Głównym celem studiów z zakresu Zarządzania sprzedażą jest praktyczne przedstawienie procesów związanych z pełnieniem funkcji menedżera sprzedaży, jako jednego z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej organizacji i mającego na celu zabezpieczenie kluczowych dla niej zasobów ludzkich, know-how i wyników sprzedażowych.
Studia skierowane są do osób zajmujących się i odpowiedzialnych za organizację sprzedaży w działach lub w sklepach oraz innych jednostkach handlowo-usługowych w firmach oraz do osób chcących podjąć się tego wyzwania, wiążących swoją przyszłość z zarządzaniem strategicznym w sprzedaży.
W programie studiów podyplomowych Zarządzanie sprzedażą m.in.:
- Budowanie autorytetu i dzielenie się wiedzą (zarządzanie wartościami)
- Budowanie relacji z klientem pozyskiwanie nowych
- Coaching i consulting w sprzedaży
- Diagnoza potencjału - wiedza, kompetencje i umiejętności oraz postawy - narzędzia
- Dobór zespołu sprzedażowego – profile i rekrutacja kluczowych pracowników
- Expose Szefowskie i prowadzenie spotkań
- Motywowanie i budowanie zaangażowania sprzedawców (Team building)
- Narzędzia wspierające sprzedaż
- Negocjacje handlowe w biznesie
- Organizacja pracy - planowanie sprzedaży (harmonogram i działania)
- Planowanie rozwoju i nowoczesne formy szkoleń
- Praca na parametrach sprzedażowych - hipotezy
- Profil Menedżera Sprzedaży (umiejętności sprzedażowe i menedżerskie)
- Standardy obsługi doradczej
- Sylwetka Lidera i podstawowe style zarządzania
- Systemy oceny pracowniczej
- Sztuka autoprezentacji
- Trudne sytuacje w pracy Menedżera Sprzedaży
- Wdrożenie do pracy – adaptacja
- Zarządzanie sprzedażą – nastawienie na cel i efekt (realizacja celów sprzedażowych)
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym – stawianie celów, planowanie i delegowanie zadań
Absolwent kierunku Zarządzanie sprzedażą zyskuje praktyczną i unikalną wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania sprzedażą. Poznaje najnowsze praktyki, współczesne narzędzia zarządzania i sprzedaży, procesy strategicznego planowania pracy i zdobywa oraz poszerza swój warsztat menadżerski.