W ramach przedmiotu „Współczesne tendencje w psychoedukacji”, pod kierunkiem Pani Izabeli Michałowskiej studenci Pedagogiki stworzyli i zrealizowali projekt Trzcianka - tropem historii (Gra uliczna – quest). Przeprowadzenie projektu wynikało z potrzeby podjęcia próby wyeliminowania przyczyn i przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanek do życia zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.
Adresatem projektu były uczennice Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii im. Ireny Sendlerowej w Białej (Gmina Trzcianka), Gimnazjum dla dziewcząt. Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Białej jest publiczną placówką dydaktyczno-wychowawczą dla młodzieży wymagającą stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania. W skład jego wchodzi gimnazjum specjalne i internat dla wychowanek.
Warunkiem udziału w grze było zgłoszenie zespołu w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy w Trzciance, w której pracowały Autorki pomysłu. Uczestnicy gry, w trakcie jej trwania poruszali się wyłącznie pieszo. Gra trwała 2 godziny i toczyła się w normalnym ruchu miejskim. Uczestnicy gry przeistoczyli się w poszukiwaczy skarbów. Dostali mapkę i zadania. Wędrowali zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki. Na końcu wędrowcy odkryli skarb-skrzynkę z pieczątką, poświadczającą, że rozwiązali zadania i dotarli do celu.
Opis projektu znajdziecie poniżej :)