Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi wraz z sześcioma partnerskimi instytucjami z Europy realizuje projekt T-STORY – Storytelling Applied to Training. Projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach programu Lifelong Learning (Key Activity 3 – ICT). Okres trwania projektu to listopad 2012 – październik 2014.
Celem projektu jest upowszechnienie metodologii nauczania storytelling wśród jednostek związanych z edukacją formalną i nieformalną. Narzędziem służącym promocji tej metodologii ma być kurs cyfrowy skierowany do nauczycieli, trenerów i szkoleniowców.
Storytelling to innowacyjna metoda nauczania silnie angażująca uczniów w proces nauki, która wzmacnia motywację do uczenia się poprzez stworzenie przyjaznej atmosfery skłaniającej do refleksji, kreatywności i komunikatywności.
Cele i rezultaty projektu:
- Zbadanie potrzeb szkoleniowych dotyczących kompetencji i umiejętności informatycznych kluczowych dla storytelling wśród szkoleniowców/nauczycieli/trenerów
- Skorzystanie z pozytywnych doświadczeń innych projektów edukacyjnych dotyczących metody storytelling
- Przygotowanie podręcznika dla nauczycieli poświęconego metodzie storytelling
- Przygotowanie kursu cyfrowego poświęconego metodologii storytelling
- Promocja i rozpowszechnienie metodologii storytelling wśród grupy docelowej w celu maksymalizacji skuteczności projektu
- Przygotowanie grupy docelowej do wykorzystywania metody storytelling w procesie nauczania
Partnerzy projektu:
- Fondazione ISTUD per la cultura d’impresa e di gestione – Stresa, Włochy – aplikant
- Advancis Business Services – Matosinhos, Portugalia – koordynator
- Institutul Roman de Educatie a Adultilor – Timisoara, Rumunia
- University of Western Macedonia – Kozani, Grecja
- Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi – Łódź, Polska
- In Dialogue – Gouda, Holandia
- Formación y asesores en formación y empleo – Zaragoza, Hiszpania