Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
POWSTANIE, MISJA KOŁA
Koło Naukowe Studentów Pedagogiki AHE powstało na wniosek w roku akademickim 2002/2003 na wniosek Dziekana Kierunku Pedagogika – dr Elżbiety Woźnickiej.
Ideą przewodnią Koła Naukowego Studentów Pedagogiki AHE jest integrowanie środowiska studenckiego poprzez rozwijanie i kształtowanie życia naukowego, poszerzanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, kształtowanie umiejętności niezbędnych w przyszłej pracy pedagogicznej, a także rozwijanie umiejętności interpersonalnych studentów. Uczestnikami Koła mogą być wszyscy studenci pedagogiki zainteresowani własnym rozwojem oraz projektowaniem i realizacją przedsięwzięć pedagogicznych. Przynależność do koła stwarza jego członkom możliwość rozwoju, realizacji swoich zainteresowań i pasji naukowych, pogłębiania wiedzy z zakresu pedagogiki oraz daje szansę na nawiązanie kontaktów z innymi środowiskami akademickimi.
CELE I ZADANIA KOŁA:
Koło Naukowe Młodych Pedagogów poprzez swoją działalność realizuje następujące cele:
CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI
Koło Naukowe Młodych Pedagogów podejmuje działalność naukowo-badawczą oraz kulturalno-społeczną. Podstawową formą działalności Koła są projekty pedagogiczne, ich planowanie, przygotowanie i wykonanie a także wykłady, referaty, warsztaty, konwersatoria.
Koło realizuje swoje cele poprzez:
Spotkania uczestników Koła Naukowego odbywają się w zależności od potrzeb, co związane jest z intensywnością działań w związku z realizowanymi projektami. Terminy spotkań ustalane są z uczestnikami Koła.
Uczestnicy mają prawo urozmaicać cele i zadania Koła, biorąc czynny udział w projektowaniu i realizowaniu jego programu.
Opiekun Koła Naukowego: dr Kamila Witerska; współpraca: mgr Joanna Surlejewska-Cieślik, mgr Daria Modrzejewska
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOŁA – ZREALIZOWANE PROJEKTY
Festiwal Mediów w Łodzi „Człowiek w zagrożeniu” jest konkursem twórczości dokumentalnej w zakresie szeroko rozumianego zagrożenia człowieka i jego środowiska.
4.05.2013 odbyło się w AHE przedstawienie „MARTA – NIE PRZEGAP TEGO” realizowane w ramach projektu międzynarodowego Act Your Job (program „Uczenie się przez całe życie” – Leonardo da Vinci).
Cele projektu to wspieranie młodych ludzi w wyborze ścieżki kariery i kształcenia oraz przeciwdziałanie bierności społecznej młodzieży i zagrożeniu mającemu swoją nazwę NEETs (ang. Not in Education, Employment or Training). Dotyczy ono nastolatków i młodych dorosłych w wieku 15-24 lata, którzy nie uczą się, nie pracują, nie uczestniczą w żadnych szkoleniach, kursach, nie realizują się w żadnej działalności wolontariackiej, czyli robią „nic”.
„Marta – nie przegap tego” to interaktywne przedstawienie w konwencji Teatru Forum realizowane w ramach projektu międzynarodowego Act Your Job.
Marta ma 20 lat. Urodziła się 08.03 - zodiakalne ryby. Interesuje się fotografią, prowadzi swój anonimowy fotoblog. Lubi pizzę i fast foody, ale ciągle jest na diecie. Lubi rysować, nie lubi nudy i monotonii. Marta nie wierzy w siebie…
Celem przedstawienia, jest zaangażowanie publiczności w próbę zmiany sytuacji głównej bohaterki, a tym samym uświadomienie sobie możliwości i kierunku rozwoju własnych zdolności i zainteresowań. Spektakl wpisuje się zatem w szkolny program profilaktyki, uczy krytycznego i kreatywnego myślenia i argumentowania, służy aktywizacji społecznej i zawodowej młodzieży.
Przedstawienie mówi – nie przegap tego, podejmij działanie i rób to zgodnie z własnymi potrzebami i zainteresowaniami.
Projekt Act Your Job
Leonardo da Vinci
Program “Uczenie się przez całe życie”
Numer Projektu: 2012-1-ES1-LEO04-51966 5
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
Awaria systemu - gra miejska System nie działa tak jak powinien. Pojawiła się awaria. Mamy rok 1989 - miasto przeniosło się do niego za pomocą maszyny czasu. Aby wrócić do roku 2011 mieszkańcy muszą odnaleźć kody do maszyny. Ale jak to zrobić w 1989 roku, który, bądź co bądź, różni się od naszych czasów? Dołącz do nas i pomóż nam rozwiązać problem!
W grze wzięło udział prawie pół tysiąca osób. Zadaniem uczestników, podzielonych na 69 patroli, było wykonywanie zadań w ponad 20 punktach rozsianych po całej Łodzi. Jednym z punktów była fikcyjna restauracja, w której studenci AHE grali role obcokrajowców, a zadaniem dzieci i młodzieży było porozumienie się z nimi po angielsku (lub w inny sposób) i odnalezienie danej osoby.
Gra miejska "Awaria systemu" odbyła się w ramach Tygodnia Patriotycznego, organizowanego z okazji Święta Niepodległości przez Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej we współpracy z innymi środowiskami.
Uczestnicy programu mają za zadanie przeprowadzić cykl zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z małych miejscowości i wsi na terenie województwa łódzkiego. Tematy zajęć mogą być dowolne, związane ze studiowanym przedmiotem lub własnymi zainteresowaniami. Projekty realizowane są w grupach od 2 do 5 osób. Studenci nie ponoszą żadnych kosztów związanych z realizacją autorskich projektów. Organizatorzy zapewniają pomoc w poszukiwaniu szkół, w których będą realizowane zajęcia oraz ich organizacji.
„PROJEKTOR – wolontariat studencki" jest programem Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanym przez Fundację Rozwoju Wolontariatu. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi jest partnerem projektu.
Fundacja Rozwoju Wolontariatu i program "PROJEKTOR – wolontariat studencki" mają na celu dotarcie do dzieci i młodzieży z małych miejscowości z aktywnością i wiedzą studentów. Zadaniem studentów biorących udział w projekcie jest przekazywanie uczniom pozytywnych wzorców osobowych i zachęcanie ich swoją postawą do dalszego rozwoju; pokazywanie nowych horyzontów oraz wspólne odnajdywanie zainteresowań.
W ramach spotkań koła naukowego (grudzień 2010 – luty 2011) przygotowano scenariusze zajęć psychoedukacyjnych do programu "PROJEKTOR – wolontariat studencki".
W programie udział wzięły studentki AHE: Agnieszka Cygan oraz Agata Adamczyk, a także pełnomocnik rektora ds. studenckich Mateusz Szczeciński.
Realizacja warsztatu twórczości: „Rozwijaj swój twórczy potencjał, przełamuj swoje bariery”. Dlaczego niektórzy są mniej, a inni bardziej twórczy? Dlaczego ja nigdy nie mam dobrych pomysłów, a ja, chociaż mam mnóstwo pomysłów, nigdy ich nie ujawniam, ponieważ nie wydają mi się one wystarczająco dobre?
Celem warsztatu twórczości Rozwijaj swój twórczy potencjał, przełamuj swoje bariery jest „wykrycie” u każdego uczestnika jego twórczych predyspozycji, a także wskazanie barier tkwiących w uczniach, które nie pozwalają im na bycie twórczym.
Plan spotkania:
W ramach konferencji Uczestnicy Koła zrealizowali warsztat kreatywności.
W konferencji wzięli udział studenci z całej Polski, reprezentujący różne uczelnie oraz kierunki studiów. Konferencja miała więc charakter ogólnopolski oraz interdyscyplinarny.
Efektem pracy studentów był projekt warsztatów skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Podczas 7 edycji Festiwali udział w warsztatach prowadzonych przez uczestników Koła Naukowego wzięło ponad 100 licealistów.
W konferencji wzięli udział studenci z całej Polski, reprezentujący różne uczelnie oraz kierunki studiów. Konferencja miała więc charakter ogólnopolski oraz interdyscyplinarny.
Celem projektu było rozwijanie aktywności oraz inspirowanie studentów do podjęcia pracy wolontariusza.
W ramach projektu studenci uczestniczyli w spotkaniu „Zostań wolontariuszem” z przedstawicielami Regionalnego Centrum Wolontariatu w Łodzi. W efekcie część studentów nawiązało stałą współpracę z Centrum.
W ramach Targów Pracy Koło Naukowe zorganizowało PREZENTACJE INICJATYW STUDENKCKICH, podczas których najlepsi studenci V roku Pedagogiki WSHE zaprezentowali swoje osiągnięcia. Autoprezentacje odbyły się w obecności zaproszonych gości reprezentujących łódzkie placówki oświatowe i wychowawcze.
Konferencja miała charakter ogólnopolski oraz interdyscyplinarny.
W ramach Konferencji uczestnicy Koła zaprezentowali REFERAT oraz SESJĘ PLAKATOWĄ „Typologia współczesnego studenta” – efekty zrealizowanego projektu badawczego.
Udział w konferencji wzięli W ramach Konferencji uczestnicy Koła zaprezentowali REFERAT „Życie i twórczość Aleksandra Kamińskiego”.
W ramach projektu studenci uczestniczyli w cyklu konwersatoriów poświęconych następującym tematom:
W ramach seminarium zrealizowano:
Zwieńczeniem Seminarium był wykład wygłoszony przez Prof. Jadwigę Bińczycką: „Myśl Janusza Korczaka – implikacje dla współczesnej pedagogiki”.
KOŁO PSYCHOLOGICZNE
Studentów pedagogiki
POWSTANIE, MISJA KOŁA
Koło Psychologiczne powstało w roku akademickim 2006/2007 na wniosek Dziekana Kierunku Pedagogika – dr Elżbiety Woźnickiej. Działalność koła skierowana jest do studentów Pedagogiki AHE chcących poszerzyć wiedzę i doskonalić umiejętności psychologiczne.
CELE I ZADANIA KOŁA
Celem działalności Koła Psychologicznego jest zatem:
CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI
Koło realizuje swoje cele poprzez:
Spotkania Koła Psychologicznego w latach 2006/2007 – 2009/2010 odbywały się w systemie cotygodniowym. W roku akademickim 2010/2011, ze względu na zainteresowanie kołem głównie przez studentów zaocznych, spotkania Koła Psychologicznego odbywają się raz w miesiącu i w zależności od tematu obejmują od dwóch do trzech jednostek lekcyjnych
Realizowane cele oraz program działalności Koła podlega modyfikacjom uwzględniając potrzeby i zainteresowania uczestników.
Opiekunowie Koła Psychologicznego:
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOŁA – ZREALIZOWANE PROJEKTY
W ramach pozauczelnianych działań koła psychologicznego podjęto współpracę z placówkami oświatowymi w Łodzi:
Zajęcia prowadzone w klasach maturalnych i III klasach gimnazjum podlegały ewaluacji opartej na informacjach zwrotnych pochodzących od uczestników. Jej wyniki były zadawalające – uczestnicy pozytywnie wyrażali się na temat zajęć, podkreślając ich znaczenie w kontekście zbliżających się egzaminów gimnazjalnych i maturalnych. Obok aktywizujących grupę metod warsztatowych prowadzący zajęcia studenci, wzbogacali je poprzez zastosowanie prezentacji multimedialnych. Zajęcia zostały omówione i podsumowane na spotkaniu koła.
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |