Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi obejmuje 7 kierunków studiów II stopnia (studiów magisterskich). Kształcenie na każdym z tych kierunków trwa 2 lata i prowadzi do uzyskania dyplomu magistra. Każdy kierunek to kilka ciekawych i praktycznych specjalności do wyboru.
Studia II stopnia prowadzimy w ramach wydziałów:
Studia drugiego stopnia na kierunku Filologia, specjalność filologia angielska, stanowią uzupełnienie wykształcenia w zakresie filologii. Skierowane są do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury i historii angielskiego obszaru językowego. W trakcie studiów cały czas udoskonalana jest praktyczna znajomość języka angielskiego. Studenci mają możliwość wyboru niektórych przedmiotów kierunkowych, uczestniczą również w ciekawych wykładach filologicznych, dających szersze spojrzenie na specyfikę języka oraz literaturę i kulturę danego obszaru językowego. Część zajęć prowadzona jest metodą nauczania na odległość (przez platformę e-learningową AHE), co ogranicza konieczność częstych przyjazdów na zajęcia do siedziby uczelni. W ramach studiów drugiego stopnia oferowane są dwie specjalizacje: nauczycielska i translatorsko-biznesowa.
Studia drugiego stopnia na kierunku Filologia, specjalność filologia germańska, stanowią uzupełnienie wykształcenia w zakresie filologii. Skierowane są do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury i historii niemieckiego obszaru językowego. W trakcie studiów cały czas udoskonalana jest praktyczna znajomość języka niemieckiego. Studenci mają możliwość wyboru niektórych przedmiotów kierunkowych, uczestniczą również w ciekawych wykładach filologicznych, dających szersze spojrzenie na specyfikę języka oraz literaturę i kulturę tego obszaru językowego. Część zajęć prowadzona jest metodą nauczania na odległość (przez platformę e-learningową AHE), co ogranicza konieczność częstych przyjazdów na zajęcia do siedziby uczelni. W ramach studiów drugiego stopnia oferowane są dwie specjalizacje: nauczycielska i translatorsko-biznesowa.
Pracodawcy wymagają już nie tylko dyplomu ukończenia studiów, ale także znajomości co najmniej jednego języka obcego. Studia na specjalizacji lingiwstyka w biznesie to nauka dwóch języków obcych jednocześnie. Lingiwstyka w biznesie to specjalność, która jest odpowiedzią na potrzeby rynku pracy. Pracodawcy poszukuja osób, które wykazują się biegłą znajomością języków obcych oraz wiedzą z zakresu ekonomii czy zarządzania. W trakcie studiów w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi zdobędziesz wysokie kompetenecje językowe, które otworzą Ci drzwi do kariery w międzynarodowych firmach. Absolwent specjalności lingwistyka w biznesie, to wykwalifikowani specjaliści, którzy znajdą pracę w ciekawych miejscach w polskich i zagranicznych firmach.
Specjalność Media firmowe i komunikacja kreatywna kształci przyszłych piarowców, rzeczników prasowych, specjalistów ds. wizerunku i komunikacji. Nauczymy Cię prowadzić biuro prasowe, koordynować kontakty z mediami i prowadzić kampanie kształtujące opinię publiczną.
JAKĄ PRACĘ NAJŁATWIEJ ZNAJDZIESZ PO SPECJALNOŚCI KOMUNIKACJA KREATYWNA I PUBLIC RELATIONS?
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
Wybrane przedmioty:
Czy architektura informacji to przystępna wersja informatyki dla filologów?
Na naszej uczelni to specjalność, która wyposaży polonistę w narzędzia z zakresu informatyki i grafiki potrzebne do projektowania i tworzenia nowych mediów oraz wykorzystywania ich w celach marketingowych. Za dwa lata będziesz mieć wiedzę, która pozwoli Ci założyć własny serwis www, wypełnić go atrakcyjnym treściowo i wizualnie contentem, a potem wypromować za pomocą narzędzi marketingu internetowego. Do pracy!
JAKĄ PRACĘ NAJŁATWIEJ ZNAJDZIESZ PO SPECJALNOŚCI ARCHITEKTURA INFORMACJI i E-MARKETING?
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
Wybrane przedmioty:
Podejmując studia na specjalności edukacja wczesnoszkolna poszerzonej o elementy pedagogiki Celestyna Freineta, Student nabywa wiedzę i umiejętności do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, a także wzbogaca i uatrakcyjnia swój warsztat pracy o techniki pracy zgodne z koncepcją pedagogiczną Celestyna Freineta wyróżniające się dużymi wartościami dydaktycznymi i wychowawczymi. W toku studiów Student zdobywa certyfikat potwierdzający wiedzę i umiejętności niezbędne do wykorzystania w pracy zawodowej alternatywnych technik wychowania i nauczania opracowanych przez Celestyna Freineta.
Student specjalności edukacja wczesnoszkolna z elementami pedagogiki C. Freineta nabywa przygotowanie pedagogiczne niezbędne do podjęcia pracy w charakterze nauczyciela w takich instytucjach, jak:
Jest to wyjątkowa, ciekawa specjalność, łączy przygotowanie pedagogiczne z pracą rehabilitacyjną.
Nauczysz się prowadzenia w sposób kreatywny zajęć ruchowych, ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych oraz pracy indywidualnej z pacjentem. Absolwent specjalności pedagogika terapeutyczna z rehabilitacją ruchową zdobywa kompetencje w obszarze pracy z osobami chorymi, niepełnosprawnymi.
Zdobędziesz wiedzę ogólnopedagogiczną i fizjoterapeutyczną oraz poznasz metodykę prowadzenia zajęć ruchowych i ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, uzyskasz przygotowanie do prowadzenia zajęć ruchowych w zakresie profilaktyki dolegliwości narządów ruchu i kinezyterapii, w tym do organizowania i realizowania takich form rekreacji, które uwzględniają cele profilaktyczno-zdrowotne. Będziesz potrafił samodzielnie zaprojektować kreatywne ćwiczenia z zakresu terapii ruchem. Rozwiniesz też swoje cechy charakteru niezbędne w pracy rehabilitanta: cierpliwość, sumienność, wrażliwość na potrzeby innych, jak również kompetencje w pracy z drugim człowiekiem. Dowiesz się, jak zadbać o poprawę jego sprawności fizycznej, ale także jak mu pomóc, aby sam podjął pracę nad sobą poprzez rozwój osobisty. Wykorzystasz swoje kreatywne kompetencje, aby rozwinąć potencjał i kreatywność swojego podopiecznego. Będziesz potrafił pomóc innym w powrocie do zdrowia, osiągnąć sprawność, wzmocnić mięśnie, a także cały organizm.
Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych pracowniach medycznych, rehabilitacyjnych. Kształcimy w kierunku zdobywania realnych, praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy terapeuty rehabilitanta. Będziesz zdobywał przygotowanie do pracy w zawodzie, pracując na konkretnych przypadkach i wykorzystując w tym celu profesjonalny sprzęt.
W trakcie trwania studiów możesz zdobyć certyfikat z gimnastyki korekcyjnej, przystępując do dodatkowego egzaminu na koniec studiów. W ramach tej specjalności współpracujemy ze specjalistami fizjoterapii, kinezyterapii.
Opiekun specjalności:
mgr Zdzisława Kubicka (specjalista kinezyterapii)
Absolwent może pracować w charakterze pedagoga, opiekuna, wychowawcy w zakresie organizowania i realizowania działań pedagogicznych o charakterze rehabilitacyjnym w takich instytucjach, jak:
Najbardziej uniwersalna pedagogiczna specjalność, dająca najszerszy wachlarz zatrudnienia. Jej wyjątkowość polega na tym, że przygotujemy Cię do pracy w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, ale również do podjęcia profesjonalnej pracy z podopiecznym, wykraczającej poza kanon instytucjonalnej pomocy, a więc bezpośrednio w najbliższym mu środowisku, np. w pracy pedagoga ulicy (streetworker). Rozwiniesz swoje cechy charakteru niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. Dzięki zdobytym na tej specjalności kompetencjom osobistym i społecznym będziesz sam w stanie stworzyć sobie miejsce pracy, np. założyć fundację, podjąć indywidualną praktykę, założyć placówkę opiekuńczo-wychowawczą.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Centrum Pomocy Rodzinie w Łodzi przy ul. Broniewskiego 1, Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii przy ul. Praussa 40, Fundacją Młodzi dla Młodych, Fundacją Równe Szanse.
Opiekunowie specjalności:
prof. AHE dr hab. Helena Marzec, dr Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda
Miejsca pracy to m.in.:
Jest to unikatowa, bardzo ciekawa specjalność skierowana do tych, którzy wiedzę pedagogiczną chcą pogłębić o wiedzę i umiejętności psychologiczne przydatne w pracy zawodowej pedagoga.
Student nabywa kompetencje i umiejętności psychologiczno-pedagogiczne, znajdujące zastosowanie szczególnie w obszarze profilaktyki, doradztwa i poradnictwa niezbędne do prowadzenia oddziaływań profilaktycznych w zakresie zachowań ryzykownych, wspierania i edukacji rodziców dzieci w środowisku szkolnym oraz konsultacji wychowawczych dla nauczycieli. Student zdobywa interdyscyplinarną wiedzę psychologiczno-pedagogiczną znajdującą zastosowanie w takich formach oddziaływań pedagogicznych, jak: profilaktyka społeczna, psychoedukacja i doradztwo kariery. Opanowuje ponadto umiejętność planowania, organizowania i prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych, stymulowania myślenia twórczego i postawy twórczej dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz podejmowania podstawowych form pomocy pedagogicznej uczniom z niepowodzeniami szkolnymi oraz specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Miejsca pracy w charakterze pedagoga, wychowawcy, opiekuna i terapeuty:
Opiekunowie specjalności:
dr Andrzej Zbonikowski, dr Sylwia Rydz
Na tej specjalności nabędziesz wyjątkowe umiejętności i kompetencje do pracy pedagoga resocjalizacyjnego. Jeżeli interesuje Cię praca z osobami niedostosowanymi społecznie, wykluczonymi lub na granicy wykluczenia społecznego, z problemami wychowawczymi i chcesz im pomóc – to jest specjalność dla Ciebie. Poznasz niebanalne, kreatywne sposoby pracy z trudną młodzieżą. Zdobędziesz umiejętności wykorzystania potencjału kreatywnego, osobowościowego swoich podopiecznych, by pomóc im poprawić ich sytuację życiową. Rozwiniesz swoje cechy charakteru, niezbędne w pracy pedagoga: komunikatywność, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze stresem i odnalezienia się w sytuacjach trudnych, dojrzałość emocjonalną, asertywność, jasne zrozumienie i określenie granic osobistych i zawodowych. W toku studiów przejdziesz przez etapy modelu kształcenia w duchu Technologii Kreatywności, tj. od generowania pomysłów resocjalizacyjnych aż po ich skuteczną realizację. Będziesz miał możliwość sprawdzić i rozwinąć swoje kompetencje, uczestnicząc w warsztatach i projektach profilaktycznych w ramach działającej przy kierunku pedagogika Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej. Wyjątkowość tej specjalności polega również na tym, że studenci opracowują programy profilaktyczne, które mogą wykorzystać w swojej pracy zawodowej, poznają pracę streetworkera pod opieką pedagoga ulicy. Ponadto uzyskujesz praktyczne umiejętności diagnozowania problemów, a także kompetencje w zakresie wdrażania metod, technik i nowatorskich strategii oddziaływań poprzez: praktyki, wizyty studyjne, treningi, symulacje czy wizualizacje.
Dowiesz się również, jak można wykorzystać w resocjalizacji rap, hip-hop, arteterapię. Zrealizujesz ciekawe projekty w tym zakresie. Możesz połączyć swoje pasje, talenty z pedagogiką resocjalizacyjną. Przejdziesz trening socjoterapeutyczny z wybitnym łódzkim socjoterapeutą Krzysztofem Wilskim.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii w Łodzi przy ul. Praussa 40, Aresztem Śledczym, Pracownią Alternatywnego Wychowania, Fundacją Rappedagogia, Fundacją Równe Szanse.
Opiekunowie specjalności:
prof. AHE dr hab. Irena Motow, mgr Daria Modrzejewska, mgr Dorota Janułajtys, mgr Krzysztof Wilski (specjalista w zakresie socjoterapii)
Miejsca pracy w charakterze pedagoga i wychowawcy resocjalizującego:
Unikatowa specjalność jest odpowiedzią na wyzwanie wobec starzejącego się społeczeństwa.
Starość to nie tylko czas wycofywania się, separacji, chorowania, ale również aktywności, realizowania swoich planów, marzeń, aktywnego spędzania czasu, podejmowania edukacji, pracy, wolontariatu. O tym, jak różnorodna może być starość oraz potrzeby osób starszych i jak ciekawe i niestandardowe mogą być metody pracy z osobami starszymi, dowiesz się na tej specjalności.
Specjalność opieka nad osobami starszymi jest skierowana do osób zainteresowanych opieką, pomocą i wsparciem seniorów.
W trakcie studiów rozwiniesz swoje kompetencje społeczne, takie jak: okazywanie szacunku i troski o dobro osób starszych, dostrzeganie dylematów etycznych związanych ze starością i jej przezwyciężaniem. Zajęcia w ramach specjalności realizowane są aktywizującymi metodami – ćwiczenia, warsztaty, projekt. Odbywają się w specjalistycznych pracowniach (pracowni pielęgniarstwa, rehabilitacji), a także w instytucjach zajmujących się terapią osób starszych.
Zajęcia prowadzone są także przez specjalistów praktyków pracujących z osobami starszymi w ramach UTW, terapii zajęciowej, opieki i pielęgnacji osoby starszej, pedagogiki zabawy itp.
Do wyboru tej specjalności szczególnie zachęcamy osoby, które już pracują z osobami starszymi i chcą pogłębić swoją wiedzę oraz wzbogacić warsztat pracy, a także absolwentów studiów I stopnia takich kierunków, jak: pedagogika, psychologia, pielęgniarstwo, praca socjalna.
Studenci gerontologii w roku akademickim 2015/2016 brali udział w projekcie międzynarodowym InfoAble, którego celem było podniesienie swoich kompetencji w pracy z osobami starszymi, niepełnosprawnymi, niesamodzielnymi. Uzyskali specjalny, międzynarodowy certyfikat podpisany m.in. przez Rzecznika Osób Niepełnosprawnych przy UMŁ.
Miejsca pracy to:
Opiekunowie specjalności:
prof. zw. dr hab. Olga Czerniawska, dr Elżbieta Woźnicka
Studia na specjalności terapia pedagogiczna z elementami logopedii dają możliwość prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym, a także w klasach IV–VI szkoły podstawowej oraz zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17 kwietnia 2012 r. – kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Obecnie występuje bardzo duże zapotrzebowanie na specjalistów z tego zakresu.
Studia na tej specjalności są doskonałym uzupełnieniem kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej, ale także nauczycieli prowadzących inne przedmioty w szkole podstawowej.
Studia opierają się na ciekawym, zróżnicowanym i praktycznym programie nauczania obejmującym takie przedmioty, jak:
W trakcie studiów rozwiniesz swoje predyspozycje do pracy pedagoga terapeuty, będziesz przygotowany do samodzielnego inicjowania, planowania i prowadzenia działań o charakterze terapeutycznym.
Studiowanie na specjalności terapia pedagogiczna z elementami logopedii w modelu kreatywnym to:
1. Generowanie pomysłów – trening twórczości, otwartość, kompetencje społeczne i interpersonalne, poznanie podstawowych problemów z zakresu terapii pedagogicznej, inspirowanie i twórcze dyskusje na temat poznanych teorii.
2. Formułowanie projektów – praca metodą projektów, formułowanie projektów z zakresu terapii pedagogicznej w oparciu o własne pomysły.
3. Wdrażanie autorskich projektów w szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
4. Organizowanie własnej firmy w obszarze terapii pedagogicznej i sprzedaż produktów.
Po ukończeniu tej specjalności będziesz przygotowany do samodzielnego prowadzenia:
Po ukończeniu specjalności możesz podjąć pracę z zakresu terapii pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju w takich instytucjach, jak:
Mamy szkoły ćwiczeń, w których zdobędziesz praktyczne umiejętności, m.in. Szkoła Podstawowa nr 54 im. Kornela Makuszyńskiego przy ul. Wróbla 5, Międzynarodowa Szkoła Innowacji Edukacyjnej przy ul. Pomorskiej 83/85. Współpracujemy z Ośrodkiem dla Dzieci Niesłyszących SOSW nr 4 w Łodzi przy ul. Krzywickiego 20, ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym „Jordanówka” przy ul. Tkackiej 36.
Opiekunowie specjalności:
dr Kamila Witerska, dr Dorota Depczyńska
Dowiesz się, na czym polega praca z klientem prowadzona metodą coachingu, która istotnie różni się od metod klasycznej pedagogiki oraz od metod terapii. Obecnie jest to najpopularniejsza metoda pracy indywidualnej z klientem.
Edukacja na specjalności coaching polega na samodzielnej pracy studenta z wybranym przez siebie klientem. Od pierwszych zajęć studenci dyskutują, jak pozyskać dla siebie klienta, jak prowadzić z nim rozmowę i jak pomóc mu w formułowaniu problemu. W dalszej części zajęć omawiamy uzyskane przez studentów efekty w pracy ze swoimi klientami. Przygotowujemy także plan i sposób pracy w kolejnych sesjach. Pracę z klientem kończy się, gdy klient osiągnie oczekiwany przez siebie efekt. W czasie zajęć specjalizacyjnych studenci pracują z kilkoma różnymi klientami.
Finalnym etapem zajęć jest ewaluacja, która polega na przeprowadzeniu refleksji nad:
• efektami, jakie osiągnął klient w swojej pracy,
• metodami stosowanymi przez coacha w pracy z klientem,
• rozwojem coacha, jaki uzyskał dla siebie podczas pracy z konkretnymi klientami.
Studenci w trakcie pracy z klientami uzyskują znaczące efekty. Radzą sobie z trudnymi osobami i złożonymi problemami. Wszyscy studenci kończą swoje prace z sukcesem i są zadowoleni z własnego rozwoju, który uzyskali w trakcie pisania pracy.
Opiekunowie specjalności:
Prezydent AHE prof. AHE dr Makary Stasiak, dr Kamila Lasocińska
Absolwent tej specjalności przygotowany jest do prowadzenia zajęć specjalistycznych w:
• ramach samodzielnej działalności gospodarczej,
• przedszkolach i szkołach,
• poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
• placówkach świadczących usługi wspierające i doradcze.
Ponadto tak student, jak i absolwent może uczestniczyć w dodatkowym kursie, na którym uzyska tytuł Młodszego Trenera Kreatywności, co oznacza, że będzie posiadał kompetencje niezbędne do nauczania w modelu Europejskich i Polskich Ram Kwalifikacji.
Niespotykana w innych uczelniach specjalność, która łączy wiedzę pedagogiczną z poznawaniem nowoczesnych metod szkolenia pracownika, jego wsparcia doradczego. Te studia są podstawą do uzyskania profesjonalnego przygotowania do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.
Student zdobywa umiejętności pozwalające mu na udzielanie pomocy uczniom w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz wspieranie osób dorosłych w podnoszeniu lub zmianie kwalifikacji zawodowych zgodnie z oczekiwaniami rynku pracy.
Nowoczesnym wyróżnikiem kształcenia w ramach specjalności jest zdobywanie kompetencji w zakresie mentoringu biznesowego – rozumianego jako metoda szkolenia i adaptacji pracownika do firmy, oparta na relacji partnerskiej między pracownikiem a przydzielonym mu mentorem. Specjalność przygotowuje studentów do pełnienia roli eksperta, który tworzy i monitoruje programy mentoringowe w organizacji oraz zna metodykę pracy mentora.
W trakcie studiów będziesz generować własne pomysły na praktyczne zastosowania wiedzy z zakresu doradztwa i mentoringu biznesowego, zaproponujesz autorskie sposoby wspierania rozwoju zawodowego młodzieży szkolnej i osób dorosłych, poznasz techniki pracy doradczej i mentoringowej oraz obmyślisz sposoby ich twórczego wykorzystania w efektywnej pracy z klientami. Własne pomysły będziesz opracowywać w formie autorskich projektów, które będziesz sprawdzać w praktyce, np. w szkołach, firmach szkoleniowo-doradczych, urzędach pracy, fundacjach czy stowarzyszeniach. Doświadczenie zdobyte poprzez realizację projektów, wsparte fachową wiedzą specjalistyczną, umożliwi Ci samodzielne kreowanie własnego warsztatu pracy doradczej i mentoringowej. Będziesz przygotowany zarówno do samodzielnego odczytywania, jak i kreowania potrzeb rynku na usługi w zakresie doradztwa i mentoringu, a Twoja oferta usług będzie stanowić odpowiedź na te potrzeby. Zdobytą wiedzę i umiejętności będziesz zatem mógł wykorzystać do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie doradztwa, mentoringu i szkoleń, a na rynku konkurować będziesz własną ofertą opartą na autorskich, oryginalnych pomysłach.
W programie specjalności m.in.:
• zawodoznawstwo,
• teorie wyboru zawodu,
• podstawy doradztwa personalnego,
• metodyka doradztwa edukacyjno-zawodowego,
• podstawy projektowania procesu mentoringowego,
• mentoring w zarządzaniu organizacją,
• narzędzia mentoringowe w procesie doradczym.
Student uzyskuje przygotowanie do działań w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z klientem, prowadzenia szkoleń podnoszących kwalifikacje i umiejętności osób poszukujących pracy oraz wspierania pracodawców w doborze pracowników.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w charakterze samodzielnego doradcy zawodowego lub personalnego oraz specjalisty ds. mentoringu w:
• firmach konsultingowych,
• urzędach pracy na stanowisku doradcy zawodowego,
• działach kadr w różnych instytucjach, także na stanowiskach kierowniczych,
• agencjach doradztwa personalnego,
• biurach pośrednictwa pracy,
• instytucjach szkoleniowych,
• działach personalnych różnych firm,
• działach HR i rekrutacji w różnych instytucjach,
• gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (szkolny doradca zawodowy),
• poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
W ramach tej specjalności współpracujemy z: Narodowym Forum Doradztwa Kariery, Ochotniczym Hufcem Pracy, Urzędem Pracy Powiat Wschód.
Opiekunowie specjalności:
dr Grażyna Tadeusiewicz, dr Andrzej Zbonikowski
Jest to unikatowa specjalność na kierunku pedagogika, łączy pasję tańca i przygotowanie pedagogiczne, które możesz uzyskać, chcąc pracować z dziećmi, młodzieżą czy dorosłymi jako instruktor, nauczyciel tańca.
Zdobyta wiedza teoretyczna oraz umiejętności praktyczne, a także osiągnięcia w dziedzinie tańca pozwolą na podjęcie pracy zawodowej w różnego rodzaju placówkach oświatowych i wychowawczych oraz kulturalnych, jak: teatry muzyczne, szkoły i przedszkola, świetlice, domy kultury, ośrodki sportu i rekreacji, ośrodki animacji, różnego rodzaju ośrodki edukacyjne i opiekuńcze. Na tej specjalności rozwiniesz swoje kompetencje niezbędne w pracy pedagoga: umiejętność współpracy, współdziałania, tworzenia kreatywnych projektów tanecznych i edukacyjnych, inicjowania działań edukacyjnych, artystycznych, odkrywania i rozwijania talentu swoich podopiecznych.
Student uzyska przygotowanie pedagogiczne (zgodnie z Rozporządzeniem MEN).
Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych salach do nauki tańca.
Opiekunowie specjalności:
dr Dorota Depczyńska, dr Alexandr Azarkevitch
Studia skierowane są do absolwentów Ogólnokształcących Szkół Baletowych, tanecznych kursów instruktorskich (np. instruktor tańca nowoczesnego, współczesnego, ludowego i towarzyskiego), miłośników tańca oraz zawodowych tancerzy, posiadających wyższe wykształcenie I stopnia na kierunku taniec lub na innych kierunkach oraz dla osób prowadzących wieloletnią działalność taneczno-pedagogiczną nieposiadających wykształcenia pedagogicznego.
Specjalność pedagogika tańca na kierunku pedagogika powstaje przy współpracy z kierunkiem taniec (I stopień) na Wydziale Artystycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, co stanowi dodatkową ofertę dla absolwentów naszej Uczelni.
Biorąc pod uwagę coraz częściej pojawiające się u dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym trudności w wymowie oraz dostrzegając rolę nauczycieli w procesie profilaktyki i terapii logopedycznej, wzbogaciliśmy tę specjalność o elementy logopedii. Tym samym, poza przygotowaniem do pracy w przedszkolu i w szkole, umożliwiamy zdobycie wiedzy oraz umiejętności z zakresu profilaktyki logopedycznej. Na tej specjalności nauczysz się jak rozwijać kreatywność dziecka, jak stosować alternatywne metody nauczania, poznasz metodę dramy, metodykę projektu edukacyjnego.
Będziesz miał możliwość rozwoju swojej kreatywności i realizacji swoich własnych pomysłów. Zajęcia maja charakter metodyczny, odbywają się w specjalnie przygodnych pracowniach do edukacji wczesnoszkolnej, wyposażonych w instrumenty muzyczne, tablicę interaktywną i inne specjalistyczne pomoce dydaktyczne.
Jak to wygląda w toku studiów? Studiowanie na specjalności edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne w modelu kreatywnym, to:
1. Generowanie pomysłów – trening twórczości, otwartość, kompetencje społeczne i interpersonalne, poznanie teorii z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, inspirowanie i twórcze dyskusje na temat poznanych teorii.
2. Formułowanie projektów – praca metodą projektów, formułowanie projektów z zakresu metodyki edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w oparciu o własne pomysły.
3. Wdrażanie autorskich projektów w szkołach i przedszkolach.
4. Organizowanie własnej firmy edukacyjnej i sprzedaż produktów.
Student specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z elementami logopedii nabywa przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje nauczycielskie.
Mamy szkoły ćwiczeń, w których nabędziesz praktyczne umiejętności m.in. Szkoła Podstawowa nr 54 im. Kornela Makuszyńskiego przy ul. Wróbla 5, Międzynarodowa Szkoła Innowacji Edukacyjnej ul. Pomorska 83/85 , Przedszkole Miejski przy ul. Szpitalnej, Przedszkole Miejskie przy ul. Kasprzaka
Opiekunowie specjalności: Dr K. Witerska, dr D. Depczyńska.
Absolwent może podjąć pracę w charakterze nauczyciela, w takich instytucjach, jak:
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE
Jest to interesująca specjalność integrująca kompetencje psychologiczne i pedagogiczne, kierowana w szczególności do absolwentów kierunku Psychologia (studia I stopnia), a także do absolwentów Pedagogiki i pokrewnych kierunków, pragnących przygotować się do pracy w obszarze poradnictwa.
Student nabywa kompetencje i umiejętności psychologiczno-pedagogiczne, znajdujące zastosowanie szczególnie w różnych obszarach poradnictwa psychologicznego-pedagogicznego: poradnictwie wychowawczym, doradztwie edukacyjno-zawodowym, poradnictwie indywidualnym i rodzinnym.
Student pozyskuje interdyscyplinarną wiedzę psychologiczno-pedagogiczną m.in. z zakresu: podstaw poradoznawstwa, funkcjonowania subkultur młodzieżowych, społecznej psychologii wychowawczej, współczesnych tendencji w psychoedukacji.
Specjalność umożliwia także nabycie umiejętności praktycznych dotyczących m.in.: współczesnych metod różnych typów poradnictwa, metodyki prowadzenia rozmowy doradczej, diagnozowania problemów egzystencjalnych, stosowania narzędzi coachingowych w pracy doradczej, podstaw prowadzenia terapii pedagogicznej.
Miejsca pracy w charakterze pedagoga, wychowawcy, opiekuna i terapeuty:
Studia II stopnia na kierunku pielęgniarstwo adresowane są do pielęgniarek/pielęgniarzy posiadających dyplom licencjata pielęgniarstwa. Celem studiów jest przygotowanie nowoczesnej i wszechstronnie wykształconej kadry specjalistów. Zaproponowany przez Wydział Zamiejscowy w Warszawie program jest najbardziej aktualną i oryginalną odpowiedzią na wymagania systemu edukacyjnego i zapotrzebowanie na rynku pracy. Program kształcenia dla studiów II stopnia posiada profil praktyczny i umożliwia zdobycie pogłębionej wiedzy koniecznej do profesjonalnego realizowania świadczeń zdrowotnych na najwyższym poziomie oraz stwarza możliwość dalszego rozwoju naukowego.
W wyniku odbytych studiów absolwent będzie przygotowany do pracy z pacjentem indywidualnym, rodziną, grupą, w systemie ochrony zdrowia i opieki społecznej, w tym w: szpitalach, przychodniach, ośrodkach medycyny pracy, placówkach nauczania i wychowania (szkoły, przedszkola, żłobki), ośrodkach służby wojskowej i więziennej, zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych i opiekuńczo-leczniczych, domach opieki społecznej, ośrodkach opieki paliatywno-hospicyjnej, jednostkach ratownictwa medycznego, sanatoriach, zakładach pracy chronionej, medycynie przemysłowej, jednostkach administracji państwowej i samorządowej. Absolwent ma również możliwość sprawowania funkcji w organach samorządu pielęgniarek i położnych. Absolwenci będą przygotowani do samodzielnego organizowania i realizowania opieki pielęgniarskiej, współpracy z członkami zespołu terapeutycznego w zakresie sprawowania opieki, prowadzenia badań naukowych. Absolwent pielęgniarstwa może również prowadzić samodzielną działalność gospodarczą w zakresie usług medyczno-pielęgniarskich, poradnictwa w zakresie profilaktyki i edukacji medycznej.
Warunkiem ukończenia studiów jest zdanie wszystkich egzaminów, uzyskanie zaliczeń przewidzianych w planie studiów oraz złożenie pracy magisterskiej i pozytywny wynik egzaminu magisterskiego.
Studenci mają zagwarantowaną możliwość realizacji praktyk zawodowych przewidzianych programem (240 godzin) w renomowanych placówkach ochrony zdrowia.
Specjalność ta stworzona została z myślą o studentach interesujących się komunikacją polityczną, dziennikarstwem politycznym i mediami. Specjalność ta z jednej strony ma za zadanie przygotowanie absolwenta do pełnienia roli organizatora kampanii politycznych i społecznych oraz pracowników instytucji i różnych organizacji, profesjonalistów od obsługi życia politycznego, z drugiej natomiast ma na celu przygotowanie do pełnienia funkcji rzecznika prasowego, komentatora wydarzeń politycznych.
Specjalność Marketing polityczny kształtuje u studenta umiejętność kreowania pozytywnego wizerunku osób i instytucji. Lokując się w pobliżu reklamy i dziennikarstwa pozostaje jednocześnie specyficzną i coraz istotniejszą sferą komunikowania społecznego we współczesnym świecie.
Kompetencje nabyte w trakcie studiów umożliwiają później absolwentowi skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwalają w sposób przekonujący prezentować określone idee i strategie.
Kształcenie odbywa się w formie: wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz metodą projektową, co w rezultacie zapewnia właściwe przygotowanie do zawodu, dzięki czemu absolwent z jednej strony potrafi tworzyć strategie marketingowe w kampaniach wyborczych i politycznych, współprowadzić kampanie wyborcze, z drugiej natomiast - dzięki nabytym umiejętnościom potrafi przygotowywać wszelkiego rodzaju teksty informacyjne, wystąpienia, opracowania i raporty.
Specjalność Marketing polityczny stworzona została m.in. w oparciu o informacje pochodzące z organizacji, stowarzyszeń, partii politycznych, organów administracji państwowej i samorządowej oraz z firm spoza sektora, którzy wskazują, że na rynku pracy poszukiwani są specjaliści z zakresu marketingu politycznego, PR z elementami sztuki medialnej, którzy odpowiadać mają za obustronnie korzystne relacje pomiędzy instytucją a jej otoczeniem. Tym samym absolwenci specjalności Marketing polityczny będą mogli zająć się kreowaniem pozytywnego wizerunku osób i instytucji, pracą w działach oraz agencjach PR lub agencjach reklamy, a także w mediach.
Absolwent – po uzyskaniu dyplomu – może pracować m.in. w:
Program tej specjalności powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku pracy determinowane m.in. rozwojem instytucji społeczeństwa obywatelskiego oraz profesjonalizacją funkcjonowania organów administracji publicznej, a także rozwojem organizacji, w tym organizacji pozarządowych. Tym samym w ostatnim okresie można zauważyć rosnące zapotrzebowanie na dobrych specjalistów w zakresie administracji.
Absolwenci studiów drugiego stopnia ze specjalnością Administracja w sferze publicznej są przygotowani do podjęcia pracy w urzędach administracji rządowej i samorządowej oraz w instytucjach towarzyszących funkcjonowaniu administracji publicznej. Z uwagi na posiadane umiejętności, potrafią rozwiązywać problemy zawodowe, potrafią komunikować się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnie posługują się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnie uczestniczą w pracy grupowej, dzięki czemu są predysponowani do sprawowania funkcji kierowniczych.
Po ukończeniu specjalności Administracja w sferze publicznej absolwent przygotowany jest ponadto do pracy w:
Program specjalności Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe stanowi odpowiedź na zdefiniowane potrzeby i zapotrzebowania rynku pracy. Specjalność wybierana jest przede wszystkim wśród studentów związanych zawodowo ze służbami mundurowymi i jej głównym celem jest wyposażenie przyszłego absolwent w umiejętności dokonywania krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów zarządzania w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego, a także oceny wpływu otoczenia na te procesy oraz przygotowania i podejmowania decyzji zarządczych, w tym również strategicznych.
Dzięki umiejętnie dobranym modułom kształcenia, absolwent posiada rozszerzoną wiedzę i umiejętności twórczego rozwiązywania problemów bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego oraz potrafi kompetentnie i zgodnie z zasadami etyki kierować pracą zespołów ludzkich i organizować operacje reagowania kryzysowego.
Absolwent studiów drugiego stopnia ze specjalnością Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe jest przygotowany do pracy w strukturach administracji publicznej na stanowiskach kierowniczych, organizacjach działających na rzecz bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego, instytucjach badawczych, oświatowych i akademickich zajmujących się problematyką bezpieczeństwa, w szczególności do pracy w:
Master degree in Political Science
OPIS SPECJALNOŚCI W JĘZYKU POLSKIM - KLIKNIJ
Objective
Most modern organizations are based on international cooperation, which is why efficient manager has to deal with aspects of different cultures. Often the executives, located in their home countries, look for managerial teams, partners, suppliers or customers in other parts of the world. To meet the challenges of the 21st century traditional management training is no longer sufficient. European Studies programme provides the cross-cultural leadership competences that are crucial for managers to succeed in today's global business landscape.
Professional skills
The aim of the studies is to provide knowledge and understanding of the economic specifics of international markets, on trade and negotiations, accounts and risks. Students develop an understanding of cultural differences, practice to manage internationally, and gain the knowledge to navigate through the complexity of international organisations. Graduates gain proficiency in terms and mechanisms of economical and legal procedures essential for operating on international markets. Comprehensive European Studies programme enables to increase and consolidate knowledge and to develop practical abilities consequently after graduation necessary for efficiently managing companies on international markets.
Thanks to these studies you will make progress at:
During the course you gain fluency in legal, economic and cultural aspects of international entrepreneurship.
Graduate destination areas:
Diploma
Participation in European Studies results in acquiring Master degree in Political Science. With this widely recognized document you may develop your international career successfully.
Specjalność implantologia i inżynieria dentystyczna to możliwość zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności z obszaru Implantologii i protetyki, oraz stosowania i doboru nowoczesnych biomateriałów. Studia umożliwiają zdobycie umiejętności i wiedzy w zakresie: projektowania i wykonywania implantów stomatologicznych, cyfrowych metod modelowania protez i implantów z wykorzystaniem technik projektowych i technologii druku 3D, nowoczesnych technik badawczych związanych z nano i biomateriałów stosowanych w lecznictwie. Specjalność pozwala również uzyskać wiedzę dotyczącą wymagań stawianym nowoczesnym materiałom używanym w we wszczepach, a także techniki optymalizacji rekonstrukcji uzębienia z zastosowaniem technik implantologicznych uwzględniających użycie nowoczesnych biomateriałów. Specjalność pozwala także uzyskać praktyczne umiejętności związane z interpretacją efektów terapeutycznych stosowania implantologii na podstawie badań klinicznych oraz możliwość sprawnego poruszania się w obszarze najnowszych trendów w implantologii.
Inżynieria dentystyczno-implantologiczna to specjalność z gwarancją sukcesu zawodowego. Podczas zajęć praktycznych zapoznasz się z procedurami w planowaniu chirurgicznym i protetycznym u pacjentów implantologicznych. Nauczysz się korzystać ze zdjęć pan tomograficznych do analizy rodzaju i wielkości implantów przeznaczonych do implantacji. Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę z zakresu implantologii, poznasz rodzaje implantów i ich zastosowanie. Przygotujemy Cię do prac protetycznych i prac laboratoryjnych. Oprócz umiejętności praktycznych, absolwent tej specjalności zdobędzie wiedzę z takich dziedzin jak: ekonomia, prawo, ekonomicznej zarządzanie w zawodzie inżynierii stomatologicznej. Tylko u nas nauczysz się praktycznego wykorzystywania wiedzy w komunikacji werbalnej z pacjentami.
Bogata oferta zajęć praktycznych wyposaży absolwenta w specjalistyczną wiedzę oraz kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy w branży dentystycznej i implantologicznej.
Po ukończeniu studiów II stopnia, absolwent otrzymuje tytuł magistra inżyniera.
Pracownia grafiki warsztatowej (artystycznej) jest oryginalną jednostką dydaktyczną, gdzie studenci mogą realizować zadania uwzględniające zjawisko korespondencji sztuk, łącząc doświadczenia klasyczne ze współczesnymi. Student poznaje nie tylko rzemiosło tradycyjnej pracy graficznej, ale także rozwija współistniejące z nim twórcze myślenie, wiedzę i zdolność podejmowania odpowiedzialnych decyzji intelektualnych.
Techniki realizowane w pracowni:
Kształcenie na specjalności grafika artystyczna uwzględnia znaczenie grafiki jako techniki powielanej i jej związki z drukiem, książką oraz innymi sposobami rozpowszechniania obrazu i informacji. W procesie nauczania student realizuje autorski program, który uwzględnia kreatywne myślenie, szeroką gamę rozwiązań wizualnych i idee otwartego dzieła. Absolwent tej specjalności może pracować jako grafik w wydawnictwach, agencjach reklamowych, multimedialnych, w działach kreatywnych prezentując umiejętności warsztatowe oraz odpowiadając za wysoki poziom artystyczny tworzonej grafiki.
Wykładowcy:
Druk wypukły
Druk wklęsły
Techniki mieszane
Grafika cyfrowa
Ilustracja
W specjalistycznym kształceniu student zapoznaje się z warsztatem grafika-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów. Poznaje miary, formaty, gramatykę wizualną, środki wyrazu, zasady kompozycji, typografii, prawidła geometrii; poznaje zagadnienia z zakresu psychofizjologii widzenia, percepcji komunikatu wizualnego, etc. Studia przygotowują przyszłych grafików zarówno do kreatywnego i kompleksowego podejmowania problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów, jak również do pracy w zespole kreatywnym. Absolwenci specjalności nie tylko doskonale sprawdzają się na współczesnym rynku reklamy ale także biorą udział w prestiżowych wystawach.
Studia na specjalności projektowanie graficzne i fotografia przygotują Cię do pracy w agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy, studiach graficznych, do działań w świecie mediów (prasa, film), w usługach reklamowych dla obszaru techniczno-naukowego (medycyna, laboratoria) oraz przemysłu turystycznego. Nauczymy Cię również, jak zaprojektować własne przedsięwzięcie.
Kreowanie własnej, autorskiej wypowiedzi artystycznej przy pomocy warsztatu fotograficznego to nadrzędny cel zwieńczający proces dydaktyczny na specjalności projektowanie graficzne i fotografia.
Korzystając umiejętnie i świadomie z tego medium, jesteśmy w stanie wykluczyć absorbujące i czasochłonne procesy realizacyjne towarzyszące typowo manualnym warsztatom plastycznym, co w wypadku FOTOGRAFII pozwala w większym zakresie uruchamiać wyobraźnię i więcej czasu poświęcać na twórcze spekulacje intelektualne, a zdobyta wiedza i umiejętności praktyczne mogą w rezultacie zaowocować podjęciem własnej działalności zawodowej.
Aby jak najpełniej wykorzystać potencjał zaklęty w fotografii, AHE wciąż poszerza możliwości sprzętowe, obiektowe i kadrowe.
Przenieśliśmy pracownię fotograficzną do budynku K przy ul. Sterlinga w nowe, lepiej przystosowane do tego celu miejsce. Jest tam wydzielona przestrzeń na atelier, salę wykładową i ciemnię fotograficzną z możliwością urządzenia w przyległym holu galerii do eksponowania bieżących osiągnięć studentów.
Przedmioty:
Dyplom w specjalności projektowanie graficzne i fotografia realizowany jest w jednym z zaproponowanych obszarów.
Wykładowcy:
prof. Sławomir Iwański- opiekun specjalności
dr hab. Leokadia Bartoszko, prof. AHE
dr Zbigniew Koszałkowski
mgr Anna Skawińska
mgr Miłosz Krajewski
Opis w przygotowaniu.
Bachelor Degree in Management
OPIS SPECJALNOŚCI W JĘZYKU POLSKIM - KLIKNIJ
Objective
The graduates of this faculty are characterised by knowledge and competence in the field of entrepreneurship and management. These skills are essential for successful launching and managing companies, istitutions and organizations. Our programme meets the interest of those who want to develop their personal competences in making smart business decisions independently.
Description
As a result of dynamic economic changes in the functioning of market institutions there is a growing demand for well educated, professional managers able to operate and adapt quickly to rapid change in the business environment. The Innovative Management for Business Development specialisation that we offer allows students to gain the skills and competencies needed in the career of a professional manager. Graduates will be trained in creative and innovative thinking skills enabling them to invent ingenious and optimal solutions also thanks to teamwork trainings.
We put emphasis on the acquisition of practical proficiency in analysis and problem solving at management level and in taking strategic decisions, seeking innovative solutions to management challenges, a creative approach, efficient planning and project work. Specialisation course is aimed in particular at providing practical aspects for innovative market management to prepare students for the exercise of managerial and leadership roles at all operational levels within the organization. Studies focus on real aspects of organizational managements, the development of practical skills of analysis, methods for innovative problem solving and the making of sound strategic choices. Our syllabus is based on the methods of developing various skills, including coaching, team and project work, creative thinking, interpersonal competencies, customer relations, project management and on the information and finance flows between market operators.
Our graduates can boast the skills and competencies necessary to perform managerial position at any level within business enterprises operating in commercial environment and non-profit organizations, both in public and private sectors. Moreover, graduating from the Innovative Management for Business Development specialization will equip you with all the knowledge and skills needed for formulating and managing commecial projects, launching of your own company and running a business.
Graduate destination areas » »
Diploma » »
Participation in The Innovative Management for Business Development programme results in acquiring Bachelor Degree in Management. With this widely recognized document you may develop your international career successfully.
Licencjat już masz. Myślisz o magisterce?
Może jeszcze nie wiesz, że możesz wybrać studia II stopnia na innym kierunku niż ten, na którym ukończyłeś studia I stopnia.
Co zyskujesz?
Ukończone dwa kierunki studiów w ciągu pięciu lat! A wszystko dzięki postanowieniom karty bolońskiej – bo jesteś studentem Europy.
O szczegóły zapytaj w dziekanacie kierunku.
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |