Wybierz miasto:

Specjalność zarządzanie kryzysowe przygotowuje do zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa wewnętrznego, ukierunkowanego na zarządzanie działaniami, minimalizującymi skutki sytuacji kryzysowych, występujących wewnątrz państwa, powodowanych przez siły natury lub działalność człowieka, godzących w bezpieczeństwo publiczne i bezpieczeństwo powszechne. Celem specjalności zarządzanie kryzysowe jest edukacja w zakresie zapobiegania możliwym zagrożeniom oraz przygotowanie do przejmowania nad nimi kontroli, usuwania ich skutków oraz odtwarzania zasobów i odbudowa infrastruktury.

Zarządzanie kryzysowe - opis specjalności

Dzięki specjalności zarządzanie kryzysowe student:

  • zdobywa specjalistyczną wiedzę z zakresu koncepcji bezpieczeństwa wewnętrznego w odniesieniu do współczesnych zagrożeń,

  • zdobywa wiedzę o prawnych podstawach i organizacji systemu zarządzania kryzysowego,

  • potrafi analizować i stosować procedury działań systemu zarządzania kryzysowego, odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje i przeprowadzania działań w celu maksymalnej redukcji zagrożenia,

  • posiada umiejętność organizowania zabezpieczeń logistycznych ludności poszkodowanej oraz organizować i przeprowadzać ewakuację,

  • zna standardy postępowania negocjacyjnego i mediacyjnego i potrafi zastosować je w sytuacji konfliktowej,

  • potrafi samodzielnie sformułować komunikat prasowy, udzielić wypowiedzi i wywiadu dla dziennikarzy,

  • wie jaka jest rola i możliwości wykorzystania oddziałów i pododdziałów Sił Zbrojnych RP,

  • wykorzystuje nowoczesne technologie informacyjne i jest świadomy wpływu nowoczesnych technologii informacyjnych na bezpieczeństwo państwa,

  • zna strategię bezpieczeństwa i strategię militarną RP oraz strategię bezpieczeństwa UE,

  • potrafi analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski,

  • potrafi rozwiązywać proste problemy społeczne i zawodowe, uczestniczyć w pracy zespołowej, kierować małymi zespołami ludzkimi, wykonującymi zadania zlecone,

  • potrafi komunikować się z otoczeniem,

  • wie jak zbierać, hierarchizować, przetwarzać, przekazywać, a także chronić informacje.

Perspektywy zatrudnienia

  • działy zarządzania kryzysowego
  • organy administracji publicznej
  • służby mundurowe
  • agencje PR
  • firmy konsultingowe
  • firmy szkoleniowe

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj