Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki
Pamiętasz co w swojej pracy „Jak uczy się mózg” napisał Manfred Spitzer? Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela – zatem jeśli nadal myślisz o zawodzie nauczyciela i chcesz wnieść trochę innowacji i „życia” do szkolnych lekcji – to Filologia angielska II stopnia specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki jest skierowana do Ciebie.
Oferta tej specjalizacji jest skierowana zarówno do tych nauczycieli, którzy oprócz nauczania najmłodszych, chcą pracować z uczniem nieco starszym – licealistą, ale również do wszystkich, którzy potrzebują profesjonalnego wsparcia w rozwinięciu swojego potencjału lub też rozbudzeniu na nowo pasji do nauczania. Spytasz dlaczego pobudzać pasję nauczania? Zawód nauczyciela, szczególnie języka obcego, to wyzwanie i wymaga zmian, indywidualnego podejścia do ucznia. Dlatego też będąc nauczycielem musisz stale rozbudzać w sobie chęć do nauki i pasję. Jesteś przewodnikiem dla swojego ucznia, zarażasz go pasją i umożliwiasz mu rozwój jego zainteresowań.
W AHE oprócz niezbędnych komponentów specjalizacji nauczycielskiej oferujemy studentom unikalne zajęcia, które prowadzą eksperci w nauczaniu. Jednym z nich jest Pani Bożena Będzińska-Wosik, dyrektor Budzącej się Szkoły – Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi, współinicjatorka Budzącej się Szkoły.
Filologia angielska studia magisterskie specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki kształci nauczycieli, którzy:
- zamiast nauczać pomagają uczyć się,
- wierzą w potencjał ucznia i na nim opierają proces uczenia się,
- wykorzystują w swojej pracy najlepsze praktyki i osiągnięcia z zakresu współczesnej edukacji,
- indywidualnie podchodzą do każdego ucznia,
- wspierają kreatywność oraz innowacyjne myślenie swoich uczniów,
- wzmacniają autonomię swoich uczniów,
- stawiają na rozwiązywanie problemów,
- rozwijają pasje swoich uczniów,
- promują współpracę, uczą partnerstwa i szacunku.
Dla nauczycieli, którzy chcą wdrażać innowacyjne rozwiązania na swoich zajęciach i przez to łączą tradycyjny i nowoczesny model nauczania, przygotowaliśmy unikalny program kształcenia. Obejmuje on przygotowanie w zakresie:
- psychologiczno-pedagogicznym
W ramach tego bloku specjalizacyjnego studenci poszerzają swoją wiedzę z zakresu psychologii ogólnej niezbędnej w zawodzie nauczyciela, psychologii rozwoju i wychowania ucznia liceum oraz psychologii edukacyjnej. Poznają tajniki zawodu nauczyciela. Kandydaci na nauczycieli poznają także tajniki neuropsychologii, co pozwoli im lepiej zrozumieć procesy uczenia się. Studenci mają też możliwość realizowania wybranego kursu poszerzającego ich wiedzę dotyczącą kształcenia językowego uczniów liceum z oferowanej w danym roku akademickim listy;
- dydaktycznym
W tym module studenci poznają podstawy dydaktyki, obejmujące zrozumienie procesu nauczania i uczenia się, projektowania przyjaznej przestrzeni edukacyjnej w klasie szkolnej, alternatywnych sposobów testowania i wielu innych. To również podczas zajęć z zakresu dydaktyki studenci poznają nurty edukacji alternatywnej, takie jak pedagogika Marii Montessori, pedagogika Celestyna Freineta, pedagogika Froeblowska, Plan Daltoński, których elementy pomogą zindywidualizować pracę na zajęciach językowych w liceum. Blok dydaktyczny zakłada również wprowadzenie studentów do metodyki nauczania języka obcego na poziomie liceum.
Studia magisterskie z filologii angielskiej to również dodatkowe kursy, które wzbogacają warsztat pracy pedagoga. Do wyboru mamy obecnie:
- Praca z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi,
- Projektowanie kursu językowego dla licealistów.
To, co wyróżnia tę specjalizację to oferowane zajęcia dodatkowe wzbogacające warsztat pracy nauczyciela. Są to: