Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Filia w Trzciance Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi zaprasza na studia I stopnia.
KIERUNEK PEDAGOGIKA
specjalności:
Jest to bardzo ciekawa specjalność, dająca ważne obecnie w planowaniu kariery kwalifikacje do pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi. Przy pomocy tej specjalności rozwiniesz swoje kompetencje w zakresie pomocy uczniom w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej i pracy z dorosłymi w charakterze doradcy edukacyjnego czy życiowego. Będziesz wiedział, jak pracować z drugim człowiekiem, aby pobudzić jego potencjał i rozwinąć jego kreatywność. Dzięki temu sam także rozwiniesz swoje zdolności i predyspozycje do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.
W trakcie studiów będziesz generować własne pomysły na praktyczne zastosowania wiedzy zawodoznawczej, zaproponujesz autorskie sposoby wspierania rozwoju zawodowego młodzieży szkolnej i osób dorosłych, poznasz techniki diagnostyczne wykorzystywane przez doradców i obmyślisz sposoby ich twórczego zastosowania w efektywnej pracy z klientem. Własne pomysły będziesz opracowywać w formie autorskich projektów, które będziesz sprawdzać w praktyce, np. w szkołach, firmach szkoleniowo-doradczych, urzędach pracy, fundacjach czy stowarzyszeniach. Doświadczenie zdobyte poprzez realizację projektów, wsparte fachową wiedzą specjalistyczną, umożliwi Ci samodzielne kreowanie własnego warsztatu pracy doradczej. Będziesz przygotowany zarówno do samodzielnego odczytywania, jak i kreowania potrzeb rynku na usługi doradcze, a Twoja oferta usług będzie stanowić odpowiedź na te potrzeby. Zdobytą wiedzę i umiejętności będziesz zatem mógł wykorzystać do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie doradztwa i szkoleń, a na rynku konkurować będziesz własną ofertą opartą na autorskich, oryginalnych pomysłach.
Uzyskane kwalifikacje zawodowe upoważniają absolwenta do podjęcia pracy w charakterze:
Absolwent kierunku pedagogika, specjalność pedagogika medialna z elementami programowania zostaje wyposażony w podstawową wiedzę z zakresu edukacji medialnej, rozumianej jako kształtowanie świadomego i krytycznego odbioru przez dzieci, młodzież i osoby satrsze różnorodnych przekazów medialnych. Student kształci umiejętności krytycznej analizy przekazów medialnych z uwzględnieniem specyfiki języka określonego komunikatu, ich wpływu na zdrowie i psychikę odbiorców, wykorzystania dostępnych przekazów w pracy instytucji oświatowych. Ponadto Student jest przygotowany do konstruowania i realizacji procesu kształcenia z zakresu edukacji medialnej w instytucjach szkolnych i pozaszkolnych. Absolwent specjalności posiada interdyscyplinarne przygotowanie teoretyczne i praktyczne, łączące nauki społeczne i humanistyczne z edukacyjnym zastosowaniem nowych mediów. Oprócz wiedzy ogólnopedagogicznej, filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej, Student zdobywa umiejętności wykorzystania edukacji medialnej w praktyce. Posiada niezbędne do pracy umiejętności komunikacyjne, techniczne, informatyczne i projektowe, potrzebne do sprawnego poruszania się w środowisku sieci, mediów, multimediów i platform cyfrowych. Potrafi tworzyć komunikaty medialne, oceniać je i interpretować. Sprawnie wykorzystuje różnorodne media do aktywizowania dzieci i młodzieży. Istotnym obszarem działań w toku studiów jest kształtowanie u Studenta umiejętności praktycznych w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych, myślenia wizualnego oraz podstaw programowania, w tym - wczesnego dziecięcego programowania w zakresie projektowania wizualno-skryptowego (rozwiązania typu Scratch).
Ukończenie studiów na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika medialna z elementami programowania stwarza możliwości podjęcia przez absolwenta pracy zawodowej między innymi w instytucjach oświatowych w charakterze specjalisty od wykorzystania technologii informacyjnych w procesach edukacyjnych; w urzędach samorządowych wszystkich szczebli (gmina, powiat, województwo), instytucjach rządowych, w sektorze organizacji pozarządowych, itp. zajmujących się szeroko rozumianą problematyką edukacji, a także w środkach masowego przekazu, redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych oraz mediach elektronicznych.
Realizując kształcenie na specjalności Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z resocjalizacją, Student jest wyposażony w wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz umiejętności stanowiące podstawę rozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej niezbędną do podjęcia działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych zarówno w pracy z dziećmi, młodzieżą, jak i ludźmi starszymi. Studia umożliwiają studentom poznanie teoretycznych i praktycznych podstaw modyfikacji tych parametrów osobowościowych jednostek nieprzystosowanych społecznie, które są niekorzystne dla niej samej oraz społeczeństwa. Potrafi dokonywać analizy i oceny sytuacji i zjawisk stanowiących przyczynę trudności w zakresie funkcjonowania społecznego jednostki, posiada wiedzę niezbędną do planowania i realizowania form wsparcia wobec jednostek, grup (w tym grup ryzyka). Student posiada wiedzę z zakresu form i metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, popartą aktywnością praktyczną zdobytą w toku zajęć projektowych i warsztatowych oraz podczas praktyk studenckich w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i penitencjarnych. Studia przygotowują do pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, zarówno mieszczącymi się w normie funkcjonowania psychospołecznego, jak również z różnego rodzaju trudnościami i deficytami rozwojowymi. Absolwent, uwrażliwiony na potrzeby człowieka w różnych fazach życia, zdobywa umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka, odchyleń rozwojowych i społecznych oraz umiejętności projektowania i realizacji różnorodnych działań opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizacyjnych.
Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z resocjalizacją może podjąć pracę w takich miejscach jak:
Studia mają charakter interdyscyplinarny. Program obejmuje zagadnienia z pedagogiki ogólnej oraz terapii pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem niwelowania trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych oraz podwyższania samooceny i motywacji. Studia mają na celu wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, dzięki którym będzie potrafił wspierać rozwój zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych uczniów oraz zmniejszać ich deficyty rozwojowe. Dotyczy to zwłaszcza dzieci o specyficznych trudnościach w uczeniu się, dla których terapia jest niezbędna do lepszego funkcjonowania w środowisku szkolnym, edukacyjnym i domowo-społecznym.
Zastosowanie arteterapii w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi niesie ze sobą szczególne możliwości w zakresie rozwoju potencjału, podnoszenia samooceny oraz zwiększania poczucia sprawstwa. Dodatkowo daje wyjątkowe możliwości w zakresie poprawy zachowań komunikacyjnych dzięki zastosowaniu niewerbalnych form wyrazu. Aspekty arteterapeutyczne na tej specjalności wzbogacone są o podejście interdyscyplinarne do ucznia/podopiecznego poprzez elementy nauk medycznych, społecznych oraz nauki o sztuce. Absolwenci przygotowywani są do prowadzenia arteterapii jako terapii wspomagającej, która jest metodą terapeutyczną rozwijającą się dynamicznie w Polsce i na świecie zarówno w zakresie praktyki, jak i badań naukowych.
Absolwent terapii pedagogicznej z arteterapią posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki ogólnej, terapii pedagogicznej, arteterapii, jak również psychologii, psychoterapii i wybranych subdyscyplin medycyny (np. psychiatrii, geriatrii i pediatrii) oraz nauk o sztuce. Absolwent jest wyposażony w umiejętności z zakresu różnych form terapii (choreoterapii, muzykoterapii, plastykoterapii, biblioterapii, fototerapii, filmoterapii, teatroterapii itd.). Jest ponadto przygotowany do prowadzenia diagnozy funkcjonowania podopiecznych oraz planowania i prowadzenia zajęć z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi różnorodne dysfunkcje psychofizyczne i społeczne.
Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w świetlicach środowiskowych, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej, środowiskowych domach samopomocy, domach pomocy społecznej, oddziałach dziennego pobytu, oddziałach specjalnych, w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach pozarządowych, a coraz częściej także w placówkach szpitalnych.
W ramach oferowanej specjalności studenci mają szansę zapoznania się z teoretycznymi i praktycznymi aspektami bezpieczeństwa w obiektach użyteczności publicznej i tematyki ochrony. Odnosi się do potrzeb instytucji państwowych, regionalnych lub lokalnych związanych z neutralizacją zagrożenia. Specjalność pozwala zdobyć umiejętności stosowania prawa, kierowania zespołami ludzkimi i komunikowania, jak również przetwarzania i przekazywania informacji.
Studenci zdobędą wiedzę z zakresu uprawnień i obowiązków pracownika ochrony oraz umiejętność stosowania środków ochrony osób i mienia, odpowiednich do okoliczności. Będą umieli dokonywać obserwacji zjawisk zagrażających bezpieczeństwu instytucji i ochranianych osób oraz podejmować stosowne środki przymusu bezpośredniego w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
Oferowane przedmioty w ramach specjalności przygotowują również do pracy na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie i portach lotniczych. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży lotniczej, inwestycja w kadrę odpowiedzialną za utrzymanie bezpieczeństwa na lotnisku jest niezwykle ważna i opłacalna. Dysponując wiedzą z zakresu ochrony infrastruktury użyteczności medycznej, nowoczesnych systemów ratownictwa, zagrożeń atakami terrorystycznymi mają większość możliwość znalezienia pracy w portach lotniczych.
W ramach specjalności studenci zapoznają się:
To co wyróżnia przedmiotową specjalność to fakt, że są to studia kwalifikacyjne – zawodowe. Specjalność realizowana jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie wymagań w zakresie szkoleń i kursów potwierdzających przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomości przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia (poz. 1688).
Zaświadczenie uzyskane po zrealizowaniu tej specjalności uprawnia do ubiegania się o uzyskanie wpisu na listę wykwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Specjalność Bezpieczeństwo instytucji z ochroną osób i mienia pozwala na znalezienie pracy, m.in. w:
firmach zajmujących się realizacją systemów zabezpieczenia i monitoringu technicznego
Oferujemy również studia I stopnia online, które prowadzone są z wykorzystaniem platformy e-learningowej AHE w Łodzi z punktem dostępowym do platformy w Filii w Trzciance:
ADMINISTRACJA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
EKONOMIA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
FILOLOGIA POLSKA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
GRAFIKA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
INFORMATYKA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
KULTUROZNAWSTWO >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
PEDAGOGIKA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
PIELĘGNIARSTWO (pomostowe) >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
POLITOLOGIA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
PRAWO (jednolite studia magisterskie)>>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
PSYCHOLOGIA >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
TRANSPORT >>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
TURYSTYKA I REKREACJA>>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
ZARZĄDZANIE>>
Czytaj więcej na stronie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego
Polski Uniwerytet Wirtualny (PUW) powstał w 2002 roku. Należy do najstarszych i największych uczelni e-learningowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
infolinia: 42 631 58 00 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |