Razem ze studentami studiów magisterskich na kierunku filologia obca specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki w ramach zajęć Nurty edukacji alternatywnej rozpoczęliśmy projektowanie rozwiązań problemów, z którymi mierzymy się na co dzień w naszej pracy.
Najciekawsze rozwiązania studentów publikujemy poniżej. Są to konkretne pomysły, które zaktywizują, zaciekawią i zaangażują uczniów oraz pozwolą przełamać codzienną rutynę. Pomysły te mogą stanowić również alternatywne formy sprawdzania wiedzy zamiast tradycyjnego testu pisemnego (który szczególnie nie sprawdza się w edukacji zdalnej). Te ćwiczenia to m.in.:
- stworzenie pozytywnego pamiętnika, w którym uczniowie mogliby opisywać co dobrego spotkało ich ostatnio, co ich pozytywnie zaskoczyło, jaką dobrą książkę ostatnio przeczytali, która ich pozytywnie zainspirowała itd. W ten sposób możemy z naszymi uczniami rozwijać umiejętność konstruowania wypowiedzi w języku obcym, ćwiczyć między innymi czasy przeszłe, wzmacniać dobre samopoczucie naszych uczniów.
- nakręcenie videobloga na dowolny temat lub temat związany z omawianym materiałem. W ten sposób ćwiczymy omawiany materiał, jego użycie w praktyce, budowanie zdań, tworzenie wypowiedzi w języku obcym, wymowę itd.
- stworzenie własnej opowieści, wiersza itd. oraz nakręcenie krótkiego filmiku na podstawie tej opowieści. W ten sposób ćwiczymy umiejętność posługiwania się językiem obcym, myślimy w języku obcym, przelewamy myśli na papier (może być elektroniczny), rozwijamy kreatywność, uczymy się współpracy (pracujemy w grupie) itd.
Już za chwilkę, bo zaraz po feriach, nasi studenci rozpoczną proces wdrażania swoich pomysłów na prowadzonych przez siebie zajęciach językowych. Przekonamy się czy nasze propozycje sprawdzają się w pracy z uczniami i ewentualnie jakie ulepszenia i modyfikacje musimy jeszcze wprowadzić. Zgodnie z przewidywaniami, nasze pomysły będą realizowane z uczniami online, co stawia przed nami kolejne wyzwania!
Trzymajcie za nas kciuki! I sprawdzajcie jak nam idzie!