| RODZAJ STUDIÓW | FORMA | CZAS TRWANIA |
|---|---|---|
|
|
|
Studia na kierunku pedagogika nadają absolwentom przygotowanie pedagogiczne i umożliwiają podjęcie pracy w placówkach i instytucjach edukacyjno-wychowawczych na stanowisku pedagoga, opiekuna, wychowawcy zgodnie z aktualnym prawem.
Studia na kierunku pedagogika realizowane są w formie stacjonarnej (dzienne) i niestacjonarnej (zaoczne) na poziomie I stopnia (licencjat) i II stopnia (magister).
- zdobył podstawową wiedzę ogólnopedagogiczną oraz specjalnościową - w zależności od jej wyboru spośród wszystkich oferowanych specjalności,
- nabył umiejętności, które będzie mógł wykorzystać w pracy zawodowej,
- potrafi pracować w zespole, samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijać swoje umiejętności pedagogiczne,
- posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie typowych problemów z zakresu pedagogiki,
- sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami (uzyskane umiejętności pozwolą na zdobycie Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych – ECDL),
- uzyskał kompetencje językowe co najmniej na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy,
- jest przygotowany do pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych, poradniach specjalistycznych, a także instytucjach profilaktyki społecznej i w wymiarze sprawiedliwości.
- jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia.
Uzyskane wykształcenie wyposaża absolwenta w całokształt kompetencji niezbędnych do skutecznego podjęcia przyszłych praktycznych działań zawodowych. Wszystkie proponowane specjalności wyposażają Absolwenta w przygotowanie pedagogiczne zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. (Dz. U. z dnia 27 marca 2009 r.).
Absolwent pedagogiki, studiów II stopnia:
- ma uporządkowaną, a w przypadku kontynuowania studiów na tej samej specjalności, także pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu danej specjalności,
- posiada umiejętności upowszechniania i wykorzystania zdobytej wiedzy w działalności zawodowej, posiada umiejętności pozwalające mu na rozwiązywanie, także nietypowych, problemów z zakresu pedagogiki,
- nabył przygotowanie pedagogiczne zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. (Dz. U. z dnia 27 marca 2009 r.).
- jest przygotowany do pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych, poradniach specjalistycznych, zakładach pracy, służbie zdrowia, instytucjach doradztwa zawodowego a także instytucjach profilaktyki społecznej i w wymiarze sprawiedliwości, a także do planowania indywidualnej praktyki pedagogicznej oraz podejmowania roli kierowniczej w placówkach oświatowych.
- ma świadomość znaczenia własnego warsztatu metodycznego, potrafi go samodzielnie budować, weryfikować i doskonalić,
- jest przygotowany do podjęcia działalności zawodowej, prospołecznej i samokształcenia oraz podjęcia studiów III stopnia.