Sztuczna inteligencja w dziennikarstwie, algorytmach decydujących o sprzedaży gazet, oczekiwaniach redakcji w stosunku do młodych dziennikarzy i wielu innych kwestiach dyskutowano podczas posiedzenia Rady Programowej kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Podczas spotkania władze uczelni reprezentowała dr hab. Elżbieta Dul-Ledwosińska, prof. AHE, rektor uczelni i Monika Karolczak, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem.
Kierunek reprezentowały dziekan Justyna Kowalewska i prodziekan dr Anna Fadecka.
Gośćmi, reprezentantami partnerów technologicznych byli:
- Marek Krzciuk, redaktor naczelny Dziennika Łódzkiego, Expressu Ilustrowanego i Naszego Miasta,
- Adam Owczarek, prezes Stowarzyszenia Potęga Prasy, reprezentujący także tygodnik Angora i Teatr Komedii Impro w Łodzi.
Podczas spotkania nie mogło również zabraknąć studentów: Adrianny Szczeblewskiej, Wiktora Szczepaniaka, Natalii Nowak i Leny Oleksik, którzy zostali powołani do Rady Programowej kierunku.
Poza częścią oficjalną, podczas której wręczono powołania do Rady Programowej, spotkanie zdominowała dyskusja dotycząca przyszłości kierunku i przyszłości dziennikarstwa w ogóle. Dyskutowano o wpływie AI na branżę a także o zmieniających się błyskawicznie zasadach rynkowych. Partnerzy technologiczni mówili też o cechach, które chętnie widzieliby u przyszłych dziennikarzy, a także o możliwościach dalszej współpracy.