Wybierz miasto:

Celem specjalności jest przygotowanie absolwenta do projektowania gier i wirtualnej rzeczywistości. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w reklamie jak i produkcji gier komputerowych. Studenci poznają zagadnienia modelowania i animacji 3D, montaż audio i video, digital painting, realizują prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej, w branży gier komputerowych.

Przedmioty w specjalności:

  • Projektowanie gier komputerowych - blok designerski: projektowanie gry jako całości, postprodukcja i efekty specjalne
  • Projektowanie Środowiska i Postaci, - modelowanie 3D, elementy scenografii, postaci, level design;
  • Projektowanie graficzne w grach - interfejs.

Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z branży gier komputerowych i grafików projektantów. Dodatkowo dostępny jest przedmiot Muzyka w grach komputerowych.

Historia Gier Komputerowych

Mamy rok 1972. W Republice Federalnej Niemiec trwają Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do kin wchodzi film Francisa Forda Coppoli „Ojciec chrzestny”, a Michael Jackson nagrywa swój pierwszy solowy album pt. „Got to Be There”. Tego samego roku firma Atari wydaje grę Pong, która zapoczątkowała spektakularny rozwój przemysłu gier komputerowych.

Niespełna 45 lat później mamy już do czynienia z ósmą generacją gier. Globalny rynek gier komputerowych wart jest ponad 90 mld dolarów, a jego wartość stale rośnie. Na wyprodukowanie jednej pozycji nierzadko przeznacza się kwoty rzędu 100 mln dolarów.

Także Polska ma swój wkład w rozwoju branży, a sektor gier komputerowych to jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu kreatywnego. W 2015 roku światło dzienne ujrzały takie rodzime produkcje, jak Wiedźmin 3 firmy CD Projekt oraz Dying Light stworzona przez wrocławski Techland. Również w  2016 roku planowane są premiery wielu interesujących tytułów.

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku coraz więcej polskich uczelni uruchamia kierunki oraz specjalności dedykowane przyszłym twórcom gier komputerowych. Dzięki bogatej ofercie kształcenia studenci mogą zdecydować, czy ich kariera będzie związana np. z programowaniem gier, projektowaniem wirtualnej przestrzeni, testowaniem gotowych elementów, etc.
 

Opis specjalności Grafika 3d i Game Art

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi  przygotowała unikatową propozycję dla twórców gier . W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, AHE proponuje artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w projektowaniu i produkcji gier komputerowych, jak i reklamie, wizualizacjach przestrzennych oraz architektonicznych.

W toku studiów na kierunku grafika  Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:

  • Projektowanie gier komputerowych - blok designerski: projektowanie gry jako całości, postprodukcja i efekty specjalne;
  • Projektowanie środowiska i postaci - modelowanie 3D, elementy scenografii, postaci, level design;
  • Projektowanie graficzne w grach - interfejs.

Adepci specjalności Grafika 3D i game art w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.

Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do  przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej  gier będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy pozycji. Świadczy o tym, chociażby, rozwój wirtualnej rzeczywistości, która po latach funkcjonowania wyłącznie w przestrzeni literatury oraz kinematografii science-fiction, staje się coraz gorętszym trendem w kształtowaniu przyszłości gier komputerowych. Doskonałym przykładem są gogle przeznaczone do doświadczania wirtualnej rzeczywistości sfinansowane przez samych graczy w ramach kampanii Kickstarter – Oculus Rift firmy Oculus VR.

Oferta  Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia realizowanego na politechnikach, AHE jako jedyna stawia na  kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj