Wybierz miasto:

Grupa wiekowa: 6-9 lat (2 grupy)
Ilość godzin na grupę: 9 spotkań (18h)

Adresatami modułu są dzieci w wieku wczesnoszkolnym (klasy I-III) i szkolnym (klasy IV-VI). Celem modułu jest rozwinięcie umiejętności programowania, matematycznego i logicznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, tworzenia robotów z modułów lego. Moduły adresowane są do dzieci chcących rozwijać inteligencję logiczno-matematyczną oraz umiejętności manualne i konstrukcyjne.

W ramach modułu I zostaną zrealizowane 2 warsztaty:

Warsztaty robotyki (16h - 8 spotkań x 2h)
Prowadzący mgr Hubert Niezborała

Podczas zajęć dzieci poznają najwspanialsze zwierzęta świata, w tym takie jak  żyrafa, żółw, goryl.  Otrzymają  wiedzę o tym jak wyglądają i jak się zachowują, co jedzą i gdzie mieszkają.  Następnie zbudują ich podobizny z klocków LEGO i powtarzając podstawowe działania matematyczne i fizyczne zaprogramują tak, aby sprawnie imitowały swoje pierwowzory.

Są to jedyne zajęcia na których dzieci mogą spędzać czas po brzegi wypełniony klockami Lego.

Głównym celem jest rozwijanie dziecięcej kreatywności, wyobraźni oraz tworzenie wspaniałych modeli Lego. Robomaniacy  to metoda nauki, która wypływa na wszechstronny rozwój. Wszystkie zajęcia skonstruowane są tak by wpływać na rozwój emocjonalny, społeczny oraz intelektualny.  Chcemy zainteresować dzieci programowaniem poprzez tworzenie robotów Lego i wprawianie ich w ruch dzięki własnym programom, które mogą być początkiem pięknej  przygody z programowaniem. Zajęcia uczą matematycznego, logicznego myślenia, uczą sposobów rozwiązywania problemów,  i przyzwyczaja do naukowego myślenia. Dzięki temu, że na zajęciach budowanie modeli odbywa się w parach zajęcia uczą współdziałania z innymi, pozytywnych zachowań społecznych oraz pozytywnych wzorców komunikowania się. Osiąganie sukcesów na każdych zajęciach poprzez wykonanie zadania wpływa także na zwiększenie poczucie kompetencji oraz zaufanie do siebie. Poprzez wykorzystanie nowoczesnych klocków Lego oraz programu do programowania w dziecku kształtuje się poczucie celowości, inicjatywy. Każde zajęcia składają się z 4 modułów. Pierwszy to nauka, drugi budowa własnego modelu, trzeci krok to nauka programowania własnego robota w specjalnie przygotowanym do tego programie, ostatnim etapem jest czas na wykorzystanie własnego modelu i wykonanego programu do zabawy, by móc obserwować efekty swojej pracy w realnych działaniach i zadaniach.  Nauka przez zabawę jest najbardziej efektywna, prosta i bez wysiłkowa , pokazuje, że zdobywanie wiedzy to pasjonująca podróż. Właśnie dlatego RoboManiacy, to świetny sposób na rozbudzenie w dzieciach pasji odkrywania świata.

Warsztat kompetencyjny – Podstawy kreatywności (2h – 1 spotkania x 2h )
Prowadzący – dr Ewa Janicka-Olejnik

Treść zajęć:

  • Wprowadzenie: co to jest kreatywność i do czego jest nam potrzebna?
  • Ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie i działanie w zespole

Cel zajęć/efekt uczenia się
Po zakończeniu kursu uczestnik:

  • potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
  • potrafi pracować indywidualnie rozwijając swoje możliwości oraz w zespole dostrzegając potencjał i synergię pracy zespołowej
  • zna metody pracy twórczej i kreatywnego myślenia t.j: burzę mózgów, mapy myśli, gry i zabawy logiczne, pogadanki

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj