Wybierz miasto:

Absolwent kierunku pedagogika, specjalność pedagogika medialna z elementami programowania zostaje wyposażony w podstawową wiedzę z zakresu edukacji medialnej, rozumianej jako kształtowanie świadomego i krytycznego odbioru przez dzieci, młodzież i osoby starsze różnorodnych przekazów medialnych. Student kształci umiejętności krytycznej analizy przekazów medialnych z uwzględnieniem specyfiki języka określonego komunikatu, ich wpływu na zdrowie i psychikę odbiorców, wykorzystania dostępnych przekazów w pracy instytucji oświatowych. Ponadto Student jest przygotowany do konstruowania i realizacji procesu kształcenia z zakresu edukacji medialnej w instytucjach szkolnych i pozaszkolnych. Absolwent specjalności posiada interdyscyplinarne przygotowanie teoretyczne i praktyczne, łączące nauki społeczne i humanistyczne z edukacyjnym zastosowaniem nowych mediów. Oprócz wiedzy ogólnopedagogicznej, filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej, Student zdobywa umiejętności wykorzystania edukacji medialnej w praktyce. Posiada niezbędne do pracy umiejętności komunikacyjne, techniczne, informatyczne i projektowe, potrzebne do sprawnego poruszania się w środowisku sieci, mediów, multimediów i platform cyfrowych. Potrafi tworzyć komunikaty medialne, oceniać je i interpretować. Sprawnie wykorzystuje różnorodne media do aktywizowania dzieci i młodzieży. Istotnym obszarem działań w toku studiów jest kształtowanie u Studenta umiejętności praktycznych w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych, myślenia wizualnego oraz podstaw programowania, w tym - wczesnego dziecięcego programowania w zakresie projektowania wizualno-skryptowego (rozwiązania typu Scratch).

Ukończenie studiów na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika medialna z elementami programowania stwarza możliwości podjęcia przez absolwenta pracy zawodowej między innymi:

  • w instytucjach oświatowych w charakterze specjalisty od wykorzystania technologii informacyjnych w procesach edukacyjnych;
  • w urzędach samorządowych wszystkich szczebli (gmina, powiat, województwo), instytucjach rządowych,
  • w sektorze organizacji pozarządowych, itp. zajmujących się szeroko rozumianą problematyką edukacji,
  • w środkach masowego przekazu, redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych oraz mediach elektronicznych.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj