Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -
Stopień naukowy
Imię
Aleksandra
Nazwisko
Proc

Nauczyciel dyplomowany, magister Pedagogiki Wieku Dziecięcego (dyplom Uniwersytetu Łódzkiego z 1997 r.).

Praktyka zawodowa:

1985 – 2001 Nauczyciel kształcenia zintegrowanego –  Szkoła Podstawowa Nr 30 - Łódź,
2001 – Doradca Metodyczny – Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego,
Od 2011 r. wykładowca Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Pedagogika – prowadzenie zajęć ze studentami w zakresie Pedagogiki Przedszkolnej i  Wczesnoszkolnej ( m. in. w zakresie kształcenia matematycznego w systemie zintegrowanym w edukacji wczesnoszkolnej, kształcenia matematycznego w przedszkolu, psychologiczno – pedagogicznych podstaw wychowania przedszkolnego).

Wykształcenie  uzupełniające:

  • Kurs kwalifikacyjny nadający uprawnienia do pracy edukatorskiej,
  • Kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej,
  • Kurs kwalifikacyjny z organizacji i zarządzania oświatą,

Liczne kursy doskonalące – około 450 godzin, dotyczące między innymi: oceniania kształtującego, diagnozy edukacyjnej, ewaluacji wewnątrzszkolnej, pomiaru dydaktycznego, zastosowania metody projektów w procesie edukacyjnym, indywidualizacji procesu kształcenia, planowania pracy nauczyciela, promocji zdrowia, edukacji ekologicznej, specyfiki pracy w edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej, rozwijania
twórczej aktywności uczniów.

Dodatkowe uprawnienia:

I i II stopień specjalizacji zawodowej w zakresie nauczania początkowego,  Ekspert MENiS mogący wchodzić w skład komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających o kolejny stopień awansu zawodowego.
Uprawnienia instruktorskie w dziedzinie nauczania aktywnych  metod edukacji środowiskowej (dyplom – certyfikat ukończenia Kursu Edukacji Opartej na Społecznościach Polsko – Amerykańskiego Programu „Krąg”.

Doświadczenie w kształceniu dorosłych:

Od 2001 r. w ramach zadań doradcy metodycznego – prowadzenie licznych form doskonalenia z nauczycielami i dyrektorami szkół podstawowych oraz przedszkoli w ramach licznych form doskonalenia (około 400 szkoleń, 1600 godzin pracy dydaktycznej), w tym prowadzenie zajęć na kursach kwalifikacyjnych z terapii pedagogicznej, pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz w ramach grantów Łódzkiego Kuratora Oświaty.
Tematyka prowadzonych zajęć: planowanie i organizacja pracy nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej, konstruowanie planów dydaktycznych – kierunkowych, wynikowych, metodycznych -  scenariuszy, konspektów zajęć, programów zajęć pozalekcyjnych, innowacji pedagogicznych, projektowanie sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem nowych strategii nauczania - aktywizujących metod pracy, technik skutecznego uczenia się oraz szybkiego zapamiętywania, alternatywnych metod nauki czytania i pisania, diagnoza pedagogiczna, ewaluacja szkolnego systemu oceniania, ewaluacja programów edukacyjnych, indywidualizacja procesu kształcenia, adaptacja dziecka do warunków szkolnych oraz uczniów przekraczających I etap kształcenia, wykorzystanie metody projektu w edukacji dzieci i młodzieży, efektywna współpraca z rodzicami, praca z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych, praca z dzieckiem 6 letnim w aspekcie zmian w podstawie programowej dla I etapu kształcenia, konstruowanie oraz modyfikowanie programów edukacyjnych oraz innowacji pedagogicznych (kursy, warsztaty metodyczne, kursy kierunkowe, konferencje, sesje, seminaria, prezentacje dydaktyczne liczne szkolenia rad pedagogicznych prowadzone dla nauczycieli, dyrektorów  w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach)
Trener Grupy 2000 (prowadzenie spotkań informacyjnych dla rad pedagogicznych  w ramach projektu MEN/CODN Wdrażanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół – szkoła podstawowa gimnazjum. Komponent informacyjny
Prowadzenie zajęć ze studentami stacjonarnymi, zaocznymi oraz studiującymi na platformie edukacyjnej – około 200 godzin dydaktycznych

Dorobek zawodowy:

  • Autorstwo i współautorstwo licznych – wymienionych powyżej programów szkoleń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz dyrektorów
    szkół, nauczycieli i dyrektorów przedszkoli (w tym  programy kursów grantowych realizowane na zlecenie Łódzkiego Kuratora Oświaty m. innymi Praca z dzieckiem 6 letnim w aspekcie zmian w podstawie programowej dla I etapu kształcenia, „Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych – dysleksja, dyskalkulia, dysortografia”, „Wspieranie rozwoju ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się”, „Planowanie i organizacja pracy nauczyciela w aspekcie nowej podstawy programowej w edukacji wczesnoszkolnej”, „Konstruktywna współpraca z rodzicami”, Praca dzieckiem 6 letnim w szkole podstawowej - prowadzenie zajęć wymienionych kursów)
  • Autorstwo programów przedmiotów prowadzonych ze studentami w ramach pracy w charakterze wykładowcyw Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi
  • Recenzje wielu innowacji pedagogicznych wytwarzanych przez nauczycieli (około 25), recenzje pakietów edukacyjnych, projektów gier edukacyjnych (pomoc nauczycielom w tworzeniu innowacji, programów zajęć pozalekcyjnych)
  • Koordynowanie pracami nauczycielskich zespołów metodycznych funkcjonujących w ŁCDNiKP do spraw: diagnozowania osiągnięć uczniów, adaptacji dziecka do warunków szkolnych, promocji zdrowia – ekologii, edukacji europejskiej, konkursów  liderów do spraw wdrażanych zmian i inne, 
  • Innowacja pedagogiczna ,,Rozszerzenie wychowania prozdrowotnego w zintegrowanym nauczaniu początkowym”– opracowana i wdrażana w latach 1998 – 2001 (I edycja); dostosowana do ,,Programu wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej XXI wieku klasy 1-3” J. Hanisz –  ponownie wdrażana od roku szkolnego 2001/2002 (II edycja) –     w oparciu o pakiet edukacyjny ,,Wesoła szkoła”
  • W latach 2011 – 2014 współautorka innowacji pedagogicznych: „Świetlica miejscem rekreacji i wypoczynku”, „Wspieranie aktywności matematycznej dziecka w klasach 1-3 szkoły podstawowej” wdrażanych w SP nr 30
  • Opracowanie formuły, organizacja, prowadzenie jedenastu edycji Ogólnołódzkiego Konkursu z zakresu wiedzy o Łodzi, Polsce          i Europie dla uczniów  I etapu kształcenia pod nazwą „Ele-mele, umiem wiele” (w tym roku szkolnym VII edycja konkursu) - wzorcowy model konkursu organizowanego przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi we współpracy z Łódzkim Centrum doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego – od roku 2004/2005 konkurs „Ele- mele, umiem wiele” został uznany przez Wydział Edukacji jako działanie priorytetowe dla łódzkich szkół podstawowych, uczestniczy w nim corocznie około 10 000 dzieci I etapu kształcenia
  • Współorganizator Ogólnołódzkiego Konkursu „Bezpieczny Świat Dziecka” dla uczniów i nauczycieli klas I – III łódzkich szkół podstawowych oraz dzieci i nauczycieli przedszkolnych – konkurs organizowany przez  doradców metodycznych ŁCDNiKP
  • Opracowanie koncepcji Akademii Młodych Twórców – Sekcji Dziecięcej funkcjonującej przy ŁCDNiKP – prowadzenie zajęć z dziećmi w cyklu co miesięcznym – sekcja Badaczy i Odkrywców (opracowanie programu ogólnego oraz scenariuszy zajęć do poszczególnych spotkań) –  transmisja telewizyjna jednego z zajęć -  TVP Telewizja Łódź
  • Współopracowanie koncepcji Akademii Młodych Twórców – Sekcji Dziecięcej funkcjonującej przy Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego – prowadzenie zajęć z dziećmi z wykorzystaniem konstruktywistycznego modelu pracy - transmisja telewizyjna jednego z prowadzonych zajęć -  TVP Telewizja Łódź
  • Opracowanie wielu projektów edukacyjnych w ramach pełnienia funkcji doradcy metodycznego m. innymi projektu edukacyjnego Rękodzieło artystyczne w edukacji dziecka we współpracy z Fabryką Nici Ariadna – 10 szkół z terenu Łodzi - opracowanie programu zajęć dla nauczycieli i uczniów również w SP nr 30, organizacja warsztatów edukacyjnych, wycieczek dydaktycznych dla uczniów oraz zajęć edukacyjnych w szkołach, opracowanie formuły konkursu ogólnołódzkiego z zakresu rękodzieła artystycznego dla nauczycieli i uczniów łódzkich szkół podstawowych „Po nitce do kłębka”, organizacja seminariów, prezentacji dydaktycznych dla nauczycieli i dyrektorów szkół
  • Udział w programie Fakty TVP Telewizja Łódź – dyskusja na temat przygotowania się szkół / nauczycieli na przyjęcie sześciolatków (Doradcy Metodyczni, Dyrektor Wydziału Edukacji Pani Agnieszka Jędrzejczak, Pani  Wiesława Zewald)
  • Opracowanie artykułu dla Wydawnictwa Nowa Szkoła na temat Rozwijanie u dzieci inteligencji wizualno – przestrzennej. Rady dla rodziców
  • W roku szkolnym 2013 / 2014 pozyskanie dla SP nr 30 dotacji w kwocie 23 500 zł z WFOŚiGW  na wdrożenie programu ekologicznego „Ekologiczny zawrót głowy w SP nr 30” - współautorka koncepcji programu wdrażanego z wykorzystaniem metody, współkoordynator projektu

Publikacje:

  • Artykuł  w ,,Kurierze szkolnym”– ,,Moje próby wdrażania edukacji prozdrowotnej w nauczaniu zintegrowanym”( nr 12 – 13 / 2001),
  • "Z doświadczeń nauczycieli promujących zdrowie”. Część I, II – Dział Wydawniczy Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, 2003 r.
  • ,,Tak pracujemy. Działania innowacyjne nauczycieli kształcenia zintegrowanego”. Część I, II – współautorstwo z Teresą Dąbrowską. Dział Wydawniczy Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, 2003 – 2004r.
  • Scenariusz zajęć dotyczący edukacji ekologicznej opublikowany w pozycji „Ekologia mieszczucha II”- autorstwa Bogny Stawickiej i Małgorzaty Świderek
  • Diagnozowanie osiągnięć dziecka 6-7 letniego” – współautorstwo z Beatą Wosińską - Dział Wydawniczy Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli  i Kształcenia Praktycznego, 2004 r.
  • Edukacja europejska w kształceniu zintegrowanym” - Dział Wydawniczy Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

Nagrody i wyróżnienia:

Uzyskanie 15 nagród dyrektora szkoły oraz Nagrody Prezydenta Miasta Łodzi (rok szkolny 2007/2008)

 

 


 





 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj