Program tej specjalności powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku pracy determinowane m.in. rozwojem instytucji społeczeństwa obywatelskiego oraz profesjonalizacją funkcjonowania organów administracji publicznej, a także rozwojem organizacji, w tym organizacji pozarządowych. Tym samym w ostatnim okresie można zauważyć rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie administracji.
Absolwenci studiów drugiego stopnia ze specjalnością administracja w sferze publicznej są przygotowani do podjęcia pracy w urzędach administracji rządowej i samorządowej oraz w instytucjach towarzyszących funkcjonowaniu administracji publicznej. Z uwagi na posiadane umiejętności i kompetencje potrafią rozwiązywać problemy zawodowe, potrafią komunikować się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnie posługują się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnie uczestniczą w pracy grupowej, dzięki czemu są predysponowani do sprawowania funkcji kierowniczych.
Po ukończeniu specjalności administracja w sferze publicznej absolwent przygotowany jest ponadto do pracy w:
- zakładach poprawczych,
- zakładach karnych,
- policji,
- straży pożarnej,
- izbie celnej,
- wojskowości,
- służbach specjalnych