Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
prof. nadzw. dr hab. Joanna Satoła-Staśkowiak
Językoznawczyni, tłumaczka i autorka artykułów, słownika oraz książek dotyczących zagadnień konfrontacji współczesnych
języków. Ukończyła dwa kierunki filologiczne. Doktorat i habilitację obroniła w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w
Warszawie.
Obszary zainteresowań badawczych to:
Na filologii obcej prowadzi zajęcia z językoznawstwa korpusowego, teorii tłumaczenia, komunikacji językowej i kultury języka polskiego, a na kierunku politologia z retoryki i erystyki. Ekspert (doradca) w kampaniach politycznych.
prof. nadzw. dr Michael Fleming
Michael Fleming completed undergraduate studies and doctoral research in the United Kingdom. His research has been published in a range of leading scholarly journals and in a number of edited collections. He is a regular participant at international conferences and is the author of several books. At AHE, _inter alia_, he offers lectures on contemporary British history and culture and convenes seminars on researching and writing a Masters dissertation. His current research includes an analysis of the socio-cultural impact of the 23 June 2016 referendum in Great Britain.
dr Anna Bielska
anglista i językoznawca
tłumaczenia literackie i specjalistyczne
Na AHE prowadzi zajęcia z gramatyki, negocjacji biznesowych, zaawansowanego słownictwa, interpretingu, tłumaczeń tekstów ekonomicznych i prawniczych, konwersacji, sprawności zintegrowanych oraz pisania akademickiego.
dr Agnieszka Borowiak
Doktorantka Uniwersytetu Łódzkiego. Tytuł dysertacji doktorskiej to: Exploring the role of individual variables in the success of CLIL as an approach to EFL learning. Jest nauczycielem dyplomowanym, egzaminatorem OKE. Ukończyła kurs Zarządzanie oświatą oraz Szkoła coachingu – profesjonalny coach i doradca personalny. Posiada czternastoletnie doświadczenie w nauczaniu różnych grup wiekowych. Obszary zainteresowań naukowych to: nauczanie dwujęzyczne (ang. Content and Language Integrated Learning), rola różnic indywidualnych w uczeniu się języków obcych, w szczególności, motywacja oraz autonomia. Bierze regularny, czynny udział w konferencjach naukowych w Polsce i za granicą. Przynależy do organizacji naukowych: Polskie Towarzystwo Neofilologiczne, IATEFL oraz COST. Jej pasją jest nauka. Uwielbia uczyć się i dzielić się swoją wiedzą.
W AHE prowadzi zajęcia ze sprawności zintegrowanych oraz pisania akademickiego.
dr Katarzyna Budzińska
Od czasu uzyskania kwalifikacji DELTY w 2003 roku zajmuję się szkoleniem nauczycieli w Polsce i Wielkiej Brytanii. Pracując z nauczycielami zwracam największą uwagę na atmosferę zajęć oraz aktywizację nowo poznanego słownictwa i struktur.
W pracy naukowej najbardziej interesuje mnie lęk językowy, motywacja oraz gotowość komunikacyjna. Obecnie pochłonęła mnie również pozytywna psychologia. Biorę regularny, czynny udział w konferencjach naukowych w Polsce i za granicą.
W AHE prowadzę seminarium magisterskie z metodyki oraz nadzoruję przygotowanie prac dyplomowych. Prowadzę również zajęcia w ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Ola Majchrzak
Jestem filologiem, językoznawcą.Jako metodyk z zamiłowania, staram się budzić świadomość moich studentów, w większości przyszłych nauczycieli, którzy już niedługo będą kształtowali swoich uczniów. Staram się zarazić moich studentów pasją do nauczania, otworzyć im oczy na potencjał ich uczniów, pokazać jak pomóc uczniom się uczyć a nie tylko jak ich nauczać. Bo uczenie się to przede wszystkim podróż w głąb siebie. A kto chciałby wybrać się w podróż pod przymusem?
U nauczycieli cenię wychodzenie ze schematów, poszukiwanie oraz rozwijanie uśpionych talentów i odkrywanie pasji u swoich uczniów.
dr Aleksandra Matysiak
Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, w latach 2019-2021 pracowała na stanowisku asystenta w Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Piotrkowie Trybunalskim (obecnie na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach).
Od 2011 roku wykładowca nieprzerwanie współpracujący z Instytutem Anglistyki Uniwersytetu Łódzkiego, a od października 2020 roku także wykładający na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Prowadzone przedmioty:
Zainteresowania badawcze:
Obecnie pracuje nad analizowaniem wymowy polskich imigrantów zamieszkujących tereny Wysp Brytyjskich [w szczególności obszary Londynu oraz Welshpool w Walii]. W swojej pracy badawczej zajmuje się również wpływem czynników socjopsychologicznych na poziom biegłości językowej u nienatywnych użytkowników języka angielskiego.
W czasie wolnym chętnie oddaje się czytaniu książek – jej ulubionym gatunkiem jest fantastyka. Uwielbia popkulturę, uzależniona od dobrej muzyki i dobrego filmu.
dr Agnieszka Miksza
Jestem doktorem nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa. Moje zainteresowania koncentrują się wokół współczesnej literatury brytyjskiej (Jeanette Winterson, Sary Waters, Davida Lodge’a) oraz metodyki nauczania języka. Jestem autorką książki o twórczości Jeanette Winterson pt. Multiple Discourses, Multiple Meanings: Jeanette Winterson's Language of Multiplicity and Variety (Peter Lang, Berlin, 2020) oraz artykułów naukowych o literaturze brytyjskiej.
Interesuje mnie wielokulturowość w środowisku edukacyjnym, co jest też związane z moim doświadczeniem dydaktycznym na różnych uczelniach, nie tylko polskich (w Łodzi i Szczecinie), ale także zagranicznych (we Flensburgu i Durham). Regularnie uczestniczę w szkoleniach metodycznych i konferencjach naukowych. Brałam udział w EduSzkole Metodyka organizowanej przez Edunation. Mój ostatni projekt metodyczny pt. Zachodniopomorska Szkoła Ćwiczeń zdobył nagrodę Rektora. W wolnych chwilach uprawiam sport, spotykam się z przyjaciółmi i śpiewam.
W AHE prowadzę zajęcia z historii literatury, literatury współczesnej oraz z metodyki nauczania jezyka obcego.
dr Daria Modrzejewska
Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.
Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.
Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.
Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”
Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).
Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)
Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.
Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:
Wybrane publikacje:
Obszary zainteresowań:
Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.
dr Katarzyna Nowak-Komar
Jestem absolwentką Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych KUL; magistrem filologii angielskiej i doktorem historii sztuki. Od kilkunastu lat współpracuję ze szkołami językowymi, ucząc angielskiego klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz prowadząc audyt językowy. Od niedawna realizuję się także jako mentor innych nauczycieli Business English, oferujący im wsparcie metodyczne i szkoleniowe. Jestem także wykładowczynią na SOAS, University of London, gdzie uczę Academic Literacy oraz Oracy w ramach wakacyjnych pre-sessional courses. W wolnych chwilach tłumaczę z angielskiego książki z dziedziny historii sztuki oraz tworzę na potrzeby wydawnictw recenzje wewnętrzne pozycji z rynku angielskiego.
W AHE uczę gramatyki praktycznej, pisania akademickiego oraz zaawansowanych sprawności zintegrowanych.
dr Patrycja Ostrogska
Patrycja Ostrogska jest magistrem filologii angielskiej, specjalistą ds. terapii pedagogicznej oraz doktorem nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ostatnio kształci się w dziedzinie nowoczesnych metod edukacji (University of Michigan) i podstaw neurobiologii (Harvard University) na kursach online. Jest uczestnikiem konferencji i słuchaczem webinarów organizowanych przez Brytyjskie Towarzystwo Dysleksji.
Jej główną specjalizacją jest nauczanie języka angielskiego uczniów z trudnościami w uczeniu się, w tym z dysleksją rozwojową, afazją i Zespołem Aspergera. W swojej praktyce stosuje autorski program. Nauczycielem od zadań specjalnych jest z powołania. Naukowcem z wrodzonej dociekliwości.
Jest wielbicielką filozofii Jespera Juula i dr Shefali Tsabary. Wierzy w Budzące się Szkoły.
Od ponad 10 lat prowadzi warsztaty i szkolenia z nauczania wielozmysłowego dla nauczycieli języka angielskiego, współpracuje z Polskim Towarzystwem Dysleksji, Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi oraz Centrum Wspierania Rozwoju i Edukacji Arkana. Od lat związana jest z Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczną nr 1 w Łodzi, w której przez dwa lata pracowała jako wolontariusz.
Prowadzi Fundację Instytut Działań Edukacyjno -Terapeutycznych Inero, która wspiera uczniów z trudnościami w uczeniu się i ich rodziny.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Uwielbia muzykę klasyczną i balet. Dużo gotuje, biega i wciąż coś czyta.
W Akademii prowadzi zajęcia na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Anna Pałczyńska
Czynny egzaminator OKE, nauczyciel dyplomowany w ZSP w Kleszczowie, autorka książki "Cultural Equivalence in Polish and German Dubbing" oraz artykułów o tematyce tłumaczeniowej i dydaktycznej. Związana z AHE od ponad dziesięciu lat. Prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka oraz tłumaczeń. Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim, hiszpańskim w stopniu podstawowym. Interesuje się obecnie przede wszystkim TIKiem w nauczaniu.
dr Izabela Plesiewicz-Świerczyńska
Doktor nauk społecznych. Japonistka i italianistka. Specjalizuje się we współczesnej literaturze japońskiej oraz problematyce stosunków japońsko-amerykańskich w XIX i XX wieku. Autorka „Od konfliktu do konfliktu. Relacje japońsko-amerykańskie w latach 1853-1941”. Przełożyła również z języka japońskiego „Dziką gęś” Moriego Ōgaia. Na AHE prowadzi zajęcia z języka japońskiego ogólnego oraz z elementami języka biznesu.
dr Agnieszka Stanecka
Profil na portalu "Nauka polska"
Ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim. Moje zainteresowania badawcze obejmują współczesną powieść brytyjską, teorię postkolonialną, studia genderowe, zjawisko transkulturowości i wielokulturowości. Obecnie pracuję nad projektem dotyczącym ról społecznych i pozycji kobiet we współczesnym wieloetnicznym społeczeństwie brytyjskim.
Na AHE prowadzę zajęcia z zakresu literatury angielskiej, literatury współczesnej anglojęzycznej i mniejszościowej oraz z kultury krajów obszaru anglojęzycznego.
Moi studenci przygotowują projekty z zakresu kultury, szeroko rozumianej pop kultury oraz tzw. social studies.
dr Katarzyna Tilgner
Moją życiową pasją są języki obce, historia języka oraz zagadnienia translatoryczne. Jestem nie tylko wykładowcą i tłumaczką języka hiszpańskiego i francuskiego, ale również filologiem klasycznym. Uczę od dobrych kilkunastu lat. Często przytaczam swoim studentom czeskie powiedzenie "Iloma językami mówisz – tyle razy żyjesz. Jeśli znasz tylko jeden, żyjesz tylko raz". W nauce języka przykładam dużą wartość do kultury i cywilizacji. To fascynujące poznawać nowe światy, tak przeszłe jak i istniejące obok nas. A to umożliwia nam język.
W AHE prowadzę lektorat z języka hiszpańskiego.
dr Małgorzata Ziółek-Sowińska
Kulturoznawca, literaturoznawca
Ukończyłam wychowanie muzyczne w Instytucie Wychowania Artystycznego na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, filologię angielską i amerykanistykę na Uniwersytecie Warszawskim; w 2011 uzyskałam stopień doktorski na Wydziale Neofilologii na Uniwersytecie Warszawskim.
Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół religii i duchowości w muzyce Afroamerykanów, literatury Afroamerykanów inspirowanej bluesem i jazzem, historii muzyki Afroamerykanów, kobiet w jazzie, bluesie, soulu, hip hopie i innych gatunkach muzycznych. Jestem autorką książki Images of the Apocalypse in African American Blues and Spirituals: Destruction in This Land (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017) oraz artykułów naukowych w języku angielskim.
Na filologii angielskiej na AHE prowadzę wykłady i zajęcia z zakresu kultury krajów obszaru anglojęzycznego, wstęp do literaturoznawstwa, seminarium licencjackie, pisanie akademickie oraz konwersacje. Moi studenci przygotowują projekty z zakresu kultury i literatury amerykańskiej oraz muzyki Afroamerykanów. Poza językiem angielskim, kulturą i muzyką Afroamerykanów, moją pasją jest gra na pianinie.
Graduated from the Institute of Art, Music Department at Maria Curie-Skłodowska University, Lublin; the American Studies Center at Warsaw University and from the Institute of English Studies at Warsaw University. In 2011 she earned her doctoral degree from the Modern Languages Department, Warsaw University.
Her scholarly interests include religion and spirituality in African American music, African American literature inspired by blues and jazz, history of African American music, women in jazz, blues, soul, hip hop and other music genres. She is the author of Images of the Apocalypse in African American Blues and Spirituals: Destruction in This Land (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017) as well as scholarly articles.
At AHE she offers lectures on culture of the English-speaking area, Introduction to literary studies and convenes seminars on writing a BA thesis, academic writing and conversations. In her free time she plays the piano.
mgr Joanna Bechcińska
Jestem magistrem filologii angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego, nauczycielem dyplomowanym w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi. Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam w pracy na stanowisku doradcy metodycznego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego; jako metodyk uczestniczyłam też w licznych projektach międzynarodowych, m.in. Be multilingual! – Raising motivation of foreign language learners by implementing modern ways of learning in the tourist sector, oraz Nauczyciel na miarę czasów.
Od 2014 roku pracuje na stanowisku nauczyciela konsultanta w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną współpracuję od 2000 roku – jako lektor języka angielskiego, a od 2013 roku jako wykładowca dydaktyki języka obcego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka angielskiego.
Interesuję się – oczywiście – metodyką w każdym tego słowa znaczeniu, a poza tym wykorzystaniem technik dramowych i wątków teatralnych w nauczaniu języków obcych.
mgr Bożena Będzińska-Wosik
Jestem nauczycielką i dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Odkrycia z obszaru neurodydaktyki dały mi drugie życie zawodowe. Jestem wielką entuzjastką zmian, polegających na budowaniu nowej kultury uczenia się i tworzeniu optymalnych warunków do swobodnego rozwoju dziecka.
Marzę o szkole, w której dzieci i dorośli będą współdziałać ze sobą na rzecz radosnej edukacji. Od kilku lat budzę świadomość nauczycieli i rodziców, ciesząc się szczęściem i radością moich uczniów.
mgr Aleksandra Gabryniewska
Absolwentka makrokierunku Biznes Międzynarodowy w Szkole Głównej Handlowej oraz kierunku filologia angielska ze specjalnością tłumaczeniową na Uniwersytecie Warszawskim.
Prywatnie żona i mama, zwolenniczka pozytywnej dyscypliny, kochająca swój ogródek, któremu poświęca wolne chwile.
W AHE prowadzi zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego.
mgr Kamila Generowicz
Ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Łódzkim. Zajmuję się nauczaniem języka angielskiego i włoskiego oraz tłumaczeniami.
W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prowadzę zajęcia z praktycznej znajomości języka angielskiego: pisania akademickiego, sprawności zintegrowanych, konwersacji, słownictwa, gramatyki praktycznej.
W pracy ze studentami staram się motywować do systematycznej nauki oraz odnajdywania własnych sposobów na szybsze i skuteczniejsze przyswajanie i utrwalanie wiedzy.
Interesuję się metodyką, psychologią, muzyką klasyczną, ogrodnictwem oraz kotami.
mgr Izabela Grabarczyk
Jestem doktorantką i asystentem w Zakładzie Języka Angielskiego i Językoznawstwa Stosowanego na Uniwersytecie Łódzkim. Do moich zainteresowań naukowych należą fonetyka i fonologia języka angielskiego, dialekty i akcenty języka angielskiego, socjolingwistyka oraz użycie języka angielskiego w kontekście migracyjnym. Obecnie pracuję nad rozprawą doktorską dotyczącą integracji i użycia cech wymowy irlandzkiej odmiany języka angielskiego przez członków polskiej społeczności migranckiej w Irlandii. Staram się na bieżąco poszerzać wiedzę z zakresu nauczania fonetyki i fonologii języka angielskiego uczestnicząc w kursach i webinarach, szukając nowych i ciekawych metod nauczania tych zagadnień.
W AHE prowadzę zajęcia z gramatyki opisowej.
mgr Marcin Jaźwiec
Ukończyłem studia na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Humanistycznym – kierunek filologia (specjalność: angielska) i Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym - kierunek: finanse i bankowość w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstwa.
Jestem autorem ponad 20 podręczników i kursów on-line dla uczniów liceum oraz studentów. Byłem pracownikiem merytorycznym w wielu projektach międzynarodowych m.in.: CLIL, Be Multilingual, CCEE, Promacolt, SOLA, MIGOBI.
W moim obszarze zainteresowań są ekonomia i finanse. Prowadzę zajęcia z przedmiotów praktycznych oraz z komunikacji międzykulturowej w biznesie, studium przypadku, korespondencji biznesowej i języka biznesu. Aby zoptymalizować wyniki nauczania na zajęciach stosuję metodologię CLIL – zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu. Pozwala ona na bardziej efektywne opanowanie zagadnień merytorycznych z jednoczesnym doskonaleniem języka specjalistycznego. Jestem również tłumaczem (ponad 20 publikacji) i egzaminatorem Pearson PTE General.
W AHE jestem opiekunem praktyk na kierunku filologia.
mgr Kamila Jeka
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego (filologia germańska specjalizacja translatoryczna), Uniwersytetu Szczecińskiego (niemiecki w handlu i biznesie), Szkoły Prawa Niemieckiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz Universität zu Köln oraz Interdyscyplinarnego Podyplomowego Studium Kształcenia Tłumaczy na Uniwersytecie Warszawskim.
Lektorka oraz tłumaczka języka niemieckiego oraz specjalistka od spraw marketingu w krajach DACH . Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu niemieckiego metodą e-learningową. Na co dzień mieszka i pracuje w Berlinie.
mgr Marta Kmiecik
Jestem absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego oraz stypendystką Fulbrighta.
Jako dydaktyk skupiam się na praktycznej nauce języka angielskiego – prowadzę kursy fonetyki oraz gramatyki praktycznej. W mojej pracy dydaktycznej zależy mi przede wszystkim na rozwijaniu świadomości językowej studentów i motywowaniu ich do nieustannej pracy nad zwiększaniem kompetencji językowych.
Interesuję się także kulturą i literaturą amerykańską, a w szczególności historią muzyki amerykańskiej oraz ruchów kontrkulturowych.
mgr Anna Konikowska
Absolwentk filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim specjalizująca się w nauczaniu dorosłych. Prowadzi szkolenia z języka angielskiego dla firm i klientów indywidualnych oraz zajęcia z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego w AHE.
Uczenie języka angielskiego i rozwijanie umiejętności komunikacji wśród naszych studentów jest dla mnie prawdziwą przyjemnością. Towarzyszenie młodym ludziom w drodze do budowania pewności w wyrażaniu siebie i swoich poglądów w języku obcym to doświadczanie dające niezwykle dużo satysfakcji. Zależy mi, aby studenci CHCIELI, a nie MUSIELI pracować na moich zajęciach i mam nadzieję, że to mi się udaje! Moją pracę dydaktyczną często wzbogacam wiedzą i narzędziami z zakresu nowych technologii, których jestem trenerką, zarówno na warsztatach z Dydaktyki Cyfrowej na naszej uczelni jak i na szkoleniach, które organizuję dla nauczycieli i lektorów języków obcych.
Ukończyła studia podyplomowe „Akademia Trenera Biznesu”, które wzbogacają warsztat pracy ze studentami i uczestnikami szkoleń.
mgr Agnieszka Laskowska
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach Europeistyka i Międzynarodowe Stosunki
Gospodarcze oraz studiów podyplomowych z Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Szkołę Trenerów Edukacji Globalnej w Ośrodku Działań Ekologicznych "Źródła", a także Szkołę Strażników Klimatu i Przyrody w Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot oraz szkolenie Promowanie idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju w mikro i małych przedsiębiorstwach. Działa w ruchach oddolnych na rzecz ochrony klimatu i ograniczenia marnowania żywności. Zawodowo zajmuje się współpracą międzynarodową w szkolnictwie wyższym.
Na kierunku filologia obca realizuje przedmiot Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój w mikro i makro przedsiębiorstwach oraz Komunikacja międzykulturowa w biznesie.
mgr Bożena Ziemniewicz
Jestem od 24 lat prezesem i dyrektorem generalnym BRITISH CENTRE - Szkoły Języków Obcych i Autoryzowanego Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English Language Assessment.
Jestem też prezesem Stowarzyszenia Lifelong Learning, coachem i mentorem z dużym doświadczeniem, szczególnie w obszarze usług rozwojowych dla kadry zarządzającej firm szkoleniowych.
Szczególnym powodzeniem cieszą się moje warsztaty dla kobiet z zakresu przedsiębiorczości, ale też szkolenia z rozwoju osobistego i komunikacji interpersonalnej, kształtowania wizerunku i savoir-vivre’u w biznesie.
Uwielbiam uczyć się - ale równie chętnie dzielę się z innymi moją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem!
Małgorzata Warych
Od ponad czterech lat zajmuję się obsługą wielojęzycznych projektów tłumaczeniowych na wszystkich etapach – od pozyskania klienta, poprzez dobór dostawców, aż po kontrolę jakości tekstu finalnego. Dzięki stałemu kontaktowi z tłumaczami wszystkich języków europejskich i nie tylko, świetnie poznałam specyfikę ich działania, zarówno przy tłumaczeniach pisemnych jak i ustnych, będąc ich stałym wsparciem technicznym.
Dzięki ukończonej Filologii Hiszpańskiej na Uniwersytecie Łódzkim byłam lektorką języka hiszpańskiego i angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych.
W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej prowadzę zajęcia Narzędzia w pracy tłumacza.
prof. nadzw. dr hab. Joanna Satoła-Staśkowiak
Językoznawczyni, tłumaczka i autorka artykułów, słownika oraz książek dotyczących zagadnień konfrontacji współczesnych
języków. Ukończyła dwa kierunki filologiczne. Doktorat i habilitację obroniła w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w
Warszawie.
Obszary zainteresowań badawczych to:
Na filologii obcej prowadzi zajęcia z językoznawstwa korpusowego, teorii tłumaczenia, komunikacji językowej i kultury języka polskiego, a na kierunku politologia z retoryki i erystyki. Ekspert (doradca) w kampaniach politycznych.
prof. dr hab. Beata Grzeszczakowska-Pawlikowska
Moje główne zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na fonetycznych i retorycznych aspektach języka mówionego, głównie języka niemieckiego jako obcego.
Należą do nich:
Ponadto prowadzę badania w obszarze komunikacji interkulturowej oraz komunikacji instytucjonalnej, zwłaszcza naukowej i akademickiej.
Bardzo lubię uczyć innych. Hobbistycznie uczę również języka niderlandzkiego.
W AHE prowadzę zajęcia z Fonetyki, Prezentacji akademickich i Wstępu do językoznawstwa.
prof. dr hab. Małgorzata Świderska
Oprócz tytułu doktora habilitowanego z literaturoznawstwa, posiadam tytuł doktora filozofii Wydziału Neofilologicznego Uniwersytetu w Tybindze. Jestem stypendystką Fundacji im. Aleksandra Humboldta (Uniwersytety w Bochum i Tybindze). Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół literaturoznawstwa niemieckiego i rosyjskiego, oraz obcości i inności w kulturze.
Na AHE prowadzę zajęcia z Historii Literatury, Literatury dla dzieci i młodzieży, Kultury obszaru niemieckojęzycznego z elementami historii. Jestem też promotorem prac w tym zakresie.
prof. dr hab. Zenon Weigt
Jestem absolwentem Uniwersytetu im. Ernsta Moritza Arndta w Greifswaldzie/Niemcy. Moje zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia lingwistyki tekstu, lingwistyki tekstu specjalistycznego, translatoryki, studiów porównawczych niemiecko-polskich oraz lingwistyki tekstów prasowych/multimodalnych.
Od wielu lat jestem członkiem Rad Naukowych i Programowych czasopism naukowych, członkiem Stowarzyszenia Germanistów Polskich, Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej i międzynarodowego Stowarzyszenia Internationale Vereinigung für Germanistik, Giessener Hochschulgesellschaft oraz stypendystą DAAD. Jestem członkiem-założycielem Komitetu Naukowego Lingwistycznych Spotkań Doktorantów (Uniwersytetów w Warszawie, Poznaniu i Łodzi).
W mojej pracy dydaktycznej przybliżam studentom wiedzę z zakresu językoznawstwa ogólnego, lingwistyki tekstu, teorii tłumaczeń i komunikacji językowej, języka biznesu oraz historii języka niemieckiego, cieszę się z ich rozwoju intelektualnego i interesuję się ich pierwszymi sukcesami naukowymi na drodze do zdobywania dyplomów licencjata oraz stopni magistra i doktora.
dr Katarzyna Budzińska
Od czasu uzyskania kwalifikacji DELTY w 2003 roku zajmuję się szkoleniem nauczycieli w Polsce i Wielkiej Brytanii. Pracując z nauczycielami zwracam największą uwagę na atmosferę zajęć oraz aktywizację nowo poznanego słownictwa i struktur.
W pracy naukowej najbardziej interesuje mnie lęk językowy, motywacja oraz gotowość komunikacyjna. Obecnie pochłonęła mnie również pozytywna psychologia. Biorę regularny, czynny udział w konferencjach naukowych w Polsce i za granicą.
W AHE prowadzę seminarium magisterskie z metodyki oraz nadzoruję przygotowanie prac dyplomowych. Prowadzę również zajęcia w ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Ola Majchrzak
Jestem filologiem, językoznawcą.Jako metodyk z zamiłowania, staram się budzić świadomość moich studentów, w większości przyszłych nauczycieli, którzy już niedługo będą kształtowali swoich uczniów. Staram się zarazić moich studentów pasją do nauczania, otworzyć im oczy na potencjał ich uczniów, pokazać jak pomóc uczniom się uczyć a nie tylko jak ich nauczać. Bo uczenie się to przede wszystkim podróż w głąb siebie. A kto chciałby wybrać się w podróż pod przymusem?
U nauczycieli cenię wychodzenie ze schematów, poszukiwanie oraz rozwijanie uśpionych talentów i odkrywanie pasji u swoich uczniów.
dr Agnieszka Miksza
Jestem doktorem nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa. Moje zainteresowania koncentrują się wokół współczesnej literatury brytyjskiej (Jeanette Winterson, Sary Waters, Davida Lodge’a) oraz metodyki nauczania języka. Jestem autorką książki o twórczości Jeanette Winterson pt. Multiple Discourses, Multiple Meanings: Jeanette Winterson's Language of Multiplicity and Variety (Peter Lang, Berlin, 2020) oraz artykułów naukowych o literaturze brytyjskiej.
Interesuje mnie wielokulturowość w środowisku edukacyjnym, co jest też związane z moim doświadczeniem dydaktycznym na różnych uczelniach, nie tylko polskich (w Łodzi i Szczecinie), ale także zagranicznych (we Flensburgu i Durham). Regularnie uczestniczę w szkoleniach metodycznych i konferencjach naukowych. Brałam udział w EduSzkole Metodyka organizowanej przez Edunation. Mój ostatni projekt metodyczny pt. Zachodniopomorska Szkoła Ćwiczeń zdobył nagrodę Rektora. W wolnych chwilach uprawiam sport, spotykam się z przyjaciółmi i śpiewam.
W AHE prowadzę zajęcia z historii literatury, literatury współczesnej oraz z metodyki nauczania jezyka obcego.
dr Mariusz Milczarek
Profil na portalu "Nauka polska"
2006 r. – promocja doktorska na Uniwersytecie Łódzkim do stopnia doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa.
dr Patrycja Ostrogska
Patrycja Ostrogska jest magistrem filologii angielskiej, specjalistą ds. terapii pedagogicznej oraz doktorem nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ostatnio kształci się w dziedzinie nowoczesnych metod edukacji (University of Michigan) i podstaw neurobiologii (Harvard University) na kursach online. Jest uczestnikiem konferencji i słuchaczem webinarów organizowanych przez Brytyjskie Towarzystwo Dysleksji.
Jej główną specjalizacją jest nauczanie języka angielskiego uczniów z trudnościami w uczeniu się, w tym z dysleksją rozwojową, afazją i Zespołem Aspergera. W swojej praktyce stosuje autorski program. Nauczycielem od zadań specjalnych jest z powołania. Naukowcem z wrodzonej dociekliwości.
Jest wielbicielką filozofii Jespera Juula i dr Shefali Tsabary. Wierzy w Budzące się Szkoły.
Od ponad 10 lat prowadzi warsztaty i szkolenia z nauczania wielozmysłowego dla nauczycieli języka angielskiego, współpracuje z Polskim Towarzystwem Dysleksji, Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi oraz Centrum Wspierania Rozwoju i Edukacji Arkana. Od lat związana jest z Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczną nr 1 w Łodzi, w której przez dwa lata pracowała jako wolontariusz.
Prowadzi Fundację Instytut Działań Edukacyjno -Terapeutycznych Inero, która wspiera uczniów z trudnościami w uczeniu się i ich rodziny.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Uwielbia muzykę klasyczną i balet. Dużo gotuje, biega i wciąż coś czyta.
W Akademii prowadzi zajęcia na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Anna Pałczyńska
Czynny egzaminator OKE, nauczyciel dyplomowany w ZSP w Kleszczowie, autorka książki "Cultural Equivalence in Polish and German Dubbing" oraz artykułów o tematyce tłumaczeniowej i dydaktycznej. Związana z AHE od ponad dziesięciu lat. Prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka oraz tłumaczeń. Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim, hiszpańskim w stopniu podstawowym. Interesuje się obecnie przede wszystkim TIKiem w nauczaniu.
dr Ewa Piasta
Jestem germanistką, literaturoznawcą, tłumaczką i tutorem akademickim. Prowadzę zajęcia zarówno w Polsce, jak i w Niemczech z dziedziny translatoryki, literatury, kultury i biznesu. Moją pasją jest również tłumaczenie książek. W pracy ze studentami ważny jest dla mnie nie tylko przekaz wiedzy, ale zarażanie entuzjazmem do samodzielnych poszukiwań, uczenie twórczego myślenia i odkrywania swoich talentów
dr Arkadiusz Piętak
Jestem filologiem z zainteresowaniami translatorskimi i niemcoznawczymi. W procesie dydaktycznym staram się uświadomić studentom mechanizmy kreujące język, a także zwracać uwagę na gramatyczno-translatorskie kontrasty językowe. W kształceniu językowym przykładam dużą wagę do użytkowej strony języka i umiejętności swobodnego odnalezienia się studenta w różnych sytuacjach życiowych, a wymagających praktycznego wykorzystania nabytych umiejętności. Moją dewizą w procesie naukowo-dydaktycznym jest: „Repetitio est mater studiorum”, a w translatorskim: „Erfasse die Sache, dann folgen die Worte von selbst”.
W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prowadzę zajęcia na specjalizacji translatorsko-biznesowej oraz z Praktycznej Nauki Języka Niemieckiego
dr Agnieszka Stawikowska-Marcinkowska
Głównym przedmiotem moich badań są języki specjalistyczne, komunikacja biznesowa, semantyka, przekładoznawstwo, dyskurs polityczny oraz glottodydaktyka. Aktualny projekt badawczy to komunikacja werbalna i niewerbalna na giełdach papierów wartościowych. W ramach zajęć dydaktycznych prowadzę zajęcia dot. języków specjalistycznych i tłumaczeń. Oprócz działalności naukowej zajmuję się również współpracą ze środowiskami biznesowymi poprzez udział w różnego rodzaju projektach oraz szkoleniach. Moją pasją jest nauczanie i poznawanie moich studentów. Przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie problemów i wzbudzanie zainteresowanie sprawami, które sama uważam za interesujące, sprawia mi ogromną satysfakcję i radość.
Szczegółowe zagadnienia badań naukowych:
mgr Joanna Bechcińska
Jestem magistrem filologii angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego, nauczycielem dyplomowanym w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi. Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam w pracy na stanowisku doradcy metodycznego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego; jako metodyk uczestniczyłam też w licznych projektach międzynarodowych, m.in. Be multilingual! – Raising motivation of foreign language learners by implementing modern ways of learning in the tourist sector, oraz Nauczyciel na miarę czasów.
Od 2014 roku pracuje na stanowisku nauczyciela konsultanta w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną współpracuję od 2000 roku – jako lektor języka angielskiego, a od 2013 roku jako wykładowca dydaktyki języka obcego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka angielskiego.
Interesuję się – oczywiście – metodyką w każdym tego słowa znaczeniu, a poza tym wykorzystaniem technik dramowych i wątków teatralnych w nauczaniu języków obcych.
mgr Bożena Będzińska-Wosik
Jestem nauczycielką i dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Odkrycia z obszaru neurodydaktyki dały mi drugie życie zawodowe. Jestem wielką entuzjastką zmian, polegających na budowaniu nowej kultury uczenia się i tworzeniu optymalnych warunków do swobodnego rozwoju dziecka.
Marzę o szkole, w której dzieci i dorośli będą współdziałać ze sobą na rzecz radosnej edukacji. Od kilku lat budzę świadomość nauczycieli i rodziców, ciesząc się szczęściem i radością moich uczniów.
mgr Anna Konikowska
Absolwentk filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim specjalizująca się w nauczaniu dorosłych. Prowadzi szkolenia z języka angielskiego dla firm i klientów indywidualnych oraz zajęcia z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego w AHE.
Uczenie języka angielskiego i rozwijanie umiejętności komunikacji wśród naszych studentów jest dla mnie prawdziwą przyjemnością. Towarzyszenie młodym ludziom w drodze do budowania pewności w wyrażaniu siebie i swoich poglądów w języku obcym to doświadczanie dające niezwykle dużo satysfakcji. Zależy mi, aby studenci CHCIELI, a nie MUSIELI pracować na moich zajęciach i mam nadzieję, że to mi się udaje! Moją pracę dydaktyczną często wzbogacam wiedzą i narzędziami z zakresu nowych technologii, których jestem trenerką, zarówno na warsztatach z Dydaktyki Cyfrowej na naszej uczelni jak i na szkoleniach, które organizuję dla nauczycieli i lektorów języków obcych.
Ukończyła studia podyplomowe „Akademia Trenera Biznesu”, które wzbogacają warsztat pracy ze studentami i uczestnikami szkoleń.
mgr Agnieszka Laskowska
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach Europeistyka i Międzynarodowe Stosunki
Gospodarcze oraz studiów podyplomowych z Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Szkołę Trenerów Edukacji Globalnej w Ośrodku Działań Ekologicznych "Źródła", a także Szkołę Strażników Klimatu i Przyrody w Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot oraz szkolenie Promowanie idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju w mikro i małych przedsiębiorstwach. Działa w ruchach oddolnych na rzecz ochrony klimatu i ograniczenia marnowania żywności. Zawodowo zajmuje się współpracą międzynarodową w szkolnictwie wyższym.
Na kierunku filologia obca realizuje przedmiot Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój w mikro i makro przedsiębiorstwach oraz Komunikacja międzykulturowa w biznesie.
mgr Małgorzata Tomczyk
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Lektorka języka angielskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych. Tłumaczka i egzaminatorka TELC, lektorka języka obcego metodą e-learningową.
Na AHE prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego.
mgr Bożena Ziemniewicz
Jestem od 24 lat prezesem i dyrektorem generalnym BRITISH CENTRE - Szkoły Języków Obcych i Autoryzowanego Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English Language Assessment.
Jestem też prezesem Stowarzyszenia Lifelong Learning, coachem i mentorem z dużym doświadczeniem, szczególnie w obszarze usług rozwojowych dla kadry zarządzającej firm szkoleniowych.
Szczególnym powodzeniem cieszą się moje warsztaty dla kobiet z zakresu przedsiębiorczości, ale też szkolenia z rozwoju osobistego i komunikacji interpersonalnej, kształtowania wizerunku i savoir-vivre’u w biznesie.
Uwielbiam uczyć się - ale równie chętnie dzielę się z innymi moją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem!
Małgorzata Warych
Od ponad czterech lat zajmuję się obsługą wielojęzycznych projektów tłumaczeniowych na wszystkich etapach – od pozyskania klienta, poprzez dobór dostawców, aż po kontrolę jakości tekstu finalnego. Dzięki stałemu kontaktowi z tłumaczami wszystkich języków europejskich i nie tylko, świetnie poznałam specyfikę ich działania, zarówno przy tłumaczeniach pisemnych jak i ustnych, będąc ich stałym wsparciem technicznym.
Dzięki ukończonej Filologii Hiszpańskiej na Uniwersytecie Łódzkim byłam lektorką języka hiszpańskiego i angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych.
W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej prowadzę zajęcia Narzędzia w pracy tłumacza.
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |