Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów jest nauka programowania wizualnego, tekstowego, programowania robotów i układów elektronicznych oraz wyposażenie kandydata w umiejętność nauczania programowania.
Jest to niezwykle ważna umiejętność w pracy z dziećmi i młodzieżą, ponieważ programowanie staje się stałym elementem kształcenia, a  języki programowania są narzędziem, pozwalającym dzieciom na rozwijanie kreatywnego myślenia, doskonalenie umiejętności analitycznych i  twórcze wykorzystanie technologii. Uważa się obecnie, że programowanie stało się, obok języka ojczystego i jednego języka obcego, trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać.
Absolwent studiów podyplomowych Nauczanie programowania będzie przygotowany do prowadzenia zajęć z programowania dla dzieci ze szkół podstawowych.

Nauczanie programowania, to studia o charakterze doskonalącym, a nie kwalifikacyjnym. Absolwent nie uzyskuje kwalifikacji (takie na dzień dzisiejszy nie są wymagane), lecz kompetencje.
Oferta została stworzona w porozumieniu z Akademią Programowania LevelUP.
Prowadzący zajęcia posiadają duże doświadczenie praktyczne w programowaniu, a także w nauczaniu programowania dzieci ze szkół podstawowych i średnich.

Absolwent będzie posiadać umiejętności w zakresie:

  • programowania wizualnego (zaawansowane projekty w języku Scratch)
  • programowania tekstowego (język Python)
  • programowania aplikacji mobilnych (App Inventor)
  • programowania stron internetowych
  • programowania robotów i układów elektronicznych
  • rozwiązywania problemów metodami algorytmicznymi
  • wykorzystania technologii chmury w edukacji
  • metodyki nauczania informatyki



 

Adresaci

Studia skierowane są do osób zainteresowanych nabyciem umiejętności w zakresie nauczania programowania w zakresie szkół podstawowych, w szczególności:

  • nauczycieli informatyki, pragnących uporządkować i poszerzyć  swoje kompetencje w nauczaniu programowania,
  • nauczycieli nauczających innych przedmiotów niż informatyka, którzy chcieliby poszerzyć swoje kompetencje i zaproponować uczniom nową ofertę edukacyjną,
  • nauczycieli nauczania początkowego,
  • pracowników bibliotek, świetlic,
  • osób, które chciałyby nabyć umiejętności programistyczne i wykorzystać je w pracy z dziećmi i młodzieżą,
  • rodziców, pragnących zaproponować swoim dzieciom twórcze wykorzystanie technologii,
  • innych osób zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności w zakresie programowania.


Od potencjalnych uczestników studiów oczekuje się podstawowej znajomości obsługi komputera.
Jeżeli jesteś gotowy na nowe wyzwania, chcesz się rozwijać i kreatywnie prowadzić zajęcia z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem języków programowania - te studia są dla Ciebie.

 

W programie

1. Programowanie wizualne (zaawansowane projekty w języku Scratch)
2. Programowanie tekstowe (język Python)
3. Programowanie aplikacji mobilnych (App Inventor)
4. Programowanie stron internetowych (HTML, CSS, JS)
5. Programowanie robotów i układów elektronicznych
6. Rozwiązywanie problemów metodami algorytmicznymi
7. Metodyka nauczania informatyki

Forma zaliczenia

  • zaliczenia na zajęciach
  • prezentacja wyników prac na forum grupy 


 

Czas trwania
180 godzin
Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj