Wybierz miasto:

Powody, dla których wybieracie AHE

Wybór szkoły wyższej to bardzo ważny krok, dlatego warto dowiedzieć się, czy uczelnia oferuje coś poza programowym minimum, poznać opinie studentów i absolwentów oraz proponowane kierunki i sprawdzić infrastrukturę.

 

Postaw na doświadczenie

Warto zwrócić uwagę na doświadczenie uczelni. Wybieramy szkołę wyższą, która ma dać nam przepustkę do zawodowej kariery lub przygotować do założenia własnej firmy. Uczelnie, które uczą od wielu lat, są dla nas gwarancją jakości kształcenia i pewności działania. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi – najstarsza łódzka uczelnia niepubliczna, którą ukończyło ponad 100 tysięcy absolwentów – daje pewność, że wykreujesz swoją przyszłość i poszerzysz wyobraźnię, niezależnie od wybranego kierunku. To idealne miejsce dla tych, którzy wymagają więcej. Szeroka oferta AHE obejmuje 24 kierunki i ponad 100 specjalności.

 

Zajęcia i studenci

Zajęcia na studiach są w większości szkół prowadzone klasycznymi metodami – są to wykłady i ćwiczenia. Wiedza jest podawana studentom w standardowy akademicki sposób. W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi łamiemy stare schematy i tworzymy autorskie programy kształcenia. Na ich rozwój ogromny wpływ mają także sugestie studentów. Zajęcia są prowadzone metodą projektową. Studenci rozwiązują na nich realne problemy gospodarcze i społeczne. Wypracowują projekty, które nie trafiają do szuflad wykładowców, ale są wdrażane w firmach, samorządach czy organizacjach społecznych. Zamiast klasycznych ćwiczeń akademickich studenci otrzymują ćwiczenia warsztatowe. Rola studentów nie ogranicza się tu tylko do uczestnictwa w zajęciach i zaliczania egzaminów. Praca w grupach, codzienne wyzwania i kreatywne podejście rozwijają relacje. – Studenci stają się dla siebie inspiracją, wzajemnie się wspierają. Współpracują między kierunkami, organizują eventy, realizują projekty. Wymiana poglądów prowadzi do najciekawszych rozwiązań. To unikalna społeczność akademicka – mówi Oliwia Bednarczyk, studentka II roku dziennikarstwa.

 

Miejsce z potencjałem

Wybierając uczelnię, warto też sprawdzić zaplecze dydaktyczne, pozwalające realizować zajęcia praktyczne. To ważne, czy będziemy mieć do dyspozycji odpowiedni sprzęt i infrastrukturę, by rozwijać swoje umiejętności. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi dysponuje kilkoma budynkami dydaktycznymi (zrewitalizowane łódzkie fabryki). Znajdują się one w samym centrum Łodzi, pięć minut pieszo od Dworca Fabrycznego, co pozwala studentom na sprawny dojazd. Uczelnia ma także własne studio filmowo-telewizyjne Arterion, Centrum Symulacji Medycznej (wyposażone w zaawansowane technologicznie symulatory pacjenta), profesjonalną pracownię kosmetologiczną oraz sale baletowe.

 

Unikalność

Myśląc o wyborze szkoły, sprawdzajmy także, czy oferuje ona swoje własne autorskie rozwiązania, czy wypracowała metody, dzięki którym łatwiej będzie odnieść życiowy sukces. AHE w Łodzi w tym obszarze zdecydowanie ma się czym pochwalić. Akademia od samego początku stawiała na wolność w edukacji i rozwijanie kreatywności. Tym, co zdecydowanie wyróżnia AHE, są bezpłatne zajęcia w ramach Technologii Kreatywności. To zestaw 6 warsztatów, podczas których wszyscy studenci uczą się nowych rozwiązań. Pozwala im to budować swoją sprawczość i podmiotowość. Dzięki temu są przygotowani do osiągania ponadprzeciętnych wyników i bycia liderami na rynku pracy. Rozwiązania, które są prezentowane podczas zajęć z Technologii Kreatywności, znajdują również zastosowanie w codziennym życiu uczelni i w jej rozwoju.

 

Uczelnia i partnerzy

Otwartość uczelni i jej współpraca z otoczeniem jest kolejnym ważnym punktem do sprawdzenia przed podjęciem decyzji o wyborze studiów. Na programy, według których uczą się studenci Akademii, duży wpływ mają partnerzy technologiczni. Jest to ponad 100 specjalistycznych firm z różnych dziedzin przypisanych do poszczególnych kierunków. – Mają oni wpływ na proces kształcenia, ale także dają studentom dostęp do najnowszych technologii i możliwość odbywania zajęć w swoich siedzibach – mówi Monika Karolczak, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem. Wiedzę i praktykę uzupełniają także zapraszani goście, eksperci, którzy prowadzą specjalne zajęcia, konferencje i warsztaty.

 

10 przewag AHE

30 lat doświadczenia i innowacyjny program kształcenia – to otwiera przed jej studentami wiele możliwości…

  1. Nowatorski model kształcenia

    W odróżnieniu od klasycznego modelu akademickiego, gdzie programy zostały opracowane lub narzucone wiele lat temu, a niepostępowa kadra zastygła w uczelnianych strukturach, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi stworzyła elastyczne programy kształcenia zaprojektowane tak, by jak najefektywniej szkolić przyszłych liderów w wielu branżach.

  2. Technologie kreatywności

    W opozycji do wąskotorowego myślenia i z niezgody na wykłady, które nie rozwijają kompetencji studentów, Akademia od początku jej istnienia wprowadziła unikalną serię warsztatów z technologii kreatywności. Uczelnia oferuje wszystkim studentom zajęcia rozwijające ich wyobraźnię, otwartość i kompetencje społeczne. Uczestnicy pracują w obszarze emocji, komunikacji interpersonalnej, sprawczości i świadomości wartości. Nasz absolwent jest gotowy na podejmowanie wyzwań i zmienianie świata.

  3. Procesy jakościowe

    Akademia z największą uwagą dba o proces kształcenia. Posiadamy wewnętrzne narzędzia i struktury, dzięki którym na bieżąco monitorujemy proces kształcenia, realizacji programu i jakości zajęć. W uczelni działa Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia, który jest spójny ze strategią AHE.

  4. Partnerzy technologiczni

    W AHE współpracujemy z ponad 100 firmami, które są naszymi partnerami technologicznymi. Współtworzymy wraz z nimi innowacyjną koncepcję kształcenia na wszystkich kierunkach. Wspólnie kreujemy przyszłość Akademii i jej absolwentów. Głównym celem tej współpracy jest świadome łączenie kreatywnego, przedsiębiorczego studenta z dojrzałym i innowacyjnym biznesem. W praktyce oznacza to, że student część zajęć realizuje ze specjalistami z nowoczesnych firm, przypisanych do swojego kierunku. Partnerzy dostarczają naszym studentom przestrzeń i infrastrukturę do realizowania ich własnych, kreatywnych projektów w ramach Laboratoriów Kreatywnego Rozwoju.

  5. Partnerska relacja między wykładowcami

    W Akademii bardzo ważny jest kontakt między wykładowcą a studentem. Nie ma tu miejsca na nieomylne podejście wykładowców ex cathedra. Relacja ta jest oparta na współpracy i polega na wymianie zdań i doświadczeń. Obie strony pracują na wspólny sukces i przyszłość naszych absolwentów.

  6. Podmiotowy model studenta

    U nas żaden student nie jest trybikiem w wielkiej strukturze, którego kontakty z uczelnią kończą się na poziomie dziekanatu. AHE stawia na otwartość i wspiera studentów w realizacji ich pomysłów. Dzięki temu aktywnie działają i korzystają z infrastruktury, a także wiedzy i doświadczenia kadry akademickiej.

  7. Zaplecze infrastrukturalne

    W samym centrum miasta, pięć minut pieszo od Dworca Fabrycznego, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna dysponuje kilkoma budynkami dydaktycznymi. Na studentów czekają niezbędne do prowadzenia wysokowartościowych zajęć laboratoria komputerowe i multimedialne, studio radiowe i telewizyjne Arterion, pracownie naukowe, galerie wystawowe, sale baletowe, a także centrum symulacji medycznej i pracownie kosmetologiczne. Wyjątkową przestrzenią, powstałą z połączenia odrestaurowanych budynków, jest Patio. To serce i wizytówka uczelni, miejsce wydarzeń życia akademickiego i centrum integracji studentów z ludźmi świata biznesu, sztuki, polityki i kultury.

  8. Technologie kształcenia

    Kształcenie w Akademii oparte jest na wolności. Nie ograniczamy studentów ani wykładowców w sposobach zdobywania wiedzy i praktyki. U nas znajdziesz nieszablonowe zajęcia, dzięki którym studenci osiągają ponadprzeciętne wyniki. Ich proces kształcenia owocuje nadwyżką w porównaniu z absolwentami innych uczelni.

  9. Formy kształcenia

    W programie AHE próżno szukać przejawów skostniałego trybu (samych wykładów i ćwiczeń), który jest prostą drogą do myślenia studentów w stylu: zakuj, zalicz zapomnij. Wypracowaliśmy własne, niesztampowe metody prowadzenia zajęć w formie projektów i warsztatów. Studenci zyskują na nich kompetencje pozwalające im w praktyce wykorzystywać zdobytą wiedzę. Pracując metodą projektową, rozwiązują realne problemy. Mają przestrzeń do organizacji wielu wydarzeń poza zajęciami, np. spotykają się z osobistościami świata kultury i gospodarki, wystawiają spektakle, organizują wystawy, produkują programy telewizyjne czy wyjeżdżają na plenery.

  10. Uczelnia w ciągłej zmianie

    Nasi studenci rozwijają się, wypracowują nadwyżki i osiągają sukcesy. Zgłaszają swoje pomysły zmian w programie kształcenia na kierunkach. Propozycje te, po omówieniu na kolegiach rektorsko-dziekańskich, zostają wdrożone w uczelni. Potwierdzeniem sukcesu tej metody jest już ponad 90 000 zadowolonych absolwentów.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj