Studia podyplomowe „Prawo medyczne z elementami bioetyki” adresowane są do lekarzy, lekarzy stomatologów, farmaceutów, pielęgniarek, położnych, diagnostów laboratoryjnych, fizjoterapeutów, innych pracowników medycznych, organizatorów i menedżerów opieki zdrowotnej, kadry kierowniczej każdego szczebla w podmiotach leczniczych, pracowników administracji publicznej, pracowników NFZ, członków komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych, komitetów etycznych, organów odpowiedzialności zawodowej pracowników medycznych, rzeczników praw pacjenta, pracowników socjalnych działających w szeroko rozumianym systemie opieki zdrowotnej, a także absolwentów studiów medycznych, prawniczych, nauczycieli akademickich i pracowników kształcących i doskonalących kadry medyczne.
Studia podyplomowe pomagają zdobyć wiedzę z zakresu organizacji, finansowania i funkcjonowania ochrony zdrowia w Polsce w kontekście prawa medycznego; obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników medycznych i kadry zarządzającej podmiotami leczniczymi; praw i obowiązków pacjentów; problematyki odpowiedzialności karnej, cywilnej, pracowniczej i zawodowej; etyki, bioetyki, dylematów medycznych, moralnych i społecznych w kontekście realizacji zadań przez pracowników medycznych i zarządzających podmiotami leczniczymi w warunkach wolnego rynku.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia skierowane są do obecnych lub przyszłych pielęgniarek, personelu medycznego chcącego usystematyzować i zgłębić wiedzę z zakresu fitoterapii i farmakologii klinicznej.
Absolwenci studiów podyplomowych „Fitoterapia i podstawy farmakologii klinicznej” zyskują wiedzę z zakresu bezpieczeństwa stosowania fitoterapii, farmakoterapii i fitoterapii, podstaw botaniki, chemii, anatomii, fizjologii. W programie studiów znajdują się także podstawy dietetyki, zagadnienia z receptur zielarskich, interakcji farmo i farmakognostycznych w wybranych jednostek chorobowych.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia dedykowana kosmetologom, lekarzom, pielęgniarkom i fizjoterapeutom, a także wszystkim zainteresowanym posiadającym wyższe wykształcenie, którzy pracują w zawodzie kosmetologa. Studia podyplomowe „Kosmetologia w medycynie estetycznej” mają profil praktyczny i obejmują takie zagadnienia jak: zabiegi laserowe, fale radiowe, ultradźwięki i mikroprądy, zabiegi eksfoliacyjne o penetracji zarówno płytkiej jak i głębokiej oraz zabiegi iniekcyjne takie jak: mezoterapia igłowa, lipoliza iniekcyjna, wypełniacze, bioaktywatory, toksyna botulinowa oraz zabiegi elektrokoagulacji (elektrochirurgii) a także wprowadzenie do akupresury i akupunktury oraz zastosowań komórek macierzystych.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Na studia zapraszamy nauczycieli, pedagogów, szkoleniowców, trenerów, instruktorów zajęć edukacyjnych, którzy są zainteresowani rozwinięciem osobistych kompetencji twórczych oraz poznaniem możliwości i sposobów wspierania zdolności twórczych uczniów / uczestników zajęć edukacyjnych.
Studia mają charakter unikatowy: z jednej strony - pozwalają uczestnikom rozwinąć własne kompetencje: twórczą postawę oraz zdolność twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, z drugiej strony zaś przygotowują uczestników do projektowania i realizacji zajęć edukacyjnych opartych na dydaktyce kreatywności.
Mapa edukacji ramach studiów opiera się na trzech modułach:
- Rozwój kompetencji społecznych i interpersonalnych
- Rozwój kompetencji kreatywnych nauczyciela
- Metodyka prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność.
MODUŁ 1.
ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH - 80 h
Moduł ten pozwala rozwijać kluczowe umiejętności pozwalające na prowadzenie aktywnej i skutecznej pracy z grupą. Moduł rozpoczyna się warsztatem integracji i komunikacji, podczas którego poznajesz grupę słuchaczy i doskonalisz swoje umiejętności związane z komunikowaniem się. Kolejny element stanowi trening interpersonalny - jest to głębokie doświadczenie, dzięki któremu uczysz się rozumieć własne zachowania oraz zachowania innych ludzi. Tu uczysz się i trenujesz umiejętność wyrażania myśli i uczuć oraz doskonalisz zdolność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Po 60 godzinach warsztatu i treningu, wyposażony w kluczowe umiejętności i kompetencje związane z Twoim rozwojem osobistym, weźmiesz udział w warsztacie, na którym udoskonalisz swoje kompetencje w zakresie wspierania interpersonalnych umiejętności uczniów.
Przedmioty realizowane w module 1.:
- warsztat integracji i komunikacji
- trening interpersonalny
- warsztat rozwijania umiejętności społecznych i interpersonalnych ucznia
MODUŁ 2.
ROZWÓJ KOMPETENCJI KREATYWNYCH NAUCZYCIELA - 65 h
Udział w zajęciach modułu drugiego pozwoli Ci zapoznać się z podstawą wiedzy na temat kreatywności i jej uwarunkowań podmiotowych i społecznych, poznasz źródła i mechanizmy podmiotowej postawy w sytuacjach codziennego działania i rozwiązywania problemów. Na zajęciach treningowych rozwiniesz własną postawę twórczą oraz zdolność twórczego myślenia. W praktyczny sposób zapoznasz się także z czynnikami warunkującymi twórcze zachowania dzieci i młodzieży.
Przedmioty realizowane w module 2.:
- postawy kreatywności
- logika kreatywności
- kreatywny rozwój podmiotu
- trening kreatywności
- ekspresja i kreatywność dzieci i młodzieży
MODUŁ 3.
METODYKA PROWADZENIA ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH KREATYWNOŚĆ - 95 h + 60 h praktyk
Zajęcia zrealizowane w module trzecim umożliwią Ci nabycie umiejętności stymulowania twórczej postawy oraz zdolności twórczego myślenia u Twoich uczniów. Zapoznasz się z założeniami psychodydaktyki twórczości, a także poznasz techniki i narzędzia pracy z jednostką i grupą, które możesz wykorzystać zarówno w toku prowadzonych lekcji na różnych przedmiotach szkolnych, jak i przygotujesz się do prowadzenia odrębnych zajęć stymulujących twórcze kompetencje. Nabędziesz także umiejętności związane z innowacyjnym organizowaniem procesu edukacyjnego. Moduł zwieńczony zostanie seminarium dyplomowym, służącym przygotowaniu autorskich projektów wspierających twórczy rozwój ucznia. Równolegle z realizacją projektu - odbędziesz praktyki w wybranej instytucji edukacyjnej, w której wdrożysz zaprojektowane działania.
Przedmioty realizowane w module 3.:
- Metodyka rozwijania zdolności twórczych dzieci i młodzieży
- Metodyka: zajęcia warsztatowe. Struktura ćwiczenia treningowego.
- Indywidualizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej z uwzględnieniem twórczego potencjału dziecka
- Innowacyjne zarządzanie procesem dydaktyczno-wychowawczym
- Psychodydaktyka twórczości
- Seminarium dyplomowe - Projekt kreatywny skierowany na ucznia
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia podyplomowe kierujemy do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie Dydaktyki języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Celem studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej jest:
- Nabycie kwalifikacji metodycznych do nauczania j. angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej.
- Nabycie wiedzy i kompetencji metodycznych z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego w pracy z dziećmi.
- Doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.
- Doskonalenie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego.
Program studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej zawiera m.in. zagadnienia:
- praktyczna nauka języka angielskiego
- dziecięca literatura anglojęzyczna
- fonetyka
- podstawy dydaktyki języka obcego
- metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego
- gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
- psychologiczno-pedagogiczne aspekty edukacji lingwistycznej dzieci
- technologie informacyjne w nauczaniu
- higiena i emisja głosu
- psychologia rozwojowo-wychowawcza dzieci
- komunikacja interpersonalna
- rozwijanie myślenia twórczego
- praktyki
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Absolwent studiów podyplomowych Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej:
- uzyska kompleksowe przygotowanie metodyczne do prowadzenia zajęć w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
- podniesie swoje kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego w czterech głównych aspektach: mówieniu, pisaniu, czytaniu i rozumieniu ze słuchu
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe, które kierujemy do obecnych lub przyszłych nauczycieli nie posiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Studia skierowane są dla słuchaczy, którzy posiadają studia magisterskie.
Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje.
Program studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne obejmuje m.in.: zagadnienia:
- warsztat umiejętności pedagoga
- pedagogika ogólna
- teoria wychowania
- pedagogika społeczna
- edukacja regionalna
- edukacja muzealna
- diagnoza i terapia pedagogiczna
- psychologia ogólna
- psychologia rozwoju człowieka
- psychologia wychowawcza
- psychologia społeczna
- psychologia kliniczna dziecka
- dydaktyka ogólna
- planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej
- charakterystyka metod i form nauczania
- aktywizacja procesu kształcenia
- drama jako metoda pracy z uczniem
- psychodydaktyka twórczości
- ocenianie osiągnięć uczniów
- laboratorium metodyczne
- emisja głosu
- seminarium dyplomowe
- praktyki pedagogiczne
- To, co podkreślają nasi absolwenci, to „dodatkowa furtka” , czyli możliwość nauczania tego, co już sami umieją. Oznacza to pracę w szkołach różnego typu – od szkoły podstawowej poczynając, a na szkole wyższej kończąc.
- Przygotowanie pedagogiczne jest także punktem wyjścia do specjalistycznych kierunków pedagogicznych, co również jest ważnym czynnikiem motywacyjnym naszych słuchaczy. Po ukończeniu studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego zamierzają rozpocząć studia podyplomowe z zakresu np. Edukacji przedszkolnej i założyć własne przedszkole, albo z zakresu Pedagogiki opiekuńczej i pracować na świetlicy szkolnej czy w domu dziecka.
- Przygotowanie pedagogiczne to duża dawka wiedzy pedagogiczno-psychologicznej przydatnej w planowaniu i urzeczywistnianiu własnego rozwoju, a także wykorzystywanej przez naszych słuchaczy w opiece i wychowaniu własnych dzieci.
Wymagane dokumenty:
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich
- kopia podpisanego dyplomu ukończenia conajmniej studiów licencjackich/inżynierskich dla osób przygotowujących się do nauczania przedmiotów teoretycznej nauki zawodu
- formularz zgłoszeniowy
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]
Studia adresowane są do osób zajmujących obecnie lub zamierzających w przyszłości pełnić stanowiska kierownicze w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej – min. lekarzy, pielęgniarek, osób zarządzających placówkami ochrony zdrowia, instytucjami związanymi ze zdrowiem publicznym, ubezpieczeniami zdrowotnymi oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania w placówkach ochrony zdrowia.
Celem studiów Zarządzanie w ochronie zdrowia jest przekazanie słuchaczom profesjonalnej wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami ochrony zdrowia, którą będą mogli wykorzystywać w swojej pracy zawodowej.
Program studiów obejmuje m.in: następujące zagadnienia:
• System ochrony zdrowia w Polsce
• Ekonomika Zdrowia
• Podstawy prawne działalności w zakresie opieki zdrowotnej
• Prawo medyczne
• Zarządzanie finansowe w zakładzie opieki zdrowotnej
• Zarządzanie szpitalem
• Zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach opieki zdrowotnej
• Zamówienia publiczne
• Systemy informatyczne w jednostkach opieki zdrowotnej
• Gospodarka lekiem z elementami farmakoekonomii
• Zarządzanie jakością
• Psychologia zarządzania
• Budowanie wizerunku placówki opieki zdrowotnej
oraz zagadnienia z zakresu:
• odpowiedzialności zawodowej
• działalności samorządowej
• doskonalenia zawodowego
• kontraktowania świadczeń przez samodzielne podmioty i
• obowiązującej dokumentacji medycznej
Studia oferują pozyskanie przez słuchaczy obszernej wiedzy menedżerskiej w obszarze ochrony zdrowia jak również umiejętności planowania strategicznego i budżetowania jednostek, sprawnego podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów organizacyjnych oraz skutecznego zarządzania zespołem. Ponadto program odpowiada aktualnym potrzebom w zakresie wiedzy i umiejętności w obszarze informatyzacji w ochronie zdrowia.
[field_pdyplom_cel]
[field_pdyplom_adresaci]
[field_pdyplom_program]
[field_pdyplom_korzysci]
[field_pdyplom_czas]
[field_do_pobrania]