Celem studiów podyplomowych na kierunku Kreatywny menedżer kultury jest przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania organizacji w sferze kultury w warunkach gospodarki rynkowej i kształcenie umiejętności skutecznego działania i współdziałania oraz kreowania wydarzeń kulturalnych w nowych przestrzeniach i warunkach ekonomicznych i społecznych. Słuchacze doskonalą umiejętności kompetencje interpersonalne oraz umiejętności pozyskiwania środków finansowych z sektora biznesu na rzecz kultury.
Studia dedykowane sa do osób, które chcą rozwijać kompetencje menedzerskie oraz umiejętnosci formułowania i wdrażania innowacyjnych projektów kulturalnych. Do udziału szczególnie zapraszamy osoby pracujące lub planujących w przyszłości pracować w obszarach szeroko pojętej kultury formalnej i nieformalnej jak również pracowników samorządów lokalnych zajmujących się organizowaniem różnego rodzaju imprez kulturalnych, pracowników starostw, urzędów wojewódzkich zatrudnionych w komórkach organizacyjnych zajmujących się sferą kultury, artystów oraz osób wiążących swoją przyszłość zawodową z tą dziedziną życia społecznego.
- Warsztat umiejętności interpersonalnych menadżera
- Trening twórczego myslenia
- Polityka kulturalna państwa,
- Ekonomika kultury, rynek, marketing, zarządzanie ryzykiem.
- Instytucje kultury, formy działalności, podstawy prawa gospodarczego
- Organizacja i zarządzanie, placówka kultury
- Prawo finansowe
- Unia Europejska a współpraca krajów członkowskich w dziedzinie kultury
- Źródła finansowania kultury
- Marketing w kulturze
- Doskonalenie zawodowe menedżera kultury
- Budowanie sieci współpracy w sektorze publicznym i prywatnym
- Organizacja imprez w przestrzeni publicznej
- Negocjacje
- Współpraca z mediami i instytucjami otoczenia społeczno-gospodarczego
- Kreowanie, przygotowywanie i realizacja projektów kulturalnych
- Projekt dyplomowy
Studia umożliwiają słuchaczom studiów:
- Rozwój nie tylko kompetencji menadżerskich i interpersonalnych, niezbedfnych do pracy menadżerskiej w obszarze kultury
- Tworzenia autorskich projektów kulturalnych dla instytucji otoczenia społeczno-gospodarczego
- Spotkania z praktykami i ekspertami ze świata kultury
Dodatkowo uczestnicy studiów maja możliwość spotkań z ikonami świata kultury w ramach seminariów fakultatywnych „Warsztaty Mistrzów” m.in.: Ilona Adamska, Kamila Sowińska (Menedzer Blue Cafe), Katarzyna Łukowska – Agencja reklamowa 6 szpilek.