Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -
Stopień naukowy
Imię
Justyna
Nazwisko
Modrzejewska

Dr Justyna Modrzejewska jest doświadczonym dydaktykiem, członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, sprawującym od 2014 r. funkcję opiekuna i koordynatora praktyk studenckich w Wydziale Zamiejscowym AHE w Wodzisławiu Śląskim. W październiku 2017 roku objęła stanowisko Dziekana wodzisławskiej Uczelni.

Dotychczasowa aktywność naukowo-badawcza oraz publikacyjna dr Justyny Modrzejewskiej ściśle związana jest z dziedziną pedagogiki. Wśród zainteresowań można wyróżnić trzy podstawowe nurty, którymi są:

1. problematyka funkcjonowania zdrowotnego uczniów w młodszym wieku szkolnym oraz merytoryczne przygotowanie nauczycieli w tym zakresie;

2. problematyka czasu wolnego dzieci i młodzieży, jako element składowy stylu życia oraz zachowań sprzyjających zdrowiu;

3. problematyka zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży w Polsce oraz krajach europejskich.

Z powyższymi zagadnieniami związana jest tematyka publikacji naukowych, artykułów w czasopismach krajowych i zagranicznych, monografii oraz wydawnictw zwartych, których autorem lub jednym z autorów jest dr Justyna Modrzejewska. Podobnie jest w przypadku konferencji polskich i zagranicznych, sympozjów oraz szkoleń i warsztatów – zarówno prowadzonych przez Panią dr, jak i tych, w których brała ona udział.

Dr Justyna Modrzejewska to ponadto sekretarz międzynarodowego czasopisma naukowego „Journal of Human Dignity and Wellbeing” edited by Faculty of Humanites of the University of Bielsko-Biała, a także redaktor II numeru tego czasopisma.

Wybrane publikacje:

 

monografie:

  1. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Funkcjonowanie zdrowotne dzieci w młodszym wieku szkolnym Szkolna profilaktyka zdrowotna wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2015, ss. 154,  ISBN 978-83-65182-13-5.
  2. Modrzejewska J., Bieńkowska I., (red.) Wielorakie konteksty bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, Wydawnictwo „Scriptum”, Kraków 2016, ss. 189, ISBN 978-83-65432-41-4.

 

rozdziały w monografiach:

  1. Modrzejewska J., Profilaktyka w walce z chorobami cywilizacyjnymi na przykładzie zagrożenia otyłością wśród dzieci. [w:] A. Łacina-Łanowski, (red.) Dylematy, zagrożenia i perspektywy współczesnej pedagogiki społecznej. Wybrane problemy i kwestie społeczne w ujęciu podmiotowym. Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2015, s. 25-41, ISBN 978-83-7405-635-9.
  2. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Analityczne ujęcie zagadnienia jakości życia w kontekście zagrożeń cywilizacyjnych młodej populacji. [w:] A. Łacina-Łanowski, (red.) Dylematy, zagrożenia i perspektywy współczesnej pedagogiki społecznej. Wybrane problemy i kwestie społeczne w ujęciu podmiotowym. Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2015, s. 11-24, ISBN 978-83-7405-635-9.
  3. Modrzejewska J., Edukacja zdrowotna w kształceniu nauczycieli w kontekście potrzeb zmieniającego się świata, [w:] I. Adamek, B. Olszewska, (red.) Pomiędzy dwiema edukacjami. Nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiany. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Łódź 2014, ss. 281-291, ISBN 978-83-62684-64-9.
  4. Modrzejewska J.: Potrzeba orientacji współczesnego nauczyciela w zakresie wad postawy jako istotnego elementu edukacji zdrowotnej-profilaktyka, diagnoza i terapia zdrowotna dzieci młodszych, [w:] U. Szuścik, E. Kochanowska, R. Majzner, (red.) Nauczyciel i jego rola w sytuacji zmian społecznych i edukacyjnych. Współczesne wyzwania. Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, ss. 181-191, ISBN 978-83-64275-74-6.
  5. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J.: Wychowawcza rola nauczyciela w „szkole jutra”.[w:] A. Łacina-Łanowski, J. Stanek, (red.) Edukacja – wychowanie – oświata w perspektywie temporalnej (między przeszłością a współczesnością). Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2014, ss. 153-160, ISBN 978-83-7405-621-2.
  6. Modrzejewska J., Malec Z.: Innowacyjne działania stymulujące rozwój małego dziecka. (na przykładzie Fundacji ” Muzykuj - My. Mała akademia muzyki”). [w:] M. Kisiel, H. Hetmańczyk-Bajer, (red.) Integrowanie działań pedagogiczno-artystycznych w edukacji elementarnej. Wydawnictwo Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014, ss. 36-46, ISBN 978-83-929881-6-8.
  7. Modrzejewska J., Szczotka M.: Nauczyciel wychowania przedszkolnego wobec zagadnienia wielokulturowości [w:], M. Walachowska, A. Zduniak, (red.) Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2013, ss. 235-243, ISBN: 978-83-61304-59-3.
  8. Modrzejewska J.: Wspomagająca rola diagnozy medycznej w metodologii badań pedagogicznych, [w:] B. J. Grzyb, A. Łacina-Łanowski, M. Wasilewski, (red.) W poszukiwaniu metodologicznych fundamentów współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo AHE, Łódź 2013, ss. 275-284, ISBN 978-83-7405-609-0.
  9. Modrzejewska J., Szczotka M.: Promocja zdrowia w mediach, [w:] R. Ławrowska, B. Muchacka (red.) Edukacja artystyczna a rzeczywistość medialna, Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2009, ss. 225-231; ISBN 978-83-7271-557-9.
  10. Modrzejewska J.: Trudności wychowawcze dzieci w szkołach muzycznych, [w:] W. A. Sacher, A. Wąsiński (red.) Edukacja – Kultura – Media. Wybrane aspekty pedagogiki kultury, muzyki, mediów, WSA, Bielsko-Biała 2008, ss. 131-136; ISBN 978-83-60430-17-0.
  11. Modrzejewska J.: Funkcjonowanie zdrowotne uczniów szkół muzycznych, jako przedmiot badań, [w:] W. A. Sacher (red.) Obszary badań naukowych w edukacji artystycznej, Wydawnictwo WSA, Bielsko-Biała 2007, ss. 139-144; ISBN 83-60430-11-X.

 

artykuły:

  1. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Children’s Problem BehaviorsDuringFree Time as an Incentive for the Increase in SocialRisks and HealthRisks „Sociology Study” Volume 5, Number 7, July 2015, Serial Number 50, s. 553-561, ISSN 2159-5526 and online ISSN 2159-5534.
  2. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Nauczyciel polonijnej edukacji dzieci młodszych, [w:] „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, Nr 1 (96)/2017, s. 22-31, ISSN 1507-6563.
  3. Modrzejewska J., Bieńkowska I., Respect for the dignity of the child in the context of adaptation of immigrant children in Polish schools - preliminary research data [w:] “Journal of Human Dignity and Wellbeing”, 2016, No. 1 (1)/1016, s. 145-153, ISSN 2451-3520.
  4. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Cultural and social dignity of immigrant children in Polish school. [w:] “Journal of Human Dignity and Wellbeing”, No. 2 (2)/1016, s. 69-77, ISSN 2451-3520.
  5. Modrzejewska J., Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji SocialPathologyAmongYouthSpay 2015 w Bratysławie [w:] „Konteksty Pedagogiczne”, 2015, Nr 2 (5), s. 189-192, ISNN 2300-6471.
  6. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Wychowawcza rola animatora czasu wolnego dzieci w obszarze społecznym współczesnej turystyki dziecięcej, [w:] E. Golbik-Madej, (red.) „Przegląd Nauk Stosowanych”, Nr 6, 2015, s. 44-54, ISSN 2353-8899.
  7. Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Sprawozdanie z I Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Gdańsku pt. „Drogi rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela jako opiekuna-wychowawcy-edukatora” [w:] „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 2015, vol. 36, No. 2, s. 113-119, ISNN 1896-2327.
  8. Modrzejewska J., Malec Z., Szczotka M.: Zabawy dydaktyczne w edukacji muzycznej dzieci 6-letnich (w opinii nauczyciela przedszkola), [w:] P. Kowolik, (red.) „Nauczyciel i Szkoła”, GWSP, Mysłowice 2008, ss. 97-102, ISSN 1426-9899.
  9. Modrzejewska J., Malec Z., Otyłość a jakość życia dziecka, [w:] P. Kowolik (red.) „Nauczyciel i Szkoła”, Nr 1-2 (34-35), GWSP, Mysłowice 2007, ss. 150-155, ISSN 1426-9899.
  10. Modrzejewska J., Malec Z., Walaszek J., Sprawność ruchowa dzieci otyłych, [w:] P. Kowolik, (red.) „Nauczyciel i Szkoła”, Nr 3-4 (36-37), GWSP, Mysłowice 2007, ss. 150-155, ISSN 1426-9899.

 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj