Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
prof. nadzw. dr hab. Satoła-Staśkowiak Joanna
Językoznawczyni, tłumaczka i autorka artykułów, słownika oraz książek dotyczących zagadnień konfrontacji współczesnych
języków. Ukończyła dwa kierunki filologiczne. Doktorat i habilitację obroniła w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w
Warszawie.
Obszary zainteresowań badawczych to:
Na filologii obcej prowadzi zajęcia z językoznawstwa korpusowego, teorii tłumaczenia, komunikacji językowej i kultury języka polskiego, a na kierunku politologia z retoryki i erystyki. Ekspert (doradca) w kampaniach politycznych.
prof. nadzw. dr hab. Tomascikova Slavka
An associate professor in the field of British Studies.
She was born in 1971 in Bratislava, is married with one 14-year old son and she has lived in Prešov since 1989. She speaks Slovak, English and Russian.
She graduated in 1994 with the M.A. in the English Language and Literature and Russian Language and Literature with teaching specialisation, in 1999 received her PhD in English Studies and in 2009 she finished her habilitation procedure and was awarded the title of an associate professor in the field of Non-Slavic Languages and Literatures - British and American Studies.
Her current research focuses on food narratives in media discourses and she teaches courses in British studies, British media, and interpretation of media texts.
She has published more than 50 books, textbooks, chapters in books and textbooks, academic journal papers and papers in conference proceedings, and was a leader and a member of research teams in national and international projects. She has been a regular speaker at international conferences in Europe and has been invited to give 7 plenary lectures at international conferences in Spain, Poland, Romania, Albania, Hungary, and Serbia. She is also an experienced conference organiser. She is a member of the editorial boards of 4 international journals.
She has been a President of the Slovak Association for the Study of English since 2003, and the Secretary of the European Society for the Study of English between 2008-2013.
prof. nadzw. dr Fleming Michael
Michael Fleming completed undergraduate studies and doctoral research in the United Kingdom. His research has been published in a range of leading scholarly journals and in a number of edited collections. He is a regular participant at international conferences and is the author of several books. At AHE, _inter alia_, he offers lectures on contemporary British history and culture and convenes seminars on researching and writing a Masters dissertation. His current research includes an analysis of the socio-cultural impact of the 23 June 2016 referendum in Great Britain.
dr Bielska Anna
anglista i językoznawca
tłumaczenia literackie i specjalistyczne
Na AHE prowadzi zajęcia z gramatyki, negocjacji biznesowych, zaawansowanego słownictwa, interpretingu, tłumaczeń tekstów ekonomicznych i prawniczych, konwersacji, sprawności zintegrowanych oraz pisania akademickiego.
dr Budzińska Katarzyna
Od czasu uzyskania kwalifikacji DELTY w 2003 roku zajmuję się szkoleniem nauczycieli w Polsce i Wielkiej Brytanii. Pracując z nauczycielami zwracam największą uwagę na atmosferę zajęć oraz aktywizację nowo poznanego słownictwa i struktur.
W pracy naukowej najbardziej interesuje mnie lęk językowy, motywacja oraz gotowość komunikacyjna. Obecnie pochłonęła mnie również pozytywna psychologia. Biorę regularny, czynny udział w konferencjach naukowych w Polsce i za granicą.
W AHE prowadzę seminarium magisterskie z metodyki oraz nadzoruję przygotowanie prac dyplomowych. Prowadzę również zajęcia w ramach specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Kozanecka-Kozakiewicz Agnieszka
dr Majchrzak Olga
Jestem filologiem, językoznawcą.Jako metodyk z zamiłowania, staram się budzić świadomość moich studentów, w większości przyszłych nauczycieli, którzy już niedługo będą kształtowali swoich uczniów. Staram się zarazić moich studentów pasją do nauczania, otworzyć im oczy na potencjał ich uczniów, pokazać jak pomóc uczniom się uczyć a nie tylko jak ich nauczać. Bo uczenie się to przede wszystkim podróż w głąb siebie. A kto chciałby wybrać się w podróż pod przymusem?
U nauczycieli cenię wychodzenie ze schematów, poszukiwanie oraz rozwijanie uśpionych talentów i odkrywanie pasji u swoich uczniów.
dr Majdzińska Aleksandra
Jestem absolwentką filologii angielskiej UŁ. Moje zainteresowania badawcze obejmują językoznawstwo kognitywne, w szczególności zagadnienie obrazowania mentalnego i perspektywy, interakcję pomiędzy tekstem i obrazem oraz stylistykę.
Na AHE prowadzę zajęcia w zakresie gramatyki kognitywnej oraz gramatyki kontrastywnej.
dr Miksza Agnieszka
dr Ostrogska Patrycja
Patrycja Ostrogska jest magistrem filologii angielskiej, specjalistą ds. terapii pedagogicznej oraz doktorem nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ostatnio kształci się w dziedzinie nowoczesnych metod edukacji (University of Michigan) i podstaw neurobiologii (Harvard University) na kursach online. Jest uczestnikiem konferencji i słuchaczem webinarów organizowanych przez Brytyjskie Towarzystwo Dysleksji.
Jej główną specjalizacją jest nauczanie języka angielskiego uczniów z trudnościami w uczeniu się, w tym z dysleksją rozwojową, afazją i Zespołem Aspergera. W swojej praktyce stosuje autorski program. Nauczycielem od zadań specjalnych jest z powołania. Naukowcem z wrodzonej dociekliwości.
Jest wielbicielką filozofii Jespera Juula i dr Shefali Tsabary. Wierzy w Budzące się Szkoły.
Od ponad 10 lat prowadzi warsztaty i szkolenia z nauczania wielozmysłowego dla nauczycieli języka angielskiego, współpracuje z Polskim Towarzystwem Dysleksji, Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi oraz Centrum Wspierania Rozwoju i Edukacji Arkana. Od lat związana jest z Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczną nr 1 w Łodzi, w której przez dwa lata pracowała jako wolontariusz.
Prowadzi Fundację Instytut Działań Edukacyjno -Terapeutycznych Inero, która wspiera uczniów z trudnościami w uczeniu się i ich rodziny.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Uwielbia muzykę klasyczną i balet. Dużo gotuje, biega i wciąż coś czyta.
W Akademii prowadzi zajęcia na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki.
dr Pałczyńska Anna
Czynny egzaminator OKE, nauczyciel dyplomowany w ZSP w Kleszczowie, autorka książki "Cultural Equivalence in Polish and German Dubbing" oraz artykułów o tematyce tłumaczeniowej i dydaktycznej. Związana z AHE od ponad dziesięciu lat. Prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka oraz tłumaczeń. Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim, hiszpańskim w stopniu podstawowym. Interesuje się obecnie przede wszystkim TIKiem w nauczaniu.
dr Stanecka Agnieszka
Profil na portalu "Nauka polska"
Ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim. Moje zainteresowania badawcze obejmują współczesną powieść brytyjską, teorię postkolonialną, studia genderowe, zjawisko transkulturowości i wielokulturowości. Obecnie pracuję nad projektem dotyczącym ról społecznych i pozycji kobiet we współczesnym wieloetnicznym społeczeństwie brytyjskim.
Na AHE prowadzę zajęcia z zakresu literatury angielskiej, literatury współczesnej anglojęzycznej i mniejszościowej oraz z kultury krajów obszaru anglojęzycznego.
Moi studenci przygotowują projekty z zakresu kultury, szeroko rozumianej pop kultury oraz tzw. social studies.
dr Ziółek-Sowińska Małgorzata
Kulturoznawca, literaturoznawca
Ukończyłam wychowanie muzyczne w Instytucie Wychowania Artystycznego na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, filologię angielską i amerykanistykę na Uniwersytecie Warszawskim; w 2011 uzyskałam stopień doktorski na Wydziale Neofilologii na Uniwersytecie Warszawskim.
Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół religii i duchowości w muzyce Afroamerykanów, literatury Afroamerykanów inspirowanej bluesem i jazzem, historii muzyki Afroamerykanów, kobiet w jazzie, bluesie, soulu, hip hopie i innych gatunkach muzycznych. Jestem autorką książki Images of the Apocalypse in African American Blues and Spirituals: Destruction in This Land (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017) oraz artykułów naukowych w języku angielskim.
Na filologii angielskiej na AHE prowadzę wykłady i zajęcia z zakresu kultury krajów obszaru anglojęzycznego, wstęp do literaturoznawstwa, seminarium licencjackie, pisanie akademickie oraz konwersacje. Moi studenci przygotowują projekty z zakresu kultury i literatury amerykańskiej oraz muzyki Afroamerykanów. Poza językiem angielskim, kulturą i muzyką Afroamerykanów, moją pasją jest gra na pianinie.
Graduated from the Institute of Art, Music Department at Maria Curie-Skłodowska University, Lublin; the American Studies Center at Warsaw University and from the Institute of English Studies at Warsaw University. In 2011 she earned her doctoral degree from the Modern Languages Department, Warsaw University.
Her scholarly interests include religion and spirituality in African American music, African American literature inspired by blues and jazz, history of African American music, women in jazz, blues, soul, hip hop and other music genres. She is the author of Images of the Apocalypse in African American Blues and Spirituals: Destruction in This Land (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017) as well as scholarly articles.
At AHE she offers lectures on culture of the English-speaking area, Introduction to literary studies and convenes seminars on writing a BA thesis, academic writing and conversations. In her free time she plays the piano.
mgr Bechcińska Joanna
Jestem magistrem filologii angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego, nauczycielem dyplomowanym w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi. Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywałam w pracy na stanowisku doradcy metodycznego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego; jako metodyk uczestniczyłam też w licznych projektach międzynarodowych, m.in. Be multilingual! – Raising motivation of foreign language learners by implementing modern ways of learning in the tourist sector, oraz Nauczyciel na miarę czasów.
Od 2014 roku pracuje na stanowisku nauczyciela konsultanta w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną współpracuję od 2000 roku – jako lektor języka angielskiego, a od 2013 roku jako wykładowca dydaktyki języka obcego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka angielskiego.
Interesuję się – oczywiście – metodyką w każdym tego słowa znaczeniu, a poza tym wykorzystaniem technik dramowych i wątków teatralnych w nauczaniu języków obcych.
mgr Będzińska-Wosik Bożena
Jestem nauczycielką i dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Odkrycia z obszaru neurodydaktyki dały mi drugie życie zawodowe. Jestem wielką entuzjastką zmian, polegających na budowaniu nowej kultury uczenia się i tworzeniu optymalnych warunków do swobodnego rozwoju dziecka.
Marzę o szkole, w której dzieci i dorośli będą współdziałać ze sobą na rzecz radosnej edukacji. Od kilku lat budzę świadomość nauczycieli i rodziców, ciesząc się szczęściem i radością moich uczniów.
mgr Jaźwiec Marcin
Ukończyłem studia na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Humanistycznym – kierunek filologia (specjalność: angielska) i Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym - kierunek: finanse i bankowość w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstwa.
Jestem autorem ponad 20 podręczników i kursów on-line dla uczniów liceum oraz studentów. Byłem pracownikiem merytorycznym w wielu projektach międzynarodowych m.in.: CLIL, Be Multilingual, CCEE, Promacolt, SOLA, MIGOBI.
W moim obszarze zainteresowań są ekonomia i finanse. Prowadzę zajęcia z przedmiotów praktycznych oraz z komunikacji międzykulturowej w biznesie, studium przypadku, korespondencji biznesowej i języka biznesu. Aby zoptymalizować wyniki nauczania na zajęciach stosuję metodologię CLIL – zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu. Pozwala ona na bardziej efektywne opanowanie zagadnień merytorycznych z jednoczesnym doskonaleniem języka specjalistycznego. Jestem również tłumaczem (ponad 20 publikacji) i egzaminatorem Pearson PTE General.
W AHE jestem opiekunem praktyk na kierunku filologia.
mgr Tomczyk Małgorzata
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Lektorka języka angielskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych. Tłumaczka i egzaminatorka TELC, lektorka języka obcego metodą e-learningową.
Na AHE prowadzi zajęcia z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego.
mgr Ziemniewicz Bożena
Jestem od 24 lat prezesem i dyrektorem generalnym BRITISH CENTRE - Szkoły Języków Obcych i Autoryzowanego Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English Language Assessment.
Jestem też prezesem Stowarzyszenia Lifelong Learning, coachem i mentorem z dużym doświadczeniem, szczególnie w obszarze usług rozwojowych dla kadry zarządzającej firm szkoleniowych.
Szczególnym powodzeniem cieszą się moje warsztaty dla kobiet z zakresu przedsiębiorczości, ale też szkolenia z rozwoju osobistego i komunikacji interpersonalnej, kształtowania wizerunku i savoir-vivre’u w biznesie.
Uwielbiam uczyć się - ale równie chętnie dzielę się z innymi moją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem!
prof. nadzw. dr hab. Satoła-Staśkowiak Joanna
Językoznawczyni, tłumaczka i autorka artykułów, słownika oraz książek dotyczących zagadnień konfrontacji współczesnych
języków. Ukończyła dwa kierunki filologiczne. Doktorat i habilitację obroniła w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w
Warszawie.
Obszary zainteresowań badawczych to:
Na filologii obcej prowadzi zajęcia z językoznawstwa korpusowego, teorii tłumaczenia, komunikacji językowej i kultury języka polskiego, a na kierunku politologia z retoryki i erystyki. Ekspert (doradca) w kampaniach politycznych.
prof. dr hab. Świderska Małgorzata
Oprócz tytułu doktora habilitowanego z literaturoznawstwa, posiadam tytuł doktora filozofii Wydziału Neofilologicznego Uniwersytetu w Tybindze. Jestem stypendystką Fundacji im. Aleksandra Humboldta (Uniwersytety w Bochum i Tybindze). Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół literaturoznawstwa niemieckiego i rosyjskiego, oraz obcości i inności w kulturze.
Na AHE prowadzę zajęcia z Historii Literatury, Literatury dla dzieci i młodzieży, Kultury obszaru niemieckojęzycznego z elementami historii. Jestem też promotorem prac w tym zakresie.
prof. dr hab. Weigt Zenon
Jestem absolwentem Uniwersytetu im. Ernsta Moritza Arndta w Greifswaldzie/Niemcy. Moje zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia lingwistyki tekstu, lingwistyki tekstu specjalistycznego, translatoryki, studiów porównawczych niemiecko-polskich oraz lingwistyki tekstów prasowych/multimodalnych.
Od wielu lat jestem członkiem Rad Naukowych i Programowych czasopism naukowych, członkiem Stowarzyszenia Germanistów Polskich, Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej i międzynarodowego Stowarzyszenia Internationale Vereinigung für Germanistik, Giessener Hochschulgesellschaft oraz stypendystą DAAD. Jestem członkiem-założycielem Komitetu Naukowego Lingwistycznych Spotkań Doktorantów (Uniwersytetów w Warszawie, Poznaniu i Łodzi).
W mojej pracy dydaktycznej przybliżam studentom wiedzę z zakresu językoznawstwa ogólnego, lingwistyki tekstu, teorii tłumaczeń i komunikacji językowej, języka biznesu oraz historii języka niemieckiego, cieszę się z ich rozwoju intelektualnego i interesuję się ich pierwszymi sukcesami naukowymi na drodze do zdobywania dyplomów licencjata oraz stopni magistra i doktora.
dr Milczarek Mariusz
Profil na portalu "Nauka polska"
2006 r. – promocja doktorska na Uniwersytecie Łódzkim do stopnia doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa.
dr Piętak Arkadiusz
Jestem filologiem z zainteresowaniami translatorskimi i niemcoznawczymi. W procesie dydaktycznym staram się uświadomić studentom mechanizmy kreujące język, a także zwracać uwagę na gramatyczno-translatorskie kontrasty językowe. W kształceniu językowym przykładam dużą wagę do użytkowej strony języka i umiejętności swobodnego odnalezienia się studenta w różnych sytuacjach życiowych, a wymagających praktycznego wykorzystania nabytych umiejętności. Moją dewizą w procesie naukowo-dydaktycznym jest: „Repetitio est mater studiorum”, a w translatorskim: „Erfasse die Sache, dann folgen die Worte von selbst”.
W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prowadzę zajęcia na specjalizacji translatorsko-biznesowej oraz z Praktycznej Nauki Języka Niemieckiego
dr Stawikowska-Marcinkowska Agnieszka
Głównym przedmiotem moich badań są języki specjalistyczne, komunikacja biznesowa, semantyka, przekładoznawstwo, dyskurs polityczny oraz glottodydaktyka. Aktualny projekt badawczy to komunikacja werbalna i niewerbalna na giełdach papierów wartościowych. W ramach zajęć dydaktycznych prowadzę zajęcia dot. języków specjalistycznych i tłumaczeń. Oprócz działalności naukowej zajmuję się również współpracą ze środowiskami biznesowymi poprzez udział w różnego rodzaju projektach oraz szkoleniach. Moją pasją jest nauczanie i poznawanie moich studentów. Przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie problemów i wzbudzanie zainteresowanie sprawami, które sama uważam za interesujące, sprawia mi ogromną satysfakcję i radość.
Szczegółowe zagadnienia badań naukowych:
mgr Będzińska-Wosik Bożena
Jestem nauczycielką i dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Odkrycia z obszaru neurodydaktyki dały mi drugie życie zawodowe. Jestem wielką entuzjastką zmian, polegających na budowaniu nowej kultury uczenia się i tworzeniu optymalnych warunków do swobodnego rozwoju dziecka.
Marzę o szkole, w której dzieci i dorośli będą współdziałać ze sobą na rzecz radosnej edukacji. Od kilku lat budzę świadomość nauczycieli i rodziców, ciesząc się szczęściem i radością moich uczniów.
mgr Ziemniewicz Bożena
Jestem od 24 lat prezesem i dyrektorem generalnym BRITISH CENTRE - Szkoły Języków Obcych i Autoryzowanego Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English Language Assessment.
Jestem też prezesem Stowarzyszenia Lifelong Learning, coachem i mentorem z dużym doświadczeniem, szczególnie w obszarze usług rozwojowych dla kadry zarządzającej firm szkoleniowych.
Szczególnym powodzeniem cieszą się moje warsztaty dla kobiet z zakresu przedsiębiorczości, ale też szkolenia z rozwoju osobistego i komunikacji interpersonalnej, kształtowania wizerunku i savoir-vivre’u w biznesie.
Uwielbiam uczyć się - ale równie chętnie dzielę się z innymi moją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem!
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |