Wybierz miasto:

Grupa wiekowa: 10-13 (1 grupa)
Ilość godzin na grupę: 9 spotkań (18h)

Adresatami modułu są dzieci w wieku szkolnym (klasy IV-VI). Celem modułu jest rozwinięcie wyobraźni, wizualizacji myśli, umiejętności kodowania i prezentacji. Moduły adresowane są do dzieci chcących rozwijać kreatywne myślenie, umiejętności łatwiejszej prezentacji własnych myśli oraz wizualnego zapisu treści, których się właśnie uczą.

W ramach modułu II zostaną zrealizowane 2 warsztaty:

Warsztaty kreatywnego uczenia się (16h - 8 spotkań x 2h)
Prowadzący – mgr Agnieszka Halama

Rysowanie, kodowanie i wprowadzenie dzieci do zasad myślenia wizualnego jest optymalnym sposobem wzmacniania wyobraźni. Gdy wyobraźnia jest wzmocniona, to w naturalny sposób poprawia zdolność dziecka do myślenia twórczego. W rezultacie dzieci będą potrafiły rozwiązywać problemy, osiągać sukcesy w szkole i radzić sobie w codziennym życiu.

Cele ogólne:

  • Kształcenie twórczej postawy dziecka.
  • Rozwijanie umiejętności zastosowania myślenia wizualnego w uczeniu się i życiu codziennym.
  • Wspieranie procesów pamięciowych.
  • Nabycie umiejętności graficznego notowania informacji.

Cele szczegółowe:

  • Stymulowanie i rozwijanie wyobraźni twórczej.
  • Rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, pamięci i koncentracji uwagi.
  • Stymulowanie umiejętności odkrywania, formułowania i nazywania problemów z wykorzystaniem myślenia wizualnego.
  • Kształtowanie operacji umysłowych - analizy, syntezy, uogólniania, abstrahowania, kojarzenia i przewidywania.
  • Kształtowanie umiejętności odkrywania, rozpoznawania oraz wyrażania uczuć i emocji.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności konstruktywnego komunikowania się i uważnego słuchania innych.
  • Poznanie podstawowych zasad myślenia wizualnego.
  • Poznanie zasad tworzenia map myśli i notatek graficznych oraz wykorzystania ich w procesie uczenia się.
  • Kształcenie stosowania mnemotechnik z wykorzystaniem myślenia wizualnego.
  • Wykorzystanie myślenia wizualnego w tworzeniu wizualnego portfolio - lapbook.

Warsztat kompetencyjny – Podstawy kreatywności (2h – 1 spotk x 2h )
Prowadzący – dr Ewa Janicka-Olejnik

Treść zajęć:

  • Wprowadzenie: co to jest kreatywność i do czego jest nam potrzebna?
  • Ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie i działanie w zespole

Cel zajęć/efekt uczenia się
Po zakończeniu kursu uczestnik:

  • potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
  • potrafi pracować indywidualnie rozwijając swoje możliwości oraz w zespole dostrzegając potencjał i synergię pracy zespołowej
  • zna metody pracy twórczej i kreatywnego myślenia t.j: burzę mózgów, mapy myśli, gry i zabawy logiczne, pogadanki

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj