Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem głównym kształcenia na kierunku Coaching w modelu kreatywnym jest wykształcenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do pracy w charakterze coacha.

 Mapa edukacji coachingowej w modelu kreatywnym składa się z VI modułów.

Są to:

  • Rozwój kompetencji społecznych i interpersonalnych – I sem.
  • Rozwój umiejętności kluczowych coacha – I i II sem.
  • Kreatywność człowieka – I, II i III sem.
  • Coaching – uczestniczenie i samodzielne prowadzenie coachingu – I, II i III sem.
  • Wybór specjalizacji – III sem.
  • Obrona własnych procesów coachingowych – IIII sem.

Program studiów jest tak ułożony, że od I semestru prowadzisz coaching z klientem.

 

Zapraszamy na niezwykłą podróż w głąb siebie.

Adresaci

Na studia Coaching w modelu kreatywnym, zapraszamy wszystkie osoby posiadające ukończone studia  I stopnia lub II stopnia, zainteresowane kształceniem w obszarze coachingu. 

Kierunek szczególnie polecamy

  • psychologom,
  • pedagogom,
  • menadżerom,
  • oraz wszystkim tym, którzy chcą pracować z klientem metodą coachingu.
W programie

Mapa podróży w edukacji coachingowej składa się z sześciu modułów.

Każdy z modułów to kolejny punkt na mapie edukacyjnej, poświęcony rozwojowi innych umiejętności i kompetencji, ale niezbędnych i integralnych w pracy coachingowej.

MODUŁ I – ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH 60h                      

I moduł – „Rozwój kompetencji społecznych i interpersonalnych”, jest jednym z kluczowych modułów dla każdego, kto chce pracować w charakterze coacha. Moduł rozpoczyna się warsztatem integracji i komunikacji. Podczas warsztatu poznajesz grupę słuchaczy i doskonalisz umiejętności efektywnej komunikacji. Kolejno, uczestniczysz w treningu interpersonalnym. Trening interpersonalny to głębokie doświadczenie, dzięki któremu uczysz się rozumieć własne zachowania jak również zachowania innych osób. To tu uczysz się i trenujesz umiejętność wyrażania myśli i uczuć oraz nabywasz umiejętność rozwiązywania konfliktów. Po 60 godzinach treningu i warsztatu, wyposażony w kluczowe umiejętności i kompetencje związane z Twoim rozwojem osobistym, będziesz gotowy wyruszyć w dalszą drogę edukacji coachingowej.              

Przedmioty w module I, realizowane w sem I:

  • Warsztat integracji i komunikacji
  • Trening interpersonalny

Na zajęciach I modułu spotkasz się z:

dr Sylwia Szymańska, mgr Daria Lizak-Grygier, mgr Kinga Kwiatkowska-Kuc

 

MODUŁ II – KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI W PRACY COACHA 80h

II moduł kształcenia – „Kluczowe umiejętności w pracy coacha” jest 80h modułem poświęconym nabywaniu i doskonaleniu kluczowych umiejętności i kompetencji niezbędnych coachowi do prowadzenia procesów coachingowych. Moduł ten, realizowany jest wyłącznie w formule pracy warsztatowej, dzięki czemu nabywasz i doskonalisz kluczowe umiejętności, które później będziesz wykorzystywał jako coach.

Przedmioty modułu II, realizowane w sem I i II:

  • Zadawanie pytań. Pytania otwarte, pogłębione, doprecyzowania.
  • Aktywne słuchanie i praca z ciszą.
  • Odzwierciedlanie-nazywanie sytuacji i emocji. Praca z metaforą.
  • Wspieranie klienta postawą lub wiedzą.

Na zajęciach II modułu spotkasz się z:

dr Eliza Pilarz

 

MODUŁ III – KREATYWNOŚĆ CZŁOWIEKA 70h

Moduł III – „Kreatywność  człowieka” poświęcony jest zarówno do pobudzania potencjału twórczego klienta w procesie coachingu, jak również jest niezbędny do poszerzania twoich własnych kompetencji kreatywnych. Moduł kreatywności zaprojektowany jest tak, że najpierw poszerzasz swoje umiejętności kreatywne, aby kolejno uczyć się jak rozbudzać kreatywność u klienta w procesie coachingu. Tu doświadczysz, jak różnie można rozwiązywać ten sam problem oraz nauczysz się stymulować innych do poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań. Moduł składa się z wykładu o kreatywności oraz bloku ćwiczeń, dzięki którym sam będziesz potrafił budować alternatywne, ponadstandardowe rozwiązania problemów.

Tu rozwiniesz swój osobisty potencjał kreatywny i nauczysz się jak zarażać kreatywnością klienta w procesie coachingu.

Przedmioty modułu III, realizowane są w sem I, II, III:

  • Teoria kreatywności.
  • Podstawy kreatywności-działania twórcze.
  • Praca z potencjałem twórczym klienta w procesie coachingu.

Na zajęciach III modułu spotkasz się z:

prof. AHE dr Makary Krzysztof Stasiak, mgr Izabela Janowska, mgr Joanna Grzegorzewska-Sitek

 

MODUŁ IV – COACHING – uczestniczenie i samodzielne prowadzenie coachingu.120h

(w tym 60h praktyki w prowadzeniu coachingu sem I, II, III)

Moduł IV – „Coaching” to kluczowy moment Twojego rozwoju jako coacha. W tym module sam doświadczasz tego, jak to jest być klientem w procesie coachingu. Tu zanurzasz się w głębokie doświadczenie uczestnictwa w procesie, poprzez który rozwiązujesz swoje problemy i uczysz się jak rozwiązywać problemy innych. Poznajesz strukturę procesu coachingowego, a poprzez aktywne uczestnictwo w nim, uczysz się prowadzenia procesu z klientem. To kluczowy, niezwykle istotny moment edukacji coachingowej, w którym sam stawiasz pierwsze kroki jako coach i prowadzisz coaching z trzema klientami.

Przedmioty modułu IV, realizowane są w sem I, II, III:

  • Wybór klienta.
  • Zawiązywanie kontraktu.
  • Sformułowanie problemu.
  • Przeformułowanie problemu.
  • Rozwiązywanie problemu w nowym sformułowaniu.
  • Ewaluacja.
  • Praktyka coachingowa.

Na zajęciach IV modułu spotkasz się z:

prof. AHE dr Makary Krzysztof Stasiak

 

MODUŁ V – SPECJALIZACJA50h

Moduł V – Na tym etapie edukacji jesteś już wyposażony w umiejętności rozwoju osobistego, kluczowe umiejętności coacha, rozwinąłeś swój potencjał kreatywny i nauczyłeś się jak rozwijać go u swoich klientów w procesie coachingu. Doświadczyłeś już procesu coachingowego na sobie. Masz już doświadczenia w prowadzeniu coachingu z klientem, a zatem czas wyruszyć w dalszą drogę, do przedostatniej już przystani na mapie edukacji coachingowej.

V moduł to moment w którym wybierasz swoją tożsamość jako coacha, tj określasz specjalizację.

Do wyboru proponujemy:

  • Life coaching – coaching całożyciowy
  • Coaching biznesowy

Life coaching, to specjalizacja skoncentrowana na coachingu całożyciowym. Tu szczególnie przygotujesz się do pracy coachingowej w obszarach pracy z rodziną, parami, pracy coachingowej z dzieckiem czy coachingu kariery.

Wybierając specjalizację Coaching biznesowy, poznasz tajniki pracy metodą coachingu w organizacji. Przygotujesz się szczególnie do pracy coachingowej jako menadżera zespołu oraz nauczysz się prowadzenia coachingu z kadrą zarządzającą tj. executive coaching.

Przedmioty V modułu, realizowane są w sem III:

  • Wybór specjalizacji: Life coaching lub Coaching biznesowy
  • Warsztat dyplomowy

Na zajęciach V modułu spotkasz się z:

prof. AHE dr Makary Krzysztof Stasiak

 

MODUŁ VI – OBRONA SAMODZIELNIE PRZEPROWADZONYCH PROCESÓW COACHINGOWYCH

Moduł VI – tu Twoja podróż coachingowa dobiega końca. Dotarłeś do ostatniej przystani  – VI modułu, który jest czasem świętowania i celebrowania momentu, w którym staniesz się dyplomowanym coachem. Na tym etapie podróży coachingowej, prezentujesz przed Komisją swoje własne dokonania. Dzielisz się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami, przemyśleniami i refleksjami. Opowiadasz o trudnościach i sukcesach których doświadczyłeś w procesie edukacji coachingowej oraz o tym czego nauczyłeś się od swojego klienta.

VI moduł, to czas w którym cieszymy się i świetujemy z Tobą. Jesteś coachem! Twoja podróż dobiegła końca. Cieszymy się, że mogliśmy Ci w niej towarzyszyć!

 

Podsumowanie:

W trakcie studiów słuchacze uczą się nowych zachowań, których wcześniej nie potrafili stosować w życiu codziennym. Kluczową częścią procesu edukacji, jest rozwój świadomości słuchacza. W trakcie procesu kształcenia uczestnicy uświadamiają sobie i dostrzegają zależności  jakie bezpośrednio zachodzą między stanami emocjonalnymi a zachowaniami drugiego człowieka. Uświadamiają sobie jak ważnym elementem procesu coachingowego jest odwaga do działania i umiejętność osiągania celów. Pracując nad rozwojem drugiego człowieka, słuchacz nieodmiennie uczy też sam siebie, zdając sobie w coraz większym stopniu sprawę z własnego stylu działania.

W efekcie końcowym absolwenci kierunku Coaching w modelu kreatywnym rozwijają swój potencjał osobowościowy. Ponadto, kształcenie coachingowe rozwija umiejętności stymulowania twórczego rozwoju drugiego człowieka. W efekcie tego rozwoju, coach potrafi pracować z deficytami klienta, tak aby ten efektywnie funkcjonował w podstawowych wymiarach swojej aktywności.

 

Korzyści

Absolwenci studiów Coaching w modelu kreatywnym uzyskują:

Dokumenty  potwierdzające twoje umiejętności i kompetencje tj:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych „Coaching w modelu kreatywnym”
  • Certyfikat nadający stopień coacha w modelu kreatywnym

Unikalne umiejętności i kompetencje:

  • Prowadzenia coachingu z klientem
  • Lepszego rozumienia własnych stanów emocjonalnych i ich wpływu na swoje zachowanie
  • Trafnego identyfikowania stanów emocjonalnych klienta procesu, które wpływają na jego zachowania
  • Umiejętności kluczowe do pracy w charakterze coacha
  • Umiejętność uruchamiania swojego własnego potencjału kreatywnego

Będziesz potrafił pobudzać i stymulować potencjał twórczy klienta w procesie coachingu.

Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj