Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -
Jacek Grudzień, Prodziekan kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Media tradycyjne i media przyszłości. Co je łączy? Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, w której wzorce dziennikarstwa i innowacyjność pozwalają studentom rozwinąć skrzydła. O współczesnym dziennikarzu opowiada anioł stróż tego kierunku, prodziekan Jacek Grudzień.

Kształcimy dziennikarzy, nie absolwentów

Dziś dziennikarz musi umieć napisać tekst do gazety, przygotować i zmontować materiał radiowy czy telewizyjny, często musi również być operatorem kamery. Te umiejętności powinien zdobyć już na studiach – twierdzi Jacek Grudzień, prodziekan kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Jak dziś wykształcić dobrego dziennikarza?
Dziennikarstwo to przede wszystkim praktyka. Dajcie naszemu studentowi smartfon. Dla niego to narzędzie pracy nowoczesnego dziennikarza, na którym można zanotować, nagrać, zmontować i natychmiast przesłać materiał do mediów, redakcji. Teoria w tym zawodzie jest równie potrzebna, bo wielkim problemem współczesnego dziennikarstwa jest niedobór profesjonalistów, z wiedzą i poczuciem etyki. Program kształcenia w AHE jest skonstruowany tak, żeby studenci otrzymali niezbędną wiedzę zarówno o funkcjonowaniu świata mediów, jak i o mechanizmach pozwalających zrozumieć zmieniający się świat. Staramy się takich ich kierunkować, by stale mieli otwarte głowy, czytali, obserwowali – bo to jest podstawa pracy dziennikarza.

A zajęcia praktyczne?
To podstawa naszych studiów. Studenci pracują w małych grupach, z warsztatowcami, świetnymi praktykami i mądrymi ludźmi. Mają zajęcia prasowe, radiowe, telewizyjne, komunikacyjne. Dysponujemy nowoczesnym studio nagraniowym, w którym młodzież realizuje własne programy. Dajemy też możliwość tworzenia gazety oraz angażowania się w inne dziennikarskie projekty. Ostatnim wielkim sukcesem jest „Kurtyna” – gazeta Ogólnopolskich Konfrontacji Teatrów Młodzieżowych, która z powodzeniem może konkurować z profesjonalnie przygotowywanymi tytułami prasowymi.

Szkolicie tylko dziennikarzy?
Oczywiście, że nie. Właśnie uruchamiamy jedyną w Polsce specjalność - media korporacyjne i komunikacja wizerunkowa. Będzie ona przygotowywała do pracy przyszłych specjalistów od PR, ale przede wszystkim fachowców od mocno rozwijającego się trendu mediów firmowych. Dzięki kadrze praktyków, młodzi ludzie już na studiach nauczą się, jak przygotowywać newslettery, działać w social media, redagować gazety firmowe, budować firmowy intranet, a także opracowywać kompletne strategie komunikacyjne. Obecnie tacy specjaliści są bardzo poszukiwani na rynku, a my tych specjalistów stworzymy.
 


zredagowała: Manuela Jach, III rok dziennikarstwo i komunikacja społeczna

 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj