Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów ZINTEGROWANA PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I SPOŁECZNYCH ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH jest uzyskanie wiedzy i kompetencji w obszarze zintegrowanych działań profilaktycznych. Słuchacze maja szansę na zdobycie umiejętności praktycznych obejmujących:  tworzenie i realizację programów profilaktycznych oraz zastosowanie adekwatnych metod i technik pracy treningowo-warsztatowej  w odniesieniu do zachowań ryzykownych. Studia dają możliwość gruntownego poszerzenia wiedzy z zakresu:  mechanizmów uzależnień behawioralnych, współczesnych problemów z substancjami psychoaktywnymi, a także pracy profilaktycznej z wszelkimi dysfunkcjami i patologicznymi zjawiskami społecznymi w płaszczyźnie psychospołecznej.

Adresaci

Studia realizowane są we współpracy z Łódzką Akademią Profilaktyki Społecznej oraz specjalistami z zakresu pracy profilaktycznej. Skierowane są do pedagogów, nauczycieli, psychologów, pracowników socjalnych, asystentów rodziny, kuratorów sądowych, policjantów, strażników miejskich oraz osób posiadających wykształcenie wyższe, których celem jest zdobycie kompetencji i zwiększenie osobistych możliwości w pracy profilaktycznej. Przeznaczone są również dla osób, pracujących z grupami ryzyka, bądź pragnących poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu szeroko pojętej pozytywnej profilaktyki i jej zastosowań praktycznych.

W programie

W programie studiów ZINTEGROWANA PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I SPOŁECZNYCH ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH między innymi:

  •     Podstawy profilaktyki społecznej
  •     Budowanie programów profilaktycznych- metodyka
  •     Elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej
  •     Uzależnienia behawioralne
  •     Zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne wywołane środkami psychoaktywnymi
  •     Diagnostyka w profilaktyce
  •     Przemoc i agresja w relacjach społecznych i indywidualnych. Programy pomocowe
  •     Subkultury i sekty w obszarze pracy profilaktycznej
  •     Warsztat komunikacji i integracji interpersonalnej
  •     Profilaktyka instytucjonalna
  •     Prawno - karne aspekty w pracy profilaktycznej
  •     Współczesne zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży
  •     Biomedyczne podstawy pracy profilaktycznej a zachowania ryzykowne
  •     Metodyka profilaktycznej pracy warsztatowej
  •     Warsztat rozwoju osobistego
  •     Warsztat komunikacji i integracji interpersonalnej
  •     Alternatywne modele pracy profilaktycznej
  •     Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej i elementy  socjoterapii
  •     Elementy mediacji i negocjacji w pracy profilaktycznej
Korzyści
  •     Studia dają możliwości dogłębnego zapoznania się z pracą profilaktyczną w obszarze społecznych zachowań ryzykownych.
  •     Nastawione są na zdobycie praktycznych umiejętności słuchaczy oraz uzyskanie niezbędnej wiedzy w zakresie szeroko pojętej patologii społecznej.
  •     Uczą specyfiki pracy warsztatowej oraz konstruowania profesjonalnych programów profilaktycznych opartych o zasoby osobiste i czynniki chroniące.
  •     Dużym atutem jest współpraca z Łódzką Akademią Profilaktyki Społecznej oraz specjalistami z wielu dziedzin wspierających skuteczną profilaktykę.
  •     Program nastawiony jest również na umiejętne zastosowanie profilaktycznych programów pozytywnych w różnych placówkach i grupach odbiorców, gdzie głównymi problemami są miedzy innymi agresja, przemoc czy uzależnienia.
  •     Umiejętności nabyte w toku realizacji studiów pozwolą na samodzielne podejmowanie czynności profilaktycznych , odpowiednie zdiagnozowanie sytuacji oraz  ustalenie stanu prawno- karnego w danym obszarze zaburzeń.

Program kończy się uzyskaniem świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikatem kompetencji profilaktycznych, wydanym przez Łódzką Akademię Profilaktyki Społecznej.

Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj