Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów podyplomowych „Szkolne doradztwo zawodowe z elementami coachingu, jest zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy, która będzie podstawą do bezpośredniej pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi wspierającej w podejmowaniu świadomych decyzji edukacyjno-zawodowych.
Słuchacze studiów poznają współczesnych metod pracy indywidualnej i grupowej, dowiedzą się o aktualnych tendencjach na rynku pracy, zapoznają się z podstawami prawa pracy i zawodoznawstwem. Absolwent studiów podyplomowych będzie potrafił stosować metodę i narzędzia coachingowe w pracy szkolnego doradcy zawodowego oraz inspirować uczniów do samodzielnego projektowania swojej kariery zawodowej.
 

Adresaci

Studia skierowane  są do pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli przedmiotowych, pracowników pomocy społecznej, osób zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych pragnących pogłębić i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu poradnictwa zawodowego, zawodoznawstwa, coachingu, wymagań rynku pracy, bezpośredniej pracy z klientem.

W programie

•    Podstawowe zagadnienia z zakresu rynku edukacyjnego i rynku pracy.
•    Merytoryczne podstawy doradztwa zawodowego.
•    Psychologiczne podstawy wyboru zawodu.
•    Metodyka pracy doradcy zawodowego
•    Metody diagnostyczne w doradztwie zawodowym.
•    Aktywizacja zawodowa
•    Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego.
•    Umiejętności doradcze wykorzystywane w pracy indywidualnej i w pracy z grupą.
•    Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dla uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością.
•    Praca doradcy z wykorzystaniem metody coachingu
•    Kreatywność i myślenie twórcze
•    Budowanie relacji z klientem w procesie coachingu
•    Narzędzia coachingowe w pracy doradcy zawodowego
•    Aktywne słuchanie i zadawanie pytań
•    Inspirowanie do zmiany i rozwoju
•    Elementy prawa pracy.
•    Praktyki zawodowe
•    Seminarium dyplomowe
 

Korzyści

Studia przygotowują do pracy w charakterze szkolnego doradcy kariery oraz pozwolą na:

  • poznanie źródeł aktualnej wiedzy o typach szkół, zawodach, wymaganiach rynku pracy
  • zapoznanie z metodami i formami pracy szkolnego doradcy zawodowego
  • zdobycie umiejętności pracy metodą coachingu
  • zdobycie umiejętności pracy narzędziami stosowanymi w  coachingu
  • poznanie i przećwiczenie zasad prowadzenia indywidualnej rozmowy doradczej i coachingowej
  • zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć z grupą
  • rozwijanie własnych umiejętności komunikacji interpersonalnej
  • zdobycie wiedzy o grupach uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • poznanie metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  (z podziałem na rodzaje potrzeb)
  • poznanie zasad budowania  wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego
     
Czas trwania
3 semestry – 350 h w tym 60h praktyk

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj