Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Dlaczego autorzy kryminałów piszą książki tak jakby byli na miejscu zbrodni i znali pracę policji? Można się było tego dowiedzieć w niedzielę 18 czerwca na spotkaniu organizowanym przez AHE w Łodzi i Mediatekę Memo.

Co zrobić, żeby autor pisał jak rasowy autor kryminałów?
Czy żeby napisać dobry kryminał, trzeba być na miejscu zbrodni i uczestniczyć w autopsji? Dlaczego najbardziej znani autorzy kryminałów wcale tego nie robią, a mimo to wiarygodnie opisują zbrodnie i śledztwa? Ponieważ współpracują z profilerami kryminalistycznymi, którzy tworzą profile zabójców i ofiar.

Gdzie się tego nauczyć?
W niedzielę w Mediatece Memo wykładowczynie kierunku filologia polska w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi przybliżyły uczestnikom proces profilowania kryminalistycznego zabójców. Pokazały również, jak tę wiedzę wykorzystać do stworzenia postaci literackiej zabójcy, opisać zbrodnię i sposób, w jaki detektyw może rozwikłać zagadkę kryminalną w powieści. Podczas części warsztatowej uczestnicy mieli okazję stworzyć charakterystykę własnej postaci, korzystając z wiedzy na temat profilowania kryminalistycznego.

Spotkanie poprowadziła Justyna Wolter, prawniczka związana zawodowo z Policją i Natalia Piórczyńska-Krawczyńska, dziekan kierunku filologia polska w AHE w Łodzi.

Kiedy: 18 czerwca, godzina 10:00
Gdzie: Mediateka Memo, ul. Moniuszki 5

 

Obrazy galerii
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego
Zbrodnia doskonała: odsłaniamy tajniki współpracy pisarza i profilera kryminalistycznego

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj