Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Students’ results on the PISA survey were cause for rejoicing —as in Québec— or worry — as in France, but one troubling factor united them: less than one student in 10 was able to distinguish a fact from an opinion. (source: Agence Science-Presse)

Only 9% of 15-year-olds can tell the difference between fact and opinion. (source: Quartz)

Według wyników PISA z 2019 roku, tylko 9% piętnastolatków potrafi odróżnić fakt od opinii. W dzisiejszym świecie, gdzie informacja atakuje nas z każdej strony, kluczowa wydaje się umiejętność weryfikowania informacji oraz odróżniania faktu od opinii. Ile razy zdarzyło się Wam wykorzystać informację, która okazała się tzw. fake newsem? Ilu z Waszych uczniów skorzystało z takich zmanipulowanych informacji przygotowując projekty edukacyjne? Jak tworzone są fake newsy? Z jakich mechanizmów kognitywnych korzystają ich twórcy? I w końcu: jak rozpoznawać fake newsy?

O wpływie dezinformacji na edukację (oraz nas samych) uczymy się na szkoleniu De Facto, które odbywa się w Kromieryżu w Czechach w dniach 4-6 lutego 2020 roku. Celem projektu De Facto jest stworzenie materiałów szkoleniowych oraz praktycznych narzędzi do wykorzystania w kształceniu dorosłych, które pomogą zrozumieć zarówno nauczycielom jak i uczniom mechanizmy kryjące się za tworzeniem nieprawdziwych informacji. Wczoraj staraliśmy się wytropić fake newsy dotyczące szerzącego się koronawirusa. Dziś sami tworzyliśmy zmanipulowane treści (ale tylko na potrzeby treningu!). Niedługo będzie można nazwać nas prawdziwymi data detectives 

W szkoleniu z ramienia AHE bierze udział prof. Aneta Poniszewska, dr Ola Majchrzak oraz Julia Banaszkiewicz-Włazińska.

Więcej informacji na temat projektu De Facto można znaleźć tutaj: https://defacto.space/
 

Obrazy galerii
Szkolimy się dla Was! De Facto training
Szkolimy się dla Was! De Facto training
Szkolimy się dla Was! De Facto training

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj