Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Edukacja przyszłości przyszłość edukacji - debata ekspertów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

31 maja br. w studio radiowo-telewizyjnym Arterion, odbyła się debata Edukacja przyszłości przyszłość edukacji.
Była ona skierowana do osób zainteresowanych szeroko rozumianą edukacją – psychologów, pedagogów, nauczycieli, studentów.

Debata w której udział wzięli studenci i nauczyciele stanowiła podsumowanie międzynarodowego projektu Cultura Universalis. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych poprzez sztukę, który poprzez opracowany program warsztatów i grę online inspiruje do szerszego włączenia sztuki do programów edukacyjnych.

Sztuka jest traktowana w projekcie jako impuls zmiany - wywołuje refleksję, wspomaga postawy otwarte i zachęca do kreatywności. Uznaje się sztukę za czynnik kształtowania osobowości w sposób wielostronny. Naszym zamierzeniem była dyskusja pozwalająca na wypracowanie nowych pomysłów, idei i rozwiązań uwzględniających twórczość, sztukę i konteksty kulturowe w programie kształcenia dla studentów psychologii i pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w AHE w Łodzi. W debacie uwzględniliśmy stanowisko ekspertów z zakresu psychologii, pedagogiki i sztuki, dlatego prelegenci reprezentowali trzy różne kierunki AHE oraz dyscypliny: dr Joanna Paul-Kańska – psychologia, dr Daria Modrzejewska  - pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna i reprezentantka świata sztuki mgr Małgorzata Kosiec, grafika AHE w Łodzi.

Jakie problemy poruszano?
Debata pozwalała na nowo zobaczyć rolę współczesnego psychologa, pedagoga czy nauczyciela w kontekście jego możliwości twórczych i włączenia kontekstu sztuki do pracy zawodowej. Eksperci  poszukiwali związków pomiędzy sztuką a psychologią i pedagogiką a także podjęto kwestię, w jakim zakresie psycholog czy pedagog jest artystą/twórcą w swoim zawodzie i czego może się nauczyć od zawodowego artysty- przedstawiciela świata sztuki, np. malarza, rzeźbiarza, grafika.

Jak zostały rozwiązane problemy?
Wnioski z debaty dotyczyły możliwości nawiązania współpracy pomiędzy przedstawicielami świata sztuki a psychologii i pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej uwzględniając potrzeby uczniów i studentów poprzez łączenie dyscyplin i wzajemną inspirację. Zauważono znaczenie włączenia do programu studiów przedmiotów, które łączą świat sztuki z edukacją i psychologią a także pojawiły się pomysły na organizowanie plenerów malarskich dla studentów, którzy wiążą swoją karierę z pomaganiem i nauczaniem innych. Ma to na celu uczenie wrażliwości, otwartości na drugą osobę poprzez głębsze zrozumienie języka wizualnego. Do dyskusji aktywnie włączyli się studenci psychologii AHE w Łodzi obecni na debacie, którzy wypowiedzieli się na temat różnych dziedzin sztuki, które chcieliby wykorzystywać jako obszar wspomagający pracę psychologa.

Moderatorem dyskusji była dr Kamila Lasocińska.

Media o nas

Dziennik Łódzki

Express Ilustrowany

 

 

Obrazy galerii
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”
Debata ekspertów „Edukacja przyszłości, przyszłość edukacji”

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj