Wybierz miasto:

Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki to autorska koncepcja specjalizacji nauczycielskiej, która powstała we współpracy z podmiotami zewnętrznymi: Panią Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi, jednej z pierwszych Budzących się Szkół w Polsce, oraz Panią Bożeną Ziemniewicz, dyrektor BRITISH CENTRE – Szkoły Języków Obcych i Centrum Egzaminacyjnego autoryzowanego przez Cambridge Assessment English, część Uniwersytetu Cambridge. Koncepcja specjalizacji łączy podstawową wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu nauczyciela z nowoczesnym podejściem do nauczania, opartym na zasadach neurodydaktyki. Zależy nam bowiem, aby nasz absolwent widział proces uczenia się holistycznie, a swoją rolę postrzegał jako mentora wspierającego swojego ucznia na drodze jego rozwoju.

Na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na studiach I stopnia nasi studenci są przygotowywani do nauczania języka niemieckiego uczniów klas 4-8 szkół podstawowych.

Studenci realizujący specjalizację nauczycielską z elementami neurodydaktyki kształcą się w ramach następujących modułów:

Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne

W ramach tego modułu studenci poszerzają swoją wiedzę z zakresu psychologii ogólnej niezbędnej w zawodzie nauczyciela, psychologii rozwoju i wychowania oraz psychologii pozytywnej. To również w ramach tego modułu studenci poznają nurty edukacji alternatywnej, takie jak pedagogika waldorfska, pedagogika Marii Montessori, edukacja demokratyczna i inne. Co więcej, nasi studenci przygotowują się do pracy z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, m.in. nadpobudliwością, dysleksją, zespołem Aspergera.

W ramach tego modułu oferujemy następujące kursy:

Podstawy psychologii – perspektywa nauczyciela
Psychologia rozwoju i wychowania
Psychologia pozytywna
Zawód nauczyciela
Nurty edukacji alternatywnej
Praca z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
Przygotowanie w zakresie dydaktycznym

W ramach tego modułu studenci zgłębiają proces nauczania i uczenia się języków obcych, uczą się jak projektować kurs językowy, w jaki sposób wykorzystywać oryginalną literaturę niemieckojęzyczną w edukacji językowej oraz jak efektywnie wykorzystywać pomoce cyfrowe w uczeniu się języka obcego w klasie i poza nią.

W ramach tego modułu oferujemy następujące kursy:

 

  • Podstawy nauczania języków obcych
  • Metodyka nauczania języka obcego
  • Dydaktyka cyfrowa
  • Projektowanie kursu językowego
  • Literatura niemieckojęzyczna w edukacji językowej


Nasi studenci uczestniczą także w kursach w ramach modułu: Podstawy dydaktyki i emisja głosu, zgodnie z nowymi standardami kształcenia przygotowującymi do wykonywania zawodu nauczyciela.
Co więcej, nasi studenci w ramach zajęć prowadzonych metodą projektów opracowują i wdrażają projekty edukacyjne z zakresu nauczania języka niemieckiego, takie jak coroczne warsztaty świąteczne inspirowane nurtami edukacji alternatywnej.

Absolwenci specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będą potrafili:

organizować proces uczenia się, aby był on jak najbardziej efektywny dla uczniów,
motywować swoich uczniów,
zaprojektować przyjazną szkolną przestrzeń na płaszczyźnie architektonicznej, społecznej i wirtualnej.
dokonywać weryfikacji i modyfikacji metod dydaktycznych,
zaprojektować i prowadzić zajęcia w taki sposób, aby były one jak najbardziej efektywne dla ucznia,
opracować własne materiały dydaktyczne,
efektywnie wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu,
zaprojektować oraz przeprowadzić wydarzenia na rzecz partnerów kierunku filologia obca (m.in. BRITISH CENTRE, Szkoła Podstawowa nr 81 w Łodzi – Budząca się Szkoła)
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, absolwenci specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na studiach I stopnia uzyskują przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach 4-8.

Zaleca się, aby na studiach I stopnia studenci realizowali praktyki zawodowe w szkole podstawowej.

Opiekunem specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki jest dr Ola Majchrzak.

 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj