Specjalność zarządzanie kryzysowe przygotowuje do zatrudnienia w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa wewnętrznego, ukierunkowanego na zarządzanie działaniami, minimalizującymi skutki sytuacji kryzysowych, występujących wewnątrz państwa, powodowanych przez siły natury lub działalność człowieka, godzących w bezpieczeństwo publiczne i bezpieczeństwo powszechne. Celem specjalności zarządzanie kryzysowe jest edukacja w zakresie zapobiegania możliwym zagrożeniom oraz przygotowanie do przejmowania nad nimi kontroli, usuwania ich skutków oraz odtwarzania zasobów i odbudowa infrastruktury.
Zarządzanie kryzysowe - opis specjalności
Dzięki specjalności zarządzanie kryzysowe student:
zdobywa specjalistyczną wiedzę z zakresu koncepcji bezpieczeństwa wewnętrznego w odniesieniu do współczesnych zagrożeń,
zdobywa wiedzę o prawnych podstawach i organizacji systemu zarządzania kryzysowego,
potrafi analizować i stosować procedury działań systemu zarządzania kryzysowego, odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje i przeprowadzania działań w celu maksymalnej redukcji zagrożenia,
posiada umiejętność organizowania zabezpieczeń logistycznych ludności poszkodowanej oraz organizować i przeprowadzać ewakuację,
zna standardy postępowania negocjacyjnego i mediacyjnego i potrafi zastosować je w sytuacji konfliktowej,
potrafi samodzielnie sformułować komunikat prasowy, udzielić wypowiedzi i wywiadu dla dziennikarzy,
wie jaka jest rola i możliwości wykorzystania oddziałów i pododdziałów Sił Zbrojnych RP,
wykorzystuje nowoczesne technologie informacyjne i jest świadomy wpływu nowoczesnych technologii informacyjnych na bezpieczeństwo państwa,
zna strategię bezpieczeństwa i strategię militarną RP oraz strategię bezpieczeństwa UE,
potrafi analizować wyzwania (szanse i zagrożenia) przyszłego świata, w tym Polski,
potrafi rozwiązywać proste problemy społeczne i zawodowe, uczestniczyć w pracy zespołowej, kierować małymi zespołami ludzkimi, wykonującymi zadania zlecone,
potrafi komunikować się z otoczeniem,
wie jak zbierać, hierarchizować, przetwarzać, przekazywać, a także chronić informacje.
Perspektywy zatrudnienia
- działy zarządzania kryzysowego
- organy administracji publicznej
- służby mundurowe
- agencje PR
- firmy konsultingowe
- firmy szkoleniowe