Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z elementami profilaktyki jest wyposażenie słuchaczy w podstawy wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktyczne niezbędne w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Słuchacze są też przygotowani do realizacji profilaktyki pierwszorzędowej w ramach pracy opiek.-wychowawczej. Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy w placówkach takich jak: dom dziecka, pogotowie opiekuńcze, internat, bursa, świetlica szkolna oraz jako pedagog szkolny. Ukończenie studiów uprawnia do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej także w szkołach ponadpodstawowych. Absolwenci otrzymują dodatkowo przygotowanie w zakresie kierowania wycieczką szkolną (poświadczone zaświadczeniem o ukończeniu kursu „Kierownik wycieczek szkolnych”).

Adresaci

Studia podyplomowe Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki skierowane są do osób zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji zawodowych potrzebnych do wykonywania pracy pedagoga opiekuńczo-wychowawczego oraz podwyższania własnych kompetencji. Oferta skierowana jest do pracujących i przyszłych pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-socjalizujących.

W programie

Program studiów podyplomowych Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami profilaktyki zawiera m.in. zagadnienia:

  • teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • sieroctwo naturalne i społeczne
  • współczesne problemy pedagogiki społecznej
  • rozwój zawodowy nauczyciela w zakresie umiejętności wychowawczych
  • wybrane problemy psychologii rozwojowo – wychowawczej
  • funkcje opiekuńczo – wychowawcze szkoły. Praca pedagoga szkolnego
  • specyfika opieki nad dzieckiem w poszczególnych typach placówek opiekuńczo – wychowawczych
  • planowanie pracy opiekuńczo – wychowawczej z jednostką i grupą
  • prawne podstawy pracy opiekuńczo – wychowawczej
  • podstawy pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • opracowywanie Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych
  • elementy terapii pedagogicznej
  • technologie informacyjne w pracy nauczyciela - wychowawcy
  • elementy pracy socjalnej i opieki społecznej
  • trening twórczości
  • zajęcia plastyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • psychopedagogika  niedostosowania społecznego
  • podstawy profilaktyki
  • budowanie programów profilaktyki w placówce i ich realizacja
  • psychologia i profilaktyka uzależnień
  • współczesne zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży
  • moduł „Kierownik wycieczek”
Korzyści

Korzyści płynące z ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z elementami profilaktyki to m.in:

  • Dodatkową korzyść wynoszoną ze studiów stanowi uzyskanie przygotowania do pełnienia funkcji  KIEROWNIKA WYCIECZEK SZKOLNYCH
  • Większa część zajęć prowadzona jest metodami aktywnymi

Studia są  sprofilowane pod kątem uzyskiwania praktycznych kompetencji opiekuńczo-wychowawczych i umiejętności konstruowania i realizacji programów wczesnej profilaktyki zachowań ryzykownych.

Czas trwania
3 semestry, 350 godzin (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela)
Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj