Empowering Social Skills Of Gifted Students by Inclusive Education jest projektem zakładającym wymianę dobrych praktyk realizowanym przez instytucje z Turcji, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Północnej Macedonii i Polski w ramach programu Erasmus+.
Wykazano, że wiele wyjątkowo uzdolnionych dzieci ma poważne problemy w sferze relacji międzyludzkich, interakcji z rówieśnikami oraz funkcjonowania w społeczeństwie. Głównym celem realizacji tego projektu jest zbadanie najlepszych praktyk w krajach partnerstwa, w edukacji utalentowanych uczniów i wzmocnienie ich umiejętności społecznych. Przeprowadzone zostanie badanie mające na celu stworzenie specjalnego programu opartego na zasadach edukacji włączającej, tak aby wesprzeć uczniów dotkniętych problemami takimi jak m.in.: nadmierny stres, problemy odnalezieniem w grupie, samotność, zagubienie się w sobie, trudności w dokonywaniu wyborów zawodowych, presja rówieśników czy perfekcjonizm.
Koordynator projektu:
Ludwik Rudnicki, e-mail: lrudnicki@ahe.lodz.pl
Partnerzy projektu:
Uniwersytet w Gaziantep (TUR)
- Miejskie Centrum Nauki i Sztuki Sahinbey (TUR)
- Stowarzyszenie Solidarności Kulturalnej i Społecznej Raquel Lombardi (POR)
- Międzynarodowy Instytut "Justice for all" (GB)
- Stowarzyszenie EUNOIA (MKD)
- Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (PL)
Publikacja sfinansowana z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.