Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Konkurs na najlepszy projekt studencki w roku akademickim 2019/2020 został rozstrzygnięty.
Jak co roku studenci Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi mogli przesyłać swoje zgłoszenia. Celem konkursu było wyłonienie najlepszych projektów grupowych i indywidualnych realizowanych na zajęciach metodą projektów w AHE w następujących kategoriach:

  • najlepszy projekt w zakresie przedsiębiorczości,
  • najlepszy projekt prospołeczny,
  • najlepszy projekt artystyczny,
  • najlepszy projekt promujący AHE.

Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 8 października 2020 r. podczas inauguracji roku akademickiego.

W tegorocznej edycji laureatami zostali:

I MIEJSCE
Projekt „Pomaluj mój świat”
Autorzy projektu: Monika Passarelli, Ewa Adamczewska, Karolina Paszkiewicz, Magda Flader-Wu
Dydaktyk prowadzący przedmiot: mgr Anna Jewusiak
Kierunek studiów: psychologia
Przedmiot: psychologia społeczna

Cel projektu: Niesienie szeroko pojętego wsparcia osamotnionym starszym ludziom z domu seniora, którzy w czasie epidemii i z powodu odgórnych decyzji zostali pozbawieni kontaktu z bliskimi, gdyż odwiedziny były zakazane. Pomysł był prosty: postanowiłyśmy zaangażować dzieci do narysowania pogodnych, ciepłych rysunków, takich jakie narysowałyby dla swojej babci lub dziadka, a rysunki te miałyśmy przekazać podopiecznym z wybranego domu seniora. W domu Filfurdo jest 180 mieszkańców, wobec czego postawiłyśmy sobie cel, by zebrać 180 rysunków – dla każdej z osób. Chciałyśmy wraz z rysunkami zanieść tym ludziom ważne przesłanie, że mimo iż są odcięci od świata, ten świat o nich nie zapomniał. Że jesteśmy, że wspieramy, że zależy nam na ich dobrostanie. Ważnym i również zamierzonym celem projektu było zaangażowanie wielu ludzi, w tym szczególnie dzieci, ale także nauczycieli i rodziców w niesienie pomocy, we wspólną refleksję nad losem innych ludzi, a także budzenie lub wzmacnianie empatii w dzieciach.

Efekt projektu: Zebrałyśmy ponad 400 rysunków!!! W czasie realizacji projektu osiągnęłyśmy zamierzony cel, ale także wiele innych, pozytywnych efektów, takich jak:

  • wywołanie radości u odbiorców dziecięcych rysunków, a przez to zapewne obniżenie poziomu stresu i uczucia tęsknoty i osamotnienia spowodowanych odizolowaniem,
  • wzbudzenie w dzieciach uważności na starszych, a w tym konkretnym przypadku zainteresowania sytuacją seniorów w trakcie trwania epidemii i ogłoszonej kwarantanny,
  • wywołanie refleksji na temat uwagi i potrzeby łączności oraz ważności kontaktów międzypokoleniowych,
  • utworzenie prężnie działającej strony facebookowej, dzięki której uwaga wielu ludzi została skierowana na problem izolacji społecznej starszych osób w czasie epidemii, a także na to, jak ważne jest niesienie pomocy innym i jak de facto niewielkim kosztem można okazać ogromne wsparcie,
  • bardzo pozytywne doświadczanie wspólnoty z zespołem projektowym i uczestnikami projektu w czasie jego realizacji,
  • poczucie ważności angażowania się w procesy społeczne, które niesie przyjemne i wzmacniające uczucie sprawczości wszystkim uczestnikom projektu.

II MIEJSCE
Projekt „Dzieci mają korzenie”
Autorzy projektu: Justyna Broniszewska, Antonina Godziek, Justyna Tacik, Bożena Ottenbreit
Dydaktyk prowadzący przedmiot: dr Kamila Lasocińska
Kierunek studiów: pedagogika
Przedmiot: podstawy rozwoju twórczości i ekspresji plastycznej dziecka

Cel projektu: Ukazanie ogromnej roli naszego pochodzenia i naszych korzeni. Posługując się słowem korzenie, należy zwrócić szczególną uwagę na słowo, które jest ściśle z nim związane – rodzina. Celem projektu było również uzmysłowienie młodym pokoleniom, czym różnią się czasy, w których żyli ich przodkowie, od tych, w których obecnie funkcjonują, a także jak ważne dla każdego człowieka są wspomnienia dotyczące bliskich nam osób.

Efekt projektu: Efektem projektu są piękne wspomnienia, a przede wszystkim samoświadomość, jak ważną rolę odgrywają nie tylko mama i tata, ale też babcia, dziadek i inni członkowie naszej rodziny.

III MIEJSCE
Projekt „Insta-strategia social-sellingowa w 18 krokach. Jak sprzedawać na Instagramie?”
Autorzy projektu: Klaudia Łytka, Izabela Binek, Mateusz Buczkowski, Jakub Cieplucha, Mehmet Esen
Dydaktyk prowadzący przedmiot: mgr Magdalena Wentel
Kierunek studiów: zarządzanie
Przedmiot: podstawy marketingu

Cel projektu: Stworzenie do tej pory niedostępnego na rynku narzędzia do tworzenia strategii obecności i sprzedaży danej marki/firmy w medium społecznościowym, jakim jest Instagram.

Efekt projektu: Na bazie obserwacji, doświadczeń, analiz mediów, rynku stworzyliśmy zestaw czynności, które trzeba wykonać, aby rozpocząć działania prosprzedażowe na Instagramie. Uważamy to narzędzie za bardzo wygodne, przydatne i realnie potrzebne w biznesie.
Zaproponowaliśmy ten zestaw rozwiązań w przedsiębiorstwie odzieżowym SMMASH X-Wear i z powodzeniem się sprawdziło. Przyniosło ono konkretne wyniki sprzedażowe i wzrosty obrotów rok do roku.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!
 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj