Czas trwania projektu: 28.02.2022 - 27.02.2024
DIGARTED – Digital Art Courses in Higher Education Institutions – to międzynarodowy projekt realizowany w partnerstwie przez 7 europejskich organizacji z Grecji, Cypru, Serbii, Słowacji, Łotwy oraz Polski w ramach programu Erasmus+.
Cele:
- Opracowanie zasobów edukacyjnych w celu włączenia sztuki cyfrowej do praktyk nauczania w szkołach artystycznych.
- Oferowanie szkoleń w zakresie innowacyjnej sztuki cyfrowej i transdyscyplinarnych podejść dla pracowników akademickich w dziedzinie sztuki w celu ulepszenia projektowania, realizacji i oceny programów nauczania.
- Umożliwienie studentom kierunków artystycznych nabywania umiejętności i kompetencji cyfrowych.
- Promowanie uczenia się przez całe życie w szkołach artystycznych poprzez oferowanie krótkich kursów sztuki cyfrowej prowadzących do mikro-poświadczeń.
Beneficjenci:
- Nauczyciele sztuki
- Studenci kierunków artystycznych
- Uczelnie artystyczne
- Pracodawcy zatrudniający artystów z kompetencjami cyfrowymi
Koordynator merytoryczny projektu: Dr Hab. Elżbieta Dul-Ledwosińska, Prof. AHE
Koordynator projektu: Agata Matys-Malczewska; e-mail: amalczewska@ahe.lodz.pl
Partnerzy Projektu:
- The University of Arts in Belgrade (Serbia)
- The Technical University of Kosice (Słowacja)
- The Art Academy of Latvia (Łotwa)
- Center for Technology, Research & Innovation CETRI (Cypr)
- ARTIT (Grecja)
- DigitAI (Grecja)
- AKADEMIA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZNA W ŁODZI (Polska) – koordynator projektu
Strona projektu: www.digarted.eu
Rezultaty projektu:
- PR 1: Training Modules for art educators on Digital Arts.
Digarted Project - YouTube - PR 2: Pedagogical Framework (Curriculum) on Digital Arts for one core and one elective digital art course.
Wersja polska: pdf
Wersja angielska: pdf - PR 3: PR3. Curriculum for a short-duration learning course on the basics of digital art leading to micro-credentials
Wersja polska: pdf
Wersja angielska: pdf
Newsletter:
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.