Wybierz miasto:
Cel studiów

Przekazanie nowoczesnej wiedzy o stosowaniu paradygmatu dla klienta - 4C. Aspektem tego para¬dygmatu jest wzorzec  oparty na twórczym doświadczeniu obsługi klienta, który uwydatnia znacze¬nie wzajemności i kreatywności oraz dialogu z konsumentem. W nowoczesnym marketingu spada znaczenie reklamy. Jej nadmiar, wszechobecność i natrętność wywiera negaywny wpływ na nią samą i zachowanie się klienta. Zamiast traktowania marketingu jako funkcji o marginalnym znaczeniu do¬strzega się kluczową rolę, jaką spełnia on w budowaniu wiarygodności i reputacji przedsiębiorstwa.

Adresaci

Menadżerowie marketingu i sprzedaży pracujacy w każdym biznesie krajowym i międzynarodowym, osoby wykonujace profesję marketingową na różnych szczeblach zarządzania, a także przyszli adepci zarządzania marketingowego zdobywajacy wiedzę marketingową w wyższych uczelniach, kursach specjalistycznych i szkoleniach pragnący poszerzyć sobie wiedzę o nowoczesnym marketingu i formułowaniu jego strategii. Od posiadania takiej wiedzy zależy powodzenie działań marketingowych a warunkiem powodzenia marketingu i jego uprawiania jest jego przydatność dla gospodarki i społeczeństwa.

W programie

1. Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa. Istota i funkcje marketingu. Marketing w strukturze organizacyjnej firmy. Instrumenty marketingu- struktura i sfery działania.  Marketing dla producenta (4P) i marketing dla konsumenta (4C). Badania marketingowe. Zachowanie nabywców na rynku. Marketingowy system informacyjny. Podstawowe mierniki w perspektywie klienta (balanced scorecard)
2. Zarządzanie marketingiem a zarządzanie marketingowe. Analiza rynku i konkurencji. Ocena rynkowej sytuacji przedsiębiorstwa. Analiza portfelowa- pozarządowe zmiany w strukturze produktów. Wycofywanie produktów marketingowych. Organizacja efektywnego marketingu. Zarządzanie działem marketingu. Planowanie marketingowe.
3. System zarządzania relacjami z klientami. Marketing relacji i jego stosowanie. Koncepcja CRM jako filozofia prowadzenia biznesu. Warunki w prowadzeniu CRM. Korzyści wynikające z wdrożenia tego systemu. Rola pracowników w jego wdrażaniu. Marketing w różnych obszarach działania. Marketing interaktywny. Koncentracja na kliencie a nie na sprzedaży. Główne czynniki poprawy zadowolenia klientów- obowiązkowy repertuar menadżera. Budowa systemu troski o klienta. Model tego systemu. Przyszłość marketingu i profesji marketingowej (menadżera marketingu).
4. Marketing w strategii firmy. Strategiczne podejście do zarządzania firmą. Model zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Budowa strategii o orientacji rynkowej. Strategie marketingowe- koncepcja budowy- ujęcie modelowe. Formułowanie strategii marketingu w praktyce. Rodzaje strategii marketingowej. Kryteria wyboru strategii wygrywającej w relacji do strategii konkurentów. Analiza konkurentów. Posunięcia konkurencyjne. Magiczny trójkat zarządzania strategicznego. Zarządzanie zintegrowane ze szczegółnym uwzględnieniem „marketingu dla przyszłości”. Marketingowa koncepcja rozwoju firmy.
5. Kontrola i auditing marketingowy. Funkcje i rodzaje kontroli marketingowej w przedsiębiorstwie. Auditing marketingowy i jego stosowanie. Kontrolling i bench- marking w doskonaleniu stosowania marketingu w przedsiębiorstwie. Obecny i przyszły status marketingu w przedsiębiorstwie. Nowe oblicze marketingu jutra. Procesy globalizacji i internacjonalizacji a zarządzanie marketingowe. Nowe wyzwania dla marketingu- klient wytyczną działania dla przedsiębiorstwa.

Korzyści

Pozyskanie kompendium wiedzy niezbednej w przygotowaniu a następnie w podejmowaniu konkretnych decyzji o charakterze operacyjnym i strategicznym oraz w analizie ich skutków.  Szybkie i elastyczne reagowanie na wzmagające się tempo zmian dotyczacych technologii, konkurencji oraz preferencji konsumentów  i postawienie ich w centrum działania firmy. Pozyskana wiedza stworzy sposobność poznania faktycznej istoty marketingu, zarządzania jego komponentami i możliwościami ich stosowania w kreowaniu sukcesu firmy.

Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj