Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Z przyjemnością zawiadamiamy, że właśnie ukazała się monografia pod redakcją dr Katarzyny Budzińskiej, dydaktyk na kierunku filologia obca, i dr Olgi Majchrzak, dziekan kierunku filologia obca. "Positive Psychology in Second and Foreign Language Education" to książka, która pokazuje, w jaki sposób zasoby zaczerpnięte z psychologii pozytywnej mogą przynieść korzyści zarówno nauczycielom, jak i uczniom. Psychologia pozytywna zajmuje się bowiem badaniem tego, jak ludzie rozwijają się i kwitną. Książka podejmuje szereg tematów, takich jak pozytywne emocje, zaangażowanie, radość, empatia, pozytywne instytucje, a także pozytywna edukacja językowa. Niektóre artykuły z tej kolekcji wprowadzają nowe tematy, takie jak rola psychologii pozytywnej w międzynarodowym szkolnictwie wyższym, ramy dla zrozumienia dobrostanu nauczycieli języków z perspektywy ekologicznej lub pozytywne polityki instytucjonalne w kontekście edukacji językowej.

Warte podkreślenia jest, że autorami trzech spośród jedenastu rozdziałów monografii są pracownicy AHE:

  • Rozdział "Positive Institutional Policies in Language Education Contexts: A Case Study" autorstwa dr Katarzyny Budzińskiej
  • Rozdział "Between Expectations and a Sustainable Teaching Career: The Results of a Metaphor Study" autorstwa dr Olgi Majchrzak i dr Patrycji Ostrogskiej
  • Rozdział "Developing Learners’ Reflectiveness Through Biographical Narrative and Metaphor" autorstwa dr Kamili Lasocińskiej i dra Łukasza Zaorskiego-Sikory.

Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Springer.

Książkę można znaleźć tutaj: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-64444-4#toc

Zachęcamy do lektury!

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj