Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
prof. nadzw. dr hab. Marzec Helena
Profil na portalu "Nauka polska"
prof. nadzw., pedagog, dr hab. nauk humanistycznych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Zainteresowania naukowe mieszczą się w szeroko pojętym obszarze pedagogiki społecznej, w tym szczególnie dotyczą funkcjonowania środowiska rodzinnego w wielu jego aspektach. Ponadto płaszczyzną rozważań naukowych jest działalność opiekuńczo-wychowawcza podejmowana wobec człowieka w różnych fazach życia i w toku różnorodnych sytuacji życiowych. Wiele uwagi w swojej pracy badawczej poświęca również edukacji przedszkolnej dziecka, jej przebiegowi i efektom.
Jest także autorką wielu książek i ponad 100 artykułów opublikowanych w takich czasopismach, jak: „Życie Szkoły”, „Wychowanie w Przedszkolu”, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, „Problemy Rodziny”, „Forum Nauczycielskie”, „Pedagogika Rodziny”, „Piotrkowskie Studia Pedagogiczne”, „Zbliżenia”, „Małżeństwo i Rodzina”, „Szkice Familiologiczne” oraz 18 artykułów w czasopismach zagranicznych. Organizator 13 międzynarodowych sympozjów naukowych, których problematyka dotyczy funkcjonowania współczesnej rodziny polskiej w wielu jej obszarach.
dr Breś Anna
Opis dydaktyka w zakładce dziekan kierunku
dr Burakowska-Ogińska Lidia
dr nauk humanistycznych, wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny w uczelniach i firmach szkoleniowych oraz w ramach wymiany wykładowców na Uniwersytecie w Brukseli. Jest również specjalistą ds. rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Studia magisterskie ukończyła na Uniwersytecie Łódzkim. Stopień doktora nauk humanistycznych otrzymała na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Wrocławskiego, uzyskując pierwszą nagrodę w konkursie im. prof. dr hab. Piotra Dobrowolskiego na najlepsze prace doktorskie. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki doradztwa zawodowego i personalnego, zwłaszcza nowoczesnych form zatrudnienia, glottodydaktyki oraz imagologii i jej socjologicznych determinantów, obejmujących specyfikę doradztwa edukacyjno-zawodowego w społeczeństwie wielokulturowym. Jest autorką dwóch recenzowanych monografii i kilkudziesięciu artykułów, recenzji oraz programów i projektów m.in. w zakresie studiów podyplomowych. Jest członkiem Narodowego Forum Doradztwa Kariery.
dr Celeban Magdalena
Dr nauk społecznych, specjalista pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji, pracy socjalnej oraz z zakresu prywatności, ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa w internecie. Ukończyła studia doktoranckie i uzyskała tytuł doktora nauk społecznych z wyróżnieniem. Pedagog z wieloletnim doświadczeniem, prezes fundacji Niech Się …Dzieje, członek stowarzyszeń SABI, SPOD oraz członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Karpackiego Towarzystwa Naukowego i Oświatowego . Od wielu lat współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji uczestnicząc w grupach roboczych.
Koordynatorka licznych projektów, programów skierowanych do dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i uczniów. Trener ORKE. Inicjatorka wydarzeń związanych z szerzeniem wiedzy w Polsce na temat bezpieczeństwa w internecie wśród dzieci oraz dorosłych. Autorka licznych publikacji.
Główne obszary zainteresowań:
Edukacja XXI wieku, analiza transakcyjna, nauczyciel i uczeń w świecie cyfrowym, bezpieczeństwo informacji, ochrona danych osobowych.
dr Grygoruk Anna
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pedagog, kulturoznawca, terapeuta, socjoterapeutą, specjalista ds. ZZL. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, Instytutu Badań Edukacyjnych, Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Białostockiej. Szkoleniowiec, trener, właściciel firmy szkoleniowej. Specjalista w zakresie wykorzystania metody projektu podmiotowego, e-nauczyciel i Metodyk Nauczania Zdalnego certyfikowany przez Stowarzyszenie E-Learningu Akademickiego, ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej KOMETA, zafascynowana e-learningiem i wykorzystaniem nowych technologii w procesie dydaktycznym, w tym technologii VR, AR, MR, IA oraz aktywnych metod kształcenia, w tym metody projektu i gamifikacji. Finalistka Ogólnopolskiego Kursu TOP HR MANAGER 2015 na podstawie autorskiego projektu badawczego dotyczącego motywowania pracowników organizacji wirtualnej. Wyróżniona dyplomem Rektora AHE za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej w roku 2016 i 2018. Uczestniczka wielu szkoleń, spotkań naukowych i konferencji.
Autorka szkoleń, skryptów dla nauczycieli i materiałów dydaktycznych oraz artykułów naukowych z zakresu:
Współpracuje z różnymi ośrodkami akademickimi m.in. Akademią Pedagogiki Specjalnej, Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższą Szkołą Bankową oraz Wyższą Szkołą Kształcenia Zawodowego.
dr Lasocińska Kamila
Profil na portalu "Nauka polska"
Absolwentka Wydziału Edukacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, doktor w zakresie pedagogiki, adiunkt na kierunku pedagogika w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Prowadzi zajęcia z obszaru pedagogiki i dydaktyki twórczości, edukacji plastycznej, arteterapii, socjologii wychowania, więzi grupowych oraz warsztaty mające na celu aktywizację twórczą dzieci, młodzieży, dorosłych, osób starszych, jak również warsztaty o tematyce biograficznej. Odpowiada za prowadzenie szkoleń z metody projektów dla kadry dydaktycznej AHE. Autorka książki Życie poza schematem – analiza biografii twórców, współautorka książek Autobiografia jako twórcze wyzwanie – scenariusze warsztatów biograficznych oraz Spróbuj inaczej. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności twórcze. Interesuje się problematyką twórczości w aspekcie doświadczeń autobiograficznych człowieka oraz innowacyjnymi metodami kształcenia wspomagającymi wszechstronny rozwój człowieka na różnych etapach życia – także w okresie dorosłości i starości.
dr Leszcz-Krysiak Agnieszka
doktor, adiunkt na Wydziale Humanistycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Uniwersytecie Opolskim na podstawie dysertacji Poziom szkolnej edukacji zdrowotnej. Pracowała w Instytucie Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Nauczyciel praktyk z dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej, pedagog w domu dziecka. Jest autorką ponad 30 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym. Główne zainteresowania badawcze: przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja zdrowotna, kształtowanie umiejętności życiowych dzieci, innowacyjne metody nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Mieszka w Częstochowie. Jej pasją jest psychologia, taniec, jazda na rowerze.
dr Modrzejewska Daria
Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.
Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.
Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”
Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).
Od 2016 roku koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.
Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:
Obszary zainteresowań:
Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej
Wykaz publikacji (z ostatnich 3 lat) :
dr Nawrat-Wyraz Dorota
dr Stasiak Makary
Profil na portalu "Nauka polska"
Makary Krzysztof Stasiak — (ur. w 1947 roku w Łodzi), profesor AHE, dr, wykładowca akademicki, filozof, prekursor i promotor kreatywności, twórczego myślenia, twórca Technologii Kreatywności.
Absolwent Politechniki Łódzkiej, Wydział Mechaniki, magister inżynier mechanik (1967-1972), absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Humanistycznego, Instytutu Filozofii, magister filozofii (1972-1975), uzyskał tytuł doktora na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Humanistycznym, doktor nauk humanistycznych (1976-1980). Ukończył studia podyplomowe na Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Podyplomowe Studia Pedagogiki Myślenia i Pracy Twórczej (1982-1983).
Kierownik i doradca Międzyzakładowego Klubu Techniki Racjonalizacji Budownictwa Łódź (1987-1991), adiunkt Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie w Instytucie Wychowania Fizycznego i Sportu (1989-1990), adiunkt Studium Filozofii Politechniki Łódzkiej (1991), adiunkt w Studium Wychowania Fizycznego i Sportu (1991-1998).
Przełomowy dla dr Stasiaka okazuje się rok 1993, w którym zakłada Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi
(przemianowaną w 2009 roku na Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi). Rektor WSHE w Łodzi (1994-2000), kanclerz Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (2000-2007), rektor WSHE w Łodzi (2007-2008), prezydent Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (2008-do dziś).
W 1980 roku, M. Stasiak wydaje pierwszy artykuł z zakresu kreatywności.
W latach 80. dr Makary Stasiak zainicjował w Polsce badania nad twórczością, która stanowi zasadniczy obiekt zarówno zainteresowań naukowych, jak i praktyki zawodowej M. K. Stasiaka. Od ponad 30 lat dr Stasiak prowadzi szkolenia kadry kierowniczej poprzez trening możliwości twórczych.
Jako założyciel i prezydent AHE w Łodzi położył szczególny nacisk na rozwój kompetencji kreatywnych oraz podmiotowych wśród studentów. Innowacyjne metody nauczania, takie jak metoda projektowa, warsztatowa, coaching, oraz nowoczesna infrastruktura informatyczna i dydaktyczna stanowią unikalny potencjał uczelni zaprojektowanej przez dr Stasiaka, który jest jej profesorem i aktywnym dydaktykiem.
Technologia Kreatywności
Technologia Kreatywności to unikalny model kształcenia w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Tylko u nas w ramach specjalnie przygotowanych modułów: poszerzasz własną wyobraźnię, trenujesz tworzenie pomysłów, rozwiązań. Podczas studiów rozwijasz swoją otwartość, kompetencje społeczne i interpersonalne, bierzesz udział w warsztatach kreatywności. Na zajęciach formułujesz i realizujesz projekty- metodą projektową, stajesz przed rynkowymi wyzwaniami i rozwiązujesz problemy realnych firm. Student wzbogacony w nowe umiejętności wdraża w życie swoje pomysły, tworzy produkty i rozwiązania. Przygotowuje się do organizacji, własnych przedsięwzięć i startu na rynku. Stale aktualizuje swoją wiedzę, ćwiczy i rozwija umiejętności i kompetencje.
Student przechodzi następujące etapy kreatywności:
Taki przebieg studiów na AHE w Łodzi, prowadzi do profesjonalizacji kreatywności. Student poszerza wyobraźnie, wykonuje projekty, zakłada własny biznes. Nie oczekuje biernie na etat. On wie jak znaleźć pomysł na siebie. Student formułuje projekt.
Rozwój Umiejętności Twórczych
Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości
Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości (1999) jest jedną z wiodących instytucji edukacyjnych, szkoleniowych, doradczych i zarządzających. Firma specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów rozwijających umiejętności psychospołeczne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zarówno w obszarze zawodowym, jak prywatnym. W swojej działalności wykorzystują unikalną i wypracowaną w toku wieloletniej działalności koncepcję nowoczesnego zarządzania. Głównym narzędziem pracy jest metoda warsztatowa. CKiP przełamuje stereotypowe myślenie na temat edukacji. W tej koncepcji najważniejszy jest człowiek i jego potencjał, osobiste predyspozycje oraz rozwijanie kreatywnej i aktywnej postawy w różnych sytuacjach życiowych. Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości w każdym działaniu wykorzystuje podmiotowe podejście do procesu twórczego.
W skład zespołu wchodzą doświadczeni specjaliści i trenerzy o szerokim wachlarzu zainteresowań oraz zróżnicowanym profilu wykształcenia.
Od 2007 roku firma obecna jest na rynku europejskim prowadząc warsztaty i szkolenia w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech i Portugalii i Czechach.
Zainteresowania
Joga, jogging, filozofia, narciarstwo, literatura, wiedza duchowa
Główne prace naukowe i publicystyczne
Praca naukowa:
Publikacje książkowe:
STASIAK, M.K.: Twórczy i harmonijny rozwój człowieka. Łódź: Wyd. WSHE, 2000, s. 157.
STASIAK, M.K.: Tworceskaia dejatielnost teoretiko-metodolgiczeskij analiz. Mińsk: Technalogia, 2002. s. 124.
STASIAK, M.K.: Kształcenie podmiotu. Łódź: Wyd. WSHE, 2003, s. 208.
STASIAK, M.K.: Zarządzanie skierowane na podwładnego. Łódź: Wyd. WSHE, 2004, s. 184.
STASIAK, M.K.: Myślenie według wartości o kształceniu akademickim i sytuacjach społecznych. Łódź, Wyd. WSHE, 2004, s. 168.
STASIAK, M.K.: Duchowa ewolucja człowieka. Łódź, Wyd. WSHE, 2007, s. 264.
STASIAK, M.K.: Podmiotowy model pracy socjalnej. Łódź: Wyd. WSHE 2009, s. 227.
STASIAK, M.K.: Od Solidarności do wolności. Szkice etyczne. Łódź: Wyd. AHE 2009, s. 247.
STASIAK, M.K.: Tворческая деятельность теоретико-методолгический анализ. Mнск: Техналогія, 2002. s. 124. ISBN 985-458-049-0.
STASIAK, M.K.: Metodyka pracy z podmiotem. Łódź, Wyd. WSHE, 2007, s. 120.
STASIAK, M.K.: Zarządzanie podmiotowe. Łódź: Wyd. WSHE, 2003, s.48.
STASIAK, M.K.: Metodyka pracy nad rozwojem podmiotu. Łódź: Wyd. WSHE, 2003, s.72.
STASIAK, M.K.: Practical Idealization. [W:] "Polish Essays in the Philosophy of the Natural Sciences", vol. 68 of " Boston Studies in the Philosophy of Science", ed. W.Krajewski. London: D.Reidel Publishing Company, 1982, s. 153-165.
STASIAK, M.K.: Solidarity and Homo Sovieticus. [W:] " Eastern Europe and Challenges of Globalization", ed. T.Buksiński, D. Dobrzański. Washington: The council for Research in Values and Philosophy, 2005, s. 249-254.
STASIAK, M.K.: Szkoła postaw. [W:] " Wiedza i życie". Warszawa: "Prasa-Książka-Ruch", 1984, t.9, s. 45-48.
STASIAK, M.K.: Czy heurystyka jest nauką? [W:] " Człowiek i światopogląd". Warszawa: " Prasa-Książka-Ruch", 1984, t.1, s. 16-26.
STASIAK, M.K.: Twórcza przyczynowość. [W:] " Akcent". Warszawa: "Prasa-Książka-Ruch", 1985, t.4, s. 138-140.
STASIAK, M.K.: Sztuka a rozwój człowieka. [W:] " Człowiek i światopogląd". Warszawa: " Prasa-Książka-Ruch", 1989, t.8, s. 52-60.
STASIAK, M.K.: Punkt osobliwy i czas. [W:] " Człowiek i światopogląd". Warszawa: " Prasa-Książka-Ruch", 1989, t. 10, s. 109-110.
STASIAK, M.K.: Kołowa struktura aktu twórczego. [W:] " Człowiek i światopogląd". Warszawa: " Prasa-Książka-Ruch", 1989, t. 11-12, s. 109-110.
STASIAK, M.K.: Podejmował czyny ponad ludzką miarę. [W:] " Summarium 1991-1992. Sprawozdanie Towarzystwa Naukowego KUL". Lublin: Wyd. KUL, 1996, r. 20-21, s. 119-129.
STASIAK, M.K.: Nauki humanistyczne a problemy obronności. [W:] " Tradycje i współczesność etosu oficera wojska polskiego". Warszawa: WAT, 1997, s. 114-122.
STASIAK, M.K.: Aktywność twórcza sposobem wykraczania poza posiadane przez człowieka możliwości. [W:] " O pedagogice twórczości", red. J. Łaszczyk. Warszawa: Wyd. WSPS, 1997, s. 23-31.
STASIAK, M.K.: Świadomość wartości. [W:] " Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania", red. W.Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, D. Miller. Łódź: Wyd. WSHE, Fundacja " Wiedza i działanie" im. L. Von Misesa i T. Kotarbińskiego, s. 47-61. 1999
STASIAK, M.K.: Polityka jako twórczość. [W:] " Metafory polityki". Warszawa: Wyd. ELIPSA, 2001, s. 161-168.
STASIAK, M.K.: Rachunek wartości. [W:] " Twórczość użyteczna w zarządzaniu i działaniu", red. M.K.Stasiak. Łódź: Wyd. WSHE, 2001, s. 17-28.
STASIAK, M.K.: Świadomość wartości i umiejętność wartościowania. [W:] " Odkrywanie podmiotowości. Podręcznik dla trenerów", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2002, s. 13-25.
STASIAK, M.K.: Koncepcja kształcenia podmiotowego w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. [W:] " Innowacje w Edukacji Akademickiej. Pismo naukowe WSHE w Łodzi". Łódź: Wyd. WSHE, 2002, r.1, t.1, s. 9-18.
STASIAK, M.K.: Świadomość podmiotowości. [W:] " Innowacje w Edukacji Akademickiej". Łódź: Wyd. WSHE, 2002, r. 2, t. 2, s. 13-30.
STASIAK, M.K.: Podmiotowość studenta w procesie nauczania. [W:] " Podmiotowość w edukacji ery globalnego społeczeństwa informacyjnego", red. A.Zduniak, K. Pająk. Warszawa-Poznań: Wyd. ELIPSA, 2004, t.1, s. 361-375.
STASIAK, M.K.: Prawo studenta Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi do dodatkowej wolności. [W:] " Trening twórczości w szkole wyższej", red. K.J. Szmidt. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 59-78.
STASIAK, M.K.: Audyt - delegacja podmiotowości. [W:] " Od twórczości do podmiotowości", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 86-98.
STASIAK, M.K.: Oświeceniowy a postsolidarnościowy obraz świata. [W:] " Od twórczości do podmiotowości", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 143-153.
STASIAK, M.K.: Rozwój podmiotowości człowieka przez trening. [W:] " Od twórczości do podmiotowości", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 54-70.
STASIAK, M.K.: Trzy modele człowieka i trzy modele jego ewolucji. [W:] " Od twórczości do podmiotowości", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 13-28.
STASIAK, M.K.: Wartościowanie w sytuacjach społecznych. [W:] " Od twórczości do podmiotowości", red. M.K.Stasiak, L.Frydzińska-Świątczak. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 110-135.
STASIAK, M.K.: Rozumienie rozwoju człowieka. [W:] " Spróbuj inaczej. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności twórcze", red. M.K.Stasiak, K.Lasocińska. Łódź: Wyd. WSHE, 2006, s. 7.20.
STASIAK, M.K.: Meandry inwestycji w kształcenie. [W:] " Innowacje w Edukacji Akademickiej". Łódź: Wyd. WSHE, 2006, r. 5, cz.1, s. 7-14.
STASIAK, M.K.: Refleksje wokół pojęcia podmiotowości. [W:] " Civitas Hominibus. Rocznik filozoficzno-społeczny" Łódź: Wyd.WSHE, 2006, cz. 1, s. 5-8.
STASIAK, M.K.: Świadomość posłannictwa społecznego. [W:] " Kronika miasta Łodzi" Łódź: Wyd.WSHE, 2006, cz. 1, s. 85-90.
STASIAK, M.K.: Człowiek w konfrontacji z doświadczeniem komunistycznym. [W:] " Civitas Hominibus. Rocznik filozoficzno-społeczny" Łódź: Wyd.WSHE, 2007, cz. 1, s. 37-52.
STASIAK, M.K.: Zarządzanie świadomością. [w:] Civitas Hominibus. Rocznik filozoficzno ? społeczny. Łódź 2008, vol. 1(3). s. 95-108.
STASIAK, M.K.: Spojrzenie na zmiany świadomości człowieka. [w:] Innowacje w Edukacji Akademickiej. Pismo naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi. Łódź: Wyd. WSHE, 2008, tom 7, nr 1, s. 25-44.
STASIAK, M.K.: Metodyka psychoterapii jako metodologia nauki po postmodernistycznej. Recenzja książki J.C. Czabały, Czynniki leczące w psychoterapii. [w:] Innowacje w Edukacji Akademickiej. Pismo naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi. Łódź: Wyd. WSHE, 2008, tom 7, nr 1, s. 125-134.
STASIAK, M.K.: Model wspierania twórczego rozwoju jednostki jako postulowany wyznacznik nowoczesnej pracy socjalnej. In: Civitas Hominibus. Rocznik filozoficzno-społeczny. Łódź 2015, s. 133-142. ISSN 2391-5145
STASIAK, M.K.: Особенности обучения в Высшей гуманитарно-економической школе. In: Адукацыя і выхаванне. Минск: АіВ, 2001, č 7, s. 45-48. ISSN 0203-2031.
STASIAK, M.K.: Основы педагогики творчества č. 1. In: In: Народная асвета. Штомесячны навыковa-педагагічны часопіс. Mинск: Беларускі Дом друку, č.6/2001. s. 69-72. Основы педагогики творчества č. 2. In: Народная асвета. Штомесячны навыковa-педагагічны часопіс. Mинск: Беларускі Дом друку, č.7/2001. s. 72-76. ISSN 0130-6979.
STASIAK, M.K. (red.) Creativity in Practice. Conference Proceedings Zakopane 2000. Łódź: Wyd.WSHE, 2001, s. 180.
STASIAK, M.K. (red.) Creativity in Practice: Business and Education. Conference Proceedings Łódź 2001. Łódź: Wyd. WSHE, 2002, s. 180.
STASIAK, M.K. (red.): Twórczość i wartości w działaniach praktycznych. Łódź: Wyd. WSHE, 2002, s. 220.
STASIAK, M.K., FRYDZIŃSKA-ŚWIĄTCZAK L. (red.): Odkrywanie podmiotowości. Podręcznik dla trenerów. Łódź: Wyd. WSHE, 2002, s. 140.
STASIAK, M.K. (red.): Values in an Era of Transformation. Łódź: Wyd. WSHE, 2005, s. 288.
STASIAK, M.K., FRYDZIŃSKA-ŚWIĄTCZAK L. (red.) Od twórczości do podmiotowości. Łódź: Wyd.WSHE, 2005, s. 288
STASIAK, M.K., BUIJS J. (red.): Transformations. Łódź: Wyd.WSHE, 2006, s. 176.
STASIAK, M.K., LASOCIŃSKA K. (red.): Spróbuj inaczej. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności twórcze. Łódź: Wyd.WSHE, 2006, s.176.
STASIAK, M.K., DOBROŁOWICZ W., BEDNAREK J., GRALEWSKI J. (red.): Kreatywność kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach. Warszawa: Wszechnica Polska. Szkoła Wyższa TWP w Warszawie, 2007, s. 262.
Odznaczenia, nagrody, wyróżnienia
W 2001 roku, dr Makary Stasiak został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi- za wybitne zasługi w pracy naukowej i dydaktycznej. Odznaczenie wręczał ówczesny prezydent RP, Aleksander Kwaśniewski.
W 2011 roku, dr Stasiak z rąk wojewody łódzkiego Jolanty Chełmińskiej odebrał Złoty Medal za Długoletnią Służbę.
dr Tadeusiewicz Grażyna
Profil na portalu "Nauka polska"
Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Historii Wychowania Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Absolwentka filologii polskiej UŁ, doktor pedagogiki, specjalność pedagogika pracy. Wieloletni wykładowca pedagogiki pracy oraz doradztwa zawodowego i personalnego w wyższych uczelniach w Łodzi, Częstochowie, Warszawie.
Po studiach pracowała w szkolnictwie i poradni wychowawczo-zawodowej, gdzie m.in. inspirowała i prowadziła aktywne działania w zakresie orientacji i poradnictwa zawodowego dla młodzieży. Koordynując w latach 1982 – 1986 pracą zespołu wizytatorów ds. wychowania w Kuratorium Oświaty , odpowiadała za realizację funkcjonującego w łódzkich szkołach systemu orientacji zawodowej. Jako wicedyrektor w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Łodzi w 1986 – 1989 prowadziła zajęcia i opracowywała materiały metodyczne dla nauczycieli oraz działających na terenie łódzkich szkół nauczycieli tzw. pełnomocników ds. orientacji zawodowej. Wspieranie nauczycieli w zakresie przygotowania uczniów do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych kontynuowała przez ponad 20 lat jako dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi, w którym powołała konsultanta ds. wychowania w zakresie orientacji zawodowej .
Obecnie w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej od 15 lat prowadzi zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego i personalnego na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych, w tym na Platformie Zdalnego Nauczania w oparciu o programy które współtworzyła. Pełni funkcję prezesa Łódzkiego Forum Doradztwa Kariery, które jest partnerem merytorycznym studiów podyplomowych z zakresu doradztwa zawodowego i personalnego w AHE.
Autorka projektów EFS realizowanych w AHE dotyczących kształcenia doradców zawodowych m.in. dla potrzeb Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej OHP oraz Ramowego Program Rozwojowego dla szkół kształcących na potrzeby sektora włókienniczego. Jest merytorycznym ekspertem projektu zrealizowanego w AHE „Obserwatorium losów zawodowych absolwentów”.
Merytoryczną wiedzę i doświadczenia przekazuje w wydanych 54 publikacjach, w tym: monografii Edukacja w Europie: szkoła - nauczyciel - doradztwo zawodowe , Wyd. Naukowe PWN oraz uczestnicząc w konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych. Jest organizatorem regionalnych konferencji naukowo-metodycznych integrujących środowiska edukacji i rynku pracy w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
dr Witerska Kamila
Profil na portalu "Nauka polska"
adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.
dr Zaorski-Sikora Łukasz
Profil na portalu "Nauka polska"
Filozof, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Filozofii Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Sympatyk i praktyk e-learningu. Szkoleniowiec - specjalizujący się w zakresie metody projektów. Odpowiada za prowadzenie szkoleń z metody projektów dla kadry dydaktycznej AHE. Od kilku lat prowadzi także zajęcia ze studentami przy użyciu tej metody. Zajmuje się etyką, estetyką i antropologią filozoficzną oraz krytyką sztuki. Autor książek: Etyka; Etyka w biznesie; Aksjologia życia publicznego; Wprowadzenie do filozofii; Podmiot, osoba, tożsamość. Przekonany o potrzebie filozofii, pojmowanej nie tylko jako dyscyplina akademicka, ale przede wszystkim jako sposób rozumienia i komunikowania się w obrębie otaczającego nas świata. Tę potrzebę próbuje rozbudzać w studentach Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
dr Zbonikowski Andrzej
Dr Andrzej Zbonikowski – psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii AHE w Łodzi, trener umiejętności psychospołecznych; posiada bogate praktyczne doświadczenie w pracy trenerskiej i psychoedukacyjnej (specjalistyczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, organizacje pozarządowe).
Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju osobowości i doradztwa zawodowego; jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, opublikowanych w czasopismach i monografiach naukowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki twórczości, członek i przewodniczący rady programowej łódzkiego oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Inicjator i współautor programów kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów podyplomowych dla nauczycieli w AHE w Łodzi. Od wielu lat wykładowca na studiach podyplomowych AHE w Łodzi oraz UŁ, m.in. w zakresie kształcenia nauczycieli, doradców zawodowych i trenerów biznesu. Współautor pierwszej w Polsce monografii nt. zjawiska defaworyzacji społecznej (Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, 2010) oraz monografii „Wybrane problemy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” (2011). Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora AHE w Łodzi ds. studiów podyplomowych.
mgr Sobczyk-Kubiak Aleksandra
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |