Wybierz miasto:
Cel studiów

Wykształcenie specjalisty i eksperta, który będzie potrafił przygotować kadrę szkoły oraz firm/organizacji non-profit prowadzących pozaszkolne formy edukacji do realizacji edukacji przyszłości związanej z nauczaniem w modelu hybrydowym i zdalnym.

Adresaci
  • nauczyciel, wychowawca, psycholog, pedagog
  • trener, korepetytor prowadzący pozaszkolne formy edukacji
  • pracownik, współpracownik firm i organizacji realizujących wszelkie formy edukacyjne/ projekty edukacyjne formalne i pozaformalne
  • konsultant, doradca z ośrodków doskonalenia nauczycieli
  • pracownik domu kultury, animator kultury
  • dyrektor/ka, wicedyrektor/ka szkoły
  • szkolny lider transformacji cyfrowej
  • wychowawca świetlicy
  • wszystkie osoby zainteresowana wykorzystaniem potencjału nowoczesnych technologii i narzędzi do pracy zdalnej w edukacj
W programie
  • Elementy pedagogiki i neurodydaktyki (jak uczy się mózg, metody zapamiętywania informacji, pokolenie XYZ). Cyfrowy dobrostan.
  • Metodyka pracy hybrydowej i zdalnej (definiowanie celów, planowanie i projektowanie procesów uczenia się, kursów online, edukacja zdalna i hybrydowa, homeschooling, ocenianie, ewaluacja)
  • Metody pracy (metody dostosowane do pracy hybrydowej i zdalnej, m.in. Project Based Learning, STEM, drama online, webquest, lekcja odwrócona)
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi (przywództwo, identyfikacja luk kompetencyjnych, potrzeb szkoleniowych kadry szkoły, uczniów, planowanie indywidualnego rozwoju, tworzenie sieci współpracy, motywowanie i wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji cyfrowych, sztuka prezentacji, zarządzanie i organizacja pracy szkoły w systemie online i hybrydowym)
  • Zarządzanie wiedzą (tworzenie cyfrowych notesów lekcji, nagrywanie, montaż i publikowanie wideo, tworzenie treści multimedialnych z wykorzystaniem smartphona, tworzenie screencastów, realizacja podcastów edukacyjnych, modelowanie i druk 3D, tworzenie innych interaktywnych materiałów dydaktycznych, praca z dźwiękiem, światłem i obrazem, AR, VR, wyszukiwanie i korzystanie z Otwartych Zasobów Edukacyjnych, prawo autorskie, licencje, tworzenie dostępnych materiałów edukacyjnych)
  • Zarządzanie technologią i infrastrukturą (fizyczne i wirtualne środowiska uczenia się, aplikacje TIK wspierające pracę dydaktyczną, audyt sprzętowy i programowy, badanie potrzeb w zakresie doboru urządzeń; przegląd bezpłatnych i płatnych programów wspierających realizację edukacji hybrydowej i zdalnej,  badanie potrzeb w zakresie doboru urządzeń i oprogramowania
  • Praca z grupą (proces grupowy, komunikacja, indywidualizacja, współpraca, motywacja)
  • Bezpieczeństwo w sieci (identyfikacja zagrożeń, monitoring, procedury reagowania)
  • Szkoła innowacyjna (budowanie wizerunku szkoły, promocja szkoły, marketing w sieci, organizacja wydarzeń online)
  • Studium przypadków

Studia kończą się projektem.

Korzyści

Uczestnik będzie świadomy:

  • konieczności wdrażania edukacji, która odpowiada na wyzwania Edukacji 4.0 i 5.0,
  • szans i zagrożeń edukacji hybrydowej i zdalnej,
  • znaczenia budowania dobrostanu ucznia i nauczyciela podczas edukacji hybrydowej i zdalnej,
  • konieczności działań projektowych w planowaniu edukacji hybrydowej i zdalnej w szkole.

Uczestnik będzie znał:

  • zasady profesjonalnego planowania oraz realizacji zmian w szkole i firmie,
  • mechanizmy uczenia się w różnych formach,
  • różne środowiska uczenia się i dostosowane do nich narzędzia.

Uczestnik będzie potrafił:

  • zorganizować system pracy zdalnej i hybrydowej w swojej szkole, firmie,
  • rozwijać kompetencje cyfrowe kadry,
  • zorganizować wydarzenia online: konferencję, wymianę doświadczeń między nauczycielami innych szkół,
  • budować wizerunek szkoły/firmy w sieci,
  • rozpoznać zagrożenia w sieci i właściwie na nie reagować,
  • dostosować sprzęt i narzędzia do potrzeb szkoły/firmy,
  • występować przed kamerą,
  • projektować i realizować proces uczenia się,
  • zarządzać własną wiedzą i wspierać uczniów/uczestników zajęć oraz innych nauczycieli/pracowników w takich działaniach,
  • zarządzać własnym dobrostanem.
Czas trwania
2 semestry, 180 godzin

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj