Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W szczególności zadaniem Rzecznika Akademickiego jest polubowne rozwiązywanie sporów pomiędzy studentami, doktorantami i pracownikami AHE w Łodzi. Rzecznik Akademicki w swoim działaniu opiera się na zasadach etycznych oraz standardach działania przyjętych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Ombudsmanów (International Ombudsman Association (IOA). Rzecznik kieruje się zasadami poufności, bezstronności, neutralności i niezależności, oznacza to, że:
Rzecznik Akademicki - zadania:
Jak działa Rzecznik Akademicki?
Rzecznik może pomóc rozwiązać konflikt poprzez jego staranne wyjaśnienie oraz ułatwienie zbudowania porozumienia – na etapie poprzedzającym arbitralne, władcze decyzje lub spory o charakterze sądowym. Wiele konfliktów w takiej fazie udaje się zażegnać poprzez rozmowę zwaśnionych stron i dokładne ustalenie natury oraz przyczyny sporu. Rzecznik dysponuje różnorodnymi środkami przeciwdziałania konfliktom, np. facylitacją i mediacją.
Kontakt: mgr Oktawia Ewa Braniewicz, e-mail: obraniewicz@ahe.lodz.pl
Osoby zainteresowane kwestiami etycznymi odsyłamy do wybranych kodeksów i przewodników dotyczących etyki w badaniach naukowych:
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |