Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Nadszedł czas podsumowań! Nasi studenci, którzy w tym semestrze pracowali nad projektem „Be the change you wish to see in the world” zakończyli realizację swoich projektów. To, czego dokonali w tym semestrze jest niesamowite! Przypomnijmy, że studenci specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki w trakcie trwania semestru:Projekt „Be the change you wish to see in the world” zakończony

  • zdefiniowali realną potrzebę w swojej najbliższej edukacyjnej przestrzeni,
  • zaproponowali bardzo ciekawe rozwiązania na to wyzwanie,
  • zaprojektowali konkretną zmianę, wprowadzili ją w życie, wyciągnęli wnioski.


A jakie tematy wzięli na warsztat w swoich projektach? Oto one:

Inny sposób oceniania:

  • Metoda zielonego ołówka/długopisu (próba przejścia od kultury błędu do kultury doceniania starań ucznia, zauważania jego mocnych stron, nastawiona na pomoc uczniowi w poprawieniu swoich błędów),
  • Ocena opisowa / komentarz zwrotny zamiast oceny numerycznej (próba skoncentrowania się na mocnych stronach ucznia, tego, co wymaga poprawy oraz jak tej poprawy dokonać, oraz wskazaniu kierunku przyszłego rozwoju),
  • Ocena rówieśnicza (próba skomentowania pracy pisemnej rówieśnika w formie odpowiedzi na krótkie pytania dotyczące zrozumienia przeczytanego tekstu).

Zaktywizowanie uczniów, w szczególności do mówienia:

  • Thinking classroom (próba zaktywizowania uczniów podczas zajęć językowych zdalnych poprzez pracę w grupach nad dokończeniem komiksu),
  • Philosophy for Children (próba zachęcenia uczniów do rozwijania sprawności mówienia, szczególnie na początku zajęć językowych za pomocą tworzenia własnych kreatywnych pytań),
  • Technika świateł (próba zachęcenia uczniów do rozwijania sprawności mówienia na zajęciach językowych za pomocą tworzenia własnych kart z pytaniami do dyskusji),
  • Pozytywny pamiętnik, videoblog, kreatywne opowieści (próba uatrakcyjnienia zajęć poprzez zastosowanie aktywności pozwalających na zaprezentowanie własnych pasji, rozwinięcie kreatywności oraz wyrażenie siebie).

Zamiast sprawdzianu, czyli sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności:

  • próba zweryfikowania wiedzy i umiejętności za pomocą nagrania krótkiego filmiku dotyczącego przerabianego materiału (dla młodszych klas) oraz prowadzenia pozytywnego pamiętnika (dla klas starszych).
  • próba zweryfikowania wiedzy i umiejętności za pomocą nakręcenia videobloga oraz przygotowania e-booka

Uwierzcie – te projekty to prawdziwe perełki! Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem naszych studentów, ich potencjału i ich projektów!

A na koniec cytat naszej studentki podsumowujący wnioski z realizacji projektu:

„Nauczyciele powinni wspierać, wskazywać drogę, ale to uczniowie w dużej części są odpowiedzialni za swoją edukację, dlatego też świadomy rozwój jest potrzebny uczniom.
Jesteśmy pozytywnie nastawione do wprowadzonej zmiany. Uczniowie w większości również. Dlatego będziemy dalej działać, zmieniać polską edukację metodą małych kroków.”

Czy można chcieć więcej?
Mocno trzymamy kciuki za naszych wspaniałych studentów i za to, by tą pozytywną energią zarażali swoich uczniów! Tacy nauczyciele to skarb!

Kierunek studiów

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj