulbicki
mgr Filip Iwański
Celem specjalności jest przygotowanie absolwenta do projektowania gier i wirtualnej rzeczywistości. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w reklamie jak i produkcji gier komputerowych. Studenci poznają zagadnienia modelowania i animacji 3D, montaż audio i video, digital painting, realizują prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej, w branży gier komputerowych.
Przedmioty w specjalności:
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z branży gier komputerowych i grafików projektantów. Dodatkowo dostępny jest przedmiot Muzyka w grach komputerowych.
=========================================================================================
Mamy rok 1972. W Republice Federalnej Niemiec trwają Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do kin wchodzi film Francisa Forda Coppoli „Ojciec chrzestny”, a Michael Jackson nagrywa swój pierwszy solowy album pt. „Got to Be There”. Tego samego roku firma Atari wydaje grę Pong, która zapoczątkowała spektakularny rozwój przemysłu gier komputerowych.
Niespełna 45 lat później mamy już do czynienia z ósmą generacją gier. Globalny rynek gier komputerowych wart jest ponad 90 mld dolarów, a jego wartość stale rośnie. Na wyprodukowanie jednej pozycji nierzadko przeznacza się kwoty rzędu 100 mln dolarów.
Także Polska ma swój wkład w rozwoju branży, a sektor gier komputerowych to jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu kreatywnego. W 2015 roku światło dzienne ujrzały takie rodzime produkcje, jak Wiedźmin 3 firmy CD Projekt oraz Dying Light stworzona przez wrocławski Techland. Również w 2016 roku planowane są premiery wielu interesujących tytułów.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku coraz więcej polskich uczelni uruchamia kierunki oraz specjalności dedykowane przyszłym twórcom gier komputerowych. Dzięki bogatej ofercie kształcenia studenci mogą zdecydować, czy ich kariera będzie związana np. z programowaniem gier, projektowaniem wirtualnej przestrzeni, testowaniem gotowych elementów, etc.
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi przygotowała unikatową propozycję dla twórców gier . W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, AHE proponuje artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w projektowaniu i produkcji gier komputerowych, jak i reklamie, wizualizacjach przestrzennych oraz architektonicznych.
W toku studiów na kierunku grafika Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:
Adepci specjalności Grafika 3D i game art w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.
Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej gier będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy pozycji. Świadczy o tym, chociażby, rozwój wirtualnej rzeczywistości, która po latach funkcjonowania wyłącznie w przestrzeni literatury oraz kinematografii science-fiction, staje się coraz gorętszym trendem w kształtowaniu przyszłości gier komputerowych. Doskonałym przykładem są gogle przeznaczone do doświadczania wirtualnej rzeczywistości sfinansowane przez samych graczy w ramach kampanii Kickstarter – Oculus Rift firmy Oculus VR.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia realizowanego na politechnikach, AHE jako jedyna stawia na kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju.
Opis w przygotowaniu.
Specjalność dla osób, które widzą swoją przyszłość na rynku reklamy i produktów multimedialnych, gdzie obszarem działań jest grafika interaktywna. Student uczy się pojektować grafikę przeznaczoną na platformy informatyczne, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni wirtualnej i rozszerzonej
rzeczywistości realizowanej na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych: video wall, infokiosk, tablet, telefon, smart tv.
Programy wykorzystywane w toku studiów: Unity, wybrane programy firmy Autodesk i Adobe (Encoder, Photoshop, Illustrator, AfterEffects, Premiere, Animate. Oprogramowanie wspomagające dla chętnych: Avidemux, Audacity, Black, Magic Davinci Resolve, Blender.
Przedmioty specjalnościowe: Projektowanie grafiki AR/VR, Programowanie interaktywnych symulacji, User Experience, Fotogrametria i skanowanie, Interfejsy haptyczne i multisensoryczne, Motion Capture, Design Thinking - projekt.
Tylko u nas:
STUDENCI OD PIERWSZEGO SEMESTRU UCZESTNICZĄ CZYNNIE W NAGRANIACH ZESPOŁÓW I MAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZAPREZENTOWANIA SWOICH PRODUKCJI MUZYCZNYCH NA SCENACH ŁÓDZKICH KLUBÓW!
Specjalność kierowana jest do:
Przedmioty specjalności:
Sylwetka absolewnta:
Absolwent kierunku będzie specjalistą w dziedzinie szeroko pojętej produkcji muzycznej. Będzie wykwalifikowanym realizatorem nagrań studyjnych, jak również technikiem dźwięku estradowego. Znać będzie najpopularniejsze programy do nagrywania typu DAW (digital audio workstation) używane w większości studiów nagrań. Pozna rodzaje sprzętu wykorzystywanego zarówno w studiach nagrań jak i na koncertach oraz wirtualne wersje wszelkiego rodzaju efektów tj. kompresory, equalizery, efekty psychoakustyczne i wiele innych niezbędnych dla dobrego miksu i masteringu. Poza umiejętnościami technicznymi posiadać będzie także wykształcony słuch muzyczny oraz umiejętność aranżacji muzyki,
niezbędne dla współczesnego producenta muzycznego. Dzięki wszystkim tym umiejętnościom i wiedzy absolwent będzie mógł pracować jako realizator dźwięku w studiach nagraniowych, technik nagłośnienia estradowego (zarówno małych scen klubowych jak i dużych plenerowych), producent muzyczny we własnym studio nagrań, a także twórca nowoczesnej muzyki opartej na brzmieniach tradycyjnych i elektronicznych.
Praca dla absolwenta:
Dydaktycy:
Stypendia:
2016 - stypendium z Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS
2010 - stypendium Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury, 2010/2011
2007 - stypendium na podyplomowe studia mistrzowskie w Wanda L. Bass School of Music, Oklahoma City University, USA
2007 - stypendium Starosty Lidzbarka Warmińskiego “Lidzbarskie Kłobuki”
2005/2006 - stypendium „Socrates-Erasmus” na Narodowym Uniwersytecie Muzycznym w Bukareszcie, w klasie kompozycji Doiny Rotaru
Lista nagród kompozytorskich:
W latach 2010 – 2018: wokalista, gitarzysta i klawiszowiec w zespole Concrete Hills (rock).
Właściciel i realizator nagrań w studiu SeeSound w Łodzi.
Błażej Biskupski - specjalista w zakresie systemów dźwiękowych, nagłaśniania imprez, realizator dźwięku. Na specjalności produkcja i realizacja muzyki prowadzi przedmioty: realizacja dźwięku estradowego, techniki i systemy nagłośnieniowe.
Opis w przygotowaniu
Specjalność kreatywny menedżer kultury to unikatowa specjalność kształcenia dla twórczych, przedsiębiorczych, otwartych i wrażliwych na świat kultury ludzi. To wyjątkowy mix wiedzy akademickiej i praktycznej w zakresie organizowania i zarządzania publicznymi instytucjami kultury, organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, zarządzania dziedzictwem kulturowym, zarządzania karierą twórcy i swoją. To kierunek przygotowujący do pracy w różnych obszarach i sferach życia kulturalnego w zmieniających się warunkach prawnych i organizacyjnych. Absolwenci kierunku mogą pracować w sektorze publicznym, komercyjnym, oraz non-profit.
Uczelnia w ramach kierunku oferuje studentom wiedzę z zakresu:
Uczelnia w ramach kierunku przygotowuje absolwentów do pracy w:
Wybrane zagadnienia specjalizacyjne:
Moduły specjalnościowe:
Kompetencje w zakresie rozpoznawania i projektowania współczesnych form wizualnych
Kompetencje w zakresie zjawisk kultury i literatury
Kompetencje w zakresie filmu i mediów
Relacje społeczne
Kompetencje w zakresie aktywnego kreowania zjawisk współczesnej kultury
Przedsiębiorczość w kulturze
Metody prowadzenia zajęć:
Proponowany specjalność pozwala na analizę mechanizmów i strategii zarządzania kulturą i talentem oraz wykorzystanie potencjału własnego, grupy , artystów. Umożliwia poznanie zasad pozyskiwania i targetowania odbiorców, zasad pozyskiwania finansowania (budżetowych i pozabudżetowych – sponsoring) oraz elastycznego i kreatywnego podejścia do żywego, zmieniającego się rynku kultury.
Przygotujemy studenta do aktywnego, zaplanowanego i efektywnego działania na rynku kultury, wyzwolimy kreatywność i przedsiębiorczość, pozwolimy na realizację własnych pomysłów, wesprzemy w budowaniu partnerstw i koalicji, nauczymy jak badać i zaspokajać potrzeby kulturalne różnych odbiorców od oseska do seniora z uwzględnieniem osób i grup ze szczególnymi potrzebami w tym osób niepełnosprawnych.
Nasz cel:
Obecnie jedyna tego typu oferta na rynku edukacyjnym w uczelniach niepublicznych w Polsce.
Program specjalności opracowany został w porozumieniu z zawodowymi tancerzami, choreografami, pedagogami tańca oraz pedagogami baletu.
Absolwent specjalności nabywa kwalifikacje zawodowe I stopnia w zakresie pedagogiki tańca. Jest kreatywnym pedagogiem tańca o wyspecjalizowanych umiejętnościach taneczno-pedagogicznych. Przygotowany jest do prowadzenia zajęć z różnych technik tanecznych w placówkach kulturalno-oświatowych i oświatowo-wychowawczych, a także w szkołach artystycznych i w szkołach tańca w kraju i za granicą. Posiada wiedzę interdyscyplinarną o sztuce ze szczególnym uwzględnieniem historii i teorii tańca, wiedzy o muzyce i balecie. Przygotowany jest do posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu pedagogiczno-artystycznego. Uzyskuje wiedzę z zakresu pedagogiki, dydaktyki i metodyki prowadzenia zajęć tanecznych. Posiada umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej, umiejętności podejmowania decyzji oraz samodzielnej analizy i wyciągania wniosków. Zdobywa zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole. Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się językiem specjalistycznym stosownie do różnorodnych technik tanecznych i teorii tańca. Przygotowany jest do podjęcia studiów II stopnia.
Obecnie jedyna tego typu oferta na rynku edukacyjnym w Polsce. Program specjalności opracowany został w porozumieniu z zawodowymi tancerzami, choreografami, reżyserami teatralnymi, pedagogami tańca oraz pedagogami baletu.
Absolwent specjalności nabywa kwalifikacje zawodowe I stopnia w zakresie tańca i choreografii. Jest zawodowym tancerzem i choreografem poruszającym się w konwencjach współczesnego teatru tańca, teatru muzycznego, zespołów pieśni i tańca, teatru dramatycznego oraz estrady w kraju i za granicą. Jest kreatywnym artystą o wyspecjalizowanych umiejętnościach taneczno-choreograficznych, umożliwiających mu podjęcie pracy w teatrach muzycznych, teatrach tańca, programach telewizyjnych, formacjach tańca nowoczesnego i sportowego, a także tworzenie własnych przedsięwzięć artystycznych. Posiada wiedzę interdyscyplinarną o sztuce ze szczególnym uwzględnieniem historii i teorii tańca, wiedzy o muzyce i balecie. Przygotowany jest do posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego. Posiada umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej, umiejętności podejmowania decyzji oraz samodzielnej analizy i wyciągania wniosków. Zdobywa zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się językiem specjalistycznym stosownie do różnorodnych technik tanecznych i teorii tańca. Przygotowany jest do podjęcia studiów II stopnia.
Przedmioty i specjalność skupione są na zdobywaniu umiejętności programistycznych w zakresie tworzenia aplikacji desktopowych (typowych aplikacji komputerowych), webowych (aplikacji internetowych) i aplikacji mobilnych.
Zakres przedmiotowy i tematyczny – kluczowe przedmioty specjalności:
Zobacz więcej: Lista przedmiotów na kierunku Informatyka >>
Masz pytania – napisz do nas: rekrutacja@ahe.lodz.pl
Przedmioty i specjalność skupione są na zdobywaniu umiejętności programistycznych w zakresie tworzenia architektury sieci i metodyki projektowania eksploatacji sieci teleinformatycznej.
Zakres przedmiotowy i tematyczny – kluczowe przedmioty specjalności:
Dziedzina wiedzy wchodząca w skład inżynierii mechanicznej, obejmująca projektowanie i dobór typowych elementów mechanizmów i maszyn oraz konstruowania i doboru: połączeń, łożyskowania, wałów i osi, sprzęgieł, hamulców, przekładni.
W skład projektowania wchodzi:
Specjalność pozwala na zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu technicznego wspierania procesów logistycznych oraz magazynowania, a także procesów spedycyjnych i ładunkowych. Wykłady, ćwiczenia i warsztaty umożliwiają poznanie funkcjonowania procesów w wielkich systemach logistycznych oraz zasad ich organizowania. Praktyki i zajęcia prowadzone przez specjalistów związanych z firmami logistycznymi i spedycyjnymi pozwalają studentom na uzyskanie kontaktu z praktyką oraz zdobycie wykształcenia opartego na najnowszych rozwiązaniach stosowanych w praktyce firm logistycznych. Absolwent tej specjalności może znaleźć pracę jako specjalista w następujących obszarach:
• sprzedaży i prognozowania popytu,
• planowania zakupów czy produkcji,
• handlu elektronicznego,
• obsługi klientów,
• zarządzania centrum dystrybucyjnym,
• gospodarki magazynowe,
• spedycji (spedytorzy),
• administratorzy taboru i organizatorzy transportu.
Transport lądowy pozostaje najważniejszym rodzajem transportu zarówno w odniesieniu do transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Specjalność ta pozwala na poznanie najistotniejszych problemów ruchu drogowego i szynowego oraz wyposaża absolwentów w kompetencje ułatwiające rozwiązywanie tych problemów.
Niezbędne kompetencje i kwalifikacje studenci uzyskują podczas zajęć z zakresu atrakcyjnej tematyki, takiej jak np. sterowanie ruchem drogowym, pasażerski transport publiczny, modelowanie procesów transportowych, kształtowanie jakości przewozów, bezpieczeństwo w ruchu drogowym itp. Profil kształcenia przewiduje możliwość zatrudnienia w:
Opis w przygotowaniu.
Jest to bardzo ciekawa specjalność, dająca ważne obecnie w planowaniu kariery kwalifikacje do pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi. Przy pomocy tej specjalności rozwiniesz swoje kompetencje w zakresie pomocy uczniom w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej i pracy z dorosłymi w charakterze doradcy edukacyjnego czy życiowego. Będziesz wiedział, jak pracować z drugim człowiekiem, aby pobudzić jego potencjał i rozwinąć jego kreatywność. Dzięki temu sam także rozwiniesz swoje zdolności i predyspozycje do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.
W trakcie studiów będziesz generować własne pomysły na praktyczne zastosowania wiedzy zawodoznawczej, zaproponujesz autorskie sposoby wspierania rozwoju zawodowego młodzieży szkolnej i osób dorosłych, poznasz techniki diagnostyczne wykorzystywane przez doradców i obmyślisz sposoby ich twórczego zastosowania w efektywnej pracy z klientem. Własne pomysły będziesz opracowywać w formie autorskich projektów, które będziesz sprawdzać w praktyce, np. w szkołach, firmach szkoleniowo-doradczych, urzędach pracy, fundacjach czy stowarzyszeniach. Doświadczenie zdobyte poprzez realizację projektów, wsparte fachową wiedzą specjalistyczną, umożliwi Ci samodzielne kreowanie własnego warsztatu pracy doradczej. Będziesz przygotowany zarówno do samodzielnego odczytywania, jak i kreowania potrzeb rynku na usługi doradcze, a Twoja oferta usług będzie stanowić odpowiedź na te potrzeby. Zdobytą wiedzę i umiejętności będziesz zatem mógł wykorzystać do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie doradztwa i szkoleń, a na rynku konkurować będziesz własną ofertą opartą na autorskich, oryginalnych pomysłach.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Narodowym Forum Doradztwa Kariery, Ochotniczym Hufcem Pracy, Urzędem Pracy Powiat Wschód, firmami doradztwa personalnego, szkołami.
Opiekunowie specjalności:
dr Grażyna Tadeusiewicz, dr Andrzej Zbonikowski
Uzyskane kwalifikacje zawodowe upoważniają absolwenta do podjęcia pracy w charakterze:
• doradcy zawodowego w urzędach pracy,
• doradcy zawodowego i personalnego w agencjach doradztwa personalnego i pośrednictwa pracy,
• szkolnego doradcy zawodowego,
• konsultanta i doradcy w firmach konsultingowych,
• pracownika administracyjno-kadrowego w urzędach pracy i innych instytucjach rynku pracy, zajmujących się doradztwem zawodowym,
• doradcy zawodowego w studenckich biurach karier,
• pedagoga lub doradcy zawodowego w Ochotniczych Hufcach Pracy.
Na tej specjalności nabędziesz wyjątkowe umiejętności i kompetencje do pracy pedagoga resocjalizacyjnego. Jeżeli interesuje Cię praca z osobami niedostosowanymi społecznie, wykluczonymi lub na granicy wykluczenia społecznego, z problemami wychowawczymi i chcesz im pomóc – to jest specjalność dla Ciebie. Poznasz niebanalne, kreatywne sposoby pracy z trudną młodzieżą. Nabędziesz umiejętności wykorzystania potencjału kreatywnego, osobowościowego swoich podopiecznych, aby pomóc im poprawić ich sytuację życiową. Rozwiniesz swoje cechy charakteru niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. W toku studiów przejdziesz przez etapy modelu kształcenia w duchu Technologii Kreatywności, więc od generowania pomysłów resocjalizacyjnych aż po ich skuteczną realizację. Będziesz miał możliwość sprawdzić i rozwinąć swoje kompetencje, uczestnicząc w warsztatach i projektach profilaktycznych w ramach działającej przy kierunku pedagogika Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej. Wyjątkowość tej specjalności polega również na tym, że studenci opracowują programy profilaktyczne, które mogą wykorzystać w swojej pracy zawodowej, poznają pracę streetworkera pod opieką pedagoga ulicy. Ponadto uzyskujesz praktyczne umiejętności diagnozowania problemów, a także kompetencje w zakresie wdrażania metod, technik i nowatorskich strategii oddziaływań poprzez: praktyki, wizyty studyjne, treningi, symulacje czy wizualizacje.
Dowiesz się również, jak w resocjalizacji można wykorzystać rap, hip-hop, arteterapię. Zrealizujesz ciekawe projekty w tym zakresie. Możesz połączyć swoje pasje, talenty z pedagogiką resocjalizacyjną. Przejdziesz trening socjoterapeutyczny z wybitnym łódzkim socjoterapeutą Krzysztofem Wilskim.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii w Łodzi przy ul. Praussa 40, Aresztem Śledczym, Pracownią Alternatywnego Wychowania, Fundacją Rappedagogia, Fundacją Równe Szanse.
Opiekun specjalności:
dr Daria Modrzejewska
Miejsca pracy w charakterze pedagoga i wychowawcy resocjalizującego:
Najbardziej uniwersalna pedagogiczna specjalność, dająca najszerszy wachlarz zatrudnienia. Jej wyjątkowość polega na tym, że przygotujemy Cię do pracy w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, ale również do podjęcia profesjonalnej pracy z podopiecznym, wykraczającej poza kanon instytucjonalnej pomocy, a więc bezpośrednio w najbliższym mu środowisku, np. w pracy pedagoga ulicy (streetworker). Rozwiniesz swoje cechy charakteru, niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. Dzięki zdobytym na tej specjalności kompetencjom osobistym i społecznym będziesz sam w stanie stworzyć sobie miejsce pracy, np. założyć fundację, podjąć indywidualną praktykę, założyć placówkę opiekuńczo-wychowawczą.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Centrum Pomocy Rodzinie w Łodzi przy ul. Broniewskiego 1, Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii przy ul. Praussa 40, Fundacją Młodzi dla Młodych, Fundacją Równe Szanse
Opiekunowie specjalności:
dr Dorota Nawrat-Wyraz
Miejsca pracy to. m.in.:
Dowiesz się, na czym polega praca z klientem prowadzona metodą coachingu, która istotnie różni się od metod klasycznej pedagogiki oraz od metod terapii. Obecnie jest to najpopularniejsza metoda pracy indywidualnej z klientem.
Edukacja na specjalności coaching polega na samodzielnej pracy studenta z wybranym przez siebie klientem. Od pierwszych zajęć studenci dyskutują, jak pozyskać dla siebie klienta, jak prowadzić z nim rozmowę i jak pomóc mu w formułowaniu problemu. W dalszej części zajęć omawiamy uzyskane przez studentów efekty w pracy ze swoimi klientami. Przygotowujemy także plan i sposób pracy w kolejnych sesjach. Pracę z klientem kończy się, gdy klient osiągnie oczekiwany przez siebie efekt. W czasie zajęć specjalizacyjnych studenci pracują z kilkoma różnymi klientami.
Finalnym etapem zajęć jest ewaluacja, która polega na przeprowadzeniu refleksji nad:
Studenci w trakcie pracy z klientami uzyskują znaczące efekty. Radzą sobie z trudnymi osobami i złożonymi problemami. Wszyscy studenci kończą swoje prace z sukcesem i są zadowoleni z własnego rozwoju, który uzyskali w trakcie pisania pracy.
Opiekunowie specjalności:
Prezydent AHE prof. AHE dr Makary Stasiak, dr Kamila Lasocińska
Absolwent tej specjalności przygotowany jest do prowadzenia zajęć specjalistycznych w:
Ponadto tak student, jak i absolwent może uczestniczyć w dodatkowym kursie, na którym uzyska tytuł Młodszego Trenera Kreatywności, co oznacza, że będzie posiadał kompetencje niezbędne do nauczania w modelu Europejskich i Polskich Ram Kwalifikacji.
Uzyskaliśmy od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zgodę na:
Resocjalizacja z prewencją zagrożeń społecznych jest nową, praktyczną specjalnością na studiach licencjackich (trzyletnich), której zasadność utworzenia potwierdza zapotrzebowanie na rynku pracy regionu łódzkiego i ogólnopolskiego. Poczucie bezpieczeństwa Polaków jest przede wszystkim stymulowane redukcją wszelkich zachowań ryzykownych, stanowiących zagrożenie funkcjonalne i emocjonalne (m.in. wielopłaszczyznowa minimalizacja czynników uzależnień, zróżnicowanej przestępczości oraz patologii i dysfunkcji psychospołecznych). Ograniczenia wynikające z funkcjonowania w środowisku osób wykluczonych i zmarginalizowanych, odbijają się na poziomie samooceny czy poczuciu sprawstwa, czego konsekwencją jest poczucie niskiej wartości i jakości życia. O potrzebie działalności edukacyjno- praktycznej oraz konieczności kształcenia specjalistów w tak palącym obszarze, świadczą wskaźniki Raportów MSWiA o stanie bezpieczeństwa w Polsce, sytuacja penitencjarna i postpenitencjarna w obszarze Więziennictwa (szczególnie odsetek recydywy), oraz wsparcie obszaru edukacyjno- socjalnego w pracy resocjalizacyjnej i profilaktycznej. Reintegracja społeczna wymaga budowania przede wszystkim koalicji środowiskowych oraz łączenia działań instytucji i organizacji zajmujących włączaniem osób zmarginalizowanych i zagrożonych dysfunkcją (skazanych, rodzin, osób doświadczających przemocy, uzależnień, czy zachowań agresywnych w różnych instytucjach, itp.) w nurt życia społecznego. Warto dodać, że szeroki zakres pracy resocjalizacyjnej przynosi ogromne korzyści w funkcjonowaniu różnych placówek ( szkół podstawowych, średnich, zawodowych, ośrodków interwencji kryzysowej, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, socjoterapeutycznych, zakładów poprawczych, zakładów karnych, aresztów śledczych itp. placówek działających pod opieką państwa oraz niepublicznych instytucji). Przyczynia się również do zmiany rzeczywistości w warunkach resocjalizacji i prewencji otwartej. Biorąc pod uwagę czynniki społeczne istnieje zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie Resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych w tak ważnym obszarze życia społecznego, czyli: pedagogów, nauczycieli, opiekunów, policjantów, funkcjonariuszy służb więziennych, strażników miejskich, profesjonalnych wychowawców, kuratorów sądowych i społecznych, edukatorów, pracowników świetlic środowiskowych i organizacji pozarządowych, terapeutów, doradców, koordynatorów działań profilaktycznych i innych osób pracujących w obszarze środowisk dysfunkcyjnych oraz zagrożonych wykluczeniem i marginalizacją.
Specjalność - Resocjalizacja z prewencją zagrożeń społecznych wychodzi naprzeciw ogromnym oczekiwaniom społecznym w zakresie specjalistycznego wspierania osób zagrożonych niedostosowaniem i niedostosowanych społecznie, jak również w zakresie wsparcia wychowawczego oraz w szeroko rozumianym rozwoju osobistym. Ważne są również założone działania profilaktyczne i przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym co w efekcie sprzyja skutecznej integracji społecznej w środowisku.
1. Założenia ogólne specjalności
Program kształcenia oparty jest o wiedzę z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Wybór przedmiotów i specyfika powiązane są z uzyskaniem odpowiednich umiejętności, wiedzy i kompetencji w zakresie szeroko rozumianej resocjalizacji i prewencji. Koncepcja kształcenia na kierunku powstała w odpowiedzi na obniżające się poczucie jakości życia mieszkańców województwa łódzkiego i regionu, a także na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy, związanego z poszukiwaniem interdyscyplinarnych specjalistów potrafiących w sposób efektywny reagować na zmieniające się potrzeby jednostek i grup społecznych. Absolwent kierunku przygotowany zostanie do realizacji zadań z zakresu resocjalizacji i prewencji zagrożeń społecznych oraz planowania własnej drogi rozwoju w oparciu o wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych funkcjonowania człowieka. Studia wyposażą słuchaczy w szeroko rozumiane kompetencje społeczne w tym: komunikacyjne, diagnostyczne, metodyczne, organizacyjne i autokreacyjne, które umożliwią realizację celów związanych z:
2. Grupa docelowa: ile osób łącznie zostanie objętych wsparciem, ile semestrów
Czas trwania - 6 semestrów na studiach I stopnia / niestacjonarnie- zaocznie/
Warunkiem niezbędnym przyjęcia na studia 1 stopnia jest ukończenie szkoły średniej wraz ze zdaniem egzaminu maturalnego. W związku z powyższym brani są pod uwagę absolwenci szkół średnich oraz osoby zainteresowane i planujące karierę zawodową w profesjonalnym obszarze resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych. Osoby działające na rzecz jednostek, grup i środowisk niedostosowanych społecznie oraz ich rodzin, zgodnie z tezą wyrównywania szans i koncepcją życia integracyjnego w edukacji, pracy i życiu codziennym.
Absolwent studiów będzie wyposażony w kompetencje zawodowe, aktualną wiedzę i umiejętności praktyczne organizowania pracy dydaktyczno-wychowawczej, terapeutycznej, opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej, aktywizowania środowiska rodzinnego i dalszego otoczenia, które są konieczne do podejmowania czynności zawodowych w zakresie edukacji i resocjalizacji społecznie niedostosowanych. Zawód swój będzie wykonywał samodzielnie z należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki i aksjologii zawodowej.
3. Formy i metody pracy.
Wykłady interaktywne, ćwiczenia, warsztaty, projekty, instruktarze, hospitacje placówek, praktyki, wizyty studyjne.
Pedagogika resocjalizacyjna z prewencją zagrożeń społecznych jest praktyczną specjalnością potrzebną na rynku pracy regionu łódzkiego i ogólnopolskiego. Zawiera wiedzę z zakresu działań instytucji i organizacji zajmujących włączaniem osób zmarginalizowanych i zagrożonych dysfunkcją (skazanych, rodzin, osób doświadczających przemocy, uzależnień, czy zachowań agresywnych w różnych instytucjach, itp.) w nurt życia społecznego. Biorąc pod uwagę czynniki społeczne istnieje zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie Resocjalizacji z prewencją zagrożeń społecznych w tak ważnym obszarze życia społecznego, czyli: pedagogów, nauczycieli, opiekunów, policjantów, funkcjonariuszy służb więziennych, strażników miejskich, profesjonalnych wychowawców, kuratorów sądowych i społecznych, edukatorów, pracowników świetlic środowiskowych i organizacji pozarządowych, terapeutów, doradców, koordynatorów działań profilaktycznych i innych osób pracujących w obszarze środowisk dysfunkcyjnych oraz zagrożonych wykluczeniem i marginalizacją.
Wybierając specjalność psychologii zdrowia i jakości życia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami zmagającymi się z chorobą somatyczną, psychosomatyczną, niepełnosprawnością i uzależnieniem.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwój praktycznych umiejętności psychologicznych potrzebnych do pracy z pacjentem. W trakcie specjalności zdobędziesz umiejętności rozpoznawania i diagnozowania problemów psychologicznych pacjentów i ich rodzin. Poznasz również podstawowe strategie i techniki terapeutyczne stosowane w pracy z pacjentem.
Nabędziesz również umiejętności w szerokorozumianej pomocy w radzeniu sobie w kryzysie, a także rozwijanie zasobów człowieka niezbędnych w prawidłowym procesie zdrowienia i radzenia sobie z chorobą. Zdobędziesz umiejętności wzmacniania zasobów osobistych pacjenta, poprawy jakości życia i relacji rodzinnych i społecznych.
Absolwent specjalności psychologii zdrowia i jakości życia posiada również umiejętności prowadzenia treningów i warsztatów, oraz tworzenia programów profilaktycznych. Ponadto potrafi pomóc osobom zmagającym się z niepełnosprawnością , rozwijając ich zasoby i kompetencje.
Specjalność skierowana jest do osób, które chcą podjąć pracę m.in.
Wybierając specjalność psychologia w biznesie uzyskasz wiedzę, rozwiniesz umiejętności i kompetencje społeczne pomocne w pracy w środowisku biznesu.
W trakcie zajęć poznasz zasady zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, psychologiczne aspekty działań marketingowych, tworzenia i odbioru reklam, psychologicznych aspektów podejmowania decyzji rynkowych, reguły projektowania szkoleń oraz pracy trenerskiej na sali szkoleniowej, podstawy coachingu i mentoringu.
Praktyczny charakter zajęć da ci możliwość rozwijania, m.in. umiejętności planowania rozwoju kadr, rozumienia zachowań konsumenckich, budowania scenariuszy szkoleń, mediacji i negocjacji, komunikacji i budowania relacji wewnątrz organizacji oraz z otoczeniem społecznym i biznesowym.
Wybór tej specjalności pozwoli ci na wykorzystanie własnego potencjału do wspierania ludzi i zespołów w osiąganiu satysfakcji z pracy, kształtowania środowiska pracy nastawionego na rozwój pracowników.
Po ukończeniu specjalności psychologia w biznesie można podjąć pracę m.in:
Program kształcenia dostosowaliśmy do treści nauczania najbardziej pożądanych urzędników służby cywilnej oraz kadry wyższych urzędników dla administracji Rzeczypospolitej Polskiej. Ma on charakter interdyscyplinarny i przygotowuje do pełnienia funkcji eksperckich, menedżerskich i kierowniczych w administracji publicznej. Absolwent administracji samorządowej będzie miał pogłębioną wiedzę na temat procesów decentralizacji ustrojowej, administracyjnej i finansowej, przyjętego w państwach europejskich modelu samorządu terytorialnego. Pozna pojęcie i konstrukcję prawną oraz strukturę organów samorządu terytorialnego w Polsce. Szczegółowo zostaną mu przedstawione zadania publiczne poszczególnych szczebli samorządu terytorialnego. Ukończenie specjalności samorządowej pozwoli absolwentom na poznanie instytucji mienia komunalnego jako materialnej podstawy realizacji funkcji samorządu terytorialnego, procesów zgodnych z prawem zarządzania mieniem komunalnym oraz prowadzenia gospodarki finansowej przez jednostki samorządu terytorialnego, a także zagadnienia nadzoru i kontroli nad działalnością samorządu terytorialnego.
Doradca podatkowy to absolwent o wykształceniu na podłożu prawa administracyjnego, choć z elementami prawa cywilnego i karnego skarbowego. Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości, prowadzenia ksiąg podatkowych oraz analizy finansowej (podatkowej). Doradca podatkowy to zawód bardzo pożądany, umożliwiający podjęcie pracy zarówno w administracji, jak i w sektorze prywatnym. Są to kwalifikacje niezbędne dla organów podatkowych (Ministerstwo Finansów, urzędy skarbowe, urzędy celne, organy kontroli skarbowej, organy finansowe samorządu terytorialnego, urzędy celne). W sektorze prywatnym doradca podatkowy może być cennym nabytkiem dla przedsiębiorstwa w służbach finansowych i księgowości, jako współpracownik adwokata lub radcy prawnego albo w firmie doradztwa podatkowego. Po zdaniu egzaminu państwowego doradca podatkowy może wykonywać wolny zawód samodzielnie i występować przed sądami administracyjnymi jako pełnomocnik.
Absolwent specjalności procedury sądowo-administracyjne zdobędzie szeroką wiedzę z dziedziny prawa procesowego. W szczególności pozna zasady ogólne, funkcje procedur sądowych oraz tryb prowadzenia i rozstrzygania spraw w postępowaniu karnym i postępowaniu cywilnym. W ramach zajęć na tej specjalności student pozna procedury rejestracji przedsiębiorców, zasady postępowania upadłościowego i naprawczego oraz postępowanie sądowe w sprawach gospodarczych. Absolwent specjalności pogłębi swoją wiedzę z zakresu postępowania administracyjnego zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego, pozna postępowania administracyjne szczególne, postępowanie sądowo-administracyjne oraz sądową kontrolę administracji. Student zdobędzie również wiedzę praktyczną z zakresu sporządzania pism procesowych.
Specjalność adresowana jest do absolwentów szkół średnich i pracowników administracji publicznej - osób pragnących uzyskać lub poszerzyć wiedzę z zakresu zastosowań informatyki w administracji i nabyć umiejętności i kompetencje konieczne do sprawnej pracy w e-urzędzie. Celem kształcenia jest przygotowanie zawodowe profesjonalnego e-urzędnika, potrafiącego wdrażać i realizować usługi administracji publicznej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Studia mają charakter interdyscyplinarny – łączą wiedzę z zakresu nauki administracji i informatyki, prawa i postępowania administracyjnego oraz prawa informatycznego. Program specjalności obejmuje cztery moduły, na które składają się wykłady z zakresu szczegółowych regulacji prawnych dotyczących działań administracji w formie elektronicznej oraz zajęcia projektowe i warsztatowe z tematyki optymalizacji funkcjonowania administracji przy wykorzystaniu aplikacji informatycznych.
Dlaczego innowacje?
Wdrożenie innowacji warunkuje przyspieszony rozwój gospodarczy. Jeśli jednostki samorządu terytorialnego są zainteresowane przyspieszonym rozwojem, nieuchronnie powinny opanować umiejętność asymilowania innowacji, wspierania działalności firm innowacyjnych, znajomości i doradztwa w zakresie pozyskiwania środków na innowacje. W urzędzie powinna funkcjonować osoba lub dział obsługi firm innowacyjnych. Dzięki aktywności takich specjalistów, samorządy mogą istotnie zwiększyć tempo swojego rozwoju gospodarczego - widać to na przykładzie rozwoju wielu firm i korporacji, m. in. Microsoft, Google, Facebook.
Technologia kreatywności
W AHE od 26 lat prowadzone jest nauczanie technologii kreatywności. Uczelnia ta, jak żadna inna posiada w tym zakresie wyjątkowe doświadczenie i wiedzę. Jednym z podstawowych elementów kształcenia jest realizowanie projektu kreatywnego. Dzięki takim zajęciom studenci fizycznie zetkną się z działalnością innowacyjną. Cykl zajęć zwanych Technologią kreatywności realizowany jest m. in. na przedmiotach z podstaw i logiki kreatywności, warsztatach.
Realizacje projektu kreatywnego
W ramach współpracy z jednostkami samorządowymi studenci realizują projekt:
Sprawność działania administracji samorządowej w następujących obszarach:
W ramach współpracy z instytucjami zewnętrznymi studenci przeprowadzają badania i dokonują analizy przy współpracy JST, podległych im jednostek (np. Urząd Pracy).
Projekty mają na celu: analizę aktów prawnych dotyczących bezrobocia, analizę obowiązujących rozwiązań prawnych, analizę statystyczną, współtworzenie wniosków o dofinansowanie z UE, opracowywanie studium wykonalności projektu.
Administracja na rzecz wdrażania innowacji
Studenci zapoznają się z procesem wynalazczym i sposobami jego wdrażania do praktyki gospodarczej. Proces ten składa się następujących etapów:
Absolwent specjalności Broker innowacji będzie umiejętnie wspomagać osoby przedsiębiorcze i twórcze, w prowadzeniu innowacyjnej działalności gospodarczej. Będzie też potrafił organizować zaplecze prawne i instytucjonalne na rzecz ich funkcjonowania.
Nasz absolwent, specjalista ds. innowacji przyczyni się do przyspieszonego rozwoju gospodarczego samorządów.
Specjalność prawo pracy w Polsce i UE jest adresowana do studentów zainteresowanych podjęciem pracy w instytucjach administracyjnych różnego szczebla zajmujących się zatrudnianiem pracowników, a ponadto studentów zainteresowanych zdobyciem wiedzy oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do obsługi kadrowej podmiotów gospodarczych. Absolwent zdobywa wiedzę z zakresu nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz realizacji praw i obowiązków z tego wynikających, a także możliwości wykorzystania środków publicznych w związku z zatrudnianiem pracowników. Celem niniejszej specjalności jest również przygotowanie wysoko wyspecjalizowanej kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w Polsce oraz UE. Ukończenie specjalności prawo pracy stwarza Absolwentowi perspektywę znalezienia zatrudnienia na stanowiskach związanych z obsługą procesu zatrudniania, bądź podjęcia własnej działalności gospodarczej, w ramach której prowadzona jest kadrowa obsługa innych podmiotów. Dzięki kompleksowemu ujęciu prawnej problematyki zatrudniania, Absolwent specjalności prawo pracy w Polsce i UE staje się specjalistą dysponującym wszechstronną wiedzą oraz kompetencjami na najwyższym poziomie w zakresie prawnych aspektów zatrudniania pracowników.
Przedmioty w ramach specjalności prawo pracy w Polsce i UE:
Specjalność administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania jest adresowana do studentów, którzy pracują bądź chcieliby rozpocząć pracę w administracji szeroko rozumianego wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania – tj.:
Absolwent specjalności administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania posiada praktyczne umiejętności w zakresie stosowania prawa i postępowania przed sądem oraz organami ścigania. Posiada wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu sądów powszechnych oraz administracyjnych, Trybunału Konstytucyjnego i Trybunału Stanu, prokuratur, Policji, organów celno-skarbowych w Polsce, jak również organizacji kancelarii prawniczej. Potrafi zidentyfikować przestępstwa urzędnicze, ich zakres znamion, w tym przestępstwa tzw. białych kołnierzyków. Zna zakres międzynarodowej współpracy organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz praw człowieka w postępowaniu sądowym i administracyjnym.
Przedmioty w ramach specjalności administracja wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania:
Master degree in Political Science
OPIS SPECJALNOŚCI W JĘZYKU POLSKIM - KLIKNIJ
Objective
Most modern organizations are based on international cooperation, which is why efficient manager has to deal with aspects of different cultures. Often the executives, located in their home countries, look for managerial teams, partners, suppliers or customers in other parts of the world. To meet the challenges of the 21st century traditional management training is no longer sufficient. European Studies programme provides the cross-cultural leadership competences that are crucial for managers to succeed in today's global business landscape.
Professional skills
The aim of the studies is to provide knowledge and understanding of the economic specifics of international markets, on trade and negotiations, accounts and risks. Students develop an understanding of cultural differences, practice to manage internationally, and gain the knowledge to navigate through the complexity of international organisations. Graduates gain proficiency in terms and mechanisms of economical and legal procedures essential for operating on international markets. Comprehensive European Studies programme enables to increase and consolidate knowledge and to develop practical abilities consequently after graduation necessary for efficiently managing companies on international markets.
Thanks to these studies you will make progress at:
During the course you gain fluency in legal, economic and cultural aspects of international entrepreneurship.
Graduate destination areas:
Diploma
Participation in European Studies results in acquiring Master degree in Political Science. With this widely recognized document you may develop your international career successfully.
Specjalność ta stworzona została w odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata z myślą o studentach, którzy planują realizować się zawodowo w strukturach partii politycznych, władzy państwowej i samorządowej oraz nowych mediach i organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, takich jak: związki zawodowe, związki pracodawców, organizacje konsumenckie. Specjalność ta ma za zadanie przygotowanie absolwenta do pełnienia roli organizatora e-kampanii politycznych i społecznych. Jej absolwenci mogą zostać pracownikami instytucji i różnych organizacji - profesjonalistami od obsługi życia politycznego. Ponadto, program na tej specjalności został tak skonstruowany aby rozwinąć u studenta potrzebę aktywności politycznej i umiejętności komentowania wydarzeń politycznych.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej kształtuje u studenta umiejętność kreowania i zastosowania strategii e-marketingowej i PR na potrzeby instytucji politycznych, partii, polityków, stosowania nowoczesnych technik e-marketingu, reklamy, PR oraz organizacji i przeprowadzania kampanii wyborczych. Nabyte w trakcie studiów kompetencje umożliwiają później absolwentowi skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwalają w sposób przekonujący prezentować określone idee i strategie.
Kształcenie odbywa się w formie: wykładów, ćwiczeń, warsztatów metodą projektową oraz w środowisku internetowym, co w rezultacie zapewnia właściwe przygotowanie do zawodu, dzięki czemu absolwent z jednej strony potrafi tworzyć strategie e-marketingowe w kampaniach wyborczych i politycznych, współprowadzić kampanie wyborcze, z drugiej natomiast - dzięki nabytym umiejętnościom potrafi przygotowywać wszelkiego rodzaju teksty informacyjne, wystąpienia, opracowania i raporty.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej obejmuje kształcenie w zakresie strategii i organizacji kampanii wyborczej, socjotechniki i psychotechniki propagandy, teorii e-marketingu politycznego, sztuki negocjacji i mediacji, retoryki politycznej, polityki informacyjnej instytucji publicznych, komunikowania publicznego i medialnego, public relations w polityce, a także badania rynku politycznego.
Specjalność e-polityka i PR w sferze publicznej stworzona została m.in. w oparciu o informacje pochodzące z organizacji, stowarzyszeń, partii politycznych, organów administracji państwowej i samorządowej oraz z firm spoza sektora, którzy wskazują, że na rynku pracy poszukiwani są specjaliści z zakresu e-marketingu politycznego, PR z elementami sztuki medialnej, którzy odpowiadać mają za obustronnie korzystne relacje pomiędzy instytucją a jej otoczeniem.
Absolwent – po uzyskaniu dyplomu – może pracować m.in. w:
Zmieniające się uwarunkowania rynkowe, kulturowe, polityczne w coraz większym stopniu wpływają na działalność wszystkich podmiotów gospodarczych. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i branży, powinny uwzględniać w swoich planach i strategiach rozwojowych aspekty międzynarodowe, w tym specyfikę handlu na rynku europejskim. Umiędzynarodowienie biznesu jest czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie przedsiębiorstwa na każdym jego etapie - od momentu produkcji aż do sprzedaży finalnego produktu lub usługi.
Specjalność handel międzynarodowy i biznes na rynku europejskim jest odpowiedzią na zapotrzebowanie przedsiębiorców na wysokiej klasy specjalistów, którzy potrafią współpracować oraz konkurować z partnerami krajowymi i zagranicznymi, a także posiadają wiedzę na temat funkcjonowania biznesu na rynku UE.
Absolwent specjalności handel międzynarodowy i biznes na rynku europejskim może znaleźć zatrudnienie w:
Program tej specjalności powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku pracy determinowane m.in. rozwojem instytucji społeczeństwa obywatelskiego oraz profesjonalizacją funkcjonowania organów administracji publicznej, szczególnie jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych. Tym samym w ostatnim okresie można zauważyć rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie administracji.
Absolwenci są przygotowani do podjęcia pracy w urzędach jednostek samorządu terytorialnego oraz w organizacjach pozarządowych. Znają akty prawne determinujące działalność tych organów oraz wiedzą, jak je stosować. Potrafią rozwiązywać problemy zawodowe, komunikować się z otoczeniem, aktywnie uczestniczą w pracy grupowej, dzięki czemu są predysponowani do sprawowania funkcji kierowniczych (absolwenci studiów II stopnia). Potrafią pisać i oceniać projekty i wnioski grantowe.
Absolwenci są przygotowani zarówno do pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, jak i do działalności politycznej na szczeblu samorządowym. Równie dobrze są przygotowani do pracy (i współpracy) w organizacjach pozarządowych.
Ich kompetencje szczególnie pożądane są w:
Absolwenci są również przygotowani merytorycznie do rozpoczęcia działalności politycznej lub bycia doradcami politycznymi.
Znakiem współczesnego zarządzania dobie szybkich zmian społecznych i technologicznych jest zarządzanie procesowe i zarządzanie projektowe. Proponowana specjalność ma za zadanie wyposażyć jej absolwentów w kompetencje niezbędne do zarządzania procesami w różnego typu organizacjach oraz tworzeniem innowacyjnych projektów przedsięwzięć, w tym także nowych organizacji / firm. W warunkach nowoczesnej gospodarki każdy produkt bądź usługa są wynikiem określonego, już wdrożonego procesu, albo projektu organizacyjnego mającego na celu dokonanie innowacji prowadzącej do zmiany procesu, technologii lub wykreowania nowego produktu . Zachodzi wówczas konieczność wdrożenia istotnej innowacji, będącej innowacją organizacyjną, technologiczną lub produktową. Wprowadzenie każdej z tych innowacji wymaga zmian organizacyjnych, a w przypadku nowego produktu wymaga powołania nowej struktury organizacyjnej albo nawet nowej firmy. Na tej specjalności student uczy się projektowani procesów niezbędnych w nowej strukturze, takich jak: projekt produktu, technologia wytwarzania, zaopatrzenie i logistyka, marketing i sprzedaż, kadry i rachunek kosztów.
Specjalność ta kształci studentów na osoby zarządzające kapitałem społecznym we współczesnej organizacji. Prawdą jest, że ludzie; ich wiedza, umiejętności, postawy oraz predyspozycje stanowią największą wartość w nowoczesnej organizacji. Ponadto sukces na rynku zależy między innymi od sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi. W trakcie nauki student pozna najistotniejsze obszary wynikające ze współpracy w zespole oraz kierując nim. Kultura organizacyjna, współpraca zespołu podczas tworzenia strategii personalnej firmy stanowią podstawowe obszary jakie osoba zarządzająca kapitałem społecznym musi poznać. Ponadto techniki zarządzania potencjałem społecznym, rekrutacja i selekcja pracowników, a także motywowanie pracowników wraz z planowaniem kariery zawodowej w obecnych czasach stanowią duże wyzwanie dla przyszłych osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie organizacji. Wykładowcy na tej specjalności doskonale znają problemy menedżerów, którzy są odpowiedzialni za właściwe funkcjonowanie działów HR. Potrafią wskazać obszary dotyczące konfliktów wśród pracowników i sposobów ich prawidłowego rozwiązania. Dodatkowo student wybierając tą specjalność będzie dysponował umiejętnościami z zakresu komunikacji społecznej oraz wpływu na pozytywny wizerunek pracodawcy, stosując do tego celu m.in., odpowiednie szkolenia pracowników oraz realizując zadania z zakresu public relations skierowaną do pracowników organizacji.
Większość przedsiębiorstw działających w gospodarce to małe średnie firmy, często o charakterze rodzinnym. W ramach tej specjalności studenci poznają specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw oraz zasadniczych uwarunkowań dla ich powstawania i rozwoju oraz wdrażania procesów innowacyjnych , zapewniających wyższą konkurencyjność ich działań na rynku. Uczestnicy specjalności zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie księgowości, podatków, finansów, planowania działalności i projektowania przedsięwzięć, działań marketingowych, Kształconą umiejętnością jest wprowadzanie produktywnych innowacji do firm zarówno długo funkcjonujących na rynku, jak i nowo powstających. Specjalność przygotowuje do wykorzystania metod projektowych i podejścia kreatywnego do sprawnego zarządzania małymi firmami i kreatywnego rozwiązywania problemów tych organizacji.
Specjalność przygotowuje do zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa wewnętrznego ukierunkowanego na zarządzanie działaniami minimalizującymi skutki sytuacji kryzysowych występujących wewnątrz państwa, powodowanych przez siły natury lub działalność człowieka, godzących w bezpieczeństwo publiczne i bezpieczeństwo powszechne. Celem zarządzania kryzysowego jest zapobieganie możliwym zagrożeniom połączone z przygotowaniem do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowanie w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwanie ich skutków oraz odtwarzanie zasobów i odbudowa infrastruktury.
Student posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu koncepcji bezpieczeństwa wewnętrznego w odniesieniu do współczesnych zagrożeń oraz o prawnych podstawach i organizacji systemu zarządzania kryzysowego. Potrafi analizować i stosować procedury działań systemu zarządzania kryzysowego, odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje i przeprowadzania działań w celu maksymalnej redukcji zagrożenia. Posiada umiejętność organizowania zabezpieczeń logistycznych ludności poszkodowanej oraz organizować i przeprowadzać ewakuację. Zna standardy postępowania negocjacyjnego i mediacyjnego; potrafi zastosować je w sytuacji konfliktowej. Potrafi samodzielnie sformułować komunikat prasowy, udzielić wypowiedzi i wywiadu dla dziennikarzy. Wie jaka jest rola i możliwości wykorzystania oddziałów i pododdziałów Sił Zbrojnych RP. Wykorzystuje nowoczesne technologie informacyjne i jest świadomy wpływu nowoczesnych technologii informacyjnych na bezpieczeństwo państwa. Zna strategię bezpieczeństwa i strategię militarną RP oraz strategię bezpieczeństwa UE.
Potrafi analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski. Potrafi też rozwiązywać proste problemy społeczne i zawodowe, uczestniczyć w pracy zespołowej, kierować małymi zespołami ludzkimi wykonującymi zadania zlecone, komunikować się z otoczeniem, zbierać, hierarchizować, przetwarzać, przekazywać, a także chronić informacje.
Specjalność Obronność państwa ma za zadanie przygotowanie studenta do realizacji zadań cywilno-wojskowych, będzie sprawnie funkcjonował z zespołami w organizacjach publicznych związanych z obronnością państwa. Posiadając umiejętności krytycznej analizy, interpretacji i oceny zagrożeń w różnej skali, będzie umiejętnie kierował zespołem oraz skutecznie przeciwdziałał lub eliminował powstałe zagrożenie.
Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę z zarządzania grupami dyspozycyjnymi oraz zastosowaniami wojskowych strategii zarządzania w biznesie i administracji. Powinien dysponować wiedzą na temat konstrukcji systemu obronnego Polski, roli poszczególnych organów państwa w jego ramach oraz jego funkcjonowania i zadań obronnych. Zna elementarną terminologię używaną w ramach stosunku służbowego. Powinien również znać podstawowe założenia polskiej strategii bezpieczeństwa i obronności oraz dysponować wiedzą o obecnym kształcie i zadaniach sił zbrojnych. Jest przygotowany do prowadzenia współpracy pomiędzy służbami wojskowymi i cywilnymi. Potrafi tworzyć strategie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także projektować systemy obronności cywilnej i terytorialnej. Student powinien posiadać wiedzę na temat mechanizmów kierujących działaniami grup terrorystycznych i sposobami ich zwalczania. Niezwykle istotna jest wiedza w zakresie konfliktów zbrojnych oraz ich rozwiązywania. Dlatego w ramach tej specjalności student będzie znał i rozumiał najważniejsze koncepcje teoretyczne dotyczące przyczyn wybuchu konfliktów zbrojnych, specyfiki ich przebiegu oraz metod ich rozwiązywania. Ponadto będzie rozumiał istotę wpływu postępu technologicznego na ewolucję konfliktów zbrojnych, potrafił dokonać oceny skutków konfliktów zbrojnych oraz efektywności działań służących ich rozwiązaniu. Student umie analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski.
Absolwent będzie również przygotowany do pełnienia funkcji kierowniczych w instytucjach w obszarze obronności bezpieczeństwa państwa – posiadając gruntowną wiedzę o systemie obronnym państwa oraz umiejętności budowania zespołów pracowniczych, stwarzania atmosfery twórczej i sprawnej realizacji zadań.
Nabycie wiedzy i umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu obronności państwa i służb mundurowych student nabędzie w szczególności dzięki realizowanym przedmiotom: militarny i pozamilitarne systemy obrony państwa, obszary przygotowań obronnych na szczeblu wojewódzkim, prawo obronne RP, zwalczanie terroryzmu, konflikty zbrojne, działalność sztabowo-biurowa w służbach cywilnych i wojskowych, Obrona terytorialna RP.
Prezentowana specjalność jest unikatowa w polskim systemie szkolnictwa wyższego.
Celem teoretycznym specjalności jest przedstawienie cech charakterystycznych portu lotniczego w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa, z uwzględnieniem katalogu zdarzeń mogących w efekcie doprowadzić do zagrożeń życia czy zdrowia jego pracowników, pasażerów, osób postronnych oraz transportu lotniczego cargo i wykorzystania technologii dronowej w lotnictwie bezzałogowym.
Cel praktyczny to poznanie funkcjonowania i rozwoju portu lotniczego oraz transportu lotniczego cargo na przykładzie Portu Lotniczego w Łodzi.
Program specjalności nakierowany jest na osiągnięcie przez studenta unikatowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z obszarów, w szczególności takich jak:
Wykorzystanie technologii dronowej w transporcie wymaga nabycia wiedzy nie tylko z zakresu prawa lotniczego, ale również umiejętności przygotowania trasy lotu czy analizy terenu otoczenia. Przedmiotowe zagadnienia studenci poznają w ramach oferowanej specjalności i realizowaniu przez specjalistów z zakresy wykorzystania technologii dronowej.
W ramach obszaru security manager student nabędzie wiedzę z zakresu bezpiecznego łańcucha dostaw towarów i zagrożeń jakie mogą się pojawić. Poza wiedzą z zakresu przeszkolenia personelu oraz wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za ochronę, student zapozna się z zasadami organizacji zaplecza magazynowego, ochrona przesyłek cargo przed dostępem osób nieuprawnionych, wdrożeniem systemu kontroli dostępu, czy skanowania ładunków, monitorowania i śledzenia ładunków.
Absolwenci znajdą zatrudnienie jako specjaliści do spraw bezpieczeństwa w portach lotniczych i instytucjach, przedsiębiorstwach powiązanych z transportem pasażerskim, nie tylko w lotnictwie, ale i również w międzynarodowych przedsiębiorstwach funkcjonujących w obszarze szeroko pojętej logistyki, na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem zaopatrzenia i transportu towarów.
Istotny jest również jeden fakt, iż absolwent przedmiotowej specjalności będzie mógł pracować jako pracownik obsługi centrów i portów lotniczych, a także jako obsługa pasażerów podczas lotów (steward/stewardessa).
To specjalność dla tych, którzy pracują lub planują pracować w służbach mundurowych, instytucjach publicznych lub prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie bezpieczeństwa i ochrony porządku publicznego lub prywatnego.
Specjalność przygotowuje do zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa wewnętrznego, ukierunkowanego na rozpoznawanie i przeciwdziałanie zagrożeniom.
Program tej specjalności oraz praktyki wyposażą absolwentów w wiedzę prawną i umiejętności, które pozwolą zapewnić bezpieczeństwo instytucjom, ludziom i mieniu. Specjalność przygotowuje do wykonywania zadań z zakresu profesjonalnej organizacji i wdrażania systemów bezpieczeństwa w różnego rodzaju urzędach i przedsiębiorstwach (np. w zespołach i centrach zarządzania kryzysowego, podmiotach zajmujących się ochroną ludności, instytucjach kultury i placówkach oświatowych), a także do pracy na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie i portach lotniczych. Powszechność przewozów lotniczych, a przez to ich wzrastające znaczenie w komunikacji i transporcie, wiąże się ze zwiększeniem zagrożenia bezpieczeństwa. Studenci tej specjalności, dysponujący wiedzą z zakresu ochrony infrastruktury użyteczności medycznej, nowoczesnych systemów ratownictwa, zagrożeń atakami terrorystycznymi, są coraz częściej poszukiwani na rynku pracy.
Dyplom studiów licencjackich na specjalności Bezpieczeństwo instytucji z ochroną osób i mienia pozwala na znalezienie pracy m.in. w:
W ramach specjalności studenci zapoznają się z:
Ukończenie tej specjalności umożliwia skrócenie nawet o połowę obowiązkowego szkolenia przygotowującego do pracy w Policji, ABW, CBA.
Specjalność realizowana jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie wymagań w zakresie szkoleń i kursów potwierdzających przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomości przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia (poz. 1688).
STUDIA KWALIFIKACYJNE!
Zaświadczenie uzyskane po zrealizowaniu specjalności uprawnia do ubiegania się o uzyskanie wpisu na listę wykwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Skąd wiadomo, że firmie skutecznie udało się osiągnąć zamierzone cele? Na jakiej podstawie możemy wnioskować czy wykorzystaliśmy posiadane środki i zasoby w optymalny sposób, cele te realizując? Jak jednoznacznie i obiektywnie stwierdzić, które z aspektów funkcjonowania firmy wymagają optymalizacji? Te i podobne pytania zadają sobie właściciele i menagerowie firm nie od dziś. Nie od dziś też działalność każdej firmy czy instytucji cechuje istnienie określonych procedur, zasad działania oraz systemów, mających zapewnić im spójność funkcjonowania, umożliwiając jednocześnie osiągnięcie założonych celów. Nawet najlepiej opracowane reguły i systemy nie będą bowiem w pełni efektywne, jeśli nie będą podlegać kompleksowej kontroli. Ta uniwersalna reguła dotyczy wszystkich firm i instytucji bez względu na profil prowadzonej przez nie działalności, rodzaj własności czy sposób zorganizowania. Dlatego też wprowadza się w nich systemy kontroli wewnętrznej, w tym w szczególności kontrolę zarządczą. Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza są okazały się niezbędne zwłaszcza w dużych jednostkach gospodarczych działających w sektorze prywatnym, a w podmiotach sektora publicznego są wręcz obligatoryjne. Sami audytorzy zaś odgrywają bardzo ważną rolę, stanowiąc wsparcie w procesie podejmowania decyzji zarówno dla właścicieli firmy jak i samych menadżerów.
Wybierając specjalność Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza
Specjalność zaprojektowana została z myślą o osobach pragnących znaleźć zatrudnienie w:
Wierzyć czy wiedzieć, że coś się opłaca? Jeżeli będziesz zajmować się finansami firmy odpowiedź jest oczywista – musisz wiedzieć. Wiara może oczywiście pomóc, ale tylko wiedza i umiejętność jej wykorzystania są podstawą rynkowego sukcesu firmy.
Kiedy prowadzona działalność przestanie być rentowna? Czy uda nam się utrzymać płynność finansową? Jakie strategie finansowe umożliwią nam realizację przyjętych celów? Z jakich źródeł finansowania możemy skorzystać? W oparciu o jakie kryteria bank będzie oceniał zdolność kredytową naszej firmy? Jak zweryfikować wiarygodność naszych dostawców? Jak odzyskać, płynące z tytułu zrealizowanych umów, należności?
Oto pytania, na które poszukują odpowiedzi współcześnie funkcjonujące firmy, bez względu na to kto jest ich właścicielem, w jakim kraju działają, jaka jest ich kondycja ekonomiczna czy kto nimi zarządza. Oto pytania, na które sam będziesz musiał umieć znaleźć odpowiedź pracując w firmie, w banku, a nawet w urzędzie gminy.
Decydując się na wybór specjalności Rachunkowość i finanse z windykacją należności:
Po zakończeniu studiów możesz podjąć pracę w:
Może również otworzyć własną firmę.
Przysłowie mówi „pieniądz rządzi światem”, my nauczymy Cię zarządzać pieniądzem.
W trakcie studiów student zdobędzie wiedzę na temat podstaw turystyki – technik zarządzania obiektem turystycznym, kreowania i świadczenia usług hotelarskich, obsługi klienta i dbania o dobry wizerunek obiektu i produktu hotelarskiego oraz organizacji pracy w branży gastronomicznej.
Student będzie miał możliwość poznania pracy hotelu począwszy od zaplecza pracy hotelarskiej, poprzez obsługę klienta, aż po zarządzanie obiektem oraz usługą hotelarską. Istotnym elementem kształcenia jest możliwość zdobycia praktycznych umiejętności z zakresu ekonomiki, rachunkowości, organizacji i zarządzania oraz marketingu w obiektach hotelarskich i gastronomicznych.
W obszarze gastronomi zapozna się z funkcjonowaniem restauracji, jej zaplecza, zadaniami zaopatrzenia i funkcjonowaniem obsługi, ale także zadaniami i rola menedżera lokalu, kierownika sali czy szefa kuchni. Pozna zasady żywienia, kuchnie regionalne, międzynarodowe, a także niezwykle ważne przepisy sanitarne i BHP.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Zdobędziesz wiedzę, ale przed wszystkim umiejętności praktyczne w zakresie zarządzania hotelem. Poznasz zasady pracy hotelu, obsługi klienta, funkcjonowania zaplecza sanitarnego, gastronomicznego, zarządzania personelem, a także animacji czasu wolnego.
Realizowane projekty specjalnościowe:
Praca dla absolwenta:
Student zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania usługami turystycznymi, zapozna się z szeroko pojętym projektowaniem i realizację usług turystycznych. Od diagnozy i analizy zapotrzebowania rynku, potrzeb i preferencji klienta, aż po planowanie i realizację usług turystycznych. Uzyska umiejętności praktyczne z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych.
Będzie potrafił reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającej się branży turystycznej tworząc wyspecjalizowane podmioty obsługi ruchu turystycznego, jak i zarządzając produktem turystycznym. Pozna zmieniające się tendencje w ruchu turystycznym, jak i obsłudze klienta. Ważnym elementem programu kształcenia realizowanego na studiach jest również poznanie zasad sprzedaży i marketingu usług turystycznych.
Oferta studiów jest dedykowana wszystkim, którzy pragną zajmować się szeroko pojętą usługą turystyczną – projektowaną od szczebla diagnozowania potrzeb i preferencji klienta, poprzez skuteczną promocję, aż po realizację usługi turystycznej.
Student w trakcie nauczania zdobędzie również wiedzę z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych. Umiejętności komunikacji w języku obcym pozwolą również na pracę w środowisku międzykulturowym.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Realizowane projekty specjalnościowe:
Praca dla absolwenta:
Celem studiów na specjalności kosmetologia medyczna jest nabycie umiejętności wykorzystania zaawansowanych technik pielęgnacyjnych oraz wykonywania zabiegów anty-aging za pomocą nowoczesnych urządzeń, m.in. nowoczesne kombajny kosmetologiczne, urządzenia RF, lasery różnego typu (wykorzystanie laserów m.in. do usuwania owłosienia, redukcji przebarwień, leczenia trądziku, zamykania naczynek), urządzenia HIFU.
Celem studiów na specjalności kosmetologia medyczna jest nabycie umiejętności wykorzystania zaawansowanych technik pielęgnacyjnych oraz wykonywania zabiegów anty-aging za pomocą nowoczesnych urządzeń, m.in. nowoczesne kombajny kosmetologiczne, urządzenia RF, lasery różnego typu (wykorzystanie laserów m.in. do usuwania owłosienia, redukcji przebarwień, leczenia trądziku, zamykania naczynek), urządzenia HIFU.
Celem studiów na specjalności kosmetologia stosowana jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zagadnień z zakresu interdyscyplinarnej kosmetologii: pielęgnacyjnej, upiększającej i leczniczej. W szczególności student uzyskuje wiedzę na temat zorganizowania i prowadzenia gabinetu kosmetycznego, prawidłowego wykonywania zabiegów kosmetycznych i fizykoterapeutycznych, nabywa umiejętności tworzenia kompleksowych programów pielęgnacyjnych i leczniczych w ścisłej współpracy z lekarzami i innymi specjalistami z zakresu nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
Celem studiów na specjalności produkty kosmetyczne jest zapewnienie absolwentom, interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu chemii i technologii kosmetyków oraz kosmetologii, zarządzania i marketingu produktu. Istotne jest zapoznanie studentów z innowacyjnymi surowcami kosmetycznymi oraz metodami pozwalającymi na wprowadzanie ich do kosmetyku, uwzględniając przy tym ich wpływ na zdrowie i kondycję skóry człowieka. Absolwenci podczas studiów zdobędą również wiedzę i umiejętności oznaczania, certyfikacji i wdrożenia efektywnej strategii produktu.
Dla osób, które posiadają świadectwo dojrzałości i ukończyły liceum medyczne, szkołę pomaturalną, kształcącą w zawodzie pielęgniarki, przygotowaliśmy ofertę niestacjonarnych studiów pomostowych. Program nauczania w tym przypadku został ułożony tak, aby połączyć przygotowanie z zakresu nauk medycznych i praktyki pielęgniarskiej z ogólnorozwojową wiedzą humanistyczną (filozofią, psychologią i socjologią)
Specjalność poradnictwo żywieniowe przygotowuje absolwenta do wdrażania zasady zdrowego żywienia i stylu życia dla młodzieży i dorosłych, jak również do diagnostyki przyczyn i skutków zaburzeń odżywiania. Absolwent specjalności wykonuje pełną diagnostykę dietetyczną. Potrafi rozpoznać i skorygować sposób żywienia u osób z nieprawidłową masą ciała (niedożywionych czy z nadwagą/otyłością) oraz dobrać odpowiedni plan odżywiania z uwzględnieniem stanu zdrowia, szczególnie różnych stanów chorobowych. Poznaje zasady i podstawy fizjologiczne dietetyki pediatrycznej oraz zasady żywienia kobiet w okresie ciąży i karmienia piersią. Uczy się zasad i metodologii przygotowywania potraw i komponowania diet w żywieniu indywidualnym i zbiorowym.
Wykształcenie na specjalności psychodietetyka w AHE w Łodzi przygotowuje absolwenta do rozpoznawania i rozwiązywania problemów dietetycznych i psychologicznych wynikających z zaburzeń żywienia i odżywiania (np. bulimia, anoreksja) oraz uzależnień od różnych substancji psychoaktywnych (np. alkoholizm, uzależnienie od słodyczy), a także problemów edukacyjnych, psychologicznych w pracy z dziećmi i młodzieżą na każdym etapie ich rozwoju, jak też z osobami dorosłymi – w szczególności związanych z odżywianiem i jego zaburzeniami. Student poznaje zasady pracy w zakresie żywienia i odżywiania się osób z zaburzeniami psychicznymi i rozwiązywania problemów psychodietetycznych dzieci i dorosłych.
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |