Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Zakończyły się właśnie projekty studentów filologii obcej, którzy realizują specjalizację nauczycielską z elementami neurodydaktyki. Na zajęciach Nurty edukacji alternatywnej studenci realizowali w tym semestrze projekt Be the change you wish to see in education, którego celem było zdefiniowanie problemu istniejącego na zajęciach językowych w polskiej szkole a następnie zaproponowanie innowacyjnego rozwiązania.

W tym semestrze największymi problemami, na które zwrócili uwagę studenci były: niska motywacja uczniów do nauki, zbyt rzadkie używanie języka obcego na zajęciach językowych, a jednocześnie stres związany z koniecznością wypowiedzenia się w języku obcym. Wśród recept na brak motywacji wśród uczniów znalazło się zaprojektowanie i przeprowadzenie escape roomu, zachęcenie uczniów do stworzenia i prowadzenia klasowego bloga, czy też wspólne tworzenie śmiesznych memów. Prowadzenie bloga oraz tworzenie kreatywnych e-booków było też pomysłem na rozwijanie sprawności pisania w języku obcym. Karciane gry językowe miały z kolei zachęcić uczniów do mówienia w języku obcym. Tydzień wdzięczności, emocji i relaksu miał poprawić atmosferę panującą w klasie i pomóc nawiązać głębsze relacje pomiędzy uczniami a nauczycielem.

A jakie korzyści przyniosła realizacja projektu Be the change you wish to see in education naszym studentom? O tym najlepiej opowiedzą oni sami:

Z naszej perspektywy było to wspaniałe doświadczenie oraz fantastyczna zabawa. Chociaż jesteśmy oddalone od siebie o setki kilometrów dzięki pracy w grupie, udało nam się bardzo zżyć i zacieśnić więzi. Praca nad projektem była miłym zadaniem, które bardzo chętnie byśmy powtórzyły, ponieważ czujemy, że miałyśmy realny wpływ na zmianę postrzegania lekcji języka angielskiego wśród młodzieży. Udało nam się przełamać monotonię zajęć, wyjść do uczniów z czymś nieszablonowym i nowoczesnym, z czymś co jest związane z ich realiami. Młodzieży bardzo spodobał się pomysł i poświęcili na niego mnóstwo prywatnego czasu i zaangażowania. Dzięki temu doświadczeniu podszlifowali słownictwo związane z kulinariami, dobrze się przy tym bawiąc.
(Grupa realizująca projekt dotyczący prowadzenia bloga, filologia angielska, studia II stopnia)

Bardzo pozytywnym aspektem była praca nad projektem. Dzięki niej, mimo odległości mogliśmy się spotykać online, rozmawiać i zintegrować z osobami ze studiów. Te spotkania, częsta komunikacja, realizacja projektu, pomysły były znacznie ciekawsze niż tylko odpowiadanie na zadania na forum. Świetnie jest mieć kontakt z innymi i czerpać wiedzę z doświadczenia innych i dzielić się własnym.
(Kornelia Gruszka, filologia angielska, studia II stopnia, na stałe mieszkająca w Islandii)

Projekt stworzony wspólnie z koleżankami pokazał, jak niewiele w gruncie rzeczy trzeba, by urozmaicić lekcje i osiągnąć cudowne efekty w pracy z uczniami, nie tylko pod kątem stricte edukacyjnym, ale też budowania relacji i walki ze stresem. Obserwacja innych projektów również wiele mi dała, a właściwie udowodniła po raz kolejny, że warto się uczyć, dowiadywać nowych rzeczy i z otwartą głową iść do przodu. Chyba właśnie z tym wychodzę z kursu - z refleksją na temat tego, że "sky is the limit", jak oklepanie by to nie brzmiało.
(Anna Olewińska-Byliniak, filologia angielska, studia II stopnia)

Zarówno projekty studentów jak i ich opinie na temat edukacji pokazują, że oni już są tą zmianą, którą chcielibyśmy widzieć w edukacji. Brawo, Kochani!

Kierunek studiów

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj