Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Celem specjalności jest przygotowanie absolwenta do projektowania gier i wirtualnej rzeczywistości. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w reklamie jak i produkcji gier komputerowych. Studenci poznają zagadnienia modelowania i animacji 3D, montaż audio i video, digital painting, realizują prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej, w branży gier komputerowych.
Przedmioty w specjalności:
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z branży gier komputerowych i grafików projektantów. Dodatkowo dostępny jest przedmiot Muzyka w grach komputerowych.
=========================================================================================
Mamy rok 1972. W Republice Federalnej Niemiec trwają Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do kin wchodzi film Francisa Forda Coppoli „Ojciec chrzestny”, a Michael Jackson nagrywa swój pierwszy solowy album pt. „Got to Be There”. Tego samego roku firma Atari wydaje grę Pong, która zapoczątkowała spektakularny rozwój przemysłu gier komputerowych.
Niespełna 45 lat później mamy już do czynienia z ósmą generacją gier. Globalny rynek gier komputerowych wart jest ponad 90 mld dolarów, a jego wartość stale rośnie. Na wyprodukowanie jednej pozycji nierzadko przeznacza się kwoty rzędu 100 mln dolarów.
Także Polska ma swój wkład w rozwoju branży, a sektor gier komputerowych to jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu kreatywnego. W 2015 roku światło dzienne ujrzały takie rodzime produkcje, jak Wiedźmin 3 firmy CD Projekt oraz Dying Light stworzona przez wrocławski Techland. Również w 2016 roku planowane są premiery wielu interesujących tytułów.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku coraz więcej polskich uczelni uruchamia kierunki oraz specjalności dedykowane przyszłym twórcom gier komputerowych. Dzięki bogatej ofercie kształcenia studenci mogą zdecydować, czy ich kariera będzie związana np. z programowaniem gier, projektowaniem wirtualnej przestrzeni, testowaniem gotowych elementów, etc.
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi przygotowała unikatową propozycję dla twórców gier . W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, AHE proponuje artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w projektowaniu i produkcji gier komputerowych, jak i reklamie, wizualizacjach przestrzennych oraz architektonicznych.
W toku studiów na kierunku grafika Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:
Adepci specjalności Grafika 3D i game art w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.
Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej gier będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy pozycji. Świadczy o tym, chociażby, rozwój wirtualnej rzeczywistości, która po latach funkcjonowania wyłącznie w przestrzeni literatury oraz kinematografii science-fiction, staje się coraz gorętszym trendem w kształtowaniu przyszłości gier komputerowych. Doskonałym przykładem są gogle przeznaczone do doświadczania wirtualnej rzeczywistości sfinansowane przez samych graczy w ramach kampanii Kickstarter – Oculus Rift firmy Oculus VR.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia realizowanego na politechnikach, AHE jako jedyna stawia na kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju.
Specjalność dla osób, które widzą swoją przyszłość na rynku reklamy i produktów multimedialnych, gdzie obszarem działań jest grafika interaktywna. Student uczy się pojektować grafikę przeznaczoną na platformy informatyczne, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni wirtualnej i rozszerzonej
rzeczywistości realizowanej na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych: video wall, infokiosk, tablet, telefon, smart tv.
Programy wykorzystywane w toku studiów: Unity, wybrane programy firmy Autodesk i Adobe (Encoder, Photoshop, Illustrator, AfterEffects, Premiere, Animate. Oprogramowanie wspomagające dla chętnych: Avidemux, Audacity, Black, Magic Davinci Resolve, Blender.
Przedmioty specjalnościowe: Projektowanie grafiki AR/VR, Programowanie interaktywnych symulacji, User Experience, Fotogrametria i skanowanie, Interfejsy haptyczne i multisensoryczne, Motion Capture, Design Thinking - projekt.
Program obejmuje zagadnienia z obszaru projektowania graficznego i multimediów. Przedmioty: grafika wydawnicza, projektowanie systemów identyfikacji wizualnej, typografia, grafika i animacja 3d, montaż filmów i efekty specjalne, grafika interaktywna i multimedialna zapewniają w pełni zdobycie umiejętności potrzebnych w zawodzie grafika projektanta.
Rozwój internetu i urządzeń multimedialnych powoduje zwiększenie zapotrzebowania na specjalistów zajmujących się tworzeniem stron www, aplikacji, interfejsów i reklam internetowych, kreowaniem kampanii w Social Media, tworzeniem spotów reklamowych czy też interaktywnych gier komputerowych. W specjalistycznym kształceniu student zapoznaje się z warsztatem
grafika-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów. Poznaje miary, formaty, gramatykę wizualną, środki wyrazu, zasady kompozycji, typografii.
Studia przygotowują przyszłych grafików zarówno do kreatywnego i kompleksowego podejmowania problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów, jak również do pracy w zespole kreatywnym. Specjalność obejmuje szeroki wachlarz zagadnień z zakresu dynamicznych mediów: od obróbki elektronicznej i przygotowania materiału audiowizualnego na potrzeby projektów multimedialnych, poprzez projektowanie architektury informacji, grafikę i animacje 2D, 3D, tworzenie filmów wideo i spotów reklamowych aż po studia z projektowania stron internetowych, czy aplikacji na urządzenia mobilne. Absolwenci specjalności doskonale sprawdzają się na współczesnym rynku reklamy.
Tematyka zajęć:
Wykładowcy specjalności komunikacja wizualna i multimedia:
dr hab. Łukasz Chmielewski
dr hab. Aleksandra Chrapowicka
dr Zbigniew Koszałkowski
mgr Piotr Gosławski
mgr inż. Piotr Kulbicki
mgr Filip Iwański
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |