Jeżeli masz zacięcie dziennikarskie i interesuje Cię świat mediów, wybierz dziennikarstwo i komunikację społeczną w AHE. Trzyletnie studia wszechstronnie przygotują Cię do zawodu dziennikarza, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations, a także do zawodów związanych z reklamą i promocją. Oprócz wiedzy z zakresu filozofii, historii Polski i świata, historii literatury, ekonomii, psychologii i historii mediów, zapoznamy Cię z tajnikami warsztatu prasowego, radiowego i telewizyjnego. Wiedzę przekażą Ci doświadczeni dziennikarze i rzecznicy prasowi.
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w AHE w Łodzi został uruchomiony w 2000 roku za zgodą Ministerstwa Edukacji Narodowej. 26 lutego 2004 kierunek uzyskał pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej. Kolejna kontrola przeprowadzona w roku akademickim 2009/2010 również zakończyła się pomyślnie; kierunek uzyskał pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej, przyznaną na 5 lat. W uzasadnieniu uchwały z dnia 25 marca 2010 roku Prezydium PKA uznało, iż Uczelnia spełnia wymogi kadrowe, programowe i organizacyjne, a także posiada odpowiednią bazę materialną do prowadzenia studiów pierwszego stopnia, a poziom prowadzonych studiów odpowiada podstawowym kryteriom jakościowym.
Zainteresowania badawcze pracowników kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna obejmują następujące obszary:
Zakład Dziennikarstwa:
badania genologiczne, dotyczące teorii i historii newsa, wywiadu telewizyjnego, raportu prasowego i audycji radiowych; teoria gatekeepingu i wartości informacyjnych; analiza koncepcji obiektywizmu dziennikarskiego, prawdy i manipulacji w mediach; koncepcja flamingu; procesy tabloidyzacji mediów; badania na temat dziennikarstwa w Internecie; historia dziennikarstwa śledczego w Polsce; zagadnienia prawne i etyczne dziennikarstwa śledczego; prawo do prowokacji, metody jawne i niejawne, społeczna rola dziennikarstwa śledczego.
Zakład komunikacji społecznej i socjologii mediów:
badania nad społecznym i kulturowym oddziaływaniem mediów; analizy dyskursu publicznego; badania nad tabloidyzacją mediów; badania dotyczące problematyki podmiotowości; badania dotyczące reklamy; badania dotyczące komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Pracownicy kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna powołali do życia naukowe czasopismo medioznawcze "Media - Kultura - Społeczeństwo" (pierwszy numer ukazał się w październiku 2006 roku). Dzięki staraniom redakcji i osób współpracujących z czasopismem zostało ono umieszczone na liście czasopism punktowanych. Pracownicy kierunku publikują także książki podejmujące problematykę dziennikarstwa śledczego oraz teorii newsa.
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |