Celem studiów podyplomowych w zakresie Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej jest przygotowanie nauczycieli/pedagogów do prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjnej w przedszkolach i szkołach (opanowanie podstaw wiedzy teoretycznej oraz poznanie metod i technik pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie gimnastyki korekcyjnej).
Studia podyplomowe z zakresu Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej skierowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, obecnych lub przyszłych prowadzących zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych i terapeutycznych w placówkach rekreacji ruchowej.
Program studiów podyplomowych Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej obejmuje m.in. zagadnienia w zakresie:
- Wstęp do gimnastyki korekcyjnej
- Komunikacja interpersonalna
- Wybrane problemy psychologii wychowawczej
- Podstawy anatomii – biomechanika kręgosłupa
- Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego
- Wady postawy ciała i ich przyczyny
- Metody i narzędzia diagnozowania wad postawy
- Dydaktyka i metody ćwiczeń stosowane w korekcie wad postawy
- Gimnastyka korekcyjna w kontekście szkolnego wychowania fizycznego i działań profilaktycznych
- Zajęcia rekreacyjne w profilaktyce wad postawy
- Pierwsza pomoc
- Diagnoza i terapia dzieci z wadami postawy
- Nowoczesne metody terapii wykorzystywane w leczeniu wad postawy
- Rola rodziny i instytucji oświatowej w profilaktyce wad postawy
- Konstruowanie indywidualnych scenariuszy zajęć i programów terapeutyczno – profilaktycznych
- Gimnastyka korekcyjna – metodyka
- Praktyki
Studia podyplomowe Gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej przygotowują do pracy profilaktycznej i korekcyjnej na różnych etapach rozwoju człowieka w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, placówkach rekreacji ruchowej, przedszkolach, ośrodkach młodzieżowych. Ponadto absolwent studiów podyplomowych uzyskuje przygotowanie kompetencyjne:
- umiejętność analizy problemów biomedycznych i fizjologicznych człowieka
- kompleksową widzę z zakresu korygowania wad postawy
- organizowania i prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej
- umiejętności związane z rozwijaniem postaw twórczych i interpersonalnych
- znajomość nowoczesnych zagadnień związanych z psychologią zdrowia i edukacji
- umiejętność rozpoznawania, diagnozowania wad postawy
- znajomość dydaktyki i metod ćwiczeń stosowanych w korekcie wad postawy
- umiejętność prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z gimnastyki korekcyjnej
- znajomość nowoczesnych metod terapii wykorzystywanych w leczeniu wad postawy