Dr pedagogiki, doświadczenie zawodowe: nauczyciel, dyrektor Wydziału Oświaty w Starostwie Powiatowym w Pile, rektor Wyższej Szkoły Biznesu w Pile, doradca metodyczny, konsultant i kierownik Pracowni Doradztwa w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, autor licznych poradników dla nauczycieli oraz programów szkoleń dla kadry pedagogicznej szkół i uczelni
Aktualnie:
- adiunkt w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Filia w Trzciance
- ekspert w Zespole konsultacyjno-doradczym w projekcie „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego” realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie
- doradca dydaktyczny w Centrum Nauczania Zdalnego (w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska@2030 Województwa Wielkopolskiego)
Sketchnoter, graphic recorder, bloger – nauczona.pl
Miejsce pracy: Uniwersytet Szczeciński w Szczecinie, adiunkt, Katedra zarządzania przedsiębiorstwem
Urząd Marszałkowski, Departament zdrowia, kierownik referatu Programów i Projektów Zdrowotnych
Publikacje 2023 r.:
- Monika Miętkiewicz, Ilona Ziemkiewicz-Gawlik, Katarzyna Brzychcy, Karol Jaroszewski, COMPETENCIES OF THE FUTURE IN LIGHT OF THE CHANGES TAKING PLACE IN LARGE-SIZED COMPANIES KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI W ŚWIETLE ZMIAN ZACHODZĄCYCH W DUŻYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.11, ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO W SIEDLCACH, Nr 134 Seria: Administracja i Zarządzanie (61) 2023 pl ISSN 2082-5501.
- Ilona Ziemkiewicz-Gawlik, Monika Miętkiewicz,Katarzyna Brzychcy, Karol Jaroszewski, ELEMENTS OF ORGANISATIONAL CULTURE AS DETERMINING FACTORS IN THE SHAPING OF MODERN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ELEMENTY KULTURY ORGANIZACYJNEJ JAKO DETERMINANTY KSZTAŁTUJĄCE WSPÓŁCZESNE UCZELNIE WYŻSZE https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.23, ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO W SIEDLCACH, Nr 134 Seria: Administracja i Zarządzanie (61) 2023 pl ISSN 2082-5501.
Opis w przygotowaniu
Funkcję Dziekana pełni dr Małgorzata Burzyńska, osoba, która łączy przygotowanie naukowe z doświadczeniami zdobytymi w różnych instytucjach. Jej zainteresowania oscylują wokół neuronauk, rozwoju osobistego, psychologii oraz nowoczesnych metod nauczania i aktywizowania studentów. Podczas zajęć wykorzystuje gry diagnostyczno-symulacyjne, pracę na zasobach, techniki coachingwe oraz karty dialogowe i metoforyczne, ponieważ uważa, że działanie i doświadczanie w przyjaznej atmosferze najlepiej wpływają na efektywność uczenia się.
Dziekan Filii
dr Małgorzata Burzyńska
e-mail: mburzynska@ahe.lodz.pl
Pedagog, andragog, absolwent Studiów Podyplomowych Pedagogiki Specjalnej w zakresie logopedii. Stypendysta fundacji Rodziny Kulczyków, członek Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, wiceprzewodniczący a obecnie Sekretarz Generalny Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół optymalizacji procesu kształcenia, aksjologicznych oraz teleologicznych aspektów edukacji. Podejmuje zagadnienia edukacji między i wielokulturowej. Uczestniczy w panelach eksperckich dotyczących edukacji włączającej.
Absolwentka studiów filologii angielskiej, nauczyciel, lektor, wychowawca i egzaminator. Przygodę z nauczaniem języka angielskiego rozpoczęła w 2004 roku i wciąż podnosi swoje kwalifikacje. Uczy osoby dorosłe i młodzież. Jej celem jest pokazanie kursantom, jak przyjemna może być nauka języka obcego. Uwielbia język oraz kulturę krajów anglojęzycznych. Prywatnie pasjonatka zdrowego stylu życia, sport w jej życiu to podstawa.
Nauczycielka języka polskiego, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka oświaty i rozwoju, wykładowczyni akademicka, ambasadorka ogólnopolskich programów edukacyjnych; prelegentka na ogólnopolskich konferencjach edukacyjnych, realizatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów; autorka artykułów oraz kursów edukacyjnych dla wychowawców i polonistów, autorka bloga "Polski z klasą" oraz współautorka podręcznika do języka polskiego do klasy 4 i 5 „ZamieńMy słowo” wydawnictwa WSiP; współpracuje z czasopismami i portalami edukacyjnymi, tworząc artykuły i scenariusze zajęć; członkini grupy Superbelfrzy RP, laureatka konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2022.
Magister pedagogiki oraz psycholog w trakcie kształcenia, specjalizująca się w zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem ludzkiego umysłu – od psychologii pozytywnej i eksperymentalnej po neurobiologię. Ukończyła studia podyplomowe z edukacji
i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, a także z suicydologii i psychotraumatologii.
W pracy zawodowej wspiera młodych ludzi w odkrywaniu ich potencjału oraz rozwijaniu umiejętności psychospołecznych, towarzysząc im w procesie pozytywnej zmiany jako trener. Łączy rzetelną wiedzę psychologiczną z empatią oraz indywidualnym podejściem do uczestników.
Magister pedagogiki, wykładowczyni akademicka, nauczycielka wspomagająca oraz wychowawczyni świetlicy. Certyfikowana trenerka i animatorka społeczno-kulturalna, od wielu lat zaangażowana w pracę z dziećmi, młodzieżą, studentami i osobami dorosłymi. Nieustannie rozwija swoje kompetencje, uczestnicząc w specjalistycznych kursach i podejmując dalsze studia.
W działalności dydaktycznej i warsztatowej łączy różnorodne metody i nurty, czerpiąc z wielu obszarów wiedzy, co przekłada się na twórcze, interdyscyplinarne i skuteczne podejście do pracy z różnymi grupami odbiorców.
Jej zainteresowania naukowe i osobiste obejmują m.in. kulturę słowiańską i nordycką, astronomię oraz rozwój psychospołeczny człowieka.
Pedagog, funkcjonariusz Służby Więziennej. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadań związanych z resocjalizacją oraz penitencjarystyką.