Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
prof. nadzw. dr hab. Helena Marzec
Profil na portalu "Nauka polska"
prof. nadzw., pedagog, dr hab. nauk humanistycznych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Zainteresowania naukowe mieszczą się w szeroko pojętym obszarze pedagogiki społecznej, w tym szczególnie dotyczą funkcjonowania środowiska rodzinnego w wielu jego aspektach. Ponadto płaszczyzną rozważań naukowych jest działalność opiekuńczo-wychowawcza podejmowana wobec człowieka w różnych fazach życia i w toku różnorodnych sytuacji życiowych. Wiele uwagi w swojej pracy badawczej poświęca również edukacji przedszkolnej dziecka, jej przebiegowi i efektom.
Jest także autorką wielu książek i ponad 100 artykułów opublikowanych w takich czasopismach, jak: „Życie Szkoły”, „Wychowanie w Przedszkolu”, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, „Problemy Rodziny”, „Forum Nauczycielskie”, „Pedagogika Rodziny”, „Piotrkowskie Studia Pedagogiczne”, „Zbliżenia”, „Małżeństwo i Rodzina”, „Szkice Familiologiczne” oraz 18 artykułów w czasopismach zagranicznych. Organizator 13 międzynarodowych sympozjów naukowych, których problematyka dotyczy funkcjonowania współczesnej rodziny polskiej w wielu jej obszarach.
dr Anna Breś
Anna Breś, tytuł doktora Nauk Społecznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w Katedrze Dydaktyki i Edukacji Szkolnej. Obecnie jest wykładowcą Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Była dziekanem pedagogiki w latach 2019-2021, brała udział w pracach nad utworzeniem nowego kierunku - jednolitych studiów magisterskich w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Autorka monografii i licznych artykułów naukowych. Wcześniej piastowała stanowisko dyrektora w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym.
Zainteresowania zawodowe dotyczą obszaru pedagogiki ogólnej, aksjologii pedagogicznej i filozofii wychowania, pedagogiki terapeutycznej, szkolnej i przedszkolnej.
dr Magdalena Celeban
Dr nauk społecznych, specjalista pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji, pracy socjalnej oraz z zakresu prywatności, ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa w internecie. Ukończyła studia doktoranckie i uzyskała tytuł doktora nauk społecznych z wyróżnieniem. Pedagog z wieloletnim doświadczeniem, prezes fundacji Niech Się …Dzieje, członek stowarzyszeń SABI, SPOD oraz członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Karpackiego Towarzystwa Naukowego i Oświatowego . Od wielu lat współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji uczestnicząc w grupach roboczych.
Koordynatorka licznych projektów, programów skierowanych do dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i uczniów. Trener ORKE. Inicjatorka wydarzeń związanych z szerzeniem wiedzy w Polsce na temat bezpieczeństwa w internecie wśród dzieci oraz dorosłych. Autorka licznych publikacji.
Główne obszary zainteresowań:
Edukacja XXI wieku, analiza transakcyjna, nauczyciel i uczeń w świecie cyfrowym, bezpieczeństwo informacji, ochrona danych osobowych.
dr Kamila Lasocińska
Profil na portalu "Nauka polska"
Wykształcenie: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Wydział Edukacji Wizualnej, kierunek wychowanie plastyczne – tytuł magistra sztuki. Podyplomowe Studia Pedagogiki Twórczości, WSHE w Łodzi. Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu – stopień doktora.
Doświadczenie zawodowe:
25 lat pracy dydaktycznej na uczelni wyższej
6 lat – trener konsultant w Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości (CKiP) w AHE w Łodzi
6 lat – opiekun i trener działań twórczych (CKiP w Łodzi)
8 lat – opiekun i trener metody projektów w AHE w Łodzi
9 lat – opiekun merytoryczny specjalności Coaching (pedagogika AHE w Łodzi)
Specjalista merytoryczny w projektach międzynarodowych o tematyce edukacyjnej. Uczestniczka licznych konferencji o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Autorka licznych artykułów naukowych z zakresu edukacji Autorka książki „Życie poza schematem – analiza biografii twórców”.
Współautorka książek: „Autobiografia jako twórcze wyzwanie. Scenariusze warsztatów biograficznych”, „Spróbuj inaczej. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności twórcze”
Spotkamy się na zajęciach z: podstaw kreatywności, socjologii wychowania, edukacji plastycznej.
Zainteresowania: literatura piękna, sztuka, coaching
dr Agnieszka Leszcz-Krysiak
doktor, adiunkt na Wydziale Humanistycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Uniwersytecie Opolskim na podstawie dysertacji Poziom szkolnej edukacji zdrowotnej. Pracowała w Instytucie Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Nauczyciel praktyk z dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej, pedagog w domu dziecka. Jest autorką ponad 30 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym. Główne zainteresowania badawcze: przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja zdrowotna, kształtowanie umiejętności życiowych dzieci, innowacyjne metody nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Mieszka w Częstochowie. Jej pasją jest psychologia, taniec, jazda na rowerze.
dr Mirosław Mielczarek
dr Daria Modrzejewska
Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.
Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.
Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.
Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”
Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).
Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)
Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.
Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:
Wybrane publikacje:
Obszary zainteresowań:
Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.
dr Piotr Sieradzki
dr Janusz Tomiło
dr Paweł Witek
dr Kamila Witerska
Profil na portalu "Nauka polska"
adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.
dr Andrzej Zbonikowski
Dr Andrzej Zbonikowski – psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii AHE w Łodzi, trener umiejętności psychospołecznych; posiada bogate praktyczne doświadczenie w pracy trenerskiej i psychoedukacyjnej (specjalistyczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, organizacje pozarządowe).
Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju osobowości i doradztwa zawodowego; jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, opublikowanych w czasopismach i monografiach naukowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki twórczości, członek i przewodniczący rady programowej łódzkiego oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Inicjator i współautor programów kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów podyplomowych dla nauczycieli w AHE w Łodzi. Od wielu lat wykładowca na studiach podyplomowych AHE w Łodzi oraz UŁ, m.in. w zakresie kształcenia nauczycieli, doradców zawodowych i trenerów biznesu. Współautor pierwszej w Polsce monografii nt. zjawiska defaworyzacji społecznej (Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, 2010) oraz monografii „Wybrane problemy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” (2011). Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora AHE w Łodzi ds. studiów podyplomowych.
mgr Halina Kowalczuk
mgr Aneta Kubiak
Wykształcenie: filologia polska na UŁ, studia podyplomowe w zakresie „Edukacji estetycznej i literackiej w szkołach ponadpodstawowych” w Katedrze Teorii Literatury i Filmu na UŁ oraz w zakresie doradztwa zawodowego w WSFiI im. prof. J. Chechlińskiego.
Doświadczenie zawodowe: polonistka, czynny egzaminator OKE, 25 – letnie doświadczenie w pracy z młodzieżą najpierw w szkołach gimnazjalnych, a następnie w szkołach podstawowych i średnich, doradca zawodowy wykorzystujący w swojej pracy metody coachingu, uczestniczka projektów unijnych realizowanych dla młodzieży, edukator w Stowarzyszeniu Edukacja Praktyczna, propagatorka szeroko rozumianej kultury – autorka i realizatorka programu „Maksymalnie kulturalnie”, uczestniczka wielu kursów w tym z zakresu motywacji, oceniania kształtującego, nauczania języka polskiego jako obcego.
Spotkamy się na zajęciach z: języka polskiego, edukacja to relacja, relacja oparta na życzliwości i szacunku jest fundamentem, na którym rozwijamy wiedzę i kształtujemy umiejętności naszych wychowanków.
Zainteresowania: w czasie wolnym literatura, teatr, od niedawna górskie wędrówki. W pracy zawodowej natomiast badanie różnych formy przemocy w relacjach rówieśniczych i ich profilaktyka, a także motywacja i samorozwój.
mgr Aleksandra Sobczyk-Kubiak
Z wykształcenia psycholożka, pedagożka i socjolożka, coach. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Praktykujący psycholog i coach. Prowadzi szkolenia, warsztaty, obozy terapeutyczne, min. szkoli kadry ŚDS, nieustannie również podnosi swoje kwalifikacje psychologiczne na licznych kursach i szkoleniach. Autorka publikacji naukowych, min. dotyczących edukacji w internecie. Na uczelni prowadzi min. zajęcia dotyczące diagnozy psychologicznej czy metod radzenia sobie ze stresem. Uważa, że największa wartość psychologii jest w jej zastosowaniu, a kompetencje psychologiczne to tzw. kompetencje przyszłości. Nie da się ich zastąpić poprzez technologię, mimo że technologia może dawać wspierające i użyteczne narzędzia.
Obszary zainteresowań naukowych obejmują rozwój osobisty, psychologię pozytywną, zdolności transformacyjne człowieka jako kreatora oraz nurt pracy oparty na najnowszych osiągnięciach neuronauk. Prywatnie zafascynowana Mindfulness, psychosomatyką i rękodziełem.
dr n. społ. Katarzyna Klimas
Wykształcenie: Pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, specjalista ds. autyzmu, logopeda kliniczny.
Doświadczenie zawodowe: nauczyciel dyplomowany, kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w placówkach specjalnych i włączających.
Spotkamy się na zajęciach z: edukacja i wychowanie małego dziecka.
Zainteresowania: taniec, podróże, poznawanie świata drugiego człowieka.
Zapraszam do wspólnego odkrywania godności i wartości człowieka, indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz sposobów towarzyszenia człowiekowi w jego szeroko rozumianym rozwoju…
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |