Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Koncepcja kształcenia
Studia przygotują przyszłych fotografów do podejmowania różnych problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów tworzących różnorodne formy przekazu wizualnego (portret, fotokast, reportaż, strona www np. galerii czy muzeum), jak również do pracy w zespole kreatywnym, np. w agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy, studiach graficznych, do działań w świecie mediów (prasa, film), w usługach reklamowych dla obszaru techniczno-naukowego (medycyna, laboratoria) oraz przemysłu turystycznego.
Program ogólnohumanistyczny
Oprócz przedmiotów z zakresu szerokiej humanistyki, w tym historii sztuki, historii fotografii, kulturoznawstwa w zakresie kultury cyfrowej, studenci poznają wszechstronny warsztat fotografii reklamowej, w tym zagadnienia: portretu, fotografii produktu, dokumentu fotograficznego i reportażu, a także książki fotograficznej i wideo-clipu. Szczególną znaczenie będą miały prace w programie Photoshop i innych programach graficznych. Zajęcia dotyczyć będą także miejsca fotografii na współczesnym rynku sztuki oraz kuratorstwa związanego z intermediami.
Program specjalistyczny
W specjalistycznym kształceniu student zapozna się z warsztatem fotografa-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów przy wykorzystaniu różnych gatunków najnowszej fotografii. Pozna środki wyrazu fotografii klasycznej (analogowej) a przede wszystkim cyfrowej. Nauczy się programów do obróbki zdjęć, zasad kompozycji i oświetlenia. Zajęcia praktyczne odbywać się będą także w profesjonalnych studiach fotograficznych w Łodzi, pozwalających na aranżację planów zdjęciowych oświetlonych światłem dziennym lub sztucznym.
Praktyka kreatywna
Studia fotograficzne w AHE są przeznaczone dla wszystkich tych, którzy traktują fotografię, jako przyszły zawód, począwszy od prowadzenia własnego studia fotograficznego, poprzez agencje reklamowe, po projektowanie stron dedykowanych fotografii, w tym kolekcjom i muzeum fotografii. Studenci będą mogli się też uczyć nowoczesnego dziennikarstwa, w którym fotografia będzie dominować nad słowem pisanym.
Po studiach licencjackich można będzie kontynuować naukę na uzupełniających studiach magisterskich na grafice lub fotografii.
opiekun specjalności: dr Krzysztof Jurecki
Powitajcie naszą nową prowadzącą – Joannę Strzelecką-Tazbir, producentkę gier oraz grafik 2D/3D
II rok studiów licencjackich rozpocznie od października; oprócz zajęć z 3Ds maxa specjalnościowe zajęcia z level dizajnu, concept artu i projektowania gier komputerowych.
Teraz oglądajcie prace Joanny, a pierwsze dyplomy naszych studentów już za dwa lata:
https://jaslin.artstation.com/projects/qW1rD
Celem specjalności jest przygotowanie absolwenta do projektowania gier i wirtualnej rzeczywistości. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w reklamie jak i produkcji gier komputerowych. Studenci poznają zagadnienia modelowania i animacji 3D, montaż audio i video, digital painting, realizują prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej, w branży gier komputerowych.
Przedmioty w specjalności:
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z branży gier komputerowych i grafików projektantów. Dodatkowo dostępny jest przedmiot Muzyka w grach komputerowych.
=========================================================================================
Mamy rok 1972. W Republice Federalnej Niemiec trwają Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do kin wchodzi film Francisa Forda Coppoli „Ojciec chrzestny”, a Michael Jackson nagrywa swój pierwszy solowy album pt. „Got to Be There”. Tego samego roku firma Atari wydaje grę Pong, która zapoczątkowała spektakularny rozwój przemysłu gier komputerowych.
Niespełna 45 lat później mamy już do czynienia z ósmą generacją gier. Globalny rynek gier komputerowych wart jest ponad 90 mld dolarów, a jego wartość stale rośnie. Na wyprodukowanie jednej pozycji nierzadko przeznacza się kwoty rzędu 100 mln dolarów.
Także Polska ma swój wkład w rozwoju branży, a sektor gier komputerowych to jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu kreatywnego. W 2015 roku światło dzienne ujrzały takie rodzime produkcje, jak Wiedźmin 3 firmy CD Projekt oraz Dying Light stworzona przez wrocławski Techland. Również w 2016 roku planowane są premiery wielu interesujących tytułów.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku coraz więcej polskich uczelni uruchamia kierunki oraz specjalności dedykowane przyszłym twórcom gier komputerowych. Dzięki bogatej ofercie kształcenia studenci mogą zdecydować, czy ich kariera będzie związana np. z programowaniem gier, projektowaniem wirtualnej przestrzeni, testowaniem gotowych elementów, etc.
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi przygotowała unikatową propozycję dla twórców gier . W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, AHE proponuje artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych. Umiejętności te mają zastosowanie zarówno w projektowaniu i produkcji gier komputerowych, jak i reklamie, wizualizacjach przestrzennych oraz architektonicznych.
W toku studiów na kierunku grafika Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:
Adepci specjalności Grafika 3D i game art w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.
Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej gier będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy pozycji. Świadczy o tym, chociażby, rozwój wirtualnej rzeczywistości, która po latach funkcjonowania wyłącznie w przestrzeni literatury oraz kinematografii science-fiction, staje się coraz gorętszym trendem w kształtowaniu przyszłości gier komputerowych. Doskonałym przykładem są gogle przeznaczone do doświadczania wirtualnej rzeczywistości sfinansowane przez samych graczy w ramach kampanii Kickstarter – Oculus Rift firmy Oculus VR.
Oferta Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia realizowanego na politechnikach, AHE jako jedyna stawia na kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju.
Specjalność dla osób, które widzą swoją przyszłość na rynku reklamy i produktów multimedialnych, gdzie obszarem działań jest grafika interaktywna. Student uczy się pojektować grafikę przeznaczoną na platformy informatyczne, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni wirtualnej i rozszerzonej
rzeczywistości realizowanej na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych: video wall, infokiosk, tablet, telefon, smart tv.
Programy wykorzystywane w toku studiów: Unity, wybrane programy firmy Autodesk i Adobe (Encoder, Photoshop, Illustrator, AfterEffects, Premiere, Animate. Oprogramowanie wspomagające dla chętnych: Avidemux, Audacity, Black, Magic Davinci Resolve, Blender.
Przedmioty specjalnościowe: Projektowanie grafiki AR/VR, Programowanie interaktywnych symulacji, User Experience, Fotogrametria i skanowanie, Interfejsy haptyczne i multisensoryczne, Motion Capture, Design Thinking - projekt.
Program obejmuje zagadnienia z obszaru projektowania graficznego i multimediów. Przedmioty: grafika wydawnicza, projektowanie systemów identyfikacji wizualnej, typografia, grafika i animacja 3d, montaż filmów i efekty specjalne, grafika interaktywna i multimedialna zapewniają w pełni zdobycie umiejętności potrzebnych w zawodzie grafika projektanta.
Rozwój internetu i urządzeń multimedialnych powoduje zwiększenie zapotrzebowania na specjalistów zajmujących się tworzeniem stron www, aplikacji, interfejsów i reklam internetowych, kreowaniem kampanii w Social Media, tworzeniem spotów reklamowych czy też interaktywnych gier komputerowych. W specjalistycznym kształceniu student zapoznaje się z warsztatem
grafika-projektanta poprzez realizację konkretnych projektów. Poznaje miary, formaty, gramatykę wizualną, środki wyrazu, zasady kompozycji, typografii.
Studia przygotowują przyszłych grafików zarówno do kreatywnego i kompleksowego podejmowania problemów projektowych na stanowiskach samodzielnych projektantów, jak również do pracy w zespole kreatywnym. Specjalność obejmuje szeroki wachlarz zagadnień z zakresu dynamicznych mediów: od obróbki elektronicznej i przygotowania materiału audiowizualnego na potrzeby projektów multimedialnych, poprzez projektowanie architektury informacji, grafikę i animacje 2D, 3D, tworzenie filmów wideo i spotów reklamowych aż po studia z projektowania stron internetowych, czy aplikacji na urządzenia mobilne. Absolwenci specjalności doskonale sprawdzają się na współczesnym rynku reklamy.
Tematyka zajęć:
Wykładowcy specjalności Komunikacja wizualna i multimedia:
prof. Jerzy Treliński
dr Aleksandra Chrapowicka
mgr Piotr Gosławski
mgr Piotr Kulbicki
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |