Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Studia drugiego stopnia na kierunku Filologia, specjalność filologia angielska, stanowią uzupełnienie wykształcenia w zakresie filologii. Skierowane są do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury i historii angielskiego obszaru językowego. W trakcie studiów cały czas udoskonalana jest praktyczna znajomość języka angielskiego. Studenci mają możliwość wyboru niektórych przedmiotów kierunkowych, uczestniczą również w ciekawych wykładach filologicznych, dających szersze spojrzenie na specyfikę języka oraz literaturę i kulturę danego obszaru językowego. Część zajęć prowadzona jest metodą nauczania na odległość (przez platformę e-learningową AHE), co ogranicza konieczność częstych przyjazdów na zajęcia do siedziby uczelni. W ramach studiów drugiego stopnia oferowane są dwie specjalizacje: nauczycielska i translatorsko-biznesowa.
Studia II stopnia
Na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na studiach II stopnia nasi studenci są przygotowywani do nauczania języka angielskiego uczniów klas 4-8 szkół podstawowych oraz do nauczania języka angielskiego uczniów szkół ponadpodstawowych.
Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki to autorska koncepcja specjalizacji nauczycielskiej, powstała we współpracy z podmiotami zewnętrznymi, naszymi partnerami, czyli przede wszystkim z mgr Bożeną Będzińską-Wosik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi, jednej z pierwszych Budzących się Szkół w Polsce, oraz mgr Bożeną Ziemniewicz, dyrektor BRITISH CENTRE – Szkoły Języków Obcych i Centrum Egzaminacyjnego autoryzowanego przez Cambridge Assessment English, część Uniwersytetu Cambridge. Łączy ona podstawową wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu nauczyciela z nowoczesnym podejściem do nauczania, opartym na zasadach neurodydaktyki. Przede wszystkim zależy nam bowiem, aby nasz absolwent widział proces uczenia się holistycznie, a swoją rolę postrzegał jako towarzysza wspierającego swojego ucznia na drodze jego rozwoju.
Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki na studiach II stopnia skierowana jest zarówno do tych nauczycieli, którzy oprócz nauczania w starszych klasach szkoły podstawowej chcą pracować z uczniem nieco starszym – licealistą, ale również do wszystkich, którzy potrzebują profesjonalnego wsparcia w rozwinięciu swojego potencjału lub też rozbudzeniu na nowo pasji do nauczania.
Dla nauczycieli przygotowaliśmy unikalny program kształcenia, który łączy tradycyjny model kształcenia z modelem nowoczesnym i obejmuje:
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
W ramach tego modułu studenci:
W ramach tego modułu oferujemy następujące kursy:
Przygotowanie w zakresie dydaktycznym
W ramach tego modułu studenci:
W ramach tego modułu oferujemy następujące kursy:
Na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki nasi studenci uczestniczą także w kursach w ramach modułu Podstawy dydaktyki i emisja głosu, zgodnie z nowymi standardami kształcenia przygotowującymi do wykonywania zawodu nauczyciela.
Staramy się, aby podczas zajęć zawsze był czas na refleksję dotyczącą obecnego systemu edukacji. Studenci przedstawiają problemy, z jakimi na co dzień borykają się jako nauczyciele, a następnie wspólnie szukają rozwiązań. Ma to miejsce np. na realizowanym na zajęciach Nurty edukacji alternatywnej projekcie Be the change you wish to see in education. W ramach projektu studenci za pomocą metody design thinking starają się wskazać problem, który chcieliby rozwiązać w dzisiejszej edukacji, a następnie projektują i wdrażają zaprojektowane przez siebie rozwiązanie.
Absolwenci specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki będą potrafili:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, absolwenci specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na studiach II stopnia uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej w klasach 4-8 oraz w szkole ponadpodstawowej.
Zaleca się, aby na studiach II stopnia studenci realizowali praktykę zarówno w szkole podstawowej jak i w szkole ponadpodstawowej.
Opiekunem specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki jest dr Ola Majchrzak.
Specjalizacja translatorsko-biznesowa stanowi alternatywną ścieżkę rozwoju do specjalizacji nauczycielskiej i skierowana jest do osób wiążących swoją przyszłość z pracą w środowisku biznesowym, w której konieczna jest bardzo dobra znajomość języka obcego – w zawodzie tłumacza, asystenta, managera. Ofertę kierujemy również dla osób pracujących w sektorach BPO i SSC oraz prowadzących własną działalność biznesową, którzy chcą doskonalić kompetencje językowe jak i rozszerzyć zakres swojej działalności wykorzystując kontakty międzynarodowe.
Studia II stopnia pozwalają zdobyć kompetencje językowe na poziomie C2. Oprócz zaawansowanych zajęć praktycznych z języka specjalności i przedmiotów typowo filologicznych obejmujących językoznawstwo, kulturę i literaturę współczesną, oferujemy przedmioty modułu Technologia kreatywności. Dzięki Technologii kreatywności studenci odkrywają swój kreatywny potencjał i rozwijają poszukiwane na rynku pracy kompetencje społeczne.
Aby maksymalnie wykorzystać zajęcia specjalizacyjne z języka biznesu wykorzystujemy metodologię CLIL czyli zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu, dzięki czemu studenci efektywniej opanowują język specjalistyczny. Zrozumienie zjawisk ekonomiczno-finansowych oraz podstaw prawa jest niezbędne w poprawnym tłumaczeniu dokumentów z zakresu biznesu oraz prowadzeniu rozmów i negocjacji.
Zajęcia specjalizacyjne obejmują między innymi komunikację międzykulturową w biznesie i korespondencją biznesową. Na tych zajęciach studenci nie tylko zapoznają się z obowiązującymi standardami w komunikacji biznesowej, ale rozwiązują wiele dylematów, z którymi mogą spotkać się w codziennej praktyce: Jak poprawnie zinterpretować zachowanie partnera biznesowego z zagranicy, przewidzieć jego intencje i sposób działania, jak umiejętnie zredagować dokument, aby pozyskać nowego klienta, jak nie zrazić klienta do naszej firmy i zapewnić przyjacielskie relacje?
W module Przygotowanie do pracy tłumacza studenci poznają zarówno teoretyczne jak i praktyczne strony wykonywania tłumaczeń pisemnych i ustnych. Studenci uczestniczą w warsztatach poświęconych narzędziom informatycznym w pracy tłumacza prowadzonych przez specjalistów ze współpracujących z kierunkiem biur tłumaczeń: SKRIVANEK i SENS.
Blok zajęć z tłumaczenia tekstów ekonomicznych i prawniczych oraz tłumaczenia ustnego spotkań i negocjacji przygotowuje do pracy tłumacza w środowisku biznesowym. W programie przewidziano również zajęcia z kultury języka polskiego, dzięki którym studenci doskonalą umiejętność poprawnego redagowania dokumentów i wypowiadania się również w języku ojczystym.
Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na specjalizacji translatorsko-biznesowej studenci przygotowani są do tłumaczenia pisemnego i ustnego z języka ojczystego na język specjalności i na odwrót.
Co zyskuje student specjalizacji translatorsko-biznesowej?
Co jeszcze oferujemy?
Gdzie nasi absolwenci znajdują pracę?
Studia przez internet
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi wraz z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym zaprasza na studia na specjalności filologia angielska, realizowane za pośrednictwem Platformy Zdalnego Nauczania.
Dowiedz się więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego przejdź na stronę www.puw.pl
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |